Ja hoor, lekker is dat!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Ja hoor, lekker is dat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 12:49

Volgens mij word ik oud, want ik krijg last van allerlei typische 'vrouwenkwaaltjes'.
Drie jaar geleden ging ik naar de fysio omdat mijn pols zo pijnlijk was. Fysio pols recht gezet en nooit meer last van gehad. Tot december. Toen deed hij dus écht pijn, niet grappig meer. Dus fysio klooien, en ja hoor: het was nu wel heel erg. Zat er een handwortelbeentje scheef en muurvast. Gezellig is anders, maar goed, ik dus elke week naar de fysio tot februari ongeveer. Toen zat alles weer keurig netjes recht en had ik nergens last meer van. Dacht ik...
Het is echt ongelofelijk, een paar dagen geleden deed het zó'n gigantische pijn. Dus ik klooien (botje RECHT, niet scheef, en vooral niet vast gaan zitten), maar helaas, botje is weer hartstikke scheef natuurlijk... Dus ik naar HA voor een verwijskaart, is hij net 2 dagen op vakantie, blijft nog 3 weken weg. Dus ik toch nog afspraak gemaakt met andere HA. DIe mag dus idd geen verwijskaart afgeven, het enige wat hij me kon melden was dat ik oud werd, mijn hormonen opgingen spelen (was dat niet al 5 jaar geleden?), en dat het typisch voor vrouwen was. Slap bindweefsel, hypermobiele botjes en veel uit de kom geschoten botten. Grr, ik kon hem wel schieten natuurlijk. Maar nu komt het: hij weet het natuurlijk niet zeker, dus ik mag een foto gaan laten maken... Pfff. Als ik ergens wel een hekel aan heb is het foto's laten maken. En nee, in dit jaar ben ik nog niet 5 x keurig netjes vastgelegd op foto (dit wordt de 5e keer btw)... Rontgen is gezond zullen we maar zeggen. En dan hoor ik over 5 dagen of het 'normaal' en 'typisch' is, of dat ik (natuurlijk ik, altijd ik) een iets ernstiger probleem heb.
Maar het ergste komt gewoon nog... Pas als mijn eigen HA terug is kan ik een verwijskaart krijgen Frusty . Gevolg: pols gaat natuurlijk helemaal vastzitten (oh joy) en dan ben ik dus nog wel even zoet met de fysio. 't is een aardige vent, maar hij weet wel hoe hij m'n pols recht moet zetten (pijnlijke ervaring). Waarschijnlijk loop ik dus vanaf nu de rest van mijn leven van arts naar fysio omdat alles uit de kom schiet, scheef gaat zitten en dat alles onder het mom van een 'typisch vrouwenkwaaltje'. Pff, ik heb wel wat beters te doen! Boos!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:54

Dat heb ik ook, die hypermobiele gewrichten. Mijn enkel is al eens op de foto gezet maar was op een paar mm na te weinig hypermobiel om te kunnen opereren. Zwik er constant door.
Ook mijn pols heb ik een keer ernstig verstuikt toen ik mijn hand in mijn zij zette. Ja ik weet het, ook erg dom, moet je natuurlijk nooit doen Verward domme domme ik.
Ook mee naar de huisarts geweest, kon er niks mee.
Zo heb ik ook al tijden last van mijn knie, waarvoor mijn vader (fysio - altijd handig - geen wachttijden), me behandelt heeft, hielp wel maar de pijn begint nu weer te komen.
Je kunt er niks mee, alles knakt en kraakt en dat zal ook altijd wel zo blijven.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 13:02

Wat dacht je van rsi als gevolg van een scheef botje... Als hij scheef zit mag ik dus officieel niets, maar ja, ik wil ook paardrijden (niet fijn), dus mijn pols heeft een beetje pech.
Ik bel straks gewoon de fysio om te vragen wat we eraan kunnen doen. Is een heel schappelijke vent.
Opereren heeft waarschijnlijk nooit zin, dit ivm meer kapot maken dan verbeteren. Niet dat ik geopereerd wil worden, maar toch...
Ik wil gewoon een pilletje, zodat ik nooit meer ergens last van heb. Sinds ik geboren ben heb ik al heel erg vaak bij de dokter gezeten. De meeste mensen weten niet hoe die vent eruit ziet laat staan wat voor tics hij heeft, maar ik ken die vent dus door en door. Dacht ik dat ik er vanaf was, maar nee, als ik 80 ben heb ik nog steeds een kortingskaart!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:09

Wat is dat nou voor een bullshit dat een vervangende arts geen verwijzing uit mag schrijven? Verward Wat een lambal! Gewoon fijn teruggaan en harder zeuren Haha!

Als jij daar komt en hij constateert een hersenbloeding (jaja, bart is van de extreme voorbeelden) dan laat ie je toch ook geen 3 weken wachten tot je eigen arts z'n luie gat eens van het strand af haalt? Verward Frusty

Boos worden en teruggaan lijkt me Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:15

Bel de HAP... ik snap er ook niks van dat die vervanger geen verwijs kaart mag sturen, echt stom! Extreme duivel
Van de HAP wordt je ook niet blij, toen ik dacht dat ik een botje gbrokken had (ook middenhandsbeentje BTW), ik voelde 'm niet goed zitten mocht ik ook niet komen, moest 't weekend maar aankijken en koelen en met mijn arm omhoog op de bank gaan zitten..... Boos!

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 13:18

Nou, ik heb geen hersenbloeding hoor Haha!
Bovendien is dit geen noodgeval, en dan mag het niet. Ik heb hem voor de zekerheid gevraagd of hij voor iets wat door mijn ongeluk ontstaan is wel mag verwijzen, en ja hoor dat mocht hij wél. Dit is gewoon een vrouwenkwaaltje, en als nu blijkt dat mijn pols naar de maan is mag hij me wel doorverwijzen, naar een orthopeed wel te verstaan. Fysio's worden als minder urgent beschouwd. Ach, van mij mag hij!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:24

drink je te weinig zuivelprodukten of zo dat je een calcium gebrek hebt? Ik geloof inderdaad dat de natuur vrouwen benadeeld heeft.

De hond is de betere mens

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 14:55

Ik ga dus lekker wél naar de fysio. Ze kunnen m'n rug op met het ZF en verwijskaarten etc.
Maandag foto maken en dan maar hopen dat niet alles aan mijn lijf 1 grote t*ringzoot is, I've had enough!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _E_, _Lois_, Aeva, beegee, Britta31, delist, Dewii, eestheer, ellen05, Em_, hokke, horssie, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Irma77, Lau07, Libra76, Muronia, mylittlejoy, mystery1980, neline11, Rooss_24, Selina, SilvanoN, wexfriend, yvje86 en 182 bezoekers