Hondenvlees.......

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Hondenvlees.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 10:14

Dit is echt zo Huilen Ik weet niet wie er gister naar netwerk heeft gekeken maar ik kon het niet aanzien wat ze in korea allemaal uitvreten met die arme honden. Ik hoop dat ze hier echt wat aan gaan doen want dit is echt niet best!
In Japan en Korea is het WK en heel veel zijn ook aan het protesteren tegen het eten van honden. Dat komt vooral omdat er veel pers is uit het buitenland. In korea zijn er illegale markten waar straathonden soms ook gestolen honden zitten in een kooitje. De klant komt zoekt een hond uit en word terplekke afgemaakt en geslacht Huilen Verdrietig
Er worden jaarlijks 2000 000 honden gegeten. Dat snap je tog niet???
Ik kan er echt niet bij, honden zijn tog huisdieren hoe kan je zo'n beest nou slachten Verdrietig
Niet overal in korea is het zo want een kilometertje verderop van die markt was een restaurant waar er honden menu's waren voor de honden!

Ook al gaat het al jaren zo tog is het echt Verdrietig

~Be as you are~


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:29

Andere landen hebben nou eenmaal soms andere normen en waarden, bijvoorbeeld:
Wij eten koeienvlees en in India is de koe heilig, wat zouden die Indiase mensen dan wel niet van ons denken?
Volgens de Islam is varkensvlees onrein, en wij eten allemaal ons kroketje en koteletje?

Wij eten ook dus dieren die andere culturen niet waarderen. Ik denk dat wij in het Westen gewend zijn om honden als huisdieren te beschouwen, en zij zien ze als vee… Daar kun je nu eenmaal niets aan veranderen.

Toos paardloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:38

Ik vind dat er grenzen moeten zijn. Als we echte mensenvrienden zoals honden op gaan eten, gaan we te ver. Daarnaast wordt een koe in 1x doodgeschoten. Een hond wordt levend opengereten. Is er hier iemand die dat goed kan praten?
Ik ben heel blij dat ik dat op netwerk niet gezien heb, anders had ik nu met fikse hoofdpijn hier gezeten vanwege een zwaar slaapgebrek.

De hond is de betere mens

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:52

Ik probeer wel vegetarier te worden, maar weet je wel hoe moeilijk dat is als iedereen om je heen lekker kroketjes zit te eten?
Ik eet in ieder geval geen lamslees of ander vlees van jonge dieren Boos!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:02

Kais schreef:
Ik probeer wel vegetarier te worden, maar weet je wel hoe moeilijk dat is als iedereen om je heen lekker kroketjes zit te eten?
Ik eet in ieder geval geen lamslees of ander vlees van jonge dieren Boos!


Da's ook hypocriet. Misselijk
Je eet OF wel vlees, OF geen vlees. Een oud dier heeft misschien wel veel langer moeten lijden.

Ik vind jouw stelling dus echt NERGENS op slaan. Wenne klets!

Toos paardloos

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:07

Ja, dat ben ik met je eens, al kan ik wel begrijpen dat je ergens een lijn trekt, half vegetarier bijvoorbeeld.... maar jonge dieren niet of wat dan ook...is slap.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:21

Nou, kan niet ontkennen dat ik geen kalfsvlees eet of lamsvlees. Zo'n mooie jonge beestjes eet ik niet. Tja, ik heb overal moeite mee hoor, ook met varkens met hun prachtige flaporen (hou van flaporen bij dieren) en koeien met die prachtige fluwelen ogen. Ik beperk me min of meer tot rundvlees en een enkele keer tot varkensvlees. Struisvogelbief lust ik ook graag.

De hond is de betere mens

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:45

ik ben op zich niet zo'n grote vleeseter maar heb er absoluut geen moeite mee dat mensen in andere landen honden eten.
wij eten toch ook koeien, paarden, konijn etc.
de kistkalveren hebben ook geen prachtig leven en dat zal met meerdere dieren die op ons bord komen ook wel zo zijn.
de een doet het zo en de ander weer anders.
er zijn toch ook geloven die een schaap offeren en het de keel doorsnijden en het vervolgens dood laten bloeden!
niet dat ik zulke dingen goed keur ofzo maar ieder heeft zijn eigen manier.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:46

Vlees is vlees, of het nou van zo'n gezellige kakelkip komt of een lief pluizig nijntje. Maar ik vind wel dat ze zo'n beest fatsoenlijk in 1 keer moeten doden en niet langzaam dood laten bloeden ofzo omdat het dan lekkerder zou smaken.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:52

Ik vind het ronduit hypocriet om hier opgewonden van te worden. Wij eten koeien, in India is dat beest heilig (als een koe op de weg staat duwt NIEMAND hem aan de kant). En er zijn zat mensen die paardenvlees eten.
Er zijn in de hele wereld zát honden, en misschien is het wel verschrikkelijk zielig, omdat ze een lijdensweg gaan, maar om nou te zeggen dat je geen hond mag eten... Pff, straks moet ik mijn bal gehakt aan de kant schuiven omdat één of andere Indiër hem heilig heeft verklaart. Als mensen dat nou lekker vinden... zolang ze het mij maar niet door m'n strot duwen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:26

Ik vind het ook onzin om hier zo'n ophef over te maken. Het is daar gewoon de normaalste zaak van de wereld dat er honden worden gegeten. Katten worden daar overigens ook gegeten, maar daar hoor je hier niemand over.

Wat wel belangrijk is dat die mensen daar eens leren op een diervriendelijke manier te slachten. Er is natuurlijk niet echt een diervriendelijke manier, maar dan op z'n minst de manier waarbij het dier het minste pijn lijdt. Ik heb ook eens zo'n reportage gezien, en ook diverse internetsites bekeken die over dit onderwerp gaan, en de manier waarop dit allemaal gebeurt, is echt erg. Dus niet het feit dat die beesten worden opgegeten, maar de manier waarop er met ze wordt omgegaan alvorens ze worden opgegeten.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 16:04

Sorry hoor, ik kan er gewoon niet bij en snap niet dat sommigen van jullie het gewoon vinden je kunt wel gaan vergelijken met india enzo maar tog het is tog raar om een hond/kat op je bord te hebben het zal je eigen hond/kat maar zijn.....

Oja en een diervriendelijke maniet kennen ze niet, sommigen zijn echt ziek die gaan die dieren net zolang meppen tot dat ze dood zijn, dan zal het vlees lekkerder smaken Verward

~Be as you are~

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 16:08

Ik heb het ook gezien en ik werd woedend.
Slachten ok, maar een dier een boom in jagen en dan kapot slaan!!! Nee dat gaat er bij mij niet in die man mag blij zijn dat ik er niet bij was; ik zou hem wat aan doen al zou ik er voor in de bak moeten zitten. Boos!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 16:52

party-girl schreef:
Sorry hoor, ik kan er gewoon niet bij en snap niet dat sommigen van jullie het gewoon vinden je kunt wel gaan vergelijken met india enzo maar tog het is tog raar om een hond/kat op je bord te hebben het zal je eigen hond/kat maar zijn.....


Denk jij dan ook, als je een lekker stukje paardenvlees op je bord hebt liggen:'goh, dit zou wel eens dat paard van de manege kunnen zijn wat laatst af is gemaakt?'

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:00

mijn vriendin vertelde het vandaag toen we naar school fietste.....ik he het niet gezien...maar ze vertelde alles....ik had zowat tranen in mijn ogen staan!!!! zooo zielig.....hoe kunnen ze dat een hond aandoen en dan waren 20% van de honden ook nog es gestolen!!! ik vind dat ze degene die dat bij de honden doen ook maar zo moeten vermoorden.....sorry hoor klinkt misschien hard maar waarom niet misschien smaken die mensen dan ook lekkerder!
en anders doen ze die honden maar slaan als ze dood zijn gemaakt door zo'n schok-ding. het liefst alleen dat. Maar niet op deze manier!!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:00

Sorry, het doet mij heel pijn hoe licht sommige mensen hier over praten!!!
Dit onderwerp houdt mij heel erg bezig, en ik vind het vreselijk!!!
Zelf eet ik amper vlees maar ik kan me heus best voorstellen dat mensen vlees eten, daar heb ik ook niet echt moeite mee als ze maar aan een normale manier aan hun einde komen en een redelijk leven hebben gehad!!!!!!!

Honden en katten eten, ik moet er niet aandenken, als ik dan naar mijn lieve hondje met van die schattige oogjes kijk, kan ik me niet voorstellen dat iemand dit doet!!! Maar ik vind het ook zielig voor paarden, koeien, enz.

Dus...tuurlijk mogen ze eten wat ze willen, maar ik hoop zo!!! dat er wat aan gedaan wordt dat die arme dieren niet hoeven te lijden, mensen die dieren zoiets aandoen mogen ze van mij hetzelfde aandoen!!!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:13

moniquelucky schreef:
Sorry, het doet mij heel pijn hoe licht sommige mensen hier over praten!!!
Dit onderwerp houdt mij heel erg bezig, en ik vind het vreselijk!!!
Zelf eet ik amper vlees maar ik kan me heus best voorstellen dat mensen vlees eten, daar heb ik ook niet echt moeite mee als ze maar aan een normale manier aan hun einde komen en een redelijk leven hebben gehad!!!!!!!

Honden en katten eten, ik moet er niet aandenken, als ik dan naar mijn lieve hondje met van die schattige oogjes kijk, kan ik me niet voorstellen dat iemand dit doet!!! Maar ik vind het ook zielig voor paarden, koeien, enz.

Dus...tuurlijk mogen ze eten wat ze willen, maar ik hoop zo!!! dat er wat aan gedaan wordt dat die arme dieren niet hoeven te lijden, mensen die dieren zoiets aandoen mogen ze van mij hetzelfde aandoen!!!


Ik ben het hier echt helemaal mee eens. Precies wat ik wilde gaan zeggen... Pling Ik heb er dus niets meer aan toe te voegen.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 18:26

pniekepnak"]
[quote="party-girl schreef:
Sorry hoor, ik kan er gewoon niet bij en snap niet dat sommigen van jullie het gewoon vinden je kunt wel gaan vergelijken met india enzo maar tog het is tog raar om een hond/kat op je bord te hebben het zal je eigen hond/kat maar zijn.....


Denk jij dan ook, als je een lekker stukje paardenvlees op je bord hebt liggen:'goh, dit zou wel eens dat paard van de manege kunnen zijn wat laatst af is gemaakt?'
[/quote]

Ik eet geen paardenvlees!!!!! ik zeg verder nix meer want ik kan hier nog al boos over worden Boos! Lips are sealed Boos! Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

~Be as you are~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:37

In mijn vriendenkring zitten niet alleen mensen, ook paarden en honden. Paarden eet ik niet om die reden, en honden dus ook niet. vond het inderdaad dus een rare vergelijking om over paardenvlees op mijn bord te beginnen. Waarom gaan we straks niet ook veroordeelde criminelen op eten? Die zijn tenminste schuldig, dieren niet. maar dit mag ik natuurlijk niet zeggen. maar ja, zo is mijn gevoel nu eenmaal en dat kunnen jullie met de beste argumenten niet weghalen.

De hond is de betere mens

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:40

ja maar koeien zijn sprecies hetzelfde alleen worden honden op een "iets" andere manier vermoord Frusty

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:47

chantal1 schreef:
Ik heb het ook gezien en ik werd woedend.
Slachten ok, maar een dier een boom in jagen en dan kapot slaan!!! Nee dat gaat er bij mij niet in die man mag blij zijn dat ik er niet bij was; ik zou hem wat aan doen al zou ik er voor in de bak moeten zitten. Boos!


inderdaad!!!!!!!!!!!!!! Frusty

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 16:55

Ik word er werkelijk misselijk van,het idee alleen al.Het moet gewoon niet kunnen.

Verder vind ik het ontzettend irritant als iemand al hypocriet genoemd word alleen omdat zij bv geen paard wil eten.Het zal jou een rotzorg zijn.Het is haar mening en haar manier van leven.

Ik eet ook geen paardenvlees,kalfsvlees,lamsvlees,gans enz.Ik eet alleen kip,varken en koe.
Dat neemt niet weg dat ik het niet zielig vind voor koeien,varkens en kippen.

Helaas kan ik gewoon geen vegatarier worden maar ik probeer wel zoveel mogelijk scharrelvlees te kopen.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:29

Ik had het ook op netwerk gezien ik moet ff Verdrietig Dit is niet normaal hor en hoe kan je zeggen dat dit normaal is ! Frusty Eeerst worden ze aan de boom gehangen, gemarteld en daarna doodgelagen, of gestoken Verdrietig Frusty
Iki snap het echt niet die hond keihard janken Verdrietig
Hoe wreed zijn mensen wel niet?
Niet normaal meer Verdrietig
En dan willen ze het aan de toeristen te freten geven Misselijk

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:04

ik heb de reportage "helaas" niet gezien, maar ik ben van mening dat het een ernstige zaak is om dieren niet "pijnloos" te doden.

Verder ben ik ook niet heilig Schijnheilig want ik heb in 1988 in korea geloof ik ook hondenvlees gegeten. Ze wilden niet zeggen wat voor vlees het was, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden. Het was trouwens erg lekker.

Dat het een hond is vond ik niet zo erg want ieder land heeft zijn eigen gewoontes wbt het eten van diersoorten. Wat in het ene land een huisdier is is in het andere land "gewoon" een productiedier. Dus laten we wat dat betreft onze eigen gewoontes niet opdringen aan anderen.

Stralend de dag door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:30

Ik vind het altijd erg moeilijk om dergelijke gewoontes te gaan veroordelen. Wij in deze wedsterse wereld wassen onze handen ook niet in onschuld. Staat een van jullie er wel eens bij stil hoe veel dolfijnen er jaarlijks verstrikt raken in de netten van de Tonijn en daardoor verdrinken? [red de dolfijn eet geen tonijn!] En wat dachten jullie van het verschepen en vervoeren van wrak vee dat in Europ aan de orde van de dag is. Ooit wel eens een vee markt bezocht? Daar wordt je ook niet vrolijk van.

Ik denk dat we eerst maar een orde op zaken moeten stellen in ons eigen land voordat we met een beschuldigend vingertje over de grens gaan wijzen. Andere landen kennen andere normen en waarden. Het trieste is dat hoe armer de mensen zijn hoe ellendiger het is gesteld met de dierenrechten. Wat dat aangaat zitten wij hier wel in een heel luxe positie.

In India is de koe heilig en daar zit een heel mooie gedachte achter: wanneer een kind geboren wordt en de moeder kan het niet voeden dan kan de koe het kind voeden met haar melk zodat het kind niet komt te sterven van de honger.