Viona B dressuur @ concour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 19:52

Hoi,

Ik heb er al een tijdje aan gedacht om een topic te openen, en nu heb ik
eindelijk een beetje fatsoenlijke foto’s. Viona heet eigenlijks Olet’s Viona en is en New Forest pony.
Zij is 1.47 groot en heeft als vader Young Winsome’s Adrian en ze is 8 jaar.
Ik heb Viona nou al 4 jaar en toen we haar kochten hadden mijn ouders
haar gekocht als ‘toekomstige’ brave pony om mee het bos in te gaan.
Wat dus eigenlijks wel gelukt is maar niet uit van zelf kwam.
Wij hebben 3 jaar veel problemen gehad en sinds vorige jaar is het
eigenlijks de goede kant op gegaan. Ik ben dus al super blij met dit resultaat.

Viona zelf moet veel actiever vooral in de draf meer het achterbeen
er onder zetten. Soms wat nagevelijker rijden en ze lijkt wat meer
op de voorhand te vallen? Ik heb voor mijzelf ook nog een aantal punten
waar ik aan moet werken, ik was toch wel even geschrokken toen ik
zag hoe ik er zelf bij zit.. Ik moet werken aan mijn houding, meer recht
op en schouders naar achteren, goede handhouding, vooruit kijken en
niet naar beneden en ellebogen meer in mijn zij.
(Ik nijg naar links te zitten, daar moet ik dus ook aan werken)

Dit was onze 3e wedstrijd in de B en het ging niet echt lekker maar daar dacht de jury volgens mij anders over 191 & 187 nu B+6

Wees wel een beetje lief voor ons, dit is onze eerste keer op HAW.

Hier beginnen we gelijk met de problemen Viona loopt eruit ik zit helemaal in elkaar gebogen en ik druk mijn handen neer.
Afbeelding

Hier moet ze meer de achterhand er onder zetten en mijn houding kan beter.
Afbeelding

Weet niet wat ik hier van plan was, druk mijn binnenhand volgens mij bijna over de schoft en druk mijn buiten elleboog naar buiten..
Afbeelding

Houding kan veel beter, en ze mag wat meer inbuigen.
Afbeelding

Ze kakt hier veel te veel in. Mijn zit kan beter, het beeld moet volgens mij gewoon veel actiever.
Afbeelding

Vooruit kijken en handen wat meer dragen.
Afbeelding

Vooruit kijken, handen rechtop. En ze moet wat hoger ingesteld worden.
Afbeelding

Zo ging het vorige jaar april/juni:
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes :D

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:22

waarom heb je sporen om?? of zie ik dat nu verkeerd.
je rijd nog maar B dus zou zonder sporen gaan rijden

maar er zitten wel al veel ontspannen stukken tussen. :)

owja probeer te blijven na denken om achterover te blijvenzitten

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:26

pinkie87 schreef:
waarom heb je sporen om?? of zie ik dat nu verkeerd.
je rijd nog maar B dus zou zonder sporen gaan rijden

maar er zitten wel al veel ontspannen stukken tussen. :)

owja probeer te blijven na denken om achterover te blijvenzitten


Wat ook weer een reactie: B, DUS geen sporen dragen...
Zie er genoeg die ze prima gebruiken.

Aan de foto's vind ik het spoorgebruik niet duidelijk te bepalen, op enkele na dan, maar dat kan een momentopname zijn.

TS, je bent al een heel stuk vooruit gaan sinds vorig jaar. Probeer je paard een stuk nageeflijker te houden, wellicht is het handig voor je om de teugels een stukje korter te nemen? Dan druk je je handen misschien minder naar beneden. En kan je je pony de ruimte geven door je hand voor(ontspannen) te houden, zodra de aanleuning goed is.

Solololly
Berichten: 88
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Zevenaar

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:49

Ik vind het er opzich niet super slecht uitzien. Sporen vind ik eigen keuze, zolang je er maar mee overweg kan. Zoals je zelf al aangeeft vooruit kijken, en zoals hiervoor al gezegt word door Janine1990, je teugels korter denk dat dat al een stuk helpt met de houding van je handen. Voor de rest je pony goed vooruit rijden en tegen houden aan de voorkant. Zo komt en de achterhand eronder en is hij veel actiever. Succes verder!

