paardrijden kinderachtig en blij!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

paardrijden kinderachtig en blij!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 10:03

Ik word daar af en toe best ziek van al die mensen die zeggen dat paardrijden kinderachtig is en dat het blij is.

een meidje bij mij in de klas ook, dan zijn wij aan het praten en dan gaat het zo van 'hebben jullie het nu weer over paarden' (op school hebben we het bijna nooit over paarden maar goed)

Ook als ik aan het buitenrijden ben ik kom iemand tegen gaan ze dingen roepen zoals 'jah ik hou ook zoveel van paarden'

en bij ons thuis beginnen ze nu ook al 'ga je nu weer paardrijden en je bent een echt paardenmeisje' (nou en bedankt doen ze net of ik een of ander dom pennymeisje ben)

okey nou weet ik wel dat ik me het niet zo aan moet trekken maar dat doe ik wel. En nou is het ook wel niet altijd zo bedoeld maar toch. (En als ze denken dat het blij en kinderachtig is moeten ze eens meegaan naar het bos en daar gaan crossen!)

krijgen jullie nooit van die stomme opmeringen over paardrijden?


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:17

Krijg genoeg opmerkingen *LOL* Maar ik trek me er niet zoveel van aan... De mensen waarmee ik omga weten allemaal dat ik gek ben op paarden etc en respecteren dat gewoon! En van 13 jarige rotblagen die me uit gaan schelden als ik buitenrij... Ach, gewoon net zo hard terugschelden Knipoog Neh, dat ook weer niet hoor Tong uitsteken

Maar een stel vrienden van me noemt me wel altijd paardrijmeisje, maar goed van hen kan ik dat wel hebben Lachen En ik krijg verder ook genoeg leuke reacties hoor (Dat ik zo'n discipline heb Verward , wat een mooie pony ik wel niet heb etc , is altijd erg leuk om te horen!)

Maar 1 tip, gewoon nix van aantrekken hoor van al dat gezeur, gewoon lekker bezig blijven met je paardje!

groetjes, Renée

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:19

ach nou ja ik zit al jaren in de paarden vanaf mijn 6de en ben nu negentien doe een opleiding paardenhouderij en de lerares vond mij een pennymeisje omdat ik zei dat je niet op 2,5 jarigen kon rijden Verward begrijp jij het begrijp ik het we hadden een hele dicussie over de hengstenkeuring hoe de hengsten worden klaargemaakt wat ik toen dus deed!! Nouze vond het maar raar dat we er niet op gingen zitten en alleen maar longeren. Ze zijn toch nog maar 2,5 zei ik. Maar goed uiteindelijk noemde zij mij een penny meisje en toen ze ook nog eens over haflingers begon dat ze lomp waren en niks kunnen was ik helemaal boos

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:20

vroeger wel heel veel, dachten ze inderdaad dat ik zo'n penny meisje was die uuuuuuuuren stond te poetsen en alles en mn pony als vervangend vriendje had enzo. Daar kon ik me echt aan ergeren.
tegenwoordig wordt het binnen mn vriendenkring gewoon geaccepteerd, ik praat er niet superveel over en zij snappen het meestal ook niet waar het over gaat, maar vragen wel af en toe gewoon even hoe het gaat.
In het begin durfde ik bijna niet te zeggen dat ik een paard had omdat ik bang was dat er lompe reacties kwamen, maar nu blijkt dat het heel erg meevalt.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:38

me ouders maken ook wel eens van dat soort opmerkingen zo als ga je weer knollehollen. maar me moeder is wel blij dat ik een hobby buiten heb Haha!

en op school lopen ze ook zo te zeurenv an oh, al weer paarden! k wordt er een beetje gek van als ze dat steeds zeggen en vindt het ook niet zo leuk maar goed. volgend jaar ga ik waarschijnlijk naar een klas waar heel veel paardengekken in zitten end an ben ik er vanaf!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:10

Ik snap ook niet waarom ze zeggen dat 't voor meiden is Verward Als je na gaat denken hoe gevaarlijk paardrijden en met paarden omgaan is vergeleken met 'normaal' voetbal... Bij voetbal verrek je eens 'n spier, als je van 'n paard afvalt en hij gaat misschien wel bovenop je staan Huilen
Gewoon flauw dat het dan 'n 'meisjessport' zou zijn. Ik ken maar 1 jongen die op paardrijden zit en er zijn wel mannen die 't doen, maar die trekken zich dan ook minder van hun vrienden aan.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:11

paardrijden vind ik voor jongens en meisjes.
Mijn vriendin dan (als je het een vriendin kunt noemen) die zegt steeds: je koopt toch geen klein paardje daar heb je geen zak aan paarden zijn om te rijden en meer niet.
nou ik werd echt kwaad toen hoor.
dat meisje is een keer in de les 6 keervan een pony afgevallen en die pony is net het liefste van heel de manege }>

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:58

Nope, bijna nooit en bijna al mijn vrienden zitten niet in de paarden.
Ze respecteren het en vinden het zelfs wel leuk. Een ziet er zelfs wel brood in Haha!
Af en toe hoor je wel eens een grap maar die is echt niet kwaad bedoelt en meestal komt die er zo droog uit dat ik dan wel moet lachen.
Ze weten gewoon waar ik voor ga en respecteren dat. Lachen

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:08

Ik zit hele dagen tussen de paarden, doe namelijk opleiding paardenhouderij, dus het is bijna allemaal paard bij mij. Maar word bij mij in mn vriendenkring van mensen die niks met paarden hebben geaccepteerd.
Ik krijg wel eens opmerkingen als ik op buitenrit ben van baldadige kids. Laats ook was lekker op mn pony aan het rijden, kom ik van die jochies tegen vragen ze of mijn paard een hippie is omdat ie een hanenkam had. Ik heb een fjord namelijk. Ik heb krom gelegen van t lachen! Haha!

Pino, de super Fjord!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:00

Dat had ik ook. Maar ik praat nu minder over paarden. En ik een vriendin van me vind nu ook dat paarden best leuk zijn.
en Corine, heeft nooit iets tegen paarden gehad voor hoe ver ik weet) maar die is heel vaak met mij meegeweest naar mijn vorige verzorgpaarden en paardrijles en die heeft nu een eigen friesje met veulen Lovers en zit ook op bokt (friesemarie)

Maar tuurlijk blijven ze er komentaar op hebben, het is kinderachtig (volgens hun) maar er op zitten durfen ze niet Frusty
Vreselijk! Boos! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:04

Ik ben de pennymeisjes leeftijd een beetje ontgroeid, maar krijg die associatie nog wel eens, op feestjes of zo. Meestal zwijg ik er over, je kunt met mij ook leuk kletsen zonder het over paarden te hebben Haha! Schijnheilig , maar als mensen er naar vragen...

Meestal als ze dan even doorvragen, en merken dat je toch best serieus met je sport bezig bent e.d., dan vinden vooral mannen het stiekum best een beetje "spannend" krijg ik altijd de indruk. Ik begrijp dat nooit zo goed, maar dat zal wel aan mij liggen...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:07

Pennymeisje niet zo, maar wel dat ik veel rij en daar alles (te veel dus) voor opzij zet etc. Maar ik noem mijn vriend vaak computernerd, dus dan mag hij mij best vertellen dat ik alleen maar aan paarden denk (is niet zo, maar wel veel)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:31

Heb ik nog wel een pennymeisjes leeftijd???? Verdrietig Nee toch....

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 20:26

Word jullie nooit gevraagd wanneer je nou eindelijk eens mee gaat sporten??
Paardrijden is alleen een sport voor de paarden want wij zitten er alleen maar op!

(Vreemd ik wilde een smiley neerzetten maar die doet het niet?? Het zal wel weer aan mijn pctje liggen!?!?)

IloveOrlando

Berichten: 33
Geregistreerd: 13-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 20:49

Ik heb het ooka ltijd dat die mensen je raar aan gaan kijken als je zegt dat je paardrijd. Ik vind het echt belachelijk alsof het leuk is om de hele tijd achter een bal aan te gaan rennen Frusty . Maar in de klas zeggen ze er niet veel over, 1 meisje heeft zelf ook op paardrijden gezeten en ze is vandaag ook een keer met mij mee geweest en we hadden het harstikken gezellig en als ik een keer me verhaal over paarden kwijt moet ga ik ook gewoon naar haar toe Lachen . Maar ook als ik idd buiten rij dan krijg ik ook van die opmerkingen. Niet veel maar toch.. zelfs een keer toen ik in de buitenbak reed. Was net de basisschoo uit komen er van die kindjes langs fietsen, 10 jaar ofzo echt allemaal ow wat een leuk paardje! Niet dus!! en dan gaan zew eer lachen enzo echt dom gewoon Frusty Maarja ik vind het leuk en iedereen heeft een eigen mening. So Boeiuh.

I Love Orlando 4-ever!

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:06

ze zeggen tegen mij ook nogwel eens pennymeisje maar dat komt meestal omdat iemand dan over paarden begint en ik maar door klets tot ze het moe zijn. ben af een toe een beetje te enthousiast. zeker nu er overal van die leuke veulentjes rondlopen
verder krijg ik eigenlijk alleen maar leuke reacties.
groetjes franka

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 23:37

Nou, ik heb het soms ook wel es. Mijn vrienden kennen me en weten dat je niet gelijk en pennygirl bent, alhoewel ze het soms nog niet helemaal snappen, maar das echt nie erg. Gewoon gein.
Nu ben ik sinds kort aan het hospiteren oor een kamer en dan wordt ook je hobby(s) gevraagd. Omdat bij mij paardrijden toch een behoooorlijk grote hobby is en daardoor weinig tijd voor andere hobbies overblijft, is het antwoord alleen paardrijden en dan wordt je toch ff strange aangekeken... van ohh... een pennygirl, zeker blijven steken in de leeftijd ofzo. Een goeie beurt maak je dan niet. Dan zeggen ze tegen mij, moet je gewoon niet zeggen dat je paardrijd en een andere hobby verzinnen, maar dat ga ik echt niet doen... Ik schaam me er echt geen minuut voor en ze komen er toch wel achter. je moet toch jezelf zijn. En als ze me daarom niet willen dan ga ik daar echt niet mee zitten... Pling *LOL*

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 21:23

maar welke leeftijd behoor je tot de pennymeisjes die nog wel van paarden mogen houden? (want zo word dat dan weer gezegt over pennymeisjes)

Mijn zus zegt wel eens dat paardrijden helemaal niet moeilijk is en het alleen maar zitten is. Maar als ik zeg van doe jij het eens dan, dan wil ze niet Haha! (ze zegt ook altijd dat ze beter kan badmintonnen, maar ik zit onder badmintonnen en zij niet en als ik dan zeg van zullen we een wedstrijdje dan hoeft dat ook in eens niet Haha! Haha! )

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 23:01

Ik geloof dat je het woord "pennymeisje" niet negatief moet zien.
Is toch juist leuk Haha!
Ik ben de pennymeisje leeftijd ook ontgroeid, maar ik voel me nog wel steeds zo.
Niets kan me zo intens gelukkig maken als even knuffelen met mijn paard. Sja, sommige mensen begrijpen dat niet.

Ieder zijn meug *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 04:22

Mijn man noemt mij ook altijd paardenmeisje Pling ! Wat bij jullie de "Penny" is, heet bij ons "Wendy". Vorig jaar stonden mijn vriendin en ik nogal te roddelen over een stalgenoot Clown , zegt mijn man: "ik ken daar zo´n tijdschrift, dat heet Wendy.... }> " . Verder moet ik altijd wel een beetje oppassen om niet al te veel over m´n paardjes te leuteren, bij mijn "niet rijdende" vrienden, ik geloof dat ze dat nogal Gaaaap vinden!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:12

ach laat ze maar. Koe
ze komen er nog wel achter dat het een hele interessante sport is. Haha!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:26

Vorige week maakte een collega van mij de opmerking "oh ben jij paardengek? Dan ben je zeker ook fan van K3??" En dan te weten dat die "volwassen" collega zelf thuis een hele kamer ingericht heeft met modeltreintjes waar ie nog regelmatig mee speelt... *LOL* Van die domme opmerkingen die niet-paardenmensen maken trek ik me geen ene **** aan, ik pak ze gewoon terug met een gevatte opmerking over hun eigen Gaaaap hobby's... }>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, DanaxxLester, Inney, Isab123, knockout1, lies_sparkle, Maaike_Ma, Padoertje, Selente, SplashIsLief, Utixo, XladyX, YandexBot en 160 bezoekers