Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-10 11:11

www.NRC.nl / persbericht Moorlands Investments


Afbeelding
Totilas en Edward Gal. Het droomduo
Foto's: http://www.sjoert.com
Gal hoopt op wonder

Het wereldberoemde dressuurpaard Totilas is vandaag verkocht aan de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Daarmee komt een einde aan de succesvolle samenwerking tussen Totilas en zijn berijder Edward Gal. Samen wonnen ze onlangs bij de Wereldruiterspelen nog drie gouden medailles.

Totilas onderging vandaag een uitgebreide keuring, waarbij zowel klinisch als röntgenologisch onderzoek werd verricht. Voor welk bedrag de tienjarige hengst werd verkocht wil voormalig eigenaar Cees Visser uit veiligheidsoverwegingen niet zeggen, maar volgens ingewijden gaat het om een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro. Voor zo ver bekend was het duurste dressuurpaard tot nu toe 2,5 miljoen euro.

Totilas en Gal regen bijna twee jaar lang de successen aaneen. Het duo won Nederlandse en Europese titels en verbrak een paar keer wereldrecords. Bij de Wereldruiterspelen in Kentucky behoorden zij eerder deze maand tot de grote uitblinkers. „Hun deelname heeft in financieel opzicht veel impact op het evenement gehad”, meldde een woordvoerster na afloop van hun triomftocht. „Veel mensen wilden hem live op Amerikaanse bodem zien.”

Lange tijd leek het erop dat Totilas behouden zou blijven voor de Nederlandse dressuursport. Visser beloofde Gal dat hij het paard niet zou verkopen zo lang hij diens berijder was, maar naarmate de successen voortduurden, werd steeds vaker op het paard geboden.

Een compromis leek geboren toen Totilas in februari de dekdienst inging. Van de 800 dekaanvragen werden dit jaar 250 gehonoreerd. Dat levert de eigenaar bijna 1,4 miljoen euro op.

„Met dubbele gevoelens brengen wij dit vandaag naar buiten”, laat Visser in een verklaring weten. De afgelopen twee jaren zijn voor ons een roes geweest waarin we keer op keer genoten hebben van Edward en Totilas. Het is voor ons na Kentucky onmogelijk gebleken de interesse in Totilas te weigeren. Het punt is nu dan ook gekomen dat wij in goed overleg met elkaar besloten hebben Totilas te laten gaan.”

Voor Edward Gal is het de tweede maal dat hij van een paard gescheiden wordt; zijn paard Lingh werd in 2006 voor een onbekend bedrag verkocht aan de Amerikaanse amazone Karin Reid Offield. „Ik ben kapot van de verkoop”, reageert Gal. „Dit komt rauw op mijn dak vallen.” De succesvolle ruiter hoopt dat een vermogende partij de helft van het paard koopt en hij er op mag blijven rijden.

Gal hoopte met Totilas zijn debuut te kunnen maken op de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Maar die wens wordt nu ruw verstoord; welingelichte bronnen zeggen dat een Britse collega op eigen bodem goede sier wil maken met Totilas.

Update Telegraaf.nl:
Edward Gal hoopt op wonder

Afbeelding
Edward Gal hoopt dat de nieuwe eigenaar van Totilas, de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle, een mede-eigenaar vindt die Gal in staat stelt op de 10-jarige wonderhengst te blijven rijden. Gals zakenpartner Nicole Werner: "Schockemöhle heeft laten weten dat hij nog een partner zoekt als medebezitter van Totilas. Wellicht dat deze man of vrouw de combinatie van Gal en Totilas niet uit elkaar wenst te trekken. Tegen beter weten in? Toch hopen we dat, want dit doet heel veel zeer."