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 16:36

Beadankt voor de reacties.
Ik heb er zeker wat aan.
Ik de sporen alleen voor soms wat actiefer maken, ik gebruik ze niet contstant.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:40

Sporen kan je prima gebruiken hoor in de B, Als ik ze niet gebruik is ze niet vooruit te branden!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:55

Vionaa schreef:
Beadankt voor de reacties.
Ik heb er zeker wat aan.
Ik de sporen alleen voor soms wat actiefer maken, ik gebruik ze niet contstant.


Actiever krijgen heb ik wel een tip voor, met sporen red je dat uiteindelijk niet.
Goed oefenen op actie=reactie.
Dus zodra jij been geeft, moet je paard naar voren gaan. Gaat je paard niet naar voren, geef je een duidelijkere kuitdruk. Reageert je paard niet geef je een tik met de zweep achter je been.
Veel tempowisselingen rijden hiermee, en je kan je sporen voor andere doeleinden gaan gebruiken :)

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:01

Voor een B vind ik het er nog helemaal niet slecht uit zien.
Vind je punten dan ook (gezien aan een paar foto's) ook niet onterecht.
In de B hoeven ze niet hoog ingesteld, dus dat scheelt alweer.
Wel mag idd het achterbeen er meer onder treden, maar durf te wedden dat als ze straks actiever loopt, het achterbeen mee komt.

Wat een verschil trouwens met ervoor. Top meid, ga zo door

Anoniem

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:18

Wat een knappe pony zeg, en jullie zijn in een jaar veel vooruit gegaan :j
Tip van flip: Op sommige foto's (3&5 bijvoorbeeld) zit je met je onderbeen wat te veel naar voren, richting stoelzit. Probeer je oor-schouder-heup-hak op één lijn te houden.
Wat ik heel goed vind is dat je bij elke foto zelf al goed ziet wat er nog beter kan, als je dat weet kan je het ook beter aanpakken. Veel succes nog!

dominique15
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-09-10
Woonplaats: Wateren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:57

Ik vind dat net zoals hierboven word gezegd goed ziet wat er zelf nog moet gebeuren.
Ik vind dat je met sporten rijd niet storen. Je zit er niet de hele tijd mee te porren.
Het beeld mag inderdaad wel wat actiever.
Maar je bent al veel vooruit gegaan zeg!
Ga zo door Lotte :P

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:02

Voor de B ziet het er prima uit :-) De punten waar je aan werken moet voordat je naar de L gaat zeg je zelf ook al :-)

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:04

pinkie87 schreef:
je rijd "nog maar" B "dus" zou zonder sporen gaan rijden


Alsof B niks voorsteld?
Sporen zijn eigen keuze en zolang je er mee overweg kunt zie ik het probleem van een spoortje niet.
Sommige B ruiters kunnen uitstekend overweg met sporen dus vind je reactie een beetje overdreven :o
Aan de foto's van TS kan ik i.i.g. niet opmaken dat ze er niet mee over weg kan.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:32

Voor de B vind ik dti echt super! Sporen zeg ik niks over als jij weet wat je doet vind ik het prima. Af en toe kleine puntjes aan te merken op je houding zoals soms naar beneden kijken of iets naar voren zitten maar verder heel goed.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:37

Ik vind de punte eerlijk gezecht niet waardig. Klinkt misschien heel banketstaaf dat ik het zech. Maar ik zie overal een pony die uit elkaar loopt. Hier en daar kanteld met het hoof, vooral in de bochten. Die niet aktief is van achteren.

Deze heb je echt cadeau gekrgen.

Ik zou er als aller eerst aan werken dat ze echt veeeeeeel aktiefer gaat lopen, de voorkant komt later wel...

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 15:39

Peelie schreef:
Ik vind de punte eerlijk gezecht niet waardig. Klinkt misschien heel banketstaaf dat ik het zech. Maar ik zie overal een pony die uit elkaar loopt. Hier en daar kanteld met het hoof, vooral in de bochten. Die niet aktief is van achteren.

Deze heb je echt cadeau gekrgen.

Ik zou er als aller eerst aan werken dat ze echt veeeeeeel aktiefer gaat lopen, de voorkant komt later wel...


Oke,

Jij je mening, moet zeggen dit was niet een van mijn beste proeven.
Maar hoe moet ik mijn pony dan wel goed aan mekaar rijden volgens jouw manieren??
Maar wel toevallig dat als ik dit cadeau heb gekregen dat ik constant elke proef in de wintspunten rij en ook nog in de prijzen?
Dit is niet aanvallend bedoelt maar wil alleen even weten hoe jij het dan wel graag ziet aangezien jij op hetzelfde nivo als mij rijd.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:53

Ik zou er voor zorgen dat de achterkant aktief is en dat ze van daar uit gaat ontspannen. En dan mag ze er iets meer doorheen dan op de foto's. Dan is ze netjes bij elkaar :) (heeeeel makkelijk gezecht...)

Lovesx
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Zeeland

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:26

Leuke pony,
maar over dat met sporen rijden ben ik neit mee eens
rij zelf ook met sporen je kan gewoon met sporen rijden als je er mee kan rijden en niet als je konstant bam bam met je benen zit (maar dat merk je vanzelf want dan gaatje pony heel de tijd rennen) als je dr mee kan rijden waarom niet?

RivaldoX

Berichten: 877
Geregistreerd: 21-11-08

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:29

Hij loopt er heel leuk! Je weet zelf hopelijk wel hoe je met de sporen om moet gaan. Zelf zou ik wel zorgen dat je haar ook aan het been hebt zonder spoor, dit om later dingen te voorkomen dat hij geen kik geeft om je been met de moeilijkere oefeningen.

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 14:58

RivaldoX schreef:
Hij loopt er heel leuk! Je weet zelf hopelijk wel hoe je met de sporen om moet gaan. Zelf zou ik wel zorgen dat je haar ook aan het been hebt zonder spoor, dit om later dingen te voorkomen dat hij geen kik geeft om je been met de moeilijkere oefeningen.


Bedankt,
Ik rij thuis meestal zonder sporen net zoals wat jij zegt, dat ze wel aan mijn been blijft.

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:52

ik vind dat als je in de B rijd en je je benen netjes stil houd je gewoon met sporen kan rijden hoor, ! :)
rij zelf ook in de B met sporen :)

verder moet je af en toe letten op je voeten, en ook moet je voor je kijken en niet naar je paard :) en op sommige foto`s moet je ook op je handen letten :)

succes, en het is een leuk paardje

Jade15
Berichten: 319
Geregistreerd: 14-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:59

Leuk pony is dat hoor. doe wat met de bovengenoemde tips en ga niet zitten te denken aan hoger instellen. Inderdaad actief op je been zien te krijgen (met of zonder spoor) en dan komt de rest echt vanzelf. Probeer met je handen niet over de schoft heen te gaan wat je zelf ook zegt maar consequent zijn in je sturen (gebruik je zitbeenknobbels, je benen en zo min mogelijk je teugels). Owja en kijk zelf voorruit dan straal je veel meer zelfvertrouwen uit en ziet er nog mooier uit ook, dat ziet de jury ook graag, iemand die er trots, met zelfvertrouwen en vrolijk op zit.

xPlayboy

Berichten: 291
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:27

Citaat:
TS, je bent al een heel stuk vooruit gaan sinds vorig jaar. Probeer je paard een stuk nageeflijker te houden, wellicht is het handig voor je om de teugels een stukje korter te nemen? Dan druk je je handen misschien minder naar beneden. En kan je je pony de ruimte geven door je hand voor(ontspannen) te houden, zodra de aanleuning goed is.




helemaal gelijk & leuke foto's zitten er tussen *D

Dogrit
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:04

Lottéé (:
waarom geen foto's van je 2e proef? Of hebben ze die gewoon niet gemaakt? Want je tweede proef ging ook super! "ahum" xp

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Viona B dressuur @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:39

leuke combi hoor.
het mag van mij iets trotser dus voor je uit kijken en daarbij je handen voor je houden.
Je moet je paard begeleiden en niet tegenhouden en als je je handen zo dicht tegen je zadel plaatst ziet het er wat sterk uit.
verder vind ik jullie nog maals een leuke combi!
veel succes!

TuttiFrutti_

Berichten: 709
Geregistreerd: 02-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:49

Peelie:
Ik vind de punte eerlijk gezecht niet waardig. Klinkt misschien heel banketstaaf dat ik het zech. Maar ik zie overal een pony die uit elkaar loopt. Hier en daar kanteld met het hoof, vooral in de bochten. Die niet aktief is van achteren.

Deze heb je echt cadeau gekrgen.

Ik zou er als aller eerst aan werken dat ze echt veeeeeeel aktiefer gaat lopen, de voorkant komt later wel...




Meid, kijk eerst eens ff naar je spelling ;)