schelden met ziektes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

schelden met ziektes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 22:52

ik kan me er zo kwaad over maken. loop je over de gang... hoor je over kanker-dit, kanker-dat,...

dat maakt me zo kwaad! Frusty Boos!

Je scheld toch niet me een vreselijke ziekte?
Ik kan er helemaal niet tegen! Frusty


Een goede vriendin heeft het er erg moeilijk mee, laatst is een neefje van haar overleden aan kanker.
En als ik het nu dus hoor, dan heb ik echt de neiging die mensen te gaan slaan! .. helemaal als zij erbij is want in de meeste gevallen schiet ze meteen in tranen...

snappen mensen dan niet, dat ze schelden met iets vreselijks?

het lijkt wel een standaard scheld woord te worden!
Boos! Frusty

valt jullie dat niet op?

een meisje uit me klas... komt maandags op school, niet kunnen leren want der oma was aan kanker overleden... en iemand maakte later een opmerking met kanker er in * Frusty * begint ze te huilen...

terwijl een paar dagen later loopt ze zelf weer overal kanker voor te zettem...

Verdrietig snappen ze dan niet, dat ze met iets vreselijks spotten?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 22:54

Hier wordt ik ook altijd gek van!! Met zulke woorden kun je niet schelden, maar ja, wie ben ik nou om dat te zeggen!!

LINDA Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 22:59

Ja omdat je het zovaak hoord ga je het overnemen en ik oe het soms ook (per ongeluk),
Het was ook erg want mn vriendin haa zusje is overleden aan kanker gaat iemand anders haar uitschelden voor .....wijf! Frusty

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 23:02

Ik werk zelf in een ziekenhuis met kankerpatienten.
Je kunt mijniet kwader krijgen dan dat als scheldwoord te gebruiken. Ik zeg dan altijd, ik hoop niet dat je het krijgt, maar anders kom je me nog wel tegen }>

Goedgekeurd onderschrift :)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:01

Bah, ik word daar ook echt onpasselijk van!!

Die ziekte wens je zelfs je ergste vijand niet toe.

Wat een stelletje stommeriken dat ze niet beter nadenken voordat ze iets uitkramen.

BAH! Misselijk

Toos paardloos

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:17

hehe,ik zeg altijd gloeiende gloeiende
het zelfde als GVD:P

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:35

bah! daar kan ik me ook zo kwaad over maken, mijn tante is overleden aan kanker, ik gebruik dat ook nooit als scheldwoord, ik zeg meestal iets in de trant van k*tzooi enzo maar het is net zoiets als paasei lijer, dat hoor je bij ons op school pas vaak

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:44

Tot mijn grote spijt moet ik toegeven dat ik ook wel eens het woord kanker als scheldwoord gebruik. Ik erger me er dan ook zelf heel erg aan en probeer het niet te doen. Ik het heetst van de strijd wil dat nog wel eens niet altijd lukken.

Zo kwam ik eens terug van een begrafenis (dame in kwestie was idd overleden aan kanker), ik zit in de auto, komt een fietser van rechts (toen gold die regel nog niet), gooit haar fiets zo ongeveer voor de auto en begint te schelden: Kankerwijf! Kankerh*r! Toen is het bij mij zo zwart voor mijn ogen geworden dat ik mijn auto heb geparkeerd en haar even de waarheid heb verteld..... Schijnheilig

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 13:25

Sundancer schreef:
hehe,ik zeg altijd gloeiende gloeiende
het zelfde als GVD:P


Kijk jij Sam Sam, Sundancer? Haha!

Maar ff weer ontopic: ik vind schelden met ziektes ook nergens op slaan. Sowieso schelden trouwens. Het is toch een uiting van zwakte

Geen onderschrift.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:00

Ik hoor het ook altijd op school, in de stad overal.
Erg vervelend, maar ja, wat wil je eraan doen?

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:24

soms scheld ik er ook mee maar das echt als ik pissed ben..
maar als ik echt kijk naar lui die 20x op een dag kanker zeggen
denk ik ook jesus!!! een jongen uit onze kla loopt heel vaak te janken omdat zijn moeder ook kanker heeft en wat zegtie elke keer kanker.. kankerz echt debiel vind ik dat!!!
XXXangel

<font color=black><b><i>Hardcore 4 life!
</b></i>

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:52

Ik denk dat ik het alleen erg zou vinden als ik zelf die ziekte zou hebben. Voor de rest klinkt het sowieso een beetje doen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 17:50

Ik doe het af en toe, per ongeluk.. En dan schaam ik me meteen, want mensen uit mijn familie, de vader van een goede vriendin, de opa van mijn vriend, allemaal overleden aan kanker. Afschuwelijk, en ik wil het ook absoluut niet zeggen...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:41

Hoe hard ik het ook probeer, als ik harstikke boos ben komt "kanker" er soms uit. Maar ik spot er niet mee, ik weet wel beter. Mijn oma is eraan overleden, verschillende familieleden van vrienden en nu blijkt dat mijn oudtante kanker heeft met uitzaaiingen. Ze gaat dus dood Verdrietig

Ik erger me ook dood aan mensen die ermee schelden op vanalles en nog wat. Maar ik denk dat zij wel weten dat het een erge ziekte is. Toch is het ooit eens een scheldwoord geworden, en nu zijn sommige er aan gewend om het te zeggen. Maar toch zwak om het alsnog te gaan gebruiken als scheldwoord

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 19:11

Ik begrijp niet zo goed dat mensen het als een scheldwoord beschouwen. Ik heb het nooit zo gezien iig. Misschien omdat ik erg jong met kanker geconfronteerd werd, doordat mijn moeder borstkanker kreeg.

Raar woord om in scheldvorm te gebruiken. Kanker-zooi.. je zegt toch ook niet aids-zooi?

(realiseer me net wel dat ik vaak het woord paasei gebruik. Maar dat komt niet meer voor, toch Verward Nou ja, moet ik ook maar mee ophouden.)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 19:50

Als iemand dat zegt tegen mij, zoiets van prutsmuts, dan kan ik helemaal nijdig worden! Mijn oma,opa, de moeder van mijn moeder( die heb ik niet gekend) en een tante zijn aan kanker overleden, en er bestaat een kans dat mijn moeder borstkanker krijgt, omdat dat in de familie zit! En als dan iemand kanker tegen mij zegt...... Boos!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 20:23

ja ik kan dat ook nooit uitstaan, mijn vriendin scheld er ook altijd mee maar dan echt zo ordie staat dat maar ja, lyrik z'n vorige eigenaar is er ook aan overleden.
en ik zelf kan het echt niet over m'n lippen krijgen!! Lips are sealed

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:14

echt achterlijk, iemand die ik kende zij dat eerst ook: ......joden of zoiets. en toen had ik 'm ff gezegt wat ik ervan vond. Boos! Boos! Boos! toen zei hij: sorry bla bla bla bla bla (dat bla bla zei die niet, maar ik weet niet meer wattie wel zei)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:14

Er gaan de laatste tijd steeds meer mensen aan kanker dood, jong en oud.
Je zal mij niet met kanker horen schelden, echt het klinkt zo respectloos!
Mijn opa is er aan overleden, sindsdien wordt ik nijdig als ik iemand met dat woord hoor schelden.

Mijn vriend heeft er wel ns een handje van, maar bij mij in de buurt zal hij het niet doen, hij weet dat ie dan een knal kan verwachten. Haha!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:32

ik vind het ook vreselijk om te horen... Boos!
mijn tante is overleden aan kanker en mijn oma en moeder hebben het ook gehad, het zit dus in de familie en er is een redelijk grote kans dat ik het later ook krijg. Huilen
als ze kankerlijer tegen mij gaan zeggen heb ik me zelf niet meer in de hand, ik heb wel eens een jongen geslagen omdat hij prutsmuts tegen mij zei... hij had een bloedneus }> ik was best trots op mezelf dat ik dat durfde trouwens Haha!
het is al erg genoeg dat mensen schelden en pesten en weet ik veel wat, maar om dat ook nog met die ziektes te gaan doen, dat vind ik helemaal niet kunnen. Sigaar

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:50

Ik vind dat ook heel erg, zelf hou ik het (meestal) erg netjes en zeg andere woorden ipv de bekende scheld woorden:
gloeiende gloeiende krijg de hik (dat is toch geen ziekte Knipoog )
Chips
*minder fijn/prettig* (als iets heeeeel erg fout gaat....)

:evaw:

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:54

Maar ergens is het wel hypocriet om kanker als scheldwoord niet te gebruiken omdat dat 'heel erg' is en het wel te hebben over pokken, tyfus, cholera (kolere) en pleuris, en dat daar dan niemand over valt cq zich daar hevig aan stoort. Het klinkt natuurlijk voor geen meter als iemand aan een pc refereert en het arme apparaat een pokkeding noemt maar toch.....

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:00

Ik moet tot mijn grote spijt bekennen dat ik wel met ziektes scheld, *af en toe* ik erger me er verschrikkelijk aan, als ik ECHT heel erg boos ben wil er nog wel een per ongeluk kanker uit komen, dat vind ik dus ECHT vreselijk van mezelf, ipv paasei zeg ik tring en tyfus is tieten. Zo scheld ik dus minder met ziektes.. Scheve mond Maar ik ben er dus hard aan bezig

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:07

Ik vraag me af of al die mensen die hier zo netjes zeggen dat ze et niet doen et ook echt niet doen. Ik hoor zo vaak mesnen schelden met ziektes!

Ik scheld regelmatig met ziektes. Niet helemaal goed maar et is eruit voor ik et door heb, zoals het met al mijn scheldwoorden gaat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:11

Ik denk ook dat dergelijke termen letterlijk opgevat moeten worden. Ik stoor me er dan ook niet zo aan.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, Bloemetje75, GoogleAdsense, lideli, rosalie_a, SnuitjeLove, Vavane, xPabloBokt, YandexBot, Zoe_97 en 182 bezoekers