De 40-jarige Harskamper Edward Gal kreeg Totilas op 6-jarige leeftijd en heeft de zwarte hengst opgewerkt tot het hoogste niveau. Al snel was duidelijk dat het een bijzonder paard betrof, want met het grootste gemak voerde Totilas de uitzonderlijk moeilijke Grand Prixoefeningen uit. Totilas verbrak al in zijn eerste jaar op het hoogste niveau alle records en momenteel heeft de combinatie Gal/Totilas alle wereldrecord achter hun naam staan.

Werner: "In Kentucky was het gerucht al gaande over een eventuele verkoop aan Schockemöhle. Wij wisten niet beter, dan dat het slechts een gerucht was. De Duitse amazone Isabell Werth heeft daar uit eigen beweging tegen ons gezegd, dat zij er nooit op zou gaan zitten."
Werner, die maandag het bittere nieuws van eigenaar Kees Visser hoorde en dinsdag Totilas een medische keuring liet ondergaan, legt uit: "Het is ook wat, als jij het paard onder je concurrent vandaan koopt, die dat dier met bloed, zweet en tranen heeft opgeleid naar het hoogste niveau. Dat je zo'n twee-eenheid uit elkaar trekt. Daar hebben velen toch een wrang gevoel bij."
Tot slot: "En misschien dat iemand dat gevoel ook heeft en Totilas daarom bij Edward wil laten staan. Want wat Totilas en Edward samen hebben, dat is uniek. Dat krijgt een andere ruiter niet zomaar voor elkaar."

Update 2: Sammie @ [VN] Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 4*
Update 3: Sammie @ [VN] Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 4*
Update 4: Sjoert @ [VN] Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 4*
Update 5: Sammie @ [VN] Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 4*

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:12

:?

ik wil wel eerst dit bericht zien van andere betrouwbare bronnen voor ik het geloof.

Edit: NRC meldt dit bericht ook. :\
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 14-10-10 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:12

Zo zie je maar waar rook is, is vuur. Gezien de geruchten die lange tijd al rond gaan.

Echt jammer!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:12

en dit is 100% betrouwbaar gezien de telegraaf en dat er al eens meer geboden is?

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

OlympusN
Berichten: 1224
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:12

HÉ WAT?! :\
Ik geloof die 10 miljoen eigenlijk niet, ookal is het een schatting.
En wat Edward zei, dat hij pas na de Olympische Spelen verkocht zou kunnen worden..?
Laatst bijgewerkt door OlympusN op 14-10-10 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Lolacabana

Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:12

Ik geloof de telegraaf niet, zijn er ook andere media die dit melden?

Nee

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:13

Neeeee. Het is de Telegraaf, laten we hopen dat ze het heel erg fout hebben.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:13

Dus toch :(

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:13

Als het waar was zou het toch bij VN geplaatst worden?

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:13

dat is vreemd!! als het waar is dan vind ik het vreselijk zonde!!

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:13

Dit was hier al bekend... ben benieuwd hoe lang het duurt voor ie doorverkocht wordt.

Edit: moeten ze wel zijn naam goed schrijven :+
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 14-10-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:13

zie boven. als je googled zie je dat het NRC een groot bericht uit heeft gedaan.

edit: Toch denk ik dat het een verstandige beslissing zou kunnen zijn. Ik denk niet dat Totilas altijd zo fit blijft en zijn kunsten op de manier zal blijven vertonen zoals hij nu doet.
Toch is het natuurlijk erg zonde dat hij niet met Edward naar de Olympische spelen zal gaan.
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 14-10-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Roosch

Berichten: 36598
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

Ben ook benieuwd naar andere bronnen.
Telegraaf doe ik niet zo graag aan.

Zou zonde zijn, maar wel begrijpelijk.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

de Telegraaf zal het toch ook niet zomaar uit zijn duim zuigen? Krijgen ze een rechtzaak aan hun broek.


Lolacabana

Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

Bron: http://www.nrc.nl/sport/article2631597. ... ecordprijs

Rotterdam, 14 okt. Het wereldberoemde dressuurpaard Totilas is vandaag verkocht aan de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Daarmee komt een einde aan de succesvolle samenwerking tussen Totilas en zijn berijder Edward Gal. Samen wonnen ze onlangs bij de Wereldruiterspelen nog drie gouden medailles.

Totilas onderging vandaag een uitgebreide keuring, waarbij zowel klinisch als röntgenologisch onderzoek werd verricht. Voor welk bedrag de tienjarige hengst werd verkocht wil voormalig eigenaar Cees Visser uit veiligheidsoverwegingen niet zeggen, maar volgens ingewijden gaat het om een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro. Voor zo ver bekend was het duurste dressuurpaard tot nu toe 2,5 miljoen euro.

Totilas en Gal regen bijna twee jaar lang de successen aaneen. Het duo won Nederlandse en Europese titels en verbrak een paar keer wereldrecords. Bij de Wereldruiterspelen in Kentucky behoorden zij eerder deze maand tot de grote uitblinkers. „Hun deelname heeft in financieel opzicht veel impact op het evenement gehad”, meldde een woordvoerster na afloop van hun triomftocht. „Veel mensen wilden hem live op Amerikaanse bodem zien.”

Lange tijd leek het erop dat Totilas behouden zou blijven voor de Nederlandse dressuursport. Visser beloofde Gal dat hij het paard niet zou verkopen zo lang hij diens berijder was, maar naarmate de successen voortduurden, werd steeds vaker op het paard geboden.

Een compromis leek geboren toen Totilas in februari de dekdienst inging. Van de 800 dekaanvragen werden dit jaar 250 gehonoreerd. Dat levert de eigenaar bijna 1,4 miljoen euro op.

„Met dubbele gevoelens brengen wij dit vandaag naar buiten”, laat Visser in een verklaring weten. De afgelopen twee jaren zijn voor ons een roes geweest waarin we keer op keer genoten hebben van Edward en Totilas. Het is voor ons na Kentucky onmogelijk gebleken de interesse in Totilas te weigeren. Het punt is nu dan ook gekomen dat wij in goed overleg met elkaar besloten hebben Totilas te laten gaan.”

Voor Edward Gal is het de tweede maal dat hij van een paard gescheiden wordt; zijn paard Lingh werd in 2006 voor een onbekend bedrag verkocht aan de Amerikaanse amazone Karin Reid Offield. „Ik ben kapot van de verkoop”, reageert Gal. „Dit komt rauw op mijn dak vallen.” De succesvolle ruiter hoopt dat een vermogende partij de helft van het paard koopt en hij er op mag blijven rijden.

Gal hoopte met Totilas zijn debuut te kunnen maken op de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Maar die wens wordt nu ruw verstoord; welingelichte bronnen zeggen dat een Britse collega op eigen bodem goede sier wil maken met Totilas

Nee

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

:$

heel apart....hoorde ik Edward laatst niet vertellen dat dat allemaal nare geruchten waren, over de eventuele verkoop?

Naja, ik snap het op zich wel, is natuurlijk gouden handel. Maar wel heel jammer. Helemaal voor Edward
Laatst bijgewerkt door vanLotje op 14-10-10 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
-Loesje-

visje21

Berichten: 423
Geregistreerd: 22-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

Echt??? Zonde voor de Nederlandse paardensport

Air Force One: L2+4
Chloe: L2 + 6

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

Citaat:
Dressuurpaard Totilas verkocht voor recordprijs
Gepubliceerd: 14 oktober 2010 11:51 | Gewijzigd: 14 oktober 2010 12:04
Door onze redacteur Danielle Pinedo
Rotterdam, 14 okt. Het wereldberoemde dressuurpaard Totilas is vandaag verkocht aan de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle.

Daarmee komt een einde aan de succesvolle samenwerking tussen Totilas en zijn berijder Edward Gal. Samen wonnen ze onlangs bij de Wereldruiterspelen nog drie gouden medailles.

