Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:41

Helemaal in de winter draag ik rubbere laarzen, en dan geen rijlaarzen maar van die groene :D Om uit te mesten en door de slik te baggeren. (zeeuwse klei he..)
Mijn eerste paar waren casual laarzen, zwart wit. Hier zat na een half jaar een gat in. Dus andere gekocht van Joules, schitterende groene met hondjes erop. Geweldige laars, zat ook lekker maar deze waren na een jaar ook weer lek. Nu heb ik er van Dunlop, stuk goedkoper dat wel.. maar als ik geen dikke sokken erin doe, krijg ik blaren. Of mijn sok kruipt terug. Maat is opzich prima en de breedte ook. Alleen het heeft zo'n ruwe voering.

Nu voelde ik er niets voor om € 80-€100 euro aan rubbere laarzen uit te geven. Maar als ze beter zitten en ik doe er langer mee is het misschien wel waard. Denk maar aan de ariat Mudbuster of Muckboots.

Heeft iemand ervaring hoe de kwaliteit daarvan is?? Met de Ariat Mudbuster kan je bijv ook paardrijden.. Dat zou een mooi voordeel zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door izzy1985 op 19-09-10 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:47

Ik heb laarzen bij de ANWB gekocht, soort nep dubarry's. Had ze gekocht voor het uitlaten van de hond, zodat ik lekker door de blub en sneeuw kan lopen. Kennisje heeft ze aan naar de paarden en die is er ook heel tevreden over en geen koude tenen meer. Ze staan nu weer als ledenaanbieding voor 109-,

Edit: ik heb ook meerdere rubberen laarzen geprobeerd, maar vond het allemaal net niks. Al zagen ze er wel erg leuk uit met die fleurige bloemetjes :D

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:51

Maar dan heb je het over laarzen van leer toch? Dat vind ik zo zonde als je gaat uitmesten.. daar krijgt leer echt een opdonder van. Vandaar dat ik rubbere zoek.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:04

Ik zou ook geen leer nemen voor het uitmesten. Van de urine gaan de stiksels los en heb je dus zo weer kapotte laarzen.
Ik heb zelf geen ervaring met de muckboots, maar iemand die ik ken had ze wel en ze waren aan de bovenkant zo stuk (in het neoprene deel kwamen gaten). Aan de voet bleven ze wel lang goed.

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:18

Ik hoor wel is dat Aigle (als je het zo schrijft) goed is toch? :)

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:18

izzy1985 schreef:
Maar dan heb je het over laarzen van leer toch? Dat vind ik zo zonde als je gaat uitmesten.. daar krijgt leer echt een opdonder van. Vandaar dat ik rubbere zoek.


Het is idd leer met soort nubuck. Ik spuit ze gewoon ff schoon en als de neus kaal wordt dan gaat de schoenpoets erover heen. Stiksels en zool zien er nog super uit en ze gaan in het najaar tot het voorjaar iedere dag aan.

Mulleken

Berichten: 30
Geregistreerd: 07-10-08

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 02:01

Aigle lijkt me een heel goed merk.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 02:25

Ik zou gewoon rubberen laarzen kopen van de Piet Kerkhof of een soortgelijke winkel.
Hoe minder 'opmaak' aan de laarzen, hoe beter ze zijn...

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 08:22

Wat is de piet kerkhof? Dunlop is in principe ook een laars zonder opsmuk, maar zoals ik al aangaf.. ik krijg er blaren van!

leonie1984
Berichten: 255
Geregistreerd: 05-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:24

Bij de boerenbond heb je ook laarzen en daar staat nog specifiek op dat ze mestbestendig zijn. Kosten maar 35 euro ofzo

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:27

Mijn vriendin heeft al een aantal jaren rubberen laarzen van Aigle (stal eigenaar die dagelijks voor 40 paarden uitmest!).
Ze heeft ze in de winter echt iedere dag aan en ze zijn nog steeds goed.
Ik vond het ook altijd belachelijk om 100+ € voor een paar rubberen laarzen uit te geven, maar ik ga nu toch maar overstag :) .

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:33

ik heb mijn aigle's zo'n 10 jaar >.<

Dit jaar ga ik voor het eerst een nieuw paar aanschaffen, maar ben meer van het principe doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, het is niet dat ik nieuwe nodig heb omdat ze stuk of lek zijn, maar ik had zo'n koude poten vorig jaar :D
Ofwel binnenkort ga ik naar het tuincentrum (dure laarzen zijn voor mij voor het rijden en niet om door de mest te ploegen) voor een paar met bont zodat ik warme voeten houd.
80-100 euro vind ik daarbij toch echt teveel geld voor warme voeten, 25-40 euro is mooi zat in mijn opinie anders koop ik wel een maat grotere (goedkope) laarzen en 2 paar extra sokken :P

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:14

zijn er rubbere laarzen met bont dan??? ;)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:56

snow boots van mountenhorse zijn heel fijn :j

geen leer, ook geen rubber, maar ze zijn wel lekker warm swinters :D

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede duurzame rubbere laarzen??! Welk merk of type?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:02

Zelf heb ik Aigle laarzen van inderdaad iets van €80,-. Heb ze veel aan op stal, ze zijn superfijn! Van Aigle heb je ook winterlaarzen, van die dingen waar boswachters op lopen. Zelf heb ik ze gewoon ietsje groot gekocht zodat ik er ook dikke sokken in kan dragen.

Maar je kunt ook gewoon van die Dunlop-laarsjes halen bij de Welkoop oid, dat is een stuk goedkoper en die houden het ook wel lang vol.