Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WhiteWoman

Berichten: 413
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Voorburg

Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:13

Zoals de titel al zegt mag je je punten navragen (door iemand die met je mee is) bij de jury van de 1e proef, terwijl je je 2e proef nog moet rijden?

Ik vind dit namelijk een beetje vreemd.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:05

Het staat niet in de reglementen dat het niet mag. Maar erg slim vind ik het ook niet. Het is namelijk niet de taak van de jury om te punten op te tellen. Dat is de taak van het secretariaat.

Sommige jury's tellen wel even snel om te zien hoeveel punten ze weggegeven hebben. Maar dat kan ook verkeerd zijn geteld in de gauwigheid. Je zou dus zomaar het verkeerde aantal te horen kunnen krijgen. Lijkt me dus niet de manier om dit te doen.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:06

Volgens mij bedoeld ze (verbeter)punten, dat mag wel, maar ik zou er als jury niet aan beginnen. Commentaar vragen na de proef is al jaren geleden afgeschaft.

WhiteWoman

Berichten: 413
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Voorburg

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:42

Nee ik bedoel echt de punten die in de 1e proef zijn gereden. Ik vond dat namelijk echt te raar voor woorden.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:37

Zou de jury daar überhaupt tijd en zin voor hebben? Ik vind het ook echt heel raar... Meestal staat het volgende paard al in de ring als ik mijn eerste proef uitrij, dus dat lijkt me wat krapjes.

WhiteWoman

Berichten: 413
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Voorburg

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 18:44

Ik vind het ook heel raar, want die persoon in kwestie zat dus mega te schelden en te vloeken op de jury dat ze maar zo weinig punten had gekregen en met haar tweede proef werd ze 1e met 30 punten verschil tussen de 2 proeven.

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:50

Pfffff raar verhaal, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand de punten vroeg na de proef, en na het afgroeten ben je bezig met de laatste punten en commentaar op te laten schrijven. Volgende combi staat dan al klaar, dussss nee, en ik laat me al helemaal niet uitschelden!! Direct diskwalificeren en melden.

maysancho
Berichten: 451
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:50

Het mag wel, maar meestal geven ze die niet.

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:52

Denk ook niet dat de jury tussen de proeven door de tijd heeft om iedere proef de punten te tellen..Vind het eigenlijk maar vreemd als dit zou gebeuren, aangezien je meestal 2 verschillende jury's hebt kun je het ook moeilijk vergelijken denk ik zo

WhiteWoman

Berichten: 413
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Voorburg

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 18:56

Het was een indoorwedstrijd. Het was maar 1 jury die in de kantine zat en gelukkig niet hoorde wat de persoon allemaal zei, maar ik vond het echt niet kunnen. Er is waarschijnlijk iemand langs gegaan om het te vragen.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:17

WhiteWoman schreef:
Ik vind het ook heel raar, want die persoon in kwestie zat dus mega te schelden en te vloeken op de jury dat ze maar zo weinig punten had gekregen en met haar tweede proef werd ze 1e met 30 punten verschil tussen de 2 proeven.


dit kan gewoon gebeuren hoor, als je de 2e proef gewoon slechter rijd.
ik had vorige keer 1proefje met 2 jurys daar had ik bijna 30 punte verschil in, de een ziet het anders dan de ander.
en als je de ene proef heel netjes rijd en de andere niet,

ja jammer dan,
ik had vorig weekend ook een proef,zat een man expres met zijn stoel steeds te schuiven, toen vergat mijn moeder door te lezen, toen riep ik ook mama lees door. daar heb ik geen commetaar van gehad van de jury......

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:15

ik heb pasgeleden een wedstrijd gehad waarbij iedereen bij beide proeven ( 2 jury's) direct na de proef de punten kreeg.
jury heeft geen tijd om te tellen, maar de schrijver wel :+
ikzelf schrijf regelmatig, en moet ALTIJD de punten tellen.
dus om die dan even gauw te geven.. is dan een kleine moeite toch?
enige nadeel is dat je je soms vergissen waardoor de punten uiteindelijk net wat anders worden,maar goed, that's not my problem natuurlijk.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:15

als je op rond de 30 wp zit, en je doet mee aan der regiokampioenschappen , dan zou je het kunnen vragen, omdta je niet meer dan 30 wp mag hebben om mee te doen, en als je dan zoveel wp hebt, start je de 2e proef niet. dat is ene goede reden.
maar wat heeft het voor n zin om te vragen wat je punten zijn? je kunt ook even wachten en en je coupon pakken, dan ben je er ook cker van dat het klopt ;)

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:36

brittOllie,
bedoel je hiermee ook de (bij ons)brabantse?
want dan klopt het niet,
ik was ook bang dat ik niet uitkwam met mijn punten, en als je op de (bij ons) brabantse kampioenschappen hoger zit dan de 30 wp. maakt dat niets uit

paschja

Berichten: 298
Geregistreerd: 26-03-08
Woonplaats: Zwolle

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:43

Ik heb wel eens (ook na het afschaven hiervan) commentaar gevraagd/gekregen na de 1e proef, en kreeg toen gelijk ongevraagd de punten te horen. Geen idee waarom die jury daar toen zelf mee kwam...

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:35

Als ik met twee paarden bij dezelfde jury(`s) moet starten hoor ik zelfs liever niet wat mijn punten waren bij het eerste paard :o
Mocht de eerste proef, of de score bij het eerste paard tegenvallen of juist erg meevallen dan rijd ik minder onbevangen de volgende proef. Het haalt me uit m`n wedstrijdconcentratie.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:40

ik zou het ook nooit doen, zo blijft de uitslag spannend haha!

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:31

Bij mij zegt de jury vaak na de proef dat ik een winstpunt heb gereden, daar heb ik dan niet om gevraagd.

ilonaapakes
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:16

mag wel maar doen ze nooit

Desire__
Berichten: 426
Geregistreerd: 09-08-09

Re: Punten vragen tussen de 1e en 2e proef. Mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:01

Je kan het best vragen, maar wil jij van je paard stappen en de jury storen terwijl ze ook nog de andere aan het beoordelen zijn om je punten te vragen? Ik weet al zeker dat ze dat zoiezo niet gaan zeggen.