*parkieten vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-01 12:53

'k weet niet of er iemand antwoord op weet...
Maar wat zou dit kunnen zijn:
Mijn vogel Speedy (parkiet van ong 1,5 jaar oud, heeft net nest gehad -> 1 ei uitgekomen)
Doet debiel met vliegen. Ze kon eerst heel goed vliegen. Maar nu, sinds een a anderhalve week vliegt ze heel moelijk, als ze al op gang komt maakt ze een salto en klapt op de grond.
Ze stijgt dus op, klapt achterover en land soms wel en soms niet goed op de grond.
Ze vind het echt niet leuk want eerst was zei altijd degenen die het meeste vloog maar nu blijft ze zielig op de kooi zitten als de andere 2 (jong en mannetje) vrolijk rondvliegen.
Ik vind het heel zielig.
Als ze met 'haar' man in de kooi zit is ze gewoon vrolijk, valt ook niet van d'r stok af ofzo.
Ze heeft geen gebroken vleugel en mist ook geen essentiele veren.
Het jong zit trouwens in een andere kooi (is al 1,5 maand en helemaal volgroeit) ze vinden dit geen van beiden erg.
Rara,
Who helps my birdy? *please*
Groetjes Petra

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:29

Ik ben er ook wel benieuwd naar, want mijn parkiet heeft ongeveer hetzelfde. Hij is vorig jaar aan komen vliegen en ik weet dus niet hoe oud hij is, wel een mannetje. 's Avonds doet hij vaak vliegoefeningen in de kooi (is niet tam en wil niet uit de kooi). Hij zit dan op stok en gaat dan fladderen. En ineens valt hij dan als een blok naar beneden en heeft dan weer moeite om omhoog te komen. Hij wiebelt zowiezo veel heen en weer op stok. Verder is ie ook vrolijk in de weer met z'n spiegeltje en z'n (nep-)tweety.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-01 09:23

Dat herken ik wel een beetje en gewoon gezond gedrag voor een parkiet die zonder soort genootje leeft, maar niet wat ons vrouwtje doet.. Die kan echt niet meer vliegen terwijl het eerst hardstikke goed ging.
Dat wat jouw parkietje heeft had ons jonkie ook.. Dus ik zou denken dat 'ie nog nooit goed heeft leren vliegen (maar dat lijkt me ook weer ingewikkeld omdat hij is aan komen vliegen) Wil 'ie echt niet uit zijn kooi Verward
Probeer 'm er anders eens uit te halen en kijken of 'ie dan wel gewoon vliegt.
En bij ons vallen alle 3 de parkietjes weleens van hun stok, ze letten gewoon niet op met spelen/stom doen. en de ene zit in 1 tel er weer op en de ander is wat minder handy Lachen
groetjes Petra

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 21:06

Mijn parkiet is dus al wat ouder en echt niet tam. Als ik bij de kooi kom om hem te verzorgen gaat ie zo ver mogelijk uit de buurt zitten. Ik heb hem wel geprobeerd tam te krijgen, maar dat is niet gelukt. Hij pikt mijn handen helemaal kapot en met handschoenen kan ik hem al helemaal niet pakken. Een keer heb ik hem los laten vliegen nadat ik hem eindelijk uit de kooi had. Maar toen ben ik 2 uur bezig geweest om hem weer terug te krijgen in de kooi. Hij heeft nu een hele grote kooi met allemaal klim- en speeldingetjes en vooral een spiegeltje. Hij is altijd heel vrolijk, dus ik denk niet dat hij het erg vind om in de kooi te blijven. Anders gaat hij denk ik wel dikzitten en niet kletsen. In de zomer zet ik hem meestal buiten, half in de zon en half in de schaduw en dan spuiten we hem vaak nat. Vind ie heerlijk! Nou, ik heb dus geen antwoord op je vraag. Maar ws. is mijn parkiet dus normaal? Ik neem het wel aan, want hij lijkt niet ziek. Succes, groetjes van Heleen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-01 08:36

Lijkt mij heel normaal hoor,
zolang 'ie zit te kletsen en niet met opgezette veren zit is 'ie zeker gezond en heeft het vast naar zijn zin. Hij is misschien niet zo handig met het op zijn stok klimmen.. Maar ja je hebt ook mensen die wat minder handig zijn Knipoog
Groetjes Petra