Wat denken jullie van dit paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Wat denken jullie van dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 17:43

Hoi!

Zoals jullie zo onderhand wel weten ben ik op zoek naar een paard, een paar dagen geleden kreeg ik dit mailtje binnen:

Zijn naam is Joris, ruin, donkere vos, 11 jaar oud, iets grooter dan je vraagt hij is 1.72.
L-dressuur + wst.pnt en M-springen.
Vader Kaiserstern, moeder Zianca, vader van moeder Orthos (Amor).
Joris is geen log paard maar mooi rank.
Is heel braaf in de omgang ook met rijden, maar heeft toch wel pit.
Joris gaat graag de bossen in en verkeersmak en heel betrouwbaar.
Gaat blindelings de trailer op en af.
Joris is gechipt, ik heb er zelf wedstrijden mee gereden, dressuur.
Momenteel rij ik hem recreatief en heb 2 keer in de week les.
Longeren is geen probleem.
Ik heb hem nu bijna 3 jaar is heeft nog nooit iets gemankeerd.
Joris gaat om de 8 weken naar de smid, staat op ijzers en 1x per jaar naar de tandarts.
Joris wordt ook op tijd ingeent.
Richtprijs € 2.700,00.

De prijs is misschien nog wel wat aan de hoge kant, maar misschien dat ik nog af kan bieden (ik hoop het Haha! ). Hij is 4 weken geleden klinisch gekeurd en hij is toen goedgekeurd.

Ze kon jammergenoeg geen foto sturen, maar wat denken jullie er zo van op papier? Lachen

Groetjes,
Party!! Sanne Party!!


sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:50

idd. duur! Als het paardje een jaar of 5 zou zijn was het redelijk! maar hij is al 11....

officieel stender van het beukenpoortje!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:53

tjah,hoge prijs...maar het klinkt zeer goed!maarre,hou je ogen open,en laat ze het goedkeuringsbewijs aan jou tonen!er loopt veel te veel rotzooi...succes!enne,kijken en proberen kan geen kwaad,natuurlijk!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:54

Als dit paard kerngezond is en makkelijk na te rijden [op de niveau's die worden aangegeven] en het is allemaal waar wat de advertentie beloofd dan vind ik de prijs heel netjes hoor.
Maar goed, papier [en in dit geval een beeldscherm] is geduldig. Je hebt het paard nog niet in beweging gezien.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:20

Als hij precies zo is als ze hem voorstellen lijkt het me een superleuk paard, en vind ik de prijs ook prima. Kwaliteit moet nou eenmaal betaald worden, en dat paard is in de bloei van z'n leven. Daar kun je normaal gesproken nog jaren plezier van hebben.
Mensen doen vaak net of een paard na z'n 10 bijna aan z'n eind is, maar dat is helemaal niet zo. Vaak heb je dan juist fijne, doorgereden paarden.
Ik zou lekker bij dit paard gaan kijken as het je wat lijkt. Succes Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 18:30

Ik ben ook van plan om te gaan kijken, want het is namelijk niet zo ver weg. (in Mierlo)

Wat alleen wel jammer is dat mn (nog-zwangere)instructrice waarschijnlijk niet meer mee gaat, want die is over 1.5 week uitgerekend dus die durft niet meer ver weg Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:31

ik vind de prijs best goedkoop voordat hijM springen is en L-dressuur.
mij lijkt het een heel fijn paard.
tot welke grootte zocht je dan?


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 18:38

tussen de 1.60m-1.70m. Dus veel hoger is het niet en dat maakt me eigenlijk ook niet eens uit! Haha! (dit is precies het mailtje dat ik heb gekregen... Knipoog )

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:39

Ik ken dit paard. Haha! Hij heeft bij ons op stal gestaan. Hij is echt heel braaf. maar wel heel gevoelig. je moet hem dus niet zomaar met de zweep slaan. In zijn oefeningen is hij al wat verder dan L niveau. Hij kan makkelijk meer.

Op stal was hij niet zo lief. Hij keek altijd heel sjacherijnig en hapte als je langsliep in de tralies. Als je eenmaal de deur opendoet is ie weer heel lief.

Ilse (diegene van wie dit paard is) is ook heel aardig. Zal je niet proberen op te lichten maar is gewoon heel eerlijk. Ik dacht dat ik nog een foto had maar die is echt heel onduidelijk. jammer dus.

Ik vind hem trouwens niet zo'n hele donkere vos.

maar goed. Als je gaat kijken kom dan ook naar Barley kijken. Die staat op de manege langs de pensionstal waar joris nu staat.

Afbeelding
De meest linkse is Joris/ helemaal rechts sta ik met Julius
Laatst bijgewerkt door Heike op 31-05-02 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:45

De prijs lijkt mij aardig geschikt. Belangrijker is dat je met het paardje overweg kunt. Dus idd kijken, poetsen, zadelen en effe rijden.
Dannog even een nachtje er over slapen en dan maar eens een bod doen.
We duimen voor je!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:38

lijkt me leuk paard en zeker niet te duur.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 19:09

Ik vind de prijs niet aan de hoge kant als ik eerlijk ben, hopelijk heb je binnenkort foto's.

linda_leroy26
Berichten: 316
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: nederhorst den berg

JORIS,

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:34

Heike schreef:
Ik ken dit paard. Haha! Hij heeft bij ons op stal gestaan. Hij is echt heel braaf. maar wel heel gevoelig. je moet hem dus niet zomaar met de zweep slaan. In zijn oefeningen is hij al wat verder dan L niveau. Hij kan makkelijk meer.

Op stal was hij niet zo lief. Hij keek altijd heel sjacherijnig en hapte als je langsliep in de tralies. Als je eenmaal de deur opendoet is ie weer heel lief.

Ilse (diegene van wie dit paard is) is ook heel aardig. Zal je niet proberen op te lichten maar is gewoon heel eerlijk. Ik dacht dat ik nog een foto had maar die is echt heel onduidelijk. jammer dus.

Ik vind hem trouwens niet zo'n hele donkere vos.

Is het paard al verkocht ik vind hem ook wel intressant,is hij echt M-springen ik zoek nl een leuk springpaard!!!!!!!

maar goed. Als je gaat kijken kom dan ook naar Barley kijken. Die staat op de manege langs de pensionstal waar joris nu staat.

Afbeelding
De meest linkse is Joris/ helemaal rechts sta ik met Julius

linda_leroy26
Berichten: 316
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: nederhorst den berg

JORIS,

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:36

IS JORIS NOG TE KOOP??VOND HET OOK WEL EEN INTRESSANT PAARD,BEN NL OP ZOEK NAAR EEN LEUKE SPRINGER. Tong uitsteken Tong uitsteken EN ZAG TOEN DIE JORIS ,WIE WEET MEER???? Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, BlueStocking, GrapeshotBot, josien_m_, Mark0919, Monique1963, onpaard, SusanH, Vagabondo en 43 bezoekers