Totilas onderging vandaag een uitgebreide keuring, waarbij zowel klinisch als röntgenologisch onderzoek werd verricht. Voor welk bedrag de tienjarige hengst werd verkocht wil voormalig eigenaar Cees Visser uit veiligheidsoverwegingen niet zeggen, maar volgens ingewijden gaat het om een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro. Voor zo ver bekend was het duurste dressuurpaard tot nu toe 2,5 miljoen euro.

Totilas en Gal regen bijna twee jaar lang de successen aaneen. Het duo won Nederlandse en Europese titels en verbrak een paar keer wereldrecords. Bij de Wereldruiterspelen in Kentucky behoorden zij eerder deze maand tot de grote uitblinkers. „Hun deelname heeft in financieel opzicht veel impact op het evenement gehad”, meldde een woordvoerster na afloop van hun triomftocht. „Veel mensen wilden hem live op Amerikaanse bodem zien.”

Lange tijd leek het erop dat Totilas behouden zou blijven voor de Nederlandse dressuursport. Visser beloofde Gal dat hij het paard niet zou verkopen zo lang hij diens berijder was, maar naarmate de successen voortduurden, werd steeds vaker op het paard geboden.

Een compromis leek geboren toen Totilas in februari de dekdienst inging. Van de 800 dekaanvragen werden dit jaar 250 gehonoreerd. Dat levert de eigenaar bijna 1,4 miljoen euro op.

„Met dubbele gevoelens brengen wij dit vandaag naar buiten”, laat Visser in een verklaring weten. De afgelopen twee jaren zijn voor ons een roes geweest waarin we keer op keer genoten hebben van Edward en Totilas. Het is voor ons na Kentucky onmogelijk gebleken de interesse in Totilas te weigeren. Het punt is nu dan ook gekomen dat wij in goed overleg met elkaar besloten hebben Totilas te laten gaan.”

Voor Edward Gal is het de tweede maal dat hij van een paard gescheiden wordt; zijn paard Lingh werd in 2006 voor een onbekend bedrag verkocht aan de Amerikaanse amazone Karin Reid Offield. „Ik ben kapot van de verkoop”, reageert Gal. „Dit komt rauw op mijn dak vallen.” De succesvolle ruiter hoopt dat een vermogende partij de helft van het paard koopt en hij er op mag blijven rijden.

Gal hoopte met Totilas zijn debuut te kunnen maken op de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Maar die wens wordt nu ruw verstoord; welingelichte bronnen zeggen dat een Britse collega op eigen bodem goede sier wil maken met Totilas.

http://www.nrc.nl/sport/article2631597. ... ecordprijs

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:14

Dit kan gewoon echt niet waar zijn..

Gediplomeerd gedragstherapeut voor honden en kynologisch instructeur

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:15

Dus toch.. Dat was te verwachten natuurlijk.
Erg zonde!

ayo

Berichten: 1338
Geregistreerd: 08-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:15

Ik las het net, dacht al waar blijft dat topic. Nou mooi klote...

kakzooi mijn mobiele internet is te traag om nieuwe berichten voor te zijn....

if vision is the only validation then most of my life isn't real

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101370
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:16

Is dit echt waar?? :oo

Jeetje zeg... ;(

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:16

Ik vind het zo zonde: voor de Nederlandse sport, voor Totilas, voor Edward, de combinatie van hun twee klopt gewoon, of je nou fan van ze bent of niet.
Ik ben helemaal van de leg ervan geloof ik :P .

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:16

Jeetje wat zonde dat hij verkocht is.

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:16

Als nou een eventueel nieuw kopende partij slim is laten ze Edward hem berijden!

common sense has sprung a leak, again
B+10, L1+13, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+7(tussen de paarden met de pony)
I might be a cruel and heartless b*tch, but at least I'm good at it!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Fayyah19, FCSA en 5 bezoekers