Tiko

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 21:28

Tiko begint nu steeds beter te luisteren.
Longeren was eerst een heel gevecht om hem ook maar één rondje te lopen. Nu loopt hij in stap en draf heel netjes, galop nog niet altijd (hij is liever ui dan moe) maar hij stopt in ieder geval niet meer Pling
Heb gister een parcourtje gesprongen, met ene zeiltje over ene balk, en banden onder een andere hindernis ed. Hij deed het echt super, sprong alles,stopte de eerste keer voor het zeiltje, maar niet gemeen en toen ik opnieuw aanreed sprong hij ernetjes overheen.
Ook de dressuur gaat wat beter (vooral als Myrthe erop zit, maar die is nu in Rome).
Buiten wordt hij ook makkelijker, gaat alleen weg, zolang je een redelijk bekende route rijd. Alleen naar het bos wil hij niet in zijn eentje terwijl hij dat normaal heel leuk vindt (hij heetf van die dingen... Frusty
In de omgang is hij ook heel lief, netjes voetjes geven hij gaat de kant op die ik wil enz. Klikt allemaal logisch, maar dat is allemaal heel andes geweest.
Anderhalf jaargeleden sleepte hij ons het hele erf over, staakte hij vaka onder het rijden, rende hij langs de hindernis, wilde hij niet alleen het erf af en liet hij zich vallen als je zijn hoeven wilde krabben.
Nu is het gewoon ene goed opgevoed paardje.
Hij zit nu volgens mij ook een stuk beter in zijn vel en is vrolijker.
Ik vindt hem nu weer even heel lief, speelt nu ook meer met andere paardjes in de wei, komt ook tegenover andere paarden wat meer voor zich zelf op. Een tijdje terug liep hij voor elk paard weg en kon dus niet eens rustig eten.
Kan allemaal vast nog wel een heleboel beter, maar toch, we gaan de goede kant op.
Bovendien begint hij weer aan te komen, drie maanden geleden kon je zijn ribben duidelijk voelen (soms zien) dat is nu zeker niet meer het geval.

Moest dit ff kwijt *LOL*

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:33

Dat gaat inderdaad erg goed als ik zo lees hoe het eerst was!
Nog heel veel succes met hem!