Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:02

Nieuwsredactie / http://www.espn.com


"Onmogelijk" bestaat niet in het woordenboek van Zenyatta.

Afbeelding
Mike Smith en Zenyatta.
foto: Benoit Photo

Zenyatta heeft vandaag opnieuw geschiedenis geschreven. De renpaardmerrie liep afgelopen nacht mee in de Grade 1 Lady's Secret Stakes, en scoorde haar negentiende overwinning. Daarmee is zij het paard met de langste reeks overwinningen achter elkaar van de moderne tijd. Geen enkel ander Amerikaans paard heeft sinds de negentiende eeuw zoveel overwinningen op rij behaald, en geen enkel ander paard heeft het zolang volgehouden om op dit niveau onverslaanbaar te blijven tegen zulke uitzonderlijk goede concurrenten.

De merrie startte zoals altijd helemaal achterin het vijfkoppige deelnemersveld. Jockey Mike Smith liet de merrie zo lang mogelijk achterin lopen, zodat de merrie tot op het laatste moment uitgedaagd zou blijven.
Pas op het allerlaatste moment liet hij haar gaan, waardoor het onmogelijk leek voor Zenyatta om de rest nog in te halen. De korte afstand naar de finish, in combinatie met de zeer hoge snelheid voor dit deelnemersveld, maakte het onmogelijk voor haar om nog op tijd de rest van de paarden in te halen; maar onmogelijk bestaat niet in het woordenboek van Zenyatta. De commentator schreeuwde: "She's going to have to fly again, here she comes!" Met enorme galopsprongen en de oren naar voren, vloog de merrie naar voren.
Onwaarschijnlijk gemakkelijk wist Zenyatta de koploper Switch vlak voor de finishlijn in te halen, waarmee ze haar negentiende overwinning optekende en nog steeds de titel van beste renpaardmerrie ter wereld mag dragen. Het juichende publiek brak uit pure enthousiasme de tribunes af, en de commentator was na afloop zijn stem kwijt. En Zenyatta? Die danste na afloop in het rond alsof ze het nog eens wilde overdoen.

Hoewel het voor het publiek kantje boord leek, was het nog steeds een doelgerichte actie van haar jockey om het de merrie zo moeilijk mogelijk te maken, en Zenyatta liet opnieuw zien dat ze iedere uitdaging aan kan.

Zelfs trainer John Shirreffs raakte even bezorgd toen hij zag dat Mike Smith de merrie pas op het allerlaatste moment voluit liet gaan: "Het blijft natuurlijk een risicovolle manier om haar zo te laten rennen. We weten dat ze makkelijk met 10 lengtes of meer verschil kan winnen wanneer we haar vanaf het begin al naar voren laten komen, maar het moet ook een uitdaging blijven. Vandaag was het echter wel heel spannend. Gelukkig stelt Zenyatta ons nooit teleur. Nadat Mike haar liet gaan, stormde ze zo hard naar voren dat Mike na afloop scheef op haar zat. Hij kon haar enorme sprongen bijna niet meer bijbenen waardoor hij uit balans raakte. Hij bleef nog maar net zitten!"

Jockey Mike Smith maakte zich geen moment zorgen: "Ik hield haar tot vlak voor het einde tegen zodat ze ervoor moest blijven vechten. Pas na de laatste bocht mocht ze gaan. Het was een zeer korte afstand maar ik maakte me geen zorgen. Zodra ik haar laat gaan, dan gaan altijd de oren strak naar voren, en dan weet ik dat ze zich klaar maakt om iedereen in te halen en als eerste over de finishlijn te gaan. Het is dan slechts een kwestie van blijven zitten en genieten!"

De zes jaar oude Zenyatta staat nu voor de grootste opgave uit haar carriere.
De wedstrijd van afgelopen nacht was de laatste voorbereiding voor het doel van trainer John Shirreffs: namelijk de Breeders' Cup Classic van Churchill Downs, op 6 november. Zenyatta heeft de reputatie om vooral op de synthetische baan van Californie te rennen, maar tijdens de Breeders' Cup Classic zal zij voor de eerste keer op een baan met natuurlijke ondergrond rennen tegen de mannen.
Mocht Zenyatta de Breeders' Cup Classic winnen, dan heeft ze niet alleen 20 keer achter elkaar gewonnen zonder ook maar ooit te verliezen; ze zal dan ook de geschiedenisboeken ingaan als de beste renpaardmerrie ooit op alle soorten ondergrond die voor renbanen worden gebruikt.

