1e keer erop.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 19:11

Hallo bokkers,

Mijn verzorgpaarden worden beleerd bij stal maarse en afgelopen vrijdag mochten we er voor de eerste keer op.
nou het was echt super, ze rijden zo lekker.

eerst de een.
Friso,
Hij loopt heel erg lekker en is super lief je kan bijna alles met hem doen O:) . Alleen omdat hij altijd de leider in de wei is, wil hij nog wel is koppig zijn om naar buiten te wijken maar, ze komen nog niet terug dus dat gaat eruit. Als het baasje meer gevorderd is gaat zij hem lekker berijden en ook een ander meisje ( kan niet echt super rijden) daarom moet ik hem ook goed bijhouden, ik denk dat als het baasje er eenmaal aan gewend is dat het meisje niet meer hoeft te komen van het baasje. := Omdat het meisje een hele harde hand heeft en nooit dressuur gereden heeft.

Kashmir, <3
kashmir loopt echt wouwie lekker, uitzichzelf nagevelijk en super licht in de mond,
het leuke is dat ik als enige van de baasjes erop mag rijden en dan beschouw ik als een super compliment, en ik ben er super trots op. Bij kashmir voelde het ook de eerste keer van ja dit is het paardje. ik hoop dat ik er nog heeeeeeel lang kan blijven en genieten met kashmir. In de toekomst mogen Kashmir en ik wedstrijden rijden van het baasje. :D :D

Groetjes melissa en hoefjes van Friso en Kashmir.
PS, sorry als iets onduidelijk is vraag er dan maar gewoon naar. ;)

Sanco

Berichten: 1574
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:15

Fijn dat het zo goed ging! Worden ze dan door jullie ingereden of gebeurt dat daar? Ik heb er niet zoveel verstand van :) haha! Maar ik hoop dat jullie en leuke tijd tegemoet gaan ;)

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:17

Mooi dat het zo goed gaat. Fijn ook dat je al gelijk lekker kan rijden :D
Misschien kan je binnekort foto's maken, zien we hoe leuk het er uit ziet :D

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:26


lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:31

sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een beetje raar dat kashmir met (als ik het goed gezien heb) alleen een slof word gereden...

verder leuke paardjes

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:33

@ love mario
het is geen slof het is een elastiek en gewoon teugels niks een slof zou er nooit op mogen ze worden daar met het zachtste van het zachtste beleers zoals dubbelgebroken bit en alleen zweep indien nodig.
commentaar is niet nodig ik kan er niks aan doen ik beleer hem niet ze weten heus wel wat ze doen ;)

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:00

mlissa schreef:
@ love mario
het is geen slof het is een elastiek en gewoon teugels niks een slof zou er nooit op mogen ze worden daar met het zachtste van het zachtste beleers zoals dubbelgebroken bit en alleen zweep indien nodig.
commentaar is niet nodig ik kan er niks aan doen ik beleer hem niet ze weten heus wel wat ze doen ;)



oow okee. ik schrok al:P

maar erg leuke paardjes!!

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 18:19

haha ik snap jou reactie ook ik zou ook never nooit mijn paard met slaof rijden naja behalve als het stiegert en niet bij 1 x houd

dankje ze zijn ook super lief

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:25

mlissa schreef:
haha ik snap jou reactie ook ik zou ook never nooit mijn paard met slaof rijden naja behalve als het stiegert en niet bij 1 x houd

dankje ze zijn ook super lief


ja idd, of als ze alleen maar aan het klieren zijn met hun hoofd. dat ze die neit meer naar beneden doen.

een vriendin van mij rijd alleen maar met een slof. de gewone teugel er af gehaalt.
anders wil ze niet aan de teugel zegt ze.
dus de slof hangt altijd heel strak.
dus als ik haar les geef hebben we eerst altijd een discussie over die slof.
uiteindelijk win ik dan omdat ik dan zeg, als je die slof er niet afhaalt ga ik je ook geen les geven.

