paard draait door als zijn maatje weg is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 13:24

Angritt is een dame op leeftijd bij ons op stal (ze loopt tegen de 20). Vorige week liep ze ineens stok kreupel. Dus uit de wei gehaald (maanlandschap) en in de bak gezet, en alleen als er lessen waren of iemand wilde rijden zou ze dan op stal gaan. Zondag nacht viel Ed. Dus Ed staat nu steeds in de bak, omdat we bang zijn dat als ie misschien weer valt, dat het leed niet meer te overzien is.
Tja, maar Angritt moest ook naar buiten, dus Angritt bij Ed gezet, en dat ging goed. Zo goed zelfs dat Ed totaal doordraait zodra hij Angritt niet meer ziet.
Ze gaan vandaag samen de wei op, maar ik wil eigenlijk met Angritt gaan stappen (aan de hand) omdat dat goed is voor haar benen (rechtuit loopt ze nu redelijk (niet zuiver, maar ook niet meer echt kreupel) maar ze heeft moeite met bochten).
Het probleem is dus, als ik Angritt uit de stal/wei/bak haal, draait Ed volledig door, en ik ben bang dat Ed zich dan nog meer gaat bezeren.
Iemand tips?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 13:27

In de tijd dat je met de ene gaat stappen, de andere in een box zetten en een plak hooi als afleiding geven?

Sonja

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 16:34

Misschien iemand anders zich met ed laten bezighouden of anders in de buurt van de wei bliven

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 18:57

Dat probleem heb ik ook Stef met die 2 van mij. Als ik Goldie Bar uit de wei haal dan wordt Caballo helemaal gek. Vandaag of morgen dan bezeert ie zich eigen. Hij probeert zelfs over het hek heen te springen. En hij gaat als een idioot lopen hinneken en heen en weer lopen rennen. Als ik in het weiland aan het rijden ben dan mag ie van mij gewoon meelopen, maar als ik buiten ga rijden dan moet ie toch echt thuis blijven. Ik had het er al eens met Vikki over gehad en wij vonden dat wel een goeie smoes om een derde paard erbij te nemen *LOL* Alleen daarvoor *LOL* Neehoor, het is vreselijk lastig. Ik doe Caballo dan meestal wel in de "pen" ofzo. Ik ben anders bang dat ie in het prikkeldraad terecht komt. Nee, hij wil z'n vriendinnetje absoluut niet missen. Ik heb er nog niks op gevonden om hem rustig te houden als ik wegga. Afleiden met voer of hooi heeft ook geen zin. Hij heeft op dat moment geen interesse daarin. Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar ik weet waar je het over hebt. En het zal niet meevallen om daar een oplossing voor te vinden. Veel geluk Stef!
groetjes, Caballo Koe Koe Koe
PS. Laat Ed anders meestappen met Angritt als dat mogelijk is.
_________________
Als je haar maar goed zit...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-05-10 18:59 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-05-11 19:37 ]</font>


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 19:50

lastig!!het paard waar spot op onze oude stal naast stond was ook helemaal gek op haar en die heeft het ook moeilijk gehad toen haar vriendinnetje weg was Bloos ik zou, als er toch al iets aan de hand is, proberen ze bij elkaar te houden, anders verwondt hij zich nog meer, als alles weer goed is kan je proberen om haar zo ver weg te halen dat hij hara nog kan zien en steeds iets langer en verder, langzaam opbouwen dus denk ik

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 22:43

Caballo??? Veel geluk Pril... Verward Hmmm...ik geloof dat je bedoelt: veel geluk Stef! Haha! maar eh...misschien kan inderdaad iemand anders zich op dat moment bezig houden met Ed...hij moet toch ook zonder Angritt kunnen he...lastig probleem hoor! Succes met Angritt en Edje! Party!!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:36

Oh, hahaaaa. Ik weet niet waar ik met m'n gedachten zat Slapen Sorry Stef, hihihi. Bij deze, veel geluk Stef. Enne...bedankt Vikki, dat je me er effe op wees *LOL* Ik heb het effe snel veranderd. Lijk ik tenminste niet zo idioot Verward
groetjes, Caballo Koe Koe Koe

_________________
Als je haar maar goed zit...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-05-11 19:39 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers