Ik kan nooit meer (western)rijden!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Ik kan nooit meer (western)rijden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:18

De uitslag van de dokter...: "je hebt op 2 plekken in je rug versleten kraakbeen je ruggenwervels komen te dicht tegen elkaar"

Ik: Kan ik nog wel paardrijden???

Dokter: Alleen als je hel rustig doet en als het geen pijn doet

erg fijn dus ik kan de rest van mijn leven alleen nog maar stappen want zelfs dat doet al verschrikkelijke pijn.

Ik vind dit echt het verschrikkelijkste wat mij ooit had kunnen overkomen. Het westernrijden ging net zo goed!! Rydar kon eindelijk normaal en rustig galoperen ik galopeerde met 1 hand op de volte de stop's gingen goed verder de rollback enzo allemaal aan het oefenen alles ging zo goed ik was zo blij met mijn paardje! En nu....nu kan ik als een halve invalide alleen nog maar stappen...

ik denk laat ik het hier maar neerzetten jullie westernruiters zullen mijn gevoel wel voor je kunnen halen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-02 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt


DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:25

Dat is echt heel erg voor je.
Heb je al eens aan een second opinion gedacht Verward Misschien dat een andere dokter andere mogelijkheden kent.

Plaats dit item (of alleen deze link) ook eens in een ander forum, misschine dat er meer mensen hier mee te maken hebben en kun je wat info delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:28

een second opinion heeft geen nut ik heb runtgen foto's laten maken en die zijn door meerdere dokters bekeken.

Ik krijg therapie om er mee te leren omgaan maar het zal nooit over gaan en de pijn zal niet met grote maten verminderen.

op zich kan ik best leven met de pijn (ondanks dat deze heel erg is) maar het iedee nooit meer in volle galop over het strand te gaan nooit meer verder oefenen om mijn sliding stop te perfectoineren...

Ik heb het op andere forums ook al neergezet bedankt voor de tip..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:33

jeetje zeg, wat vreselijk nieuws
Ik hoop voor je dat het nog goed kan komen.
heel veel sterkte en een knuffel aan rydar

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:35

jeetje joh.... dat is echt niet leuk meer Verdrietig
Kunnen ze er niks meer aan doen??
Probeer evengoed of er iets aan te doen is.
Zoniet nu, misschien dat er volgend jaar iets is wat je helpt.
heb ik ook gedaan, ik word nu ook verder geholpen aan mn rug, het is alleen niet hetzelde als jij hebt
Ik hoop echt voor je dat je er wel verder mee geholpen kan worden!!
Want ik weet wat je bedoelt en ik denk dat meer Bokkers ook weten wat je bedoelt!
Ik zit ook met de vraag of ik weer normaal kan rijden straks.
Heel veel sterkte hoor!
Als je wat wil weten, je kan altijd pb-en, ook al kennen we elkaar helemaal niet, vragen staat vrij hoor!!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:43

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Extreme duivel Boos! Extreme duivel Boos!


Heb verder ff niks te zeggen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:56

Cowgirl schreef:
:x Lips are sealed Lips are sealed Extreme duivel Boos! Extreme duivel Boos!


Heb verder ff niks te zeggen.


waar slaat dit op?

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:14

Dat ik het gewoon onwijs klote vind voor je,
die smiles weer hielden mij van mijn scheldwoorden Knipoog

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Pietekegeorge

Berichten: 137
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:22

jeetje wat k*t voor je jammer dat je niet verder kan met je paard Verdrietig Frusty

Pietekegeorge

Berichten: 137
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:23

ik bedoel rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:36

Cowgirl schreef:
Dat ik het gewoon onwijs stinkmodder vind voor je,
die smiles weer hielden mij van mijn scheldwoorden Knipoog


ow oke dan Haha!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:51

Jeetje, wat erg zeg!
Kan het niet met een operatie verholpen worden??

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:59

Wat vreselijk meid, ik denk dat je toch wel de globale nachtmerrie van elke ruiter doormaakt. Sterkte!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:00

echt erg. Scheve mond Scheve mond Boos! Boos!
iemand bij die bij mij in de les reed mag nou ook niet meer rijden vanwege haar rug, maar ik weet niet wat zij precies had.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:39

Jeetje Debo ik vind het echt onwijs balen voor je, maar dat wist je al. Ik hoop echt dat er een oplossing te vinden is...
En anders probeer je Rydar een sliding stop te leren voor het karretje. Nee grapje, maar ik zie het zo voor me. Haha!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:55

is de oplossing niet misschien gewoon gaan mennen??

I love keegan AND lotje maar er is 1 paard die ik nooit zal vergeten en dat ben jij daisy. daisy jij bent het paard die altijd in mijn hart zal blijven bestaan!!!

LotZZ!! off!! KisseZZ!! ............moi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:27

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!

Ilovekeegan schreef:
is de oplossing niet misschien gewoon gaan mennen??



ja dat ga ik ook doen heb al een karretje aangeschaft enzo.. Maar mijn passie zal tocht westernrijden blijven en ik vind rijden en mennen toch hel wat anders... Maarja als het niet anders kan, ik heb wel zin om te gaan mennen hoor maar toch zou ik liever westernrijden

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:22

Als je heel graag wilt blijven rijden zou je mischien kunnen overwegen een Peruaanse Paso aan te schaffen? (of een ander ras dat paced). Dit zit echt super comfortabel. Ik ken meerdere mensen die vanwege rugproblemen moesten stoppen met rijden en toen eens een ritje hebben geprobeerd op een Paso. Een goede kennis van mij met een slechte rug maakt zo een buitenrit van 3 uur op haar Paso! Je kunt natuurlijk geen westernwedstrijden met deze paarden rijden, maar ik weet niet of dat ook je plan was? En anders mischien op een paard westerrijden dat heel vlak beweegt?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:34

Pril schreef:
Als je heel graag wilt blijven rijden zou je mischien kunnen overwegen een Peruaanse Paso aan te schaffen? (of een ander ras dat paced). Dit zit echt super comfortabel. Ik ken meerdere mensen die vanwege rugproblemen moesten stoppen met rijden en toen eens een ritje hebben geprobeerd op een Paso. Een goede kennis van mij met een slechte rug maakt zo een buitenrit van 3 uur op haar Paso! Je kunt natuurlijk geen westernwedstrijden met deze paarden rijden, maar ik weet niet of dat ook je plan was? En anders mischien op een paard westerrijden dat heel vlak beweegt?



Ja ik zou dolgraag een lusitano willen die scheinen ook fijn te rijden. Maar ik wil rydar niet kwijt en ik kan geen 2 paarden onderhouden en al helemaal niet allebij beweging geven.

Nee ik houd het gewoon bij rydar dat is mijn allesje ik kan echt niet zonder hem...

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

niet meer ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:42

Hallo,

ik heb hier bijna geen woorden voor... Verdrietig
Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd !!!

Lijkt me de nachtmerrie voor elke paardenliefhebber Huilen

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.. en mischien straks wel met heel veel plezier gaat "mennen" Scheve mond

nogmaals ... sterkte !

Vr. groet,

Jolanda van den Top

op de avatar zie je Sallyman!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:43

he meid verschrikkelijk voor je, ik had eigenlijk ook de gedachte om te gaan vloeken zoals cowgirl.

dit is iets wat je je ergste vijand nog niet toewenst. het niet meer mogen rijden.

maar je idee van mennen, lijkt me dan nog enigzins een oplossing, kun je tenminste nog een beetje met je paardje omgaan. beter dan helemaal niets meer met hem te kunnen. denk je dat mennen met hem zal gaan? niet elk paard is geschikt om mee te mennen.

heeeeel veel sterkte toegewenst.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:15

Lips are sealed Extreme duivel Boos! Ik sluit me bij het bovenstaande aan, dit is echt kl....
Kan me voorstellen hoe je je voelt. Heel veel sterkte gewensd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:55

Aller eerst allemaal bedankt voor jullie reacties , ik ervaar dit ind als een enorme nachtmerrie iets wat een paardenliefhebber niet zou mogen overkomen voordat ie 80 is.. Maar helaas is het wel de werkelijkheid. Ik zal het moeten doen met kleine buitenritjes stappen (met pijn) en mennen. Voor rydar erg jammer want hij kan veel meer maarja hij moet zich maar aanpassen.


rina schreef:

denk je dat mennen met hem zal gaan? niet elk paard is geschikt om mee te mennen.
.


Rydar is een fjord dus die is er eigenlijk voor "gemaakt" om te trekken en nu met het beleren doet ie alsof ie nooit anders gedaan heeft. Ik moet alleen nogf ergens een goedkoop tuig opscharelen en dan kan ik op pad..kan haast niet wachten ik heb nu in 3weken 2 x een klein rondje gestapt en wil veel meer, maar helaas straks met de kar kan ik vaker op pad

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 22:16

Joh wat verschrikkelijk voor je!!! Dat moet echt een ramp zijn!
Ik hoop dat je in ieder geval veel plezier met je paardje zult beleven tijdens het mennen, kun je gelukkig nog op een andere manier met hem bezig zijn. Veel sterkte!!!!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 09:42

debora dit is echt poedersuiker,ben daar ook geweest,en de laatste drie jaar probeer ik het weer,te rijden dan,als je echt zeker weet,ik blijf eigenwijs,toch een secon opinie aanvragen,ik weet niet of al die artsen die naar je rontgenfoto's hebben gekeken,uit 1 ziekenhuis komen?
een ander ziekenhuis wil wel eens andere inzichten geven,ik wil je geen valse hoop geven,want de teleurstelling als een ander het zelfde zegt zal nog groter zijn.en je wilt eigenlijk alleen horen dat je wel mag rijden.

ik wens je heeel veel sterkte toe.

rinus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers