ik moet een grotere pony/paard. maar wat zou ik doen?....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

ik moet een grotere pony/paard. maar wat zou ik doen?....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 21:23

Ik zoek een grotere pony.
alleen nu zegt mijn moeder: Je kan beter een paard kopen.
Anders moet je over 3 jaar weer gedag zegge tege je pony Verdrietig
Maar pony wedsrtijden enz lijkt mij leuker.
meer van mij leeftijd enz.
Ik groei nog aardig wat en rijd wel eens op de Epony van mijn
vriendin... alleen Ja nu staat het nog netjes..
MAAR OVER 3 jaar? Verward
ik ben nu 1.75 (ongeveer) en ik groei nog..

Wat zouden jullie doen?

Bedankt..

xx chantal Party!!

[edit ] Poll verwijderd: geen onzinnige polls op vmr[/edit]Nimber
Laatst bijgewerkt door Chantal op 29-05-02 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt


HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:30

Hangt ervanaf hoeveel ik nog zou groeien. Al zou ik nog veel groeien, dan zou ik een paard kopen, anders zou ik een E-pony ofzo kopen.
Want als je nog veel groeit en ook nog een uit die E-pony groeit, dan moet je weer een ander paard gaan kopen.
Als je niet weet of je nog veel groeit zou ik een paard kopen.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:35

Als je een beetje stevige, brede E-poy neemt, die net geen paard is, kun je daar nog heel lang plezier van hebben en ook wedstrijden enzo bij de paarden gaan starten. Duvel is ook net 1,58m ofzo en dat gaat prima.
Ik weet niet of je uit een heel lange familie komt, maar als het te verwachten is dat je erg lang gaat worden, kun je misschien beter toch een paard kopen. Daar pas je nu vast ook al op en die hoeft dan in principe nooit meer weg.
Als ik later zelf een paard ga kopen, wil ik persoonlijk wel iets groters, omdat ik dat mooier vind staan, maar mijn "schoonmoeder" wilde juist liever iets kleiners, daar voelt ze zich wat zekerder op en ach... Duvel is toch groot en sterk genoeg voor ons.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:36

Je zou een grote E-pony kunnen kopen, daar kun je over 3 jaar ook mee bij de paarden starten. Alleen weet ik natuurlijk niet hoe lang je (dan) bent en of de combinatie nog lijkt. Maar als je nu nog niet overdreven groot bent komt dat ook wel goed.

Sprakeloos

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:38

waarom koop je niet een 3 jarige E-pony van nu 1.54/1.55 dan heb je over een aantal jaren wel een paard..
Zo heeft een meisje van mijn club het ook gedaan Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 21:46

Ja das waar. alleen dan koop ik een paardje rond de 1.65..

Ik weet het ECHT NIE Scheve mond

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 22:34

hoe lang ben je zelf?
En je kan met een pony toch ook bij de paarden starten als het zover is

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 16:48

Nu ben ik iets van 1,75.
En ik groei nog... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 16:50

Zou ik toch eerder een paard kopen, daar heb je dan meer aan, en de wedstrijden bij de paarden zijn ook leuk, dus dat komt wel goed.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:03

ik zou gaan voor een paard. je bent zelf al vrij groot met 1.75 M . Als je niet een groot paard wilt rijden moet je een paard van ong. 1.60 M zoeken of ga voor een fjord,haflinger,want daar kun je altijd op blijven rijden maakt niet uit hoe groot of hoe oud je bent,maar ik denk niet dat dat is wat je wilt.

Wodan en ik onderweg in de M2

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 17:29

Ik zou ook voor een paard gaan. rond de 1.65 is volgens mij een heel mooi maatje voor jou.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 18:33

Ja. Haha!

Alleen mij lijtk pony`s leuker Verward


Ik wet nie :S

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:37

als een pony je leuker lijkt zou ik voor een pony gaan.
ik denk dat een e-pony rond de 1.55m goed zou staan. maar dan geen KWPN of een ander ras met een paardenbouw, dan kan je net zo goed een paard kopen Lachen
dus een beetje een grote, maar toch ponyachtig?
of gewoon veel rondkijken , ook bij paarden en misschien vind je paarden dan toch leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:38

Ik zou gezien jou lengte ook voor een paard gaan.

ga verder eens op een rijvereninging in de buurt kijken hoe oud de leden daar zijn.
Bij ons bij de club rijden heel veel jongeren van ongeveer een jaar of 15 tot 18, dus eigenlijk de pony leeftijd.
Misschien is dat bij jou in de buuert ook wel zo en vind je dan concoursen rijden met een paard wel leuk.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:27

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat het ook meespeelt of je weet dat ie tegen de tijd dat je misschien gaat studeren/uit huis gaat, weg moet of niet. Als ie toch verkocht zou moeten doen en je voorkeur gaat uit naar een pony dan zou ik dat doen. Maar als ie gewoon kan blijven en je wilt later ook nog wedstrijden blijven rijden, zou ik een paard doen. Ik heb zelf destijds gewoon lekker voor een pony gekozen, los van of ik wedstrijden wilde rijden of niet. Het ponytype spreekt mij gewoon net iets meer aan. Het is natuurlijk niet alleen een verschil in grootte.
Succes met je keuze!

