Bodems

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

Bodems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 17:40

Wie heeft er wat informatie over manege bodems?
Wij hebben namelijk een bak van 25x45m liggen en er moet dus een nieuwe bodem in en alleen zand is meestal zo zwaar.
Graag wil ik de kosten en voor en nadelen weten.

en de pijs is ook wel handig Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:43

Het is maar net wat je ervoor wilt betalen. Zand met houtsnippers erin functioneerd ook prima met drainages eronder. Eb en vloed is ook heel handig, maar een stuk duurder.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:50

Bij de nieuwe stal van mijn bijrijdpaard hebben ze onder zand (met drainage) en boven op hoedenplandsnippers. Dat rijd echt superlekker en de bak is nooit (hooguit 1 week per jaar) nat.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:24

Ja, ik zoek hier ook meer informatie over, een buitenbak niet te duur, wat kan je nog meer behalve zand erin doen en door wie kan je het laten doen??? Alvast bedankt!!!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:05

geen tapiijtsnippers of andere kunstofvezels nemen. Ze bevallen goed, maar over 5 jaar loop je het risico dat je met 'vervuilde grond' zit.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:13

Het nog onbereden bakje hier daar zit een behoorlijk dikke laag grijs zand met enekel schelpjes in , ik dacht dat het hartstikke zwaar zou zijn maar het loopt heerlijk .

Is ook wel flink aangesleept al door de bak-aanlegger Haha! ,
maar ik durf er na een week al zeker Rena in rond te laten lopen ,
ziet er prima uit en voelt prima aan , nooit gedacht !

Is gedraineerd , drainagezand om de buizen , worteldoek en een flinke laag van dat zand.

Kan bijna niet wachten om 'm met een paard uit te proberen , zelf loop ik er ook heel fijn in Knipoog .

Tapijtsnippers lijken me wel wat ,
ben alleen bang dat die vrij glad zijn , of valt dat wel mee ?
En die Hoedeplantsnippers ofzo heb ik nooit van gehoord ,
wat is dat dan ? Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:13

Yep klopt wij hebben ook aghterberg bodems voor binnen en buiten. Er zit een soort stof doorheen. Super gewoon een keer per jaar komt er en laagje op. Moet ook wel want hij wordt iedere dag flink gebruikt.

Houtsnippers zijn op zich fijn maar als je paard zonder ijzers loopt en gevoelig is aan de voeten zou ik het risico niet nemen. Ook met ijzers kan het wat problemen opleveren.

Ik weet nog een fabrikant Van Doorn bodems die hadden we altijd voor Aghterberg. Misschien kan je op horses site wat adressen vinden.