Kijk hier naar de race:


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:07

Schitterend. :j

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:11

Ongelooflijk alweer..

Roosje911
Berichten: 245
Geregistreerd: 12-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:12

Wauw echt knap hoop dat ze de breeders cup wint

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:13

wauw dat is toch fantastisch

roosbananas

Berichten: 2545
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:13

A-MA-ZING! :wow:

Sabine_Duco

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:13

Wauw... zoals altijd :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:15

Prachtig om te zien hoe op het laatste moment inderdaad die oren naar voren gaan,
en ze dan echt als een pijl uit een boog naar voren schiet :D

Specje
Berichten: 373
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:15

Wat een fantastische merrie blijft Zenyatta! Benieuwd wat ze met de Breeders Cup gaat doen!

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:16

Pff.. te goed voor woorden. Heb met kippenvel gekeken en jawel, ze krijgt het voor elkaar om een paar tranen te voor schijn te toveren als zij de rest inhaald en gewoon met een paar lengtes nog wint ook..

Irene18

Berichten: 724
Geregistreerd: 11-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:17

dat scheelde ook niet veel :P ik hoop echt dat ze de Breeders Cup wint! Ik duim voor haar +:)+

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:20

Ik zat te lachen van plezier :D Wat een geweldig paard!

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:24

Ongelofelijk! Echt, hoe doét ze het, pff. Kippenvel en zelfs een traantje hier, heel gek want ik heb normaal niks met de rensport, haha :D :P

xCaitlin

Berichten: 2029
Geregistreerd: 16-05-08

Re: Briljante Zenyatta vliegt naar overwinning nummer 19 *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:29

Wat is het toch een geweldig paard! Ongelofelijk..

Jollyjoy
Berichten: 369
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:30

Ongelooflijk. Ik blijf me er iedere keer over verbazen. Ze lijkt met zo veel gemak nog even een schepje er bovenop te doen, nog net even harder te gaan en iedereen voorbij te gaan. Ben heel benieuwd hoe ze het in de Breeders Cup gaat doen. Het zou echt fantastisch zijn als ze die gaat winnen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:32

Wat lijkt me dat zenuwslopend om zo tot het laatste moment te wachten.

Wat is trouwens dat witte bandje in haar mond? Om de tong op zijn plaats te houden ofzo?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:33

LindyH schreef:
Wat lijkt me dat zenuwslopend om zo tot het laatste moment te wachten.

Wat is trouwens dat witte bandje in haar mond? Om de tong op zijn plaats te houden ofzo?


Yep, anders mikt ze d'r tong vanaf het begin af aan over het bit en gaat ze er op die manier helemaal als een raket vandoor :+

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:34

Cayenne schreef:
LindyH schreef:
Wat lijkt me dat zenuwslopend om zo tot het laatste moment te wachten.

Wat is trouwens dat witte bandje in haar mond? Om de tong op zijn plaats te houden ofzo?


Yep, anders mikt ze d'r tong vanaf het begin af aan over het bit en gaat ze er op die manier helemaal als een raket vandoor :+


Zou ik trouwens ook wel eens willen zien hoor :D Haha

unner

Berichten: 742
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:36

Wauw! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:37

Wat een merrie he.. :+:

monikje

Berichten: 1016
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:37

Wat een kippenvel moment.
Echt fantastisch! <3

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:37

Deze hele tak van sport interesseert mij eigenlijk niet.

Maaaar wat is dit mooi om naar te kijken! <3 Kippenvel en met big smile zit ik te kijken. Wat leuk!! :D

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:38

Cayenne schreef:
LindyH schreef:
Wat lijkt me dat zenuwslopend om zo tot het laatste moment te wachten.

Wat is trouwens dat witte bandje in haar mond? Om de tong op zijn plaats te houden ofzo?


Yep, anders mikt ze d'r tong vanaf het begin af aan over het bit en gaat ze er op die manier helemaal als een raket vandoor :+


Dat lijkt mij helemaal geweldig :))

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:41

ongelooflijk, heeft dat dier wel een grens ze gaat alleen maar harder ik kijk nu al uit naar 6 november _/-\o_

jottum

Berichten: 1125
Geregistreerd: 30-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:43

Klein deelnemersveld nog maar. Wil niemand meer tegen haar racen? :P

Ik ben fan :D