SIM only voor dummies...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

SIM only voor dummies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:49

zoekfunctie al gebruikt en al een aantal avondjes internetten verder. Maar nog geen duidelijk antwoord op mijn vragen.
Merk nu dus dat ik toch redelijke dummie ben voor wat betreft mobiel bellen...
Ik heb nog altijd met prepaid-kaartjes gebeld, maar de laatste tijd bel en sms ik toch wat meer en kwam erachter dat dit toch wel een dure manier van mobiel bellen is. Een SIM-only abonnement leek me de beste oplossing... maar welke, hoe, wat, waar en vooral de kleine lettertjes...?????

Eerste vereiste is dat ik fatsoenlijk bereik heb. Ik zit behoorlijk in de grensregio bij Belgie en merk uit ervaringen van anderen dat Vodafone of KPN/Hi het minst snel overspringen op belgisch netwerk.
Nu zag ik dat Vodafone scherp heel voordelige abonnementen heeft, die je via internet kan afsluiten.
(maar andere providers zitten nog een stuk scherper, welke nadelen (want die bespeur ik ongetwijfeld ;) ) zitten hieraan?)

Maar hoe gaat dat afsluiten in z'n werk van prepaid naar abo?? Kan ik een datum kiezen wanneer ik wil dat het ingaat of is het gelijk met bestelling via internet afgesloten (en ben ik ook gelijk mijn prepaidtegoed kwijt)?
Verder las ik dat het opgestuurd ging worden, is dit voor het contract te ondertekenen?? Ben ik dan in de tussentijd niet bereikbaar(Ik wil graag mijn eigen nummer behouden)?

Wie kan mij hierbij helpen en wat zijn jullie ervaringen bij de verschillende providers..?

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:53

Prepaid naar abbo is geen probleem hoor.
Gewoon een abbo afsluiten, prepaid kaartje opmaken en weggooien?
Abbo kan je meteen gebruiken. Gewoon even naar de winkel gaan.
Gewoon een simpel abbonement nemen, met voldoende minuten en sms tegoed. Hoe het met bereik zit weet ik niet, maar mijn vriend had met Vodafone heel slecht bereik in Utrecht. Ikzelf heb T-mobile en die vind ik erg goed, ook in duitsland wel redelijk goed bereik.

Hoe het via internet gaat weet ik niet. Ik zou naar de winkel gaan :) Gewoon een simpel abbonement zonder telefoon is helemaal niet duur.

Life is not like a box of chocolates unless there's a few turds in the box.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:05

Ik heb al een jaar of 6 sim only abbo's (heb er altijd meerdere, omdat ik zoveel bel..). Toevallig heb ik momenteel de 2 sim only's over gezet naar een abbonnement met telefoon en internet, omdat ik dan nog goedkoper uit ben..

Ik woon wel in Rotterdam, dus ik weet niet hoe het bereik in jouw omgeving is..

De providers waarbij ik een abbo's heb gehad zijn:

Simpel - DOET DIT NIET!!! Het zijn echt oplichters, heel slecht overzicht met je gebelde minuten waardoor je er altijd overheen gaat. Ronden omhoog af, dus bij 00.01 betaal je voor 1 minuut.

Telfort - Ook die raad ik sterk af, hebben totaal geen overzicht in je gebelde minuten waardoor je elke maand minstens het 3dubbele betaalt.

Vodafone - op zich geen problemen gehad, maar ze zijn ontzettend duur.

Hi - ook nooit problemen, maar ook erg prijzig. Gemiddeld 2 keer zo duur als andere providers.. Hi heeft een mooie sms actie, waardoor je bij een dubbele sms er slechts 1 betaalt.

T-mobile - heb ik nu al zo'n 4 jaar. Hebben altijd superscherpe aanbiedingen, wel soms storing.
Altijd heel fijn overzicht in je gebelde minuten, smsjes en gebruik buiten je bundel. Ze zijn altijd up to date. En lopen niet dagen achter. Zelfs de startdatum van je contract is in 1 oogopslag te zien.

Ben - Top provider, superscherpe prijzen. Kun je maandelijks opzeggen, dus je zit nergens aan vast en zij rekenen echt per seconde. Ik ben echt nog nooit over mijn bundel heen gegaan.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: SIM only voor dummies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-10 21:44

@Miesie, bedankt voor je ervaringen! Ik heb denk ik mijn keuze gemaakt..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !



050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: SIM only voor dummies...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:57

Ik zit bij Tringg, 1250 belminuten of smsjes voor 29,95.
Alleen kun je met hun niet in het buitenland bellen, dus dan heb je -denk ik- een probleem als je op de grens zit.

Anoniem

Re: SIM only voor dummies...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:59

Ik heb afgelopen vrijdag volgens mij een simpel abo afgesloten, na de eerste betaling zou de simkaart binnen 2 werkdagen bij mijn moeten zijn. Toen kreeg ik een mail dat ze hem pas na 1 week opsturen en daarna kreeg ik een mail dat ze hem pas na 2 weken opsturen. Ik heb die sim snel nodig en als jij hem ook snel nodig hebt zou ik simpel niet nemen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:00

Citaat:
Simpel - DOET DIT NIET!!! Het zijn echt oplichters, heel slecht overzicht met je gebelde minuten waardoor je er altijd overheen gaat. Ronden omhoog af, dus bij 00.01 betaal je voor 1 minuut.

Hier is laatst al een heel gedoe om geweest, tegenwoordig mogen alle providers dat weer doen...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:03

Ik ben een grote fan van telfort. :)
Echt altijd en overal bereik, hartstikke goedkoop, en klantenservice is geweldig! Toen mijn foon was gestolen, had ik binnen een week een nieuwe simkaart. En aan het einde van het jaar bellen ze je om te vragen of je een nieuw abbo wil afsluiten etc. (wat wij tot nu toe dus elke keer doen)
mijn moeder en ik zijn er hartstikke tevreden over. En ik dacht dat je zelfs elke maand je abbo omhoog of omlaag kan zetten.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:37

Ik zou dus echt geen Simpel nemen... staat er op de site dat als je voor nummerhoud kiest dat het maar even duurt, krijg ik vandaag een brief dat het tot 7 maanden kan duren

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: SIM only voor dummies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 21:55

Ik heb inmiddels gekozen voor T-Mobile. Omdat de ervaringen goed zijn en de belminuten nog per seconde worden afgerekend en onbeperkt geldig zijn. Bereik is tot nu toe ook nog geen probleem geweest..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:08

Megamutsj schreef:
Hoe het met bereik zit weet ik niet, maar mijn vriend had met Vodafone heel slecht bereik in Utrecht. Ikzelf heb T-mobile en die vind ik erg goed, ook in duitsland wel redelijk goed bereik.


Ik heb ook vodafone maar heb elke dag prima bereik in utrecht :P Volgens mij is dat niet alleen afhankelijk van je provider.

Ben overigens erg tevreden over vodafone. Ik vind het juist helemaal niet duur. Betaal iets van een tientje per maand, en bel best veel vind ik zelf.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fetisje, MissWeenie en 80 bezoekers