WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 09:14

http://www.horses.nl / http://www.horseandhound.co.uk


Afbeelding
De uiteindelijke top 3 na de landenwedstrijd.
foto: Kit Houghton / FEI

Met een score van 659 punten haalde België zondag totaal onverwacht de zilveren plak binnen bij de landenwedstrijd van reining op de Wereldruiterspelen in Kentucky. Nooit eerder behaalden zij een medaille in de reiningcompetitie van de Wereldruiterspelen. De Belgische ruiters kunnen hun geluk niet op.

"We zijn maar een klein land en we hoopten hoogstens op een vijfde plaats en droomden van brons. We kunnen niet geloven dat we zilver gewonnen hebben", zegt de Belgische reiningamazone Cira Baeck op de persconferentie na afloop van de landenwedstrijd. "Misschien dringt het morgenochtend tot ons door, als we wakker worden met onze medailles, en met hoofdpijn!"

Dat de Verenigde Staten de gouden medaille veroverde, was niet verbazingwekkend. Op de Wereldruiterspelen in 2002 en 2006 was dat ook het geval. Het Amerikaanse teamlid Tom McCutcheon: "Ik denk niet dat we ooit nog zo'n speciaal team als deze zullen hebben. We hebben de geweldigste paarden."

Italië is voor de derde keer op rij als derde geëindigd. Het team zegt het zat te zijn om steeds derde te worden en hoopt op goede resultaten voor Stefano Massignan in de individuele strijd.

Verwant artikel:

[VN] WEG Reining: Rieky 219 punten, Nederland achtste! **video**

mister_m
Berichten: 267
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:20

SSSSUPER proficiat aan het volledige team. Een betere start kan België zich bijna niet denken

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: WEG Reinnig: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:26

Supergoed gedaan, een opsteker voor Belgie!

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:38

Wow, wat een super prestatie!!!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:06

geweldig van Belgie! +:)+ *\o/*

zijn er ook filmpjes te zien van hun?

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:30

*\o/* hup belgië :D

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Re: WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:37

GOGOGO! leuk dat het net een team waarvan half België nog nooit gehoord heeft is dat zilver wint!

stiekem hoop ik ook op een mooi resultaat voor de paradressage, want ik vond het schandalig dat er vrijwel nx gezegd geweest is in de media toen we daar op de paralympics een bronzen medaille op gehaald hebben!

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:05

foutje

mister_m
Berichten: 267
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:24

kynshiri schreef:
GOGOGO! leuk dat het net een team waarvan half België nog nooit gehoord heeft is dat zilver wint!

stiekem hoop ik ook op een mooi resultaat voor de paradressage, want ik vond het schandalig dat er vrijwel nx gezegd geweest is in de media toen we daar op de paralympics een bronzen medaille op gehaald hebben!

en die steunen we zeker. Dirk ne super toffe gast en ruiter en Mischa ne super amazone. Dus we hopen dat we hierin ook terug mogen oogsten

LeenC
Berichten: 588
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:31

Jippiieeeeeeeee!! Wie had dit verwacht, seg? Geweldig!

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:13

Super van onze Belgen! *\o/*

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:14

Wat een geweldige prestatie!! *\o/* Proficiat!

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:26

Top gedaan Belgisch team!!! *\o/*

JaleesaHenna

Berichten: 47
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Berlaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:32

Super prestatie!

Waar kan ik ergens filmpjes vinden van ons Belgische team in actie?
Vind niet direct iets..
Die van Nederland staan hier allemaal op maar geen enkele van België ;(

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Re: WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:39

Super resultaat van onze Belgen!!!!!!!!!

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re: WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:41

wat geweldig van hun! ik vind het echt erg dat het niet op het nieuws gezegd wordt! erg chauvinistisch zijn ze hier blijkbaar niet!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:30

Ben benieuwd of het gaat vermeld worden in het nieuws op de VRT vanavond. Tot nu toe niks van de WEG te vinden op de sporza site. Zou ook wel filmpjes willen zien van de Belgen.

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: WEG Reining: België: 'Niet te geloven dat we zilver hebben!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:27

Respect voor de belgen!
Dit jaar nog bij Bernard en Ann lessen en volgend jaar bij Cira! :D
Echt respect! GE-WEL-DIG gedaan! Zat echt op het puntje van m'n stoel bij de run van Bernard, hij moest na Shawn Flarida, dat was wel een beetje flauw hahahahaha :+

mister_m
Berichten: 267
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:27

petraaken schreef:
Ben benieuwd of het gaat vermeld worden in het nieuws op de VRT vanavond. Tot nu toe niks van de WEG te vinden op de sporza site. Zou ook wel filmpjes willen zien van de Belgen.

typisch elgië Niks in kranten teletekst enz. Zelfs geen vermelding over dat de WEG begonnen zijn, Ja wie interviewen ze Lansing over het springen volgende week. Ik denk dat ze nog niet beseffen dat het WEG al begonnen is en dat we al ne medaille hebben

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:31

mister_m schreef:
petraaken schreef:
Ben benieuwd of het gaat vermeld worden in het nieuws op de VRT vanavond. Tot nu toe niks van de WEG te vinden op de sporza site. Zou ook wel filmpjes willen zien van de Belgen.

typisch elgië Niks in kranten teletekst enz. Zelfs geen vermelding over dat de WEG begonnen zijn, Ja wie interviewen ze Lansing over het springen volgende week. Ik denk dat ze nog niet beseffen dat het WEG al begonnen is en dat we al ne medaille hebben


Ik denk dat ze niet eens weten dat er zoiets als de WEG loopt op dit moment. :Y) De verslaggeving over de paardensport is hier in België eigenlijk echt triest.

Knappe prestatie! Beetje jammer dat we hier geen filmpjes vinden van de Belgische deelnemers.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:37

Jawel, op Youtube heb ik dacht ik iets zien staan van de Belgen.
Geen idee meer waar, maar anders ff zoeken op WEG Reining
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 27-09-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:48

Bluem schreef:
mister_m schreef:
typisch elgië Niks in kranten teletekst enz. Zelfs geen vermelding over dat de WEG begonnen zijn, Ja wie interviewen ze Lansing over het springen volgende week. Ik denk dat ze nog niet beseffen dat het WEG al begonnen is en dat we al ne medaille hebben


Ik denk dat ze niet eens weten dat er zoiets als de WEG loopt op dit moment. :Y) De verslaggeving over de paardensport is hier in België eigenlijk echt triest.

Knappe prestatie! Beetje jammer dat we hier geen filmpjes vinden van de Belgische deelnemers.


Inderdaad het is door en door intriest !
't enige wat ze tonen op journaal is Voetbal, wielrennen / veldrijden, tennis (en af en toe Atletiek en basketbal)
Maar ik vermoed dat dat toch de enige dingen zijn waar ze echt nog aandacht aanschenken...

En excuseer mij maar voetbal en wielrennen vind ik de lelijkste en saaiste sporten :Y) (ieder zijn mening natuurlijk !)

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:50

Ik heb gezocht en niks kunnen vinden helaas!

ElsJ

Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bocholt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:57


QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:31

mister_m schreef:
petraaken schreef:
Ben benieuwd of het gaat vermeld worden in het nieuws op de VRT vanavond. Tot nu toe niks van de WEG te vinden op de sporza site. Zou ook wel filmpjes willen zien van de Belgen.

typisch elgië Niks in kranten teletekst enz. Zelfs geen vermelding over dat de WEG begonnen zijn, Ja wie interviewen ze Lansing over het springen volgende week. Ik denk dat ze nog niet beseffen dat het WEG al begonnen is en dat we al ne medaille hebben



Niet ??? Nou hier staan in de Telegraaf een halve pagina aan de foto van Anky met Whiz maar dat zal wel zijn omdat ze anders met Salinero in de krant staat :D . Maar toch is het wel leuk maar wat nog leuker was geweest als er een foto van Riecky in de krant had gestaan maarja zij is minder bekent dan Anky................Tja.