Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:22

Gister was een zeer geslaagde dag.
Hoogterecord met de paarden mee gesprongen met Queen PS Z,
Ze is nu kleine 4 maandjes drachtig maar nog helemaal gek van springen.
Heb haar nu een klein jaartje zadelmak gemaakt en ze is in die tijd al zó vooruit gegaan.
Ze is nu 7 jaar en een springgefokte merrie van Animo.
Ze weigert zelden en wil eigenlijk altijd naar de overkant komen en heeft dus al veel lef om zo hoog te durven en makkelijk hoe ze het deed!
Na de 1.65 ben ik zelf gestopt omdat ik het goed vond geweest.
Ze is zelf een klein paard en ik kan met haar op wedstrijd nog in de E-pony's vallen maar spring gewoon bij de paarden met haar omdat ze hier ook super bij presteert!

Nou hier de foto's :o
Heb maar 3 springfoto's maar zullen binnen een paar dagen meer bijkomen.
Graag gedeist houden kwa reacties, ben natuurlijk geen internationale springruiter dus ik kan natuurlijk niet een super goede stijl hebben op 1.65 hoog!


Afbeelding

Afbeelding

Bij deze foto's weet ik niet zeker of het 165 is kan ook rond de 150 zijn want heb nog niet alle foto's

Afbeelding
165 ;)

En hier nog twee stap foto's

Afbeelding

Afbeelding

Ze sprong de eerste keer 165 een balkje, en daarna nog een nieuwe kans en FOUTLOOS! <3
Ben dus ook echt súper trots op haar.
Dit jaar meer trainen en hopen op volgend jaar een nieuw record.

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:02

Gaaf hoor!! :D
Ik zou het alleen voortaan niet zo hoog doen hoor :n Het is natuurlijk wel een kik dat begrijp ik.
Maar paardlief heeft ook nog een veulentje mee hoor, en ik vind het ook wel héél overdreven om na 1 jaartje onder het zadel 165 te springen...
Dat beestje heeft ook de tijd nodig om aan een ruiter te wennen en om zijn evenwicht te bewaren met iemand erop..


Verder vind ik het wel een super leuk paardje :j let er wel op dat je recht blijft zitten anders breng je je paard uit evenwicht.
Succes verder hopen op een gezond en blij veulen :D

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 22:06

Xfeno01X schreef:
Gaaf hoor!! :D
Ik zou het alleen voortaan niet zo hoog doen hoor :n Het is natuurlijk wel een kik dat begrijp ik.
Maar paardlief heeft ook nog een veulentje mee hoor, en ik vind het ook wel héél overdreven om na 1 jaartje onder het zadel 165 te springen...
Dat beestje heeft ook de tijd nodig om aan een ruiter te wennen en om zijn evenwicht te bewaren met iemand erop..


Verder vind ik het wel een super leuk paardje :j let er wel op dat je recht blijft zitten anders breng je je paard uit evenwicht.
Succes verder hopen op een gezond en blij veulen :D

Ja maar het belemmert haar nog niet, ze is nog niet dik.
Ik durf niet te zeggen als ze al 4 maanden drachtig is kan ook korter zijn.
Als ze hindernissen ziet moet ik haar al terug houden!
En met een jaar onder het zadel, ze loopt al dressuur aan de teugel, wijken, gallopwissels.
Het lijkt gewoon alsof ze al langer beleerd is, ik voel het zelf ook wel aan als een paard niet veel kan maar ze rijd gewoon echt goed en makkelijk!
Anders had ik natuurlijk ook niet meegedaan voordat ze echt goed onder mij rijdt.

Ik moest ook groot uitkomen met haar op de sprong.
Ze springt ver met haar benen naar voren en een normaal paard springt ingetrokken,
Als ik aan de voet spring, springt ze ''vaak'' vietkant dan, en als ik goed spring op zo een hoogte zou ik een balkje hebben, maar ze springt heel ruim en groot dus moest ook groot uitkomen en dan zo'n hoogte, dit is pas het nieuwe record voor mij en paard :o dus was nog even wennen, maar bedankt voor reactie!! :D

ilovenozem
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:36

Sup<er gaaf dat je zo hoog durft!!! en je paard dat kan :o
Ik doe het je niet na zo eng vind ik het ben een dresuur kakker geen springer :$

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:14

Ziet er leuk uit! :D Scheefzitten boven de sprong geeft niet zo heel veel, zolang je maar niet anders gaat zitten boven de sprong, dan breng je namelijk je paard wel uit balans. (is pas onderzoek naar geweest ;) )

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:30

roxxxiejjj schreef:
Ziet er leuk uit! :D Scheefzitten boven de sprong geeft niet zo heel veel, zolang je maar niet anders gaat zitten boven de sprong, dan breng je namelijk je paard wel uit balans. (is pas onderzoek naar geweest ;) )

Ja zat op de laatste springfoto een beetje scheef :o
Maar ze sprong gewoon onwijs goed en krachtig af en indien ik niet zo heel lenig ben en beetje stijf haha, was het wat moeilijk.
Daarna na de sprong toen iedereen zag dat de balk bleef liggen, juichen en Queen bokken helemaal maar bleef er nog op!
Is wel zwaar hoor, zo hoog springen en dan landen.

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:30

wauw,
bijna niet te geloven dat een paard zo hoog kan springen! Echt gaaf !

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:33

Xfeno01X schreef:
Ik zou het alleen voortaan niet zo hoog doen hoor :n Het is natuurlijk wel een kik dat begrijp ik.
Maar paardlief heeft ook nog een veulentje mee hoor, en ik vind het ook wel héél overdreven om na 1 jaartje onder het zadel 165 te springen...
Dat beestje heeft ook de tijd nodig om aan een ruiter te wennen en om zijn evenwicht te bewaren met iemand erop..

Eens :j

Wel gave foto's hoor!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:37

DeadxStar schreef:
Xfeno01X schreef:
Ik zou het alleen voortaan niet zo hoog doen hoor :n Het is natuurlijk wel een kik dat begrijp ik.
Maar paardlief heeft ook nog een veulentje mee hoor, en ik vind het ook wel héél overdreven om na 1 jaartje onder het zadel 165 te springen...
Dat beestje heeft ook de tijd nodig om aan een ruiter te wennen en om zijn evenwicht te bewaren met iemand erop..

Eens :j

Wel gave foto's hoor!

Ja maar ik heb haar nu in dat bijna jaar al zo hard getraind, daar ligt het echt nog niet aan ;)
Een onervaren paard kan niet rechte lijnen rijden in parcour, aan het been blijven, en valt snel uit het ritme.
Ik spring wel eens vaker met een onervaren/nog niet lang beleerd paard.
Maar zij springt en rijd gewoon echt onwijs goed voor haar tijd onder het zadel.
Ze zal nu 3/4 maanden drachtig zijn, dus het veulen ligt nog niet geheel in de buik.
Ze moet nog tot de 11 maanden.
Laatst bijgewerkt door xPenny op 21-09-10 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

enniee

Berichten: 3022
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Friesland

Re: Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:40

xPenny; je hebt geen biologie? 11 maanden zijn paarden drachtig :P

vind het niet slim om zo hoog te springen, en je zegt het zelf al je houding is niet heel goed.. ga dan wat lager springen.. :D

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:42

Ik vind het er heel stoer uitzien en jouw techniek is ook lang niet gek... :D

Het paard mag dan wel "nog maar" een jaar onder het zadel zijn, mar is al 7, dus wat dat betreft vind ik niet dat je overdrijft.
Over de 4 maanden dracht....Ik ben van mening dat zo'n veulen goed genoeg "verpakt" zit en dit dus best kan, zeker gezien het aantal maanden dracht....Het is juist vaak zo dat mensen veel te vroeg op houden met het rijden/bewegen van dragende merries die voor de dracht gewoon regelmatig werden getraind. Dat is imo veel slechter...! Maar goed, dat is een andere discussie. Ik neem aan dat je dit ook niet elke dag doet :D

