2 ponys in 1 box?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 22:12

Is het slecht als er 2 pony's (shet en een welsh a pony) bij elkaar in een grote ruime box komen te staan? heeft iemand hier ervaring mee en wat denken jullie er van?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 23:06

nee hoor, zolang ze elkaar de keet niet uitvechten is dat geen probleem.
Bij ons stonden Soraya en Presi ook samen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 23:24

als ze samen in de bak zijn stoeien ze wel een beetje, maar dat is al veel minder nu ze vaker met elkaar staan. vandaag hebben ze ook een hele tijd samen gestaan maar in de bak is toch anders als in stal natuurlijk *LOL* in de bak weten ze dat ze gek kunnen doen *LOL* nou ja ik denk dat we het maar moeten gaan proberen Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 00:08

Kan best hoor, als de stal maar ruim genoeg is en ze elkaar niet in de weg lopen of liggen. Bij ons op de manege staan de jonge tuigpaarden met z'n drieën in een stal. En ik ken ook plaatsen waar pony's met meerdere in een grote loopstal staan. Lijkt me geen probleem, zolang ze elkaar maar heel laten! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:07

Hoi Dribbel,

het is wel goed voor ze hoor, kunnen ze altijd sociaal doen als het goed gaat. Wel met voer ( evt. biks bv.) vastzetten omdat vaak 1 de baas is en die dan meer krijgt dan de andere. Als ze het op hebben weer losmaken! Ook moet je even opletten dat ze nog wel zonder elkaar kunnen als je er eentje uithaalt om wat mee te doen. Op die manier lijkt me juist wel goed, als ze ook maar allebei kunnen liggen in de stal.
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:16

het kan best,zolang ze op stal niet staan te slaan of schoppen.onze 2 shetten staan ook samen in 1 box,gaat prima.als ze buiten zijn stoeien ze ook,maar op stal zijn ze rustig


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 08:27

hoihoi, bedankt voor de antwoordjes!!!!! Party!!
het is nog niet helemaal zeker maar wel voor 90% dat ik met dribbel en nog een welshje naar een andere stal ga en dat ze daar waarschijnlijk met ze 2-en in een ruime ponybox mogen. Ik denk dat als het dan voertijd is dat ik zorg dat ik er zelf bij ben zodat ze elkaar niet kunnen trappen of dat de een dus meer krijgt. in dit geval zal dat wel dribbel zijn want die is de baas Lachen en elke dag ga ik een heel eind wandelen zodat ze niet 24 uur per dag samen zijn Lachen
het lijkt me heel leuk om ze samen in stal te zetten. In de stal is dribbel altijd heel erg rustig en die welsh ook, ik hoop dat ze dat ook zijn als ze samen zijn Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:29

bij ons op de manege staan 2 fjorden bij elkaar in de stal. eerst (aantal jaar geleden, toen de manege nog niet verbouwd was) stonden ze nog met zn drietjes in twee stallen aan elkaar, ook met 2 deuren in de stal enzo. heel stoer!! Nu staan ze met zn tweetjes in een best grote stal, geen ruzie dus t kan best. degene die er als derde bij stond staat nu in de stal ernaast.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:39

Die 2 fjorden zijn ook erg aan elkaar gehecht. al vanaf t begin dat ze op de manege staan. Zijn allebei met opstart probleempjes gekomen (eentje had tetanus en is lang naar Utrecht geweest en de ander was overwerkt) ze kwamen tegelijk terug en hebben toen een tijdje samen in de wei gestaan enja als je allebei iets minder heppie bent dan trek je beetje naar elkaar toe.
Met eten gaat het heel goed een krijgt op de vloer en de ander in zn etensbak. en t werkt heel goed.
ik denk dat als je 2 ponies bij elkaar wil zetten ze wel goed met elkaar overweg moeten kunnen. anders lukt het je nooit

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:43

jaaaa jody en james zijn dat. die twee zijn echt verliefd op elkaar. jody is ook zo'n schatje (mij er vroeger een keer keihard vanaf gebokt maar ja) en james, Lovers Lovers Lovers Kwijl

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:58

Party!! onze haf en arrabier hebben ook altijd samen gestaan, tot we gingen verhuizen, en ze elk een eigen stal kregen, ze konden die stallen vrij in en uit lopen, maar kropen meestal gezellig samen met z'n 2-en in 1 stal, dus.... Haha! volgens mij kan het best hoor.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 22:27

Hoe zorg ik dat ze niet helemaal heel erg aan elkaar hechten? (ik bedoel zo erg dat ze niet meer zonder elkaar zouden kunnen? Verward )
tips??

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 17:41

ik had mijn pony's (oma en (kleinzoon) ook samen in een ruime stal ging best goed maar op een gegeven moment ging kleinzoon toch wel heel erg de dienst uitmaken en nu staan ze apart, veel rustiger voor een omaatje van 32 jaar. Overdag lopen ze wel samen buiten.
Als je wilt dat je pony zich niet al te veel gaat hechten aan die ander moet je hem gewoon regelmatig weghalen en er wat mee gaan doen!

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 19:12

op een manege die ik ken daar staan 4 shetten in 2 stallen (2 bij 2)
dat gaat supergoed maar in de les zijn er 2 nogal aan elkaar gehecht

lynn

Love you all!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 14:46

nee hoor, kan makkelijk

zorg er wel voor dat ze elkaar mogen.
wij hebben de paarden ook een tijd bij elkaar in de stal gehad(2) dus, het gaat zeker

gr lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:01

kan best. als de stal maar groot genoeg is! toen ik nog maar pas reed op onze manege stonden er ook 2 paardjes in een stal.
dus het kan best als ze goed met elkaar overweg kunnen!

Ellen!¡!¡!¡!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:23

Wij hebben ook meestal 2 ponys in een stal, omdat sommige heel erg aan elkaar gehecht zijn en de hele tent afbreken als ze alleen staan. Als de stal ruim genoeg is, kan het prima en voor het sociale contact van de ponys is het veel beter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers