ze gebruikt mijn zadel zonder het te vragen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

ze gebruikt mijn zadel zonder het te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 20:33

De meesten weten wel dat ik Evita al 2,5 jaar deel met een ander (ouder) meisje, dat gaat meestal wel goed samen (nooit echt ruzie gehad met haar).
Zij rijdt ook vaak andere paarden bij ons op stal die van de staleigenaar zijn (een soort handelaar). 1 van die paarden rijd ze heel vaak, dat is een beetje "haar paardje" zeg maar.

een paar maanden geleden heb ik van mijn opa een nieuw zadel gekregen, een klein beetje daarvoor had ik zelf gespaard. het is een heel fijn dressuurzadel (ainsley) hij was wel tweedehands maar er was weinig mee gereden en ik ben er heel erg blij mee, want ons andere (veelzeidigheids)zadel is een kunststofzadeltje en dat zit gewoon niet zo lekker.

Meestal rijd zij One als ik op school zit ongeveer, bijna altijd als ik er niet ben. Maar 1 keertje kwam ik wat eerder, toen was ze net klaar met rijden maar toen zag ik dat ze met mijn zadel had gereden!!! terwijl One zelf ook een zadel heeft, ja die zit misschien wat minder lekker maar toch. Ik weet dat ze wel vaker met mijn zadeltje rijd, omdat ik wel eens vaker kom wanneer het niet mijn dag is om Evita te verzorgen, en dan ligt er onder mijn zadel ook One haar shabrakje.

Misschien is het een beetje raar, maar ik ben er een beetje boos over dat ze One met mijn zadel rijd zonder dat ze dat aan mij gevraagd heeft! Dat ze met mijn zadel op Evita rijdt vind ik prima hoor, ik rijd Evita ook met haar hoofdstel en ik heb het zadel ook voor Evita gekocht.. maar of ze met mijn zadel ook One mocht rijden had ze wel eventjes mogen vragen eigenlijk.. Misschien klinkt dat heel zeurderig, maar ze weet wel hoe zuinig ik ben op mijn nieuwe zadel.
Is dat raar dat ik dit niet leuk vind??? Het klinkt wel een beetje egoistisch van mij namelijk, maar ik heb nog nooit haar spullen voor een andere pony gebruikt zonder dat te vragen.. en zij rijdt bijna elke dag met mijn zadel nu.

Zij weet niet dat ik er al lang achter ben dat ze met mijn zadel op One rijdt, maar ik durf het niet echt te zeggen.. het staat namelijk zo stom! Ik ben ook altijd bang dat ik ruzie krijg met haar ofzo, want dat wil ik absoluut niet (Evita is nog altijd van ons samen...)
Mijn moeder zegt dat ik niet altijd zo over me heen moet laten lopen.


Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 20:35

dan moet je dat gewoon eerlijk tegen haar zeggen en als ze daar geen begrip voor hebt is zij de gene die aso is!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 20:39

Zadelbok kopen met een slot erop. Zeggen dat het tegen diefstal is, je bent immers zuinig op je nieuwe dure zadel, maar ondertussen... }>
En er natuurlijk bij zeggen dat ze maar even om de sleutel moet vragen als ze het wil lenen, is de hint gelijk duidelijk!

Nulla tenaci invia est via

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 20:46

haha ja dat is een goeie! alleen het zal een beetje raar staan, omdat daar nooit iets gejat wordt en dat meisje rijd Evita ook vaak op dagen dat ik er niet ben, dan heeft ze alsnog die sleutel.
aanstaande zaterdag ben ik trouwens van het probleem af hoor, dan gaat Evita naar een andere stal om dag en nacht in de wei te staan. Zij zei dat we beter het oude zadel mee konden nemen omdat mijn nieuwe anders misschien zou slijten ofzoiets vaags.. nou mooi dat ik dat niet doe, ik neem lekker mijn eigen zadel ook mee (ook wel expres daarom haha) want anders gaat zij de hele zomer met mijn zadel nog op One rijden.
Ik heb gezegd dat ik mijn zadel wel weer mee terug neem als het inderdaad smerig word daarzo (en dan neem ik hem wel mee naar mijn huis). Anders kan ik nog altijd zeggen dat ik mijn zadel bij m'n verzorgpony neer leg ofzo terwijl Evita op het land is.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 07:23

zadel steeds meenemen. Ik heb het ook gehad.
Kom ik een keer, ligt mijn zadel in de klei. De enige oplossing was het zadle steeds weer meenemen. Dit meisje luisterde gewoon niet, ze deed het steeds weer. Ik legde bijvoorbeeld een rood draadje op eht zadel, of deed de beugels zus en zo, en telkens was e r weer meegereden (dit meisje was nog wel zo slim om de beugels op mijn maat terug te zetten).
Het ging in mijn geval om een springzadel uit Argentinie van 120 gulden tweedehands, maar toch.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:37

Idd zal het zadel voortaan mee naar huis nemen. Trouwens vindt het vrij onbeschoft om jouw zadelop een ander paard te leggen. Straks gaat het stuk en zij weet er niets van ??

En idd zou hetook ff zeggen tss gebruiken zonder te vragen. Zadels kosten scijnbaar niets meer tegenwoordig Boos! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:06

Je kunt het ook gewoon eerlijk tegen dr zeggen dat je niet wil dat zij jou zadel gebruikt.
Ik neem mijn zadel altijd terug mee naar huis dan weet je zeker dat er niemand aan komt.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:11

Gewoon zeggen!! Ik heb nergens zo'n hekel aan als dat iemand ltijd mijn spullen wil lenen of nog erger, gewoon pakt. Hun zijn er namelijk nooit zo zeunig op als ikzelf. Ik ben helemaal geen pin ofzo, maar mijn pony en zijn spullen zijn gewoon heilig. Dat is van mij, klaar!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:51

mijn zadel is ook een keer gebruikt zondar dat ze het vroeg, maar dit was een misverstand... mijn zadel lijkt precie op een ander zadel en er zit ook hetzelfde dekje onder... ze mocht dus dat andere zadel lenen en toen heeft ze perongeluk mijn zadel gepakt. ik was hier niet blij mee maar dit kan gebeuren.
toen ik dat nog niet wist was ik ook enorm pissig, mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:07

Ik vind het eerlijk gezegd erg aso van haar.
Ik zou het niet aanvaarden! Boos!
Dat zadel is voor Evita, en niet 'omdat ie zo lekker rijdt'(so what??) om hem dan op een ander paard te leggen.
Ja hallo, het is geen zadel voor algemeen gebruik!! Frusty
Ik zou het direct tegen haar zeggen, ik kan me ook precies voorstellen wat voor gevoel je nu hebt.

Ik zou hem gewoon iedere keer mee naar huis nemen, als ze zich er niet aan wil houden, pech dan maar voor haar?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:10

Eerlijk zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze dat zonder te vragen doet, jij hebt 't gekocht, zij niet.

:evaw:

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:11

Ja eerlijkheid duurt het langst dus gewoon tegen haar zeggen dat je niet wil dat zij dat zadel gebruikt zonder het te vragen !!!
En vraag dan ook gelijk --waarom vraag je het niet aan mij of je dat zadel mag gebruiken-- Verward
Dit is iets waar je geen ruzie om kan krijgen met haar want,zij is tenslotte fout hier. Boos!
Jij pakt toch ook niets van haar zonder het te vragen ?! Verward

Gewoon met haar gaan praten dan is er niets aan de hand en zal ze het best wel begrijpen.... Pling

Groetjes Miss Texas Knipoog

If you are nice to your horse,he will be nice to you !!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:07

Zeker zeggen. Problemen die niet opgelost worden worden alleen maar groter. Gebruikte ze het zadel vroeger misschien af en toe, nu misschien al elke dag.
Als je lang wacht terwijl je het wel weet ben jij net zo fout als zij. Haar geen verwijten maken, gewoon vragen: joh, waaróm doe je dat. Als zij dan zegt dat het zo lekker zit moet jij zeggen dat het JOUW zadel is en dat ze voor dat ander paardje een ander zadel heeft (sowieso). Als ze dat raar vindt neem je het zadel mee naar huis. Niet afwachten tot het probleem zichzelf oplost, dat gebeurt nl niet! Ik ben zelf ook zo'n troela die liever wacht dan iets zegt, maar als je niets zegt wordt het JOUW probleem, terwijl het feitelijk het hare is. Maak het dan ook neit jouw probleem!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:08

ben het er helemaal mee eens!!! (met bovenstaande reacties)
Belachelijk dat ze jou zadel gebruikt zonder het te vragen, en ook nog op een paard waar jij niet op rijd.. Boos!
Slaat echt nergens op, het is jou zadel, en niet die van haar, gewoon zeggen, en als ze beledigt is jammer dan, moet ze het maar vragen!!
Ik zo het inderdaad mee naar huis nemen, en als je gaat het weer meenemen als je van plan bent om te gaat rijden..
Succes ermee!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:56

Prisca schreef:
Idd zal het zadel voortaan mee naar huis nemen. Trouwens vindt het vrij onbeschoft om jouw zadelop een ander paard te leggen. Straks gaat het stuk en zij weet er niets van ??

En idd zou hetook ff zeggen tss gebruiken zonder te vragen. Zadels kosten scijnbaar niets meer tegenwoordig Boos! .


Pris ik ben het 100% met je eens!
Ik vind dat ze het moet vragen, het is jouw zadel en straks rijd zij er vaker mee dan jou. Is dat ding versleten terwijl jij er noulijks met hebt gereden. Belachelijk Boos!

Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 16:30

zadel steeds meenemen naar huis dat ga ik niet doen, dat is zo'n gedoe!! Ik ga namelijk met de fiets naar Evita, niet echt handig als je dan zo'n zadel moet dragen. ze zullen me ook wel raar aankijken want ik heb gewoon een kast enzo waar mijn zadel netjes in kan liggen.

Dat ze EVITA met mijn zadel rijd vind ik echt geen probleem, dat mag best van mij.. het is ook haar pony. Dat ze mijn zadel voor One gebruikt vind ik nog niet eens zo erg (als ze het had gevraagd zou dat best af en toe mogen) maar het stomste vind ik dat ze het niet gevraagd heeft, ik voel me er wel een beetje rot over want ik dacht dat ik haar wel kon vertrouwen...

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

jemig,

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:51

jemig,dit had ik dus echt niet gepikt Boos!
Nee hoor meid je staat in je goed recht,het zadel is van jou en daar heeft een ander maar mooi van af te blijven.
Ik geef je moeder helemaal gelijk,je moet niet over je heen laten lopen.
En het is inderdaad wel een goed idee om hem mee naar huis te nemen,dan weet je tenminste zeker dat er niemand ongevraagt aan zit.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:12

Ik zou het gewoon zeggen, en vragen waarom ze het niet gevraagd heeft. Je kan er ook bij zeggen dat ze het zadel af en toe wel mag lenen, als ze het maar vraagt. Dan heeft zij toch ook geen reden om boos te worden? Gewoon zeggen hoor, anders gaat ze het steeds vaker gebruiken en dan word het steeds erger.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Pommier, vilheide en 45 bezoekers