Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 16:25

Op 1 september hebben we helaas Mimir in moeten laten slapen op een geschatte leeftijd van 17 jaar. Op de foto onder de link is hij erg ziek. Deze is gemaakt ongeveer 3 dagen voordat we hem in hebben laten slapen. Vorig jaar rond deze tijd hadden we hem, samen met zijn kattenmaatje Tiamat (nu 15 jaar) opgehaald uit het asiel. Deze laatste zat dus ineens alleen, wat hem niet bepaald beviel. Dus weer tijd voor een bezoekje dierenasiel almere voor een tour oudjes/zieken/dieetkatten.

Heel wat katten kwamen langs als geschikte kandidaten, zoals Snuffel, geenideemeerhoedezeheet, Tonky en nog veel meer. Deze dame viel helaas al af, omdat zij een dieet had voor gevoelige darmen/maag en Tiamat een blaasgruisvoorkomend dieet heeft en twee dieten in huis vinden we geen goed idee (tenzij natuurlijk één van de katten later alsnog een dieet krijgt, dan valt er wel een trui aan te breien). De verzorging was het daar ook mee eens, dus ook alle katten met een nierdieet of ander dieet vielen ook af. Deze enorm leuke heer viel ook af, omdat hij pas 8 jaar was. ;) Super leuk dier. :))

We hebben ook een kijkje genomen in de ziekenboeg, waar ook ontzettend leuke diertjes zaten. Helaas heb ik van hen vergeten wat foto's te maken... ;(

Na alle kattenverblijven en de ziekenboeg te hebben gezien, hebben mijn vriend en ik nog een eigen tour langs te geschikte kandidaten gedaan en eigenlijk waren we het er al heel snel over eens welke katten het zouden worden. De eerste was Toetsie (13 jaar), een dame uit de ziekenboeg met een te snel werkende schildklier en Mieps (ook 13), een kater die al bijna anderhalf jaar lang in het asiel zat. Van hem heb ik wel foto's van in het asiel.

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen woensdag heb ik de katten opgehaald en was een vrijwilligster zo vriendelijk om me een lift naar huis te geven. Twee reismanden meenemen in de bus is toch behoorlijk zwaar. ;)
Thuis aangekomen vond Toetsie, die wij Nimueh hebben genoemd, het meteen goed hier. In de beschrijving stond dat ze erg schuw was en daarom alleen mee ging met mensen die hier goed mee konden omgaan, maar toen ze eenmaal hier was, liet ze zich van een hele andere kant zien. Zo zie je maar weer hoe anders ze kunnen zijn in een echt huis. Ze heeft alles besnuffelt, liet zich goed aaien, plofte overal even neer en vond de binnenkant van de krabton meteen leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

S'nachts is ze zelfs meerdere keren bij ons op de slaapkamer geweest.

Muninn, in het asiel Mieps, is nadat hij uit het reismandje kwam, meteen naar boven vertrokken. Bovenaan de trap zat hij heel zielig in een hoekje heel, heel erg bang te wezen. Na een aantal uurtjes konden we hem zelfs niet meer vinden en toen bleek hij onder mijn gitaar te zitten.

Afbeelding

We hebben er toen maar voor gekozen om hem eventjes af te zonderen in de logeerkamer, zodat hij kon acclimatiseren.

Ondertussen zat mevrouw Nimueh al op de bank:
Afbeelding

En at ze koekjes uit onze hand:
Afbeelding

Vrijdag heb ik de deur van de logeerkamer open gezet en na wat aarzelen durfde meneer het zelfs aan om op de trap te gaan liggen:
Afbeelding

Vanmorgen toen we wakker werden en mijn vriend zijn arm buiten boord hing, gaf hij ineens (Muninn had onder ons bed geslapen) een enorme kopstoot tegen zijn hand. We hebben hem toen een behoorlijke tijd kunnen aaien en zelfs onder zijn buikje kunnen kriebelen:
Afbeelding

Voor de rest is alles nog erg wennen voor hem, maar dat komt allemaal wel goed. We vonden het al super dapper van hem dat hij vandaag al geaaid wilde worden. We hadden namelijk gedacht dat hij minstens een week of 3 onder het bed zou wonen. In het asiel had hij namelijk ook behoorlijk wat tijd nodig om te wennen, maar hier laat hij zich dus zelfs al na een paar dagen aaien. :) Super van hem.
Nimueh vind het alleen eng als je plotseling langs loopt, opeens opstaat of als ze harde geluiden hoort, voor de rest is ze erg ontspannen. Ze spint zelfs als ze lekker ligt te slapen en begint al meteen te spinnen als je haar benadert. Ze speelt ook graag. Als ze hadden gezegd dat ze 5 jaar was, had ik het ook geloofd, zo actief is ze.

Tussen Tiamat en de nieuwe katten gaat het allemaal ook boven verwachting. Muninn heeft hij eigenlijk meteen geaccepteerd en bekijkt hij eigenlijk nauwelijks. Nimueh heeft een mep van hem gehad en zij heeft twee keer naar hem geblazen, maar dat is het. :))

Het andere topic over hen: Klik!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:42

Ah gut, wat een scheten en wat een super goed initiatief van jullie, om katten op te nemen die eigenlijk niemand zou willen, heb daar heel veel respect voor!

Anoniem

Re: Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:49

Zeker goed van jullie dat jullie deze uitdaging weer aandurven en ook aangaan.
Heel veel plezier met jullie nieuwe dieren!!!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:29

Wat is de poes mooi! :oo Echt een knap ding om te zien, zeker op de foto waar ze zo trots op de bank zit.

Sneu dat de andere zo bang is, maar dat komt vast wel goed.

Als ik je titel lees lijkt het trouwens net of je 13 katten op de foto gezet hebt :P

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 22:01

Hahaa, ja nu je het zegt. Kan er ook niets meer aan veranderen. ;) Ik had er beter 'jr' achter kunnen zetten.

Tiamat heeft vandaag Nimueh wel twee keer gepest, maar ik heb het idee dat dat meer uitproberen is. Hij deed dit ook weleens bij Mimir.

Muninn kwam daarnet ook om een koekje vragen. ;) Zo schattig om te zien dat hij ook al zo snel los komt.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:12

Hihi, ik had ook een heel ander beeld bij de titel. Ik denk: die heeft er 13 van het asiel gehaald, of die werkt bij een asiel en heeft 13 katten binnengekregen :D

Had je vorige topic ook gezien. Wat geweldig dat de schuwe kat in één keer helemaal niet meer zo schuw is. Super hoor!
Heel veel plezier met ze!

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:25

Ze zijn leuk <3! En wat goed dat jij ze een warm thuis geeft :j.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:26

Die titel inderdaad :+
Maar mooi dat zelfs Muninn heel snel bijtrekt! En dat Nimueh stiekem een heel pittig dametje blijkt te zijn

MadameFanny

Berichten: 95
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:20

Oh wat leuk dat je ze een thuis hebt gegeven! Ben even nieuwsgierig naar de prijs van een asielpoes bij jullie, aangezien ze in ons asiel rond de €100 kosten.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:39

^ Meen je dat nou? Jeetje! :wow: Hier in het zonnige zuiden is dat rond de 60,- (weet het niet precies)

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Nieuwe/oude asielkatten (13) ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:37

Honderd euro is het hier niet nee. Ik las al hier en daar dat het bij andere plaatsen veel en veel duurder is. De kosten van de aanschaf van diertjes bij het asiel is sinds vorig jaar wel iets omhoog gegaan. Bij katten is dat 5 euro meer dan vorig jaar. Ze zijn nu dus 60 euro. Mooie prijs vind ik. Eigenlijk te weinig om de kosten te dekken voor het asiel, maar als ze nog hoger gaan zitten, komt er niemand meer een kat halen (behalve wij dan).