Groetjes,
Judith

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:25

Ik vind dat je al aardig lang bent.
Volgens mij pas je dan prima op een paard hoor! En ja, anders zit je weer dat je je pony over 3 jaar weg moet doen.
Ik ben ook toen ik net 16 was naar de paarden gegaan. Wedstrijdsfeer is wel wat anders maar daar leer je ook weer mensen kennen en dan wordt t echt wel gezellig hoor!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:54

als jij liever een pony wilt koop je een pony he.
als je 18 bent kun je gewoon met je pony bij de paarden starten.
koop dan wel een pony van ongeveer 1.55 en niet al te dun natuurlijk.
je mag dan gewoon bij de paarden starten hoor!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 23:29

Je hebt het nu waarschijnlijk erg naar je zin bij de pony's en dan is het lastig om over te stappen naar de paarden. Nu is het leuk en je weet niet wat je er voor terug krijgt. Dat is altijd even eng.

Uiteindelijk moet je toch bij de paarden starten als je 18 bent, dus het is sowieso alleen maar uitstel. Gezien jouw lengte zou ik een paard kopen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 23:39

gezien jouw lengte zou ik voor een paard gaan. Ik heb toen ik +/- 1.55 een e-pony gekregen van 1.50 en daar ben ik dus in 3 jaar helemaal uitgegroeid. Nu ben ik ongeveer 1.82 en heb een paard van 1.75 oid. Dat lijkt me voor jouw nu wat groot, maar als ik jouw was zou ik toch voor een paard van 1.65 gaan. Bij de pony's is het misschien gezelliger, wat niet eens altijd hoeft. Maar hou er rekening mee dat je met je paard ook "pony-dingen" kan doen!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 01:16

Ik zou ook voor een paard gaan. Toen ik 13/14 was begon ik op paarden te rijden (daarvoor een pony en toen een pony/paard; als hij bekapt was was het een pony en onbekapt een paard) en voor mijn 15de verjaardag kreeg ik mijn eerste paard. Hij is inmiddels 1.70, was toen 1.68. Mijn andere paard is 1.79 en ik ben 1.75. Toen ook al Haha!
Ik heb er nooit moeite mee gehad om tussen oudere mensen te rijden.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 14:48

OKe bedankt..
ik ga zoeken Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 21:02

als je 18 bent hoef je helemaal niet met een paard te starten!je moet bij de paarden, maar dat mag ook met een pony zijn.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 21:45

Ja amar dan ben ik te groot voor me pony Huilen

Groom
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:01

Als ik jou was zou ik een paard kopen, ik denk namelijk dat je eerder van een e-pony afgegroeid bent dan je verwacht. Ik kan me ook wel voorstellen dat je liever bij de pony's blijft rijden, gezien je leeftijd. Een beetje afhankelijk van de rijvereniging waar je rijdt, maar meestal is het vrij lastig om aansluiting bij de paarden(ruiters) te vinden als je nog zo jong bent.

Mijn advies: ga op zoek naar een jong paard dat net (of net niet) zadelmak is. Daar kan je dan al wel mee aan de gang maar het zal waarschijnlijk toch nog wel even duren voordat je daar wedstrijden mee kunt gaan starten. Neem lekker de tijd om het paard daarvoor klaar te maken en tegen de tijd dat het paard zover is dat je er wedstrijden mee gaat rijden, ben jij wat betreft je leeftijd ook wat ouder zodat je je beter op je gemak zult voelen tussen de paarden.

Wat betreft je lengte: als je het niet vervelend vindt om op een groot paard te gaan rijden, zou ik dat zeker doen. Je groeit immers nog door en dan zal een wat groter paard beter passen qua combinatie.

Veel succes!

Een paard is de spiegel van je ziel.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 23:08

Tja als je moeizaam afscheid kunt nemen zou ik een paard nemen.
Maar je zegt zelf dat je de ponywedstrijden gezelliger vindt, je bent ook nog maar 15.

Waarom koop je geen mooie paardgefokte e van 1.56. Het is ff zoeken, maar je zou er dan evt. ook nog mee bij de paarden kunnen starten als je 18 bent geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1, Josien_ en 131 bezoekers