Zaya @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 20:26

Ik ben nu ongeveer een half jaar fanatiek aan het rijden met deze 6 jarige merrie van Rubiquil.
Ze is niet zo groot, maar haar karakter maakt een hoop goed ;-)
We starten in de B, tot nu toe steeds met winst. De moeilijkheden voor haar zijn haar toch wat lange lijf. En haar gevoelige mond.
Liefste zou ik haar wat meer uit kunnen schuiven met behoud van aanleuning. Nu komt ze iets te makkelijk achter de loodlijn. We rijden nu veel tempowisselingen zodat ze sterker wordt. En wisselen veel af met halsstrekken en oppakken voor het harmonica effect.
De eerste foto's zijn in Juni gemaakt, de andere foto's dit weekend.

1. Buiten losstappen
Afbeelding

2. Draf
Afbeelding

3. Galopje
Afbeelding

4. Losdraven
Afbeelding

5. Galop
Afbeelding

6. Draf, teveel achter de loodlijn
Afbeelding

7. Schouderbinnen, nog niet echt bevestigd.
Afbeelding

8. Tussendoor wat lager instellen
Afbeelding

9. Ze kan ook al een beetje opzij...
Afbeelding

10. Buiten een stukje draven, ben te veel aan het tillen met mijn hand.
Afbeelding

11. Poseren
Afbeelding

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


chexgirl
Berichten: 321
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:31

Dat ziet er toch goed uit voor de B?! Ze tilt lekker der benen op en is volgens mij ook wel lekker actief.
hoe hoog is ze als ik vragen mag? vind der helemaal niet zo klein ;)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 21:26

Ze is net 1,61 ;-)

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:34

Dit is toch wel echt de tegenhanger van je andere topic :))

Hmm HAW dus verplicht tot rij-inhoudelijk commentaar :\

Het paard loopt met een fijne aanleuning, wat is ze btw lang in de rug, kan ik me weer even niet voor de geest halen :?

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:39

Het ziet idd uit alsof het achterlijf wat achterblijft, doordat ze zo lang in dr lijf toont.

Probeer verder recht boven je paardje te blijven zitten, je knikt soms vanuit je heup in.

Mooi beestje overigens, mooi sprekend hoofd :D

Edit, inknikken goed te zien op foto 5 en 6

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 18:48

Ze ís ook wat lang in de rug, hebben paarden uit dit lijntje wel eens vaker. Lastig is dat ze aan de voorkant vlug te kort wordt en te diep gaat. Maar in de rest van het lijf te lang blijft.

Hoe bedoel je inknikken? als in met de bocht mee hangen? Ik ga er eens op letten, nooit bewust van geweest :n

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

margriet94

Berichten: 177
Geregistreerd: 28-02-09

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:50

Mooi hoor, leuk beestje vooral.

Je ziet dat ze wel ff moet los komen hoe verder de foto's hoe beter ze gaat lopen!!!
Voor een 6 jarige loopt ie prima hoor!!

Never give up, the best things take time.

pietaaa

Berichten: 836
Geregistreerd: 16-01-10
Woonplaats: Friesland

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:56

ziet er goed uit zeg

Paardensport is beleving, emotie, vriendschap en vrijheid

Carbus
Berichten: 246
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Markelo

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:57

Ik vind het erg netjes uitzien! Je handhouding op foto 10 vind ik juist goed. Mooi gedragen, en ook verbinding met de mond.

Esplendido: Dressuur: L2, B springen en B cross

Frodo
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:18

ziet er super uit! op sommige foto's je hand ietsje rechterop, maar je houding is verder super! mooi paardje B-)

"Wisdom is learning to let go when you want to hang on. Courage is learning to hang on when you want to let go." -Mark Amend

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:52

Ik heb geen commentaar, ja het ziet er goed uit en jawel een mooi paardje. Hou normaal niet zo van dressuurtypetjes maar deze is wel heel mooi hoor. toppie dus.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 21:40

Bedankt, zo erg dressuurtype is ze toch niet? Qua uitstraling vind ik ze zelf nogal rechtoe rechtaan :+

Handen rechtop, ik zie het ja, waar ik me ook aan stoor zijn mijn ellebogen, die mogen nog altijd beter langs mijn lijf.....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:08

Omdat ze juist geen dressuurtypetje is vind ik haar zo leuk ja, je mag trots zijn hoor.

Stephtj

Berichten: 979
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:15

Leuke merrie! Ik heb ook een Rubiquil merrie :D

Mijn paardjes :
La Ina (Happiness): Zelhem x Doruto x Uron
Celoliet: Rubiquil x Belisar x Zichem



:+: Kristof ~ zie je graag! [03/09/'07] :+:

MiWaPi
Berichten: 92
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:11

Leuk paard hoor, je hebt haar lekker aan het lopen oogt heerlijk ontspannen ,gaat helemaal goedkomen met jullie.. *D

Enige wat ik zo kan aanmerken aan je houding is je beenligging, mogen net iets meer naar achteren toe heb ik zo idee van..(op enkele foto's te zien) *D

Hanneke_Inka

Berichten: 269
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:02

ligt het aan mij of loopt ie een beetje op de voorhand?..
zeg het maar als ik het niet goed heb.. :oo

Internationale dressuurruiter!

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:05

Denk dat je met overgangen rijden heel goed bezig bent, dan zet je haar namelijk op dr achterbenen. En als je dan terug rijdt, terug rijden op zit/stem en zonder handen. Dan zal ze ook minder achter de teugel kruipen en toch meer op het achterbeen komen.
Verruimingen en terug kun je ook prima in galop rijden trouwens, is goed om die achterhand sterker te maken.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-10 19:30

Hee...topic is ineens weer tot leven gekomen :Y)

MiWaPi, klopt hoor wat je ziet, ik tuimel nog iets teveel naar voren met mijn onderbeen af en toe.

Hanneke, ja ze mag nog meer gewicht op de achterhand nemen, haar bouw is niet ideaal maar naarmate we verder komen zal ze hopelijk sterker worden.

Lotte, ik kan gelukkig ook niet echt terug rijden met mijn hand, ze is erg gevoelig voor (teveel) druk.
In galop moeten we nog een beetje oefenen, naar voren rijden gaat goed, maar terugkomen is nog wel eens lastig en valt ze in draf. Ik oefen het nu door voltes te verkleinen waardoor ze hopelijk vanzelf wat meer terugkomt en gaat dragen.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:34

Voor de B vind ik dit echt een super beeld! Het lange lijf is indd vrij lastig,heeft mijn pony ook last van, zijn vrij lastig bij elkaar te rijden en dan ook nog is goed op het achterbeen,maar dat ziet er allemal prima uit! Ik denk dat ze ook vrij gevoelig is voor kuitdruk zo te zien? Ze lijkt me erg werkwillig,maar probeer niet volledig je been af te steken :)

Gediplomeerd ORUN instructrice!
There comes a point in every rider's life when he wonders if it's all worth it. Then one look at the horse, and he realizes - it is

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:08

Hey Kelly!

Wat een leuk dingetje! Ik zie je vaak op de startlijst staan maar ben je nog nooit tegen gekomen?! Wil d'r namelijk wel eens in het echt bewonderen :D.

Dat met die ellebogen ken ik ;), ik ga ook snel met mijn ellebogen van mijn lichaam zitten, is moeilijk om ze zo strak langs je lichaam te houden he!

Bij het opzij zetten, klopt het datj e dan ietsje stelling neem naar de kant waarop je toe gaat? Meer richting een klein appuyementje? Dat moet ik nou een beetje met Abeltje doen maar dat valt nog niet mee en jij doet dat gewoon even met deze ;).

Foulplay_
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:21

Carbus schreef:
Ik vind het erg netjes uitzien! Je handhouding op foto 10 vind ik juist goed. Mooi gedragen, en ook verbinding met de mond.

Ik heb net altijd geleerd dat elleboog-paardenmond 1 rechte lijn moet zijn, en dat is net een foto waar ik dit niet zie.
Kan zijn dat ik het verkeerd op heb hoor, maar ik wil gewoon zeggen dat ik de commentaar die TS er zelf bij heeft gezet helemaal begrijp.

TS: Ik vind je houding ook supermooi & ik vind jullie een leuke combinatie om te zien!
Mooi paardje ook ;)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 20:17

Hey Deb, ik denk dat we elkaar vast wel een keer gaan tegen komen ergens :j

Die ene foto is inderdaad een appuyementje, ze pakt zulke dingen echt heel makkelijk op. Maar ik heb dan wel weer andere dingen waar ik tegenaan loop....

Foulplay, klopt hoor... ik had eigenlijk gewild dat mijn paardje haar hoofd wat hoger had gedragen op die foto. Vandaar dat mijn handen zo hoog zitten, dat is alleen niet de manier natuurlijk :n

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Foulplay_
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:45

Achja, ik denk dat alle ruiters wel eens niet 'volgens het boekje rijden' hoor :)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-10 16:36

Je moest eens weten :+

Dit is meer storend voor het mooie plaatje, verder zal ze er weinig last van hebben gehad denk ik zomaar....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Foulplay_
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Zaya @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:05

Ik denk ook niet dat ze er last van had hoor :D !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 82 bezoekers