Ycke was vannacht ziek!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Ycke was vannacht ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 20:08

Toen de eigenaar ging kijken om half 12 bij de paarden ( dat doet ie altijd als ie naar bed gaat) toen lag Ycke op de grond te rollen enzo, en tegen het schot aan te trappen. Als je dan de boksdeur open doet, dan vliegt ze omhoog, maar toen bleef ze liggen. Ze was heel suf en toen had de eigenaar haar overeind geholpen. toen ze eenmaal stond, leek het net alsof ze dronken was. Ze wankelde de hele tijd.
Toen heeft hij met Ycke anderhalf uur gelopen in de bak. Pas daarna begon ze te rennen en te poepen enzo. Het was dus duidelijk kramp denken we. Maar nu de oorzaak nog, we hadden die dag niks met haar gedaan, ze stond gewoon op het land. En die dag was ze nog erg aan het rennen enzo. Kan het misschein komen doordat ze veel likt aan het zoutblok?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 21:31

Ik weet niet of het door de zoutblok komt, maar als je wat verder nadenkt kan het heel misschien wel...
Ze krijgt dorst van er zoveel aan te likken, dus drinkt ze veel water..misschien was het water te koud of heeft ze teveel gedronken ofzo waardoor ze kramp kreeg Verward zou best wel kunnen maar of het dat nou daadwerkelijk is blijft natuurlijk de vraag (misschien zat der poep of een scheet ofzo gewoon niet goed ofzo en had ze daar kramp van)

Zeker weten doe ik het dus niet maar het kan in theorie wel van de zoutblok komen (als ze der echt overdreven aan likt dan, dus bij wijze van spreken hem helemaal opvreet) van zout krijg je dorst en van veel drinken misschien wel buikpijn...

Ik hoop dat ze niet weer ziek wordt, hou ze maar in het oog.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:50

als ze genoeg water binnen krijgt dan kan dat het niet zijn. misschien wat last van gaskoliek door het gras. veel bewegen met haar dan komt het waarschijnlijk wel goed.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 09:53

Ik dacht dit: Als ze zoveel zout likt (niet dat ie helemaal op is) en dan krijgt ze dorst, dan wil ze melk drinken, maar haar moeder laat haar niet de hele tijd drinken. Dus misschien kwam het daardoor. Maar nu huppeld ze gewoon weer door de wei!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 10:43

gelukkig maar, das wel schrikken he, moet er niet aan denken dat kleine *grote* Bonita iets overkomt Huilen