randey
Berichten: 159
Geregistreerd: 07-12-09

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:32

ziet er leuk uit! Alleen is je ballans nog niet helemaal top, en zie ik je af en toe achter in het zadel komen. Dat is iets wat hun alleen zien als jij op hun terrein rijdt. Daar zou ik hard aan werken zeker met een jong paard. Snap dat het paard nog niet in ballans is maar des de belangrijker dat de ruiter het wel is. veel plezier met hem

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:51

lovemario schreef:
mlissa schreef:
haha ik snap jou reactie ook ik zou ook never nooit mijn paard met slaof rijden naja behalve als het stiegert en niet bij 1 x houd

dankje ze zijn ook super lief


ja idd, of als ze alleen maar aan het klieren zijn met hun hoofd. dat ze die neit meer naar beneden doen.

een vriendin van mij rijd alleen maar met een slof. de gewone teugel er af gehaalt.
anders wil ze niet aan de teugel zegt ze.
dus de slof hangt altijd heel strak.
dus als ik haar les geef hebben we eerst altijd een discussie over die slof.
uiteindelijk win ik dan omdat ik dan zeg, als je die slof er niet afhaalt ga ik je ook geen les geven.


ohh dat is niet slim
zeg dit maar tegen haar
nagevelijk heid krijg je alleen wanneer jij en je pony ontspannen zijn en je moet het aanvoelen en goed oefenen een paard kan niet in een keer nagevelijk lopen.
nouja kashmir wel die doet het uit zich zelf kijk maar is goed ik heb de teugels losjes hangen en geef geen druk

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:51

randey schreef:
ziet er leuk uit! Alleen is je ballans nog niet helemaal top, en zie ik je af en toe achter in het zadel komen. Dat is iets wat hun alleen zien als jij op hun terrein rijdt. Daar zou ik hard aan werken zeker met een jong paard. Snap dat het paard nog niet in ballans is maar des de belangrijker dat de ruiter het wel is. veel plezier met hem


jaa indd daar ga ik aan werken en ook aan de handen stil houden dar word ook indd gezegt ;)
af en toe achter in het zadel kwam ook door te korte beugels dat heb ik gedaan omdat het de eerste keer was en moht ie wel wegspringen als ie schrikt zit ik steviger

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:07

mlissa schreef:
haha ik snap jou reactie ook ik zou ook never nooit mijn paard met slaof rijden naja behalve als het stiegert en niet bij 1 x houd

dankje ze zijn ook super lief


ja idd, of als ze alleen maar aan het klieren zijn met hun hoofd. dat ze die neit meer naar beneden doen.



ohh dat is niet slim
zeg dit maar tegen haar
nagevelijk heid krijg je alleen wanneer jij en je pony ontspannen zijn en je moet het aanvoelen en goed oefenen een paard kan niet in een keer nagevelijk lopen.
nouja kashmir wel die doet het uit zich zelf kijk maar is goed ik heb de teugels losjes hangen en geef geen druk[/quote]

nee idd en die pony loopt ook niet door. dus in het begin zxeg ik altijd teugels los en eerst maar eens voorwards rijden. zegt ze: ja maar dan loopt ie niet aan de teugel. nee duh, als ie niet actief is kan je ookn iet aan de teugel rijden.. :P

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 14:40

indd dat ook als ie nioet actief is wil ie ook niet ;)

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:26

nee daarom:P ach ze leerst hte vanzelf wel(hoop ik :P)

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:43

ik hoop het wel maar als het te ver gaat ( dat het beesie pijn heeft) zeg het wel tegen der of film (stiekem anders doet ze ineesn extra haar best ) het desnoods dat ze het kan zien hoe erg het dan word want als je zoon dierbaar beesie beschadigd krijg je het niet meer goed dat zou zonde zijn.;)

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:13

nee idd. ik rij er ook wel eens op, en ik vind het een super paardje. bij mij loopt ze ook gewoon door, zelfs wanneer ik meer opgericht ga rijden.

Melissa_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 04-05-09
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 17:16

leuk dat je er ook wel is op rijd :j , geloof zeker dat ze veel braafer onder jou is omdat jij ziet wat het beesie pijn doet en dat doe jij dan niet en dan respecteert ze je en wil ze alles voor je doen. of heb ik het fout :=

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Re: 1e keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:04

klopt helemaal ;)