Ik kan alleen maar zeggen: Veel succes met jullie springcarrière! :D

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:45

enniee schreef:
xPenny; je hebt geen biologie? 11 maanden zijn paarden drachtig :P

vind het niet slim om zo hoog te springen, en je zegt het zelf al je houding is niet heel goed.. ga dan wat lager springen.. :D

Ooh sorry haha beetje door de war :+
Ik spring vaak genoeg laag hoor, ik heb dit zelf ook opgebouwd met dit paard ;)
Niet dom bedoelt maar ik weet heus wel wat zij aankan en voel dat zelf ook wel aan.
Dit is maar eenmalig per jaar, en heb zeker alles opgebouwd voor dít moment.
Mijn houding is niet goed op de 1.65, maar ga eens 1.65 springen en dan kan denk ik bijna niemands houding acceptabel zijn hoor, vooral met die drukte, gejuich en een paard wat er zin in heeft. ;)
Hoe hoger je gaat springen moet je meer op je houding letten en dit is mijn record 1.65 en dus ook ''anders'' voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel.
Niemand kan zo hoog voor de eerste keer 'op en top' op het paard zitten.
Dit is voor het publiek fantastisch om te zien én een super ervaring/lef voor de ruiters en de paarden.

enniee

Berichten: 3022
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:47

xPenny schreef:
enniee schreef:
xPenny; je hebt geen biologie? 11 maanden zijn paarden drachtig :P

vind het niet slim om zo hoog te springen, en je zegt het zelf al je houding is niet heel goed.. ga dan wat lager springen.. :D

Ooh sorry haha beetje door de war :+
Ik spring vaak genoeg laag hoor, ik heb dit zelf ook opgebouwd met dit paard ;)
Niet dom bedoelt maar ik weet heus wel wat zij aankan en voel dat zelf ook wel aan.
Dit is maar eenmalig per jaar, en heb zeker alles opgebouwd voor dít moment.
Mijn houding is niet goed op de 1.65, maar ga eens 1.65 springen en dan kan denk ik bijna niemands houding acceptabel zijn hoor, vooral met die drukte, gejuich en een paard wat er zin in heeft. ;)
Hoe hoger je gaat springen moet je meer op je houding letten en dit is mijn record 1.65 en dus ook ''anders'' voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel.
Niemand kan zo hoog voor de eerste keer 'op en top' op het paard zitten.
Dit is voor het publiek fantastisch om te zien én een super ervaring/lef voor de ruiters en de paarden.


dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen met je zin van mijn stijl is niet geweldig :+

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:48

Adil18 schreef:
Ik vind het er heel stoer uitzien en jouw techniek is ook lang niet gek... :D

Het paard mag dan wel "nog maar" een jaar onder het zadel zijn, mar is al 7, dus wat dat betreft vind ik niet dat je overdrijft.
Over de 4 maanden dracht....Ik ben van mening dat zo'n veulen goed genoeg "verpakt" zit en dit dus best kan, zeker gezien het aantal maanden dracht....Het is juist vaak zo dat mensen veel te vroeg op houden met het rijden/bewegen van dragende merries die voor de dracht gewoon regelmatig werden getraind. Dat is imo veel slechter...! Maar goed, dat is een andere discussie. Ik neem aan dat je dit ook niet elke dag doet :D

Ik kan alleen maar zeggen: Veel succes met jullie springcarrière! :D

Ik denk altijd vaak dat mensen alleen maar slechte dingen vaak opnoemen.
Dankjewel alvast ;)
Nee inderdaad, het paard is al 7 jaar en geen 4.
De maanden dat ze drachtig is valt echt mee hoor, ze begint nu pas een buikje te krijgen en is zich dus nu pas aan het ontwikkelen.
Ik vind mijn stijl ook niet slecht want ik belast het paard niet.
Trouwens na 6 maanden drachtig is het nog goed als je gewoon een beetje dressuurt met je paard, heb gehoord dat de bevalling dan waarschijnlijk soepeler verloopt.;)

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:50

xPenny schreef:
enniee schreef:
xPenny; je hebt geen biologie? 11 maanden zijn paarden drachtig :P

vind het niet slim om zo hoog te springen, en je zegt het zelf al je houding is niet heel goed.. ga dan wat lager springen.. :D

Ooh sorry haha beetje door de war :+
Ik spring vaak genoeg laag hoor, ik heb dit zelf ook opgebouwd met dit paard ;)
Niet dom bedoelt maar ik weet heus wel wat zij aankan en voel dat zelf ook wel aan.
Dit is maar eenmalig per jaar, en heb zeker alles opgebouwd voor dít moment.
Mijn houding is niet goed op de 1.65, maar ga eens 1.65 springen en dan kan denk ik bijna niemands houding acceptabel zijn hoor, vooral met die drukte, gejuich en een paard wat er zin in heeft. ;)Hoe hoger je gaat springen moet je meer op je houding letten en dit is mijn record 1.65 en dus ook ''anders'' voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel.
Niemand kan zo hoog voor de eerste keer 'op en top' op het paard zitten.
Dit is voor het publiek fantastisch om te zien én een super ervaring/lef voor de ruiters en de paarden.

Heb je helemaal gelijk in hoor! Ik heb ook ooit eens de 1,50m moeten springen (met een pony van 1,45m), kon geen andere kant op behalve die kant, en meneer sprong ipv een tussenstap, geloof me dan zit niemand recht, ook al weet je dat het eraan komt. ;)

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:51

xPenny schreef:
enniee schreef:
xPenny; je hebt geen biologie? 11 maanden zijn paarden drachtig :P

vind het niet slim om zo hoog te springen, en je zegt het zelf al je houding is niet heel goed.. ga dan wat lager springen.. :D

Ooh sorry haha beetje door de war :+
Ik spring vaak genoeg laag hoor, ik heb dit zelf ook opgebouwd met dit paard ;)
Niet dom bedoelt maar ik weet heus wel wat zij aankan en voel dat zelf ook wel aan.
Dit is maar eenmalig per jaar, en heb zeker alles opgebouwd voor dít moment.
Mijn houding is niet goed op de 1.65, maar ga eens 1.65 springen en dan kan denk ik bijna niemands houding acceptabel zijn hoor, vooral met die drukte, gejuich en een paard wat er zin in heeft. ;)
Hoe hoger je gaat springen moet je meer op je houding letten en dit is mijn record 1.65 en dus ook ''anders'' voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel.
Niemand kan zo hoog voor de eerste keer 'op en top' op het paard zitten.
Dit is voor het publiek fantastisch om te zien én een super ervaring/lef voor de ruiters en de paarden.


dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen met je zin van mijn stijl is niet geweldig :+[/quote]

Nee goed, maar voor de eerste keer 1.65cm springen.
Mijn record vantevoren was 1.35 en is al een verschilletje!
Natuurlijk is alles van 50 cm opgebouwd endergelijke.
Maar dat is toch niet niks, dus is het moeilijker voor diegene die pas zo hoog springen dat je stijl niet al te geweldig kan zijn, maar ik belemmer haar totaal niet want laat haar goed los van voren.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:54

enniee schreef:
xPenny; je hebt geen biologie? 11 maanden zijn paarden drachtig :P

vind het niet slim om zo hoog te springen, en je zegt het zelf al je houding is niet heel goed.. ga dan wat lager springen.. :D

Ooh sorry haha beetje door de war :+
Ik spring vaak genoeg laag hoor, ik heb dit zelf ook opgebouwd met dit paard ;)
Niet dom bedoelt maar ik weet heus wel wat zij aankan en voel dat zelf ook wel aan.
Dit is maar eenmalig per jaar, en heb zeker alles opgebouwd voor dít moment.
Mijn houding is niet goed op de 1.65, maar ga eens 1.65 springen en dan kan denk ik bijna niemands houding acceptabel zijn hoor, vooral met die drukte, gejuich en een paard wat er zin in heeft. ;)Hoe hoger je gaat springen moet je meer op je houding letten en dit is mijn record 1.65 en dus ook ''anders'' voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel.
Niemand kan zo hoog voor de eerste keer 'op en top' op het paard zitten.
Dit is voor het publiek fantastisch om te zien én een super ervaring/lef voor de ruiters en de paarden.[/quote]
Heb je helemaal gelijk in hoor! Ik heb ook ooit eens de 1,50m moeten springen (met een pony van 1,45m), kon geen andere kant op behalve die kant, en meneer sprong ipv een tussenstap, geloof me dan zit niemand recht, ook al weet je dat het eraan komt. ;)[/quote]
Ja maar ook gewoon het feit, als je zo hoog aanrijdt, springt ie? of springt ie niet?
En dan ga je vanzelf al wat naar achter zitten voor veiligheid en zekerheid.
En omdat mijn paard groot afspringt is het moeilijk om meteen goed te kunnen meegaan op 1.65 hoog. :+

Kiiimy

Berichten: 54
Geregistreerd: 14-09-10
Woonplaats: België - Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:19

leuke foto's :) !
mijn paardje is ook een zoon van Animo :D

en pfoe al die "slechte" reacties .. tis niet dat je dit elke dag doet .. voor die ene keer kan het emus geen kwaad :)

Kiiimy

Berichten: 54
Geregistreerd: 14-09-10
Woonplaats: België - Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:27

Kiiimy schreef:
leuke foto's :) !
mijn paardje is ook een zoon van Animo :D

en pfoe al die "slechte" reacties .. tis niet dat je dit elke dag doet .. voor die ene keer kan het emus geen kwaad :)
en ik vind aan je houding niet veel verkeerd op zo'n hoge sprong, je zit altyd op zoiets hoog al wat slechter door veel spanning enz ..
veel succes nog ! :D

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:18

Stoere foto's!
Ik vind het ook niet super erg ofzo, een keertje kan echt geen kwaad hoor. :n

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 09:03

Dankjewel ;)
Dit is ook niet wat ik altijd doe, het is 1x per jaar.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 16:19

Hier komen de andere foto's ;)
Ik moet nog een paar binnenkrijgen van een meisje wat ook mooie foto's van me heeft gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 16:22

Kiiimy schreef:
Kiiimy schreef:
leuke foto's :) !
mijn paardje is ook een zoon van Animo :D

en pfoe al die "slechte" reacties .. tis niet dat je dit elke dag doet .. voor die ene keer kan het emus geen kwaad :)
en ik vind aan je houding niet veel verkeerd op zo'n hoge sprong, je zit altyd op zoiets hoog al wat slechter door veel spanning enz ..
veel succes nog ! :D

Dankjewel :D
Zal zeker gaan lukken!

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:31

Ziet er goed uit!
Je belemmert je paard in elk geval niet. :)
Vind dat er een beetje overdreven word gereageert
over het veulen, hij is idd goed bepakt,
en hoe langer je doorrijd, hoe beter de bevalling gaat.
Nou moet je natuurlijk niet 1 week voordat je merrie is
uitgerekent 2 meter gaan springen, dat lijkt me wel logisch.
maar aan de longeerlijn veel stappen is juist alleen maar beter!

Ik wens je veel succes ! :)

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Hoogterecord opendag 1.65 hoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:34

Wauw, wat ontzettend gaaf! Hoe groot is ze eigenlijk?