Morgen voor de 2e keer op gesprek.. de zenuwen slaan toe!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Morgen voor de 2e keer op gesprek.. de zenuwen slaan toe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 18:27

Op 3 Mei jl. had ik weer mijn eerste sollicitatie gesprek sinds een hele lange tijd, bij een bedrijf waar ik altijd al graag heb willen werken. Best wel last van zenuwen gehad de dag van tevoren. Op de dag zelf ging alles goed en had ik mijn vertrouwen weer helemaal terug.
Ik had het idee dat ik er wel een goede indruk had achter gelaten.

Aan het begin van de volgende week zou ik terug gebeld worden met de mededeling of ik wel of niet door ging voor een tweede gesprek. En reken maar dat ik toen wel nerveus was. Ik ben een lang weekend bij Marijke (ook van bokt) geweest en hoorde maar niets. Volgens mij heb ik Marijke behoorlijk lopen vervelen met mijn zenuwen.. Lips are sealed Eindelijk kreeg ik op 10 Mei een telefoontje van de betreffende persoon. Van de kandidaten die op gesprek waren geweest waren er volgens hen twee zeer geschikt voor de functie. Iemand anders en ikzelf! Party!! Maar.... die ander had nét iets meer ervaring in deze branche als mij, dus die mocht als eerste voor een tweede gesprek. Verdrietig Als deze persoon zou worden aangenomen, zou ik niet meer van dit bedrijf horen, wanneer deze persoon niet werd aangenomen zou ik de week daarop worden gebeld.

Wederom Marijke lastig gevallen met mijn gezeur. Ach, ze zouden mij toch niet bellen.. die ander was veel geschikter.. Daar kon ik toch niet aan tippen? Nou... mama Marijke heeft me toen wel het één en ander goed duidelijk gemaakt! Iets wat ik niet wou geloven, natuurlijk.. ofwel.. niet geloven.. niet wou aannemen is een betere omschrijving.

Maar... inderdaad ik werd die volgende week niet gebeld en die week daarop ook niet.. dus het was voor mij zeer duidelijk. Het hele feest ging niet door! Verdrietig

Zit ik hier gisteren lekker te bokken.. gaat ineens de telefoon *TRING!!!*. Ja hoor... dat was het bedrijf waar ik gesolliciteerd had... of ik nog steeds interesse had en dat ze hun excuses aanboden dat ze niet eerder gebeld hadden. Lachen Ik natuurlijk helemaal happy!!!! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Die andere persoon had geloof ik van de betreffende baan afgezien.

Nou moet ik dus morgen om tien uur voor mijn tweede (volgens het berijf, afrondende) gesprek! Ik kan jullie zeggen.. mijn maag draait momenteel een aantal keren per minuut rond en mijn hart gaat tekeer alsof ik ieder moment dood neer kan vallen Haha!
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Of hebben jullie nog tips? Volgens mij doe ik vannacht geen oog dicht....


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:31

spannend hoor. Maak je niet al te druk. het komt vast wel goed.

Succes morgen en laat ons weten hoe het afloopt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:33

Hee, wat leuk zeg. Om wat voor functie gaat et eigenlijk? Of heb ik daar overheen gelezen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:34

Als je vannacht denkt geen oog dicht te doen...nu niet meer bokken dan heb je vannacht nog wat te lezem Tong uitsteken
Hey maar hartstikke leuk voor je, ze willen je niet voor niets nog een keer op gesprek hebben, ik duim voor je zoals jij de laatste tijd zo veel voor mij hebt gedaan met al dat paarden-gedoe.
Heel veel succes en ik weet zeker dat je het redt! Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:35

Wees jezelf. Of wees in ieder geval zoals je was in het eerste gesprek. Op basis daarvan hebben ze besloten om jou nog een keer uit te nodigen, dus als je je nu ineens heel anders gaat voordoen, dan kan dat verkeerd uitpakken. Je hebt laten zien dat je gemotiveerd bent, zij zien in principe wel zitten met jou (ook al was die andere kandidaat eerste keus), anders waren ze wel een hele nieuwe sollicitatieronde gestart. Nu willen ze gewoon een bevestiging dat ze inderdaad met jou in zee moeten gaan. You go girl, heel veel succes morgen!

BTW: is dit trouwens al het gesprek waarin de arbeidsvoorwaarden worden besproken/vastgelegd? Denk het wel hè?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 18:40

Ps.. ben nog vergeten te melden dat Marijke dus wel gelijk had!
Bedankt meid! Knipoog

Heike, ik laat zeker weten hoe het is verlopen.. tenzij het slecht is gegaan.. dan kwijn ik gewoon ergens in een hoekje weg.

Steef, het gaat hier om de functie Commercieel Medewerker Binnendienst ofwel Telefonisch verkoopmedewerkster. Je hebt daar inderdaad niet overheen gelezen.. heb 't gewoon nog niet vermeld Haha!

Cody, jij gaat zeker wel het een en ander saboteren voor me.. of niet dan??? sta jij morgen met spandoeken mij op te wachten??? Haha! Ik denk dat ik jouw tip misschien toch maar aan moet nemen.. en stoppen met bokken.. *LOL*

En Karin, Dit is inderdaad het gesprek waarin arbeidsvoorwaarden, salaris, tijden enz. enz. besproken worden. Vrijwel zeker dus dat ik wordt aan genomen. Met het enige verschil dat morgen de directeur (die vorige keer plots niet aanwezig kon zijn) er wel bij is.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

hartstikke gaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 18:55

hartstikke gaaf man,ik hoop voor je dat het wat wordt Knipoog
Lijkt mij echt verschrikkelijk spannend.
In elk geval heel veel succes morgen en ik zal voor je duimen.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:42

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 07:12

Nou, het is bijna zover... Over een uurtje stap ik ongeveer in de auto. Lips are sealed Ik neem zo een verfrissende douche, misschien dat ik daar wat van opknap Lachen Maar.. ik denk niet dat een ontbijtje erin gaat. Het voelt nu net alsof er iets in mijn keel blijft steken en ik er toch geen hap doorheen krijg. Lips are sealed Ben dus best wel nerveus.... HELP!!!!! Lips are sealed

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 07:29

Wees jezelf! Heel veel succes en wie weet kan je volgende week beginnen! Party!!

:evaw:


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 08:12

Nou, ik ga NU weg, dus jullie horen het straks wel als ik terug kom... Haha!
Bedankt voor alle steun.. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, BLEXBot, cheidie, cinniz123, ComscoreBot, daaf4ever, HighFly_, Labby1, milatje, Plonspony, Steenbok12, verootjoo, XXInKA en 57 bezoekers