Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 12:31

Hallo!

We are back!!!!

Voor diegenen die ons niet kennen (en dat zullen er genoeg zijn ;) ) een korte introductie. (mijzelf kennende zal het toch een lange introductie zijn haha)

Ik rij Tovèrla (aka Veer/Vera) nu 3 jaar. Na 2 jaar rondsturen mochten we al Z gaan starten. Helaas blesseerde ze zich enkele weken voor ons debuut. Het was een pittige blessure en betekende meteen het einde van ons seizoen. We hebben 12 weken gestapt, toen werd het winter :+ Nadat de sneeuw ontdooit was, stond ze op springen en daarnais haar veulen geboren. Half april rustig erop gestapt, rondje stappen in de bak voor 5 minuutjes, lekker losse teugel. Ik had er net een paar keer opgezeten toen ik mezelf blesseerde... Ik heb een weekend plat gelegen van de pijn en uiteindelijk bleek ik een gesprongen blindedarm en buikvliesontsteking te hebben. Geopereerd (en volgens mijn chirurg wonder boven wonder geen ontstekingen oid eraan overgehouden) Heb een week aan het antibiotica infuus int ziekenhuis gelegen. Ik kwam op zaterdag thuis en dinsdags werd mijn moeder opgenomen. Vlak daarna is zij overleden.
Zoals jullie kunnen begrijpen, heb je dan geen zin/fut/inzet om volop te gaan trainen. Dus hebben we niet veel gedaan.
Eigenlijk heb ik haar eind juni pas echt opgepakt. En dat doet ze echt zo fijn :))

Afgelopen week hebben we voor het eerst weer gestart, en gelijk ook ons debuut in het Z. Veer is een super meewerkend paard, wat soms ook tegen ons werkt, aangezien ze al vlot vooruit gaat denken en al aan wil springen waar dat nog niet moet.

Maar goed, ik heb beide proeven ontzettend fijn gereden. Natuurlijk moet er nog héél veel verbeterd worden, ze moet veel meer gedragen gaan, meer op het achterbeen, meer verzameld. Maar voor dit punt in onze training, na een jaar eruit geweest te zijn hebben we gereden voor wat we waard zijn. Ik was super en super trots op Veer! :+:

In de 1e proef hadden we 199 en de 2e proef zelfs 210! Met nog een 3 ertussen ook :)) Waren hier 3e van de 15.

Dat is natuurlijk helemaal geweldig, dat je gevoel ook nog beloond wordt in de punten.


De foto's zijn gemaakt door Mandy, ofwel Bengelpiet@bokt. Dank hiervoor en we zullen elkaar zeker vaker zien ;)

Ik hoop dat jullie net zo genieten van de foto's als ik. nb de links zijn zeker even mooi, maar ja, moest toch kiezen :D

Rustig aan losrijden
1 Afbeelding
2 Afbeelding

Even halthouden
3Afbeelding

ons halthoudprobleem... altijd nog een pasje naar achter met haar achterbeen...
http://www1.picturepush.com/photo/a/4204334/1024/Michelle/005.png

galopje
4Afbeelding

appuyement naar rechts
5 Afbeelding

appuyement naar links
http://www5.picturepush.com/photo/a/4204338/1024/Michelle/009.png

Even scherper maken
6 Afbeelding


1e proef
7Afbeelding

mijn struikelblok... mijn houding, ga dan teveel duwen
8Afbeelding

verzamelde stap, richting keertwending
http://www4.picturepush.com/photo/a/4204357/480/Michelle/025.png?v0

uitgestrekte stap, hier komt ze achter de loodlijn
http://www5.picturepush.com/photo/a/4204358/1024/Michelle/026.png

uitgestrekte galop
9 Afbeelding


2e proef
uitgestrekte draf, ook hier weer mijn struikelblok... maar als ik echt los ga zitten stuiter ik eraf _O-
10Afbeelding

hier lukt het beter ;)
http://www1.picturepush.com/photo/a/4204369/1024/Michelle/036.png

Even belonen onder de proef, nadat ze heel goed, relaxed een eenvoudige wissel heeft gedaan (daar wordt ze enorm heet van nl en rustig stappen is dan erg lastig... evenals het dan goed aanspringen. Dat deed ze erg fijn, dus een beloning hoort daar m.i. ook in de proef bij ;)
11Afbeelding

http://www3.picturepush.com/photo/a/4204376/1024/Michelle/041.png

Veer spot de fotograaf :D
http://www4.picturepush.com/photo/a/4204377/1024/Michelle/042.png

galopje
12Afbeelding

weer goed verzamelen
13Afbeelding

Mies heeft lol in haar eentje _O-
http://www2.picturepush.com/photo/a/4204385/1024/Michelle/049.png



En als afsluiter, 2 hele mooie foto's van Veer.
14Afbeelding


mijn mooie dame :+:
15Afbeelding

Zo dit was het, bedankt voor het kijken! :wave:

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:38

Wat een ontzettend fijn debuut na zoveel ellende! Het zijn mooie foto's geworden hoor, en ik denk dat je moeder trots op je is daarboven!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:41

Haaa wat een mooie fotos! het ziet er echt heel erg goed uit! Heel erg veel succes nog verder en je mag trots zijn hoor! Het ziet er top uit! :j

mellen95

Berichten: 735
Geregistreerd: 29-03-10
Woonplaats: Klarenbeek(nabij apeldoorn)

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:45

Wat geweldig dat het zo goed gaat, na de tegenslagen die je hebt gehad.
Hele mooie foto's, vooral de foto met de beloning.
Dat zou wel vaker mogen.
Ga zo door meid.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:47

Mooi debuut zeg! Na zo,n zware periode er weer staan, petje af hoor :)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:49

Leuke foto's en een mooi debuut na zo'n lange stop.
Het zal ook best emotioneel geweest zijn, voor het eerst weer starten, ik vond dat bij mij wel en beetje zo. Het witte lintje dat je gewonnen hebt vind ik daar symbolisch ook erg mooi bij passen. :)

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:50

Ziet er goed uit!!

En mijn complimenten voor het belonen tijdens de proef, super gedaan!!

(Nog wel een praktische vraag, kreeg je daar minpunten voor?)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 12:53

kleinvosje schreef:
Wat een ontzettend fijn debuut na zoveel ellende! Het zijn mooie foto's geworden hoor, en ik denk dat je moeder trots op je is daarboven!

thanx! dat gevoel heb ik ook ;)

Marlou_ schreef:
Haaa wat een mooie fotos! het ziet er echt heel erg goed uit! Heel erg veel succes nog verder en je mag trots zijn hoor! Het ziet er top uit! :j

thanx

mellen95 schreef:
Wat geweldig dat het zo goed gaat, na de tegenslagen die je hebt gehad.
Hele mooie foto's, vooral de foto met de beloning.
Dat zou wel vaker mogen.
Ga zo door meid.

probeer het idd altijd te doen, en als ik daar op afgerekend wordt, dan is het jammer. Vind het belangrijk dat te doen

Meryl schreef:
Mooi debuut zeg! Na zo,n zware periode er weer staan, petje af hoor :)

thanx!

KarinvdM schreef:
Leuke foto's en een mooi debuut na zo'n lange stop.
Het zal ook best emotioneel geweest zijn, voor het eerst weer starten, ik vond dat bij mij wel en beetje zo. Het witte lintje dat je gewonnen hebt vind ik daar symbolisch ook erg mooi bij passen. :)

Dat was het ook absoluut idd. Dat witte lintje had ik nog nieteens gerealiseerd... We hebben die dag ook alles in het wit gedaan... Ga zo op stal gelijk kijken waar dat lintje is...

spottedponie schreef:
Ziet er goed uit!!

En mijn complimenten voor het belonen tijdens de proef, super gedaan!!

(Nog wel een praktische vraag, kreeg je daar minpunten voor?)

thanx! Ik heb er nog nooit minpunten op gekregen, en doe het regelmatig. Maar ik doe het voornamelijk met mijn binnenhand, even kort klopje en dat valt eigenlijk ook niet heel erg op dat het een beloning is. Ik ga haar uiteraard niet uitgebreid zitten kloppen. Als ik niet in de buurt vd jury rij zeg ik ook vaak even braaf tussendoor :D (al moet ik wel zeggen, dat ik zoiets bij een selectie, kampioenschap oid dan weer niet zou riskeren, het praten dan, klopje wel)

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:58

Ik praat zelf ook regelmatig tijdens de proef tegen mijn paard, en af en toe een krabbel over de hals. Ik heb er ook nog nooit minpunten voor gehad.
Ik vind ook dat het gewoon keer moet kunnen.

Verder wil ik je de komende tijd nog heel veel sterkte wensen, ik zit een beetje in het zelfde schuitje dus kan me beetje voorstellen hoe je je voelt

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:00

Het lastige is, dat wanneer je praat tegen je paard, de jury niet kan zien/horen of je een beloning geeft, of dat je "bijstuurt" / mondhulpen geeft, wat dus niet mag.
Daarom probeer ik iig met hand te belonen, maar omdat het zo'n gewoonte van me is om regelmatig even braaf te zeggen, komt dat er tijdens de proef ook weleens uit :+

thanx! en jij ook sterkte

anonymous1
Berichten: 323
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:08

Ziet er erg netjes uit, en wat een rot periode heb jij achter de rug zeg, sterkte en respect.

Volgens mij draag je geen witte kleding maar "off white" of niet? Ik vind het mooi bij elkaar passen, mag ik vragen van welk merk alle het wit is?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:20

Leuke combinatie zijn jullie en gefeliciteerd met je punt op je debuut! Heb het idee dat ze er net even wat meer nog doorheen mag van voren en wat meer moet gaan loslaten in haar lijf (met bijhorende buiging). Maar volgens mij kan ze echt heel fijn lopen. Als je die lossigheid en ontspanning er meer in krijgt dan zal dat nog wel meer verbeteren!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 15:47

anonymous1 schreef:
Ziet er erg netjes uit, en wat een rot periode heb jij achter de rug zeg, sterkte en respect.

Volgens mij draag je geen witte kleding maar "off white" of niet? Ik vind het mooi bij elkaar passen, mag ik vragen van welk merk alle het wit is?

Dank je!
Ik heb idd geen wit, maar offwhite, alles (broek, shirtje, plastron, dekje) van Anky ;) alleen mn handschoentjes zijn van Roeckl.

VValar schreef:
Leuke combinatie zijn jullie en gefeliciteerd met je punt op je debuut! Heb het idee dat ze er net even wat meer nog doorheen mag van voren en wat meer moet gaan loslaten in haar lijf (met bijhorende buiging). Maar volgens mij kan ze echt heel fijn lopen. Als je die lossigheid en ontspanning er meer in krijgt dan zal dat nog wel meer verbeteren!

Klopt! Ze heeft erg de neiging zich eruit te drukken, zeker als er wat spanning bij komt. Dat kon ik nu wel erg fijn eruit rijden, maar dan mis ik net dat extraatje. Ze houdt zich idd net wat vast, maar het is al veel beter dan een tijdje terug. We werken er hard aan