Problemen met alleen zijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sanne678
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-07-09

Problemen met alleen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 23:14

Ik heb een paard wat erg leuk kan lopen en best wel wat potentie in zit. Maar als ik alleen ga rijden of de proef moet rijden gooit hij zijn kop de lucht in en pakt hij het bit beet of stijgert hij. Dit gebeurt voornamelijk als hij iemand bij hem weg gaat. Als ik alleen de bak in ga is het iets minder ,maar is het toch altijd een strijd tussen ons. Ik weet niet precies hoe ik dit kan verbetere. Ik ga al vaak met zin alleen rijden, maar het verbetert niet echt. Heeft iemand anders ideeën waardoor ik hem aan de praat kan houden. Hij is snel afgeleid en nerveus, en dit is erg lastig. HELP:P

Gr. Sanne


midgie

Berichten: 7243
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Problemen met alleen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 07:03

Ja toch aan het vertrouwen gaan werken het paard vertrouwd jou blijkbaar niet genoeg om alleen met jou te zijn.
Ga aan het werk met loswerken en zie op die manier het respect en vertrouwen te krijgen,

Het hoofd in de lucht , steigeren zijn allemaal dingen dat hij aangeeft dat er iets niet in orde is.
Ga zorgen dat die strijd daar niet is en zie het ook niet als strijd, maar leer het paard dat hij jou kan vertrouwen en verbeter jezelf daarin.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers