Haardonuts, hoe te gebruiken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-10 12:42

Ik heb heel lang haar en voor op wedstrijd doe ik het altijd in een dot, maar vaak komt het nogal gemakkelijk los, want als ik ga doorzitten dan begint die dot altijd te schokken en komt hij dus los. Ik moet dus iets hebben wat echt nauw aansluitend en mooi vast blijft zitten. Ik heb ondertussen zo gelijk twee latjes waar je je haar moet tussen doen, je haar opdraaien en dan klik je dat tegen je hoofd samen tot een rondje (tja, ik geef maar de uitleg, want weet niet hoe zoiets noemt). Werkt vrij goed, maar ik ben nog steeds op zoek naar iets beter.
Dus ik zag overlaatst zo een haardonut (zie afbeelding):

Afbeelding

Iets nieuws, dus ik dacht, dit moet ik uitproberen. Helaas wist de verkoopster mij niet te vertellen hoe dit ding werkte. Ik dacht dat ik het wel ging uitvissen en kocht het ding, maar ja, ik weet dus echt niet hoe je het moet doen (sorry, ben blond hé ;-) )

Dus hier mijn grote vraag: Weet iemand hoe zo'n ding werkt? En is het wel geschikt voor mensen met erg lang haar, want dat van mij komt toch wel halverwege mijn rug.

Dus ja graag tekst en uitleg (liefst met voorbeeldfoto's :o )

Alvast bedankt voor de hulp!


Anoniem

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:44

als ik het goed heb :P
dan moet je een staart maken
daar de donut overheen doen (als een elastiek) en dan het haar in een waaier terug, en dan daar weer een elastiek overheendoen. haha

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-10 12:46

Hoi Alou, ja, dat erover doen als een elastiek dat had ik op de verpakking ook gezien, maar 't is de rest dat ik dus niet goed snap.


Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:46



..............................♥♥♥♥♥♥♥ Dag lieve desje.....*20-04-1993 - 14-12-2010* ♥♥♥♥♥♥♥...........................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:47

je doet het terug in een waaier het over gebleven haar draai je er om heen (tegen je hoofd, en dan een een lastiek) :)

Anoniem

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:48


Anoniem

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:53

vind alleen dat grote witte elastiek lelijk haha. maar dat hoeft natuurlijk niet iedereen te vinden, en je kan het ook met een ander elastiek doen :)

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-10 12:55

Bedankt voor de uitleg! Dit was net wat ik zocht (allé, de uitleg hé ;-)) Ik ga het vanavond zeker es proberen, nu weet ik tenminste hoe het werkt! Vooral die foto's met uitleg op de Anky site waren erg duidelijk!
Alvast bedankt aan iedereen voor de moeite!!!!

johanne

Berichten: 906
Geregistreerd: 20-02-05

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:10

heb even naar de anky uitleg gekeken. Ik doe t/m foto 6 hetzelfde.
Alleen ik doe nadat ik een dun elastiek erom heen heb zitten, draai ik de rest van het haar onder aan helemaal rond zodat ik een strakke knot heb. Hier doe ik nog een gewoon normaal haarnetje om heen en dan pas gaat bij mij een zwart of wit parelnetje er omheen wat ik met 2 schuifjes vast zet. en dan nog een of 2 witte of zwarte elastieken. licht aan de kleur van het parelnetje. ( tip maak wel de staart heel laag in je nek bij een cap.) Bij mij is nog nooit mijn knot uitgezakt. succes

dressuur B + 10! L1 + 9!


mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-10 13:26

Dank je! En ja, laag moet ik hem inderdaad ook altijd maken, want anders valt je hoedje af of kan je cap er niet over ;-) Leuk dat iedereen zo goed uitleg wil geven, nu ben ik al veel wijzer! Kan bijna niet wachten om het vanavond al es uit te proberen (nu gewoon nog weer herinneren waar ik dat ding gelegd heb, tja, als je iets niet vaak nodig hebt, leg je het al vaker es aan de kant, ik hoop dat hij bij mijn wedstrijdhoedje zit ;-) )

sunnies1

Berichten: 78
Geregistreerd: 30-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:04

Wel even een foto plaatsen als het gelukt is.
ben beetje nieuwsgierig

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:59

Ik doe het ook ongeveer hetzelfde als via de uitleg van anky maar bij mij gaat er nog een hoop meer in, en ding is er nog nooit uitgevallen... zit muurvast :D

zal het proberen te omschrijven.

Maak een staart, schuif de donut eromheen.
verdeel het haar om de donut, doe een elastiekje erom.
draai het overtollige haar rond de knot.
draai dan een netje in de kleur van je haar een paar keer ( http://www.chebelle.nl/images/KL601000000.gif ) alleen om de knot zodat alle uitstekende plukjes ed netjes zitten.
dan doe je het uiteindelijke netje erover ( http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:vThg ... xj.jpg&t=1 )
draai dan een dik zwart(zwart/wit eigen keus, maar vind zwart wat mooier) elastiek zo vaak als lukt om de knot, zodat ie goed stevig is.
en dan nog een keer met het zelfde elastiek (een ander, je hebt er dus 2 nodig) 1 malig om de knot, hiervoor kan je eventueel ook een mooie 'band' gebruiken oid. :)

ziet er supernetjes en strak uit en blijft supervast zitten. :)
zal eens kijken of ik toevallig een foto heb, maar vrees het niet.

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-10 15:05

Nog es bedankt iedereen voor de uitleg! Hier had ik echt wel veel aan. Nog geen tijd gehad om te proberen, maar nu weet ik wel hoe ik eraan moet beginnen. Foto zal niet direct lukken, want lijkt me nogal moeilijk van mijn eigen achterkant te nemen ;-)

Anoniem

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:06

Foto kan wel
je kan hem maken via de spiegel :)

mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-10 15:11

Ok, dan nu alleen nog tijd vinden, heb je daar ook geen tip voor ;-) Ik wou dat ik de tijd kon stil zetten, zoals een van die heksjes in Charmed! Zou mij wel van pas komen :D

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:16

IK heb wat kort haar voor een donut, en doe het dus iets anders vast zetten ;)

Staart, donut erom, als een waaier om de donut, vastzetten met dun stiek, zo'n visnetje eromheen, en dan 3 van die smalle haarknipjes met die tandjes erin strak tegen je hoofdhuid aanduwen, daar dan dat witte of zwarte netje overheen en dan dik stiek :) gegarandeerd dat je nooit je knot verliest, en zowel, doe je r gewoon extra knipjes met tandjes in :)

<3 30-03-2015 Noud & 12-10-2017 Annelot <3

mamajolijn
Berichten: 401
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:24

Heel erg bedankt voor de uitleg! Nu heb ik 1 probleem bij mij dochter, haar cap past niet meer met z'n mooie knot, hoe laag ik de knot ook doe. Haar haar komt halverwege haar rug en ze heeft een Casco cap met zo'n draairondje om de cap op maat te maken. En nu??

Groetjes Jolijn, mama van 3 dochters en een zoon.

Neem je dromen eens mee de dag in.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:30

Andere cap? Haha sorry snap dat je daar niet op zit te wachten maar bij de meest doorgaande caps tegenwoordig moet het al vreselijk laag zitten, en met zo'n draaiknop is eigenlijk vrijwel onmogelijk..

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

mamajolijn
Berichten: 401
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Julianadorp

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:35

Hihi, nee andere cap is geen optie. Dan wordt het toch maar weer de vlecht. Die rol ik op in de nek en zet 'm vast. Staat toch heel netjes.

Groetjes Jolijn, mama van 3 dochters en een zoon.

Neem je dromen eens mee de dag in.

Dressagegirl

Berichten: 1187
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:39


I still love you. :+:

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:22

Cap op, en dan de knot erin??? Geen idee of dat werkt, maar dan kan de knot bovenop het rondje waar je normaal aan draait zeg maar :?

<3 30-03-2015 Noud & 12-10-2017 Annelot <3

mamajolijn
Berichten: 401
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:00

__PSM__ schreef:
Cap op, en dan de knot erin??? Geen idee of dat werkt, maar dan kan de knot bovenop het rondje waar je normaal aan draait zeg maar :?

Dat is ook nog wel een idee!

Groetjes Jolijn, mama van 3 dochters en een zoon.

Neem je dromen eens mee de dag in.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:01

Weet niet hoe lang het haar van je dochter is, maar anders zou ik de knot wat extra vast zetten met knipjes aan en rondop de draaiknop en de bandjes die daar lopen :j

<3 30-03-2015 Noud & 12-10-2017 Annelot <3

mamajolijn
Berichten: 401
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Julianadorp

Re: Haardonuts, hoe te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:03

Ik zal eens een foto van haar haar maken, los, in de haardonut en hoe ik het nu 2x tijdens de wedstrijd heb gedaan.

Groetjes Jolijn, mama van 3 dochters en een zoon.

Neem je dromen eens mee de dag in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 7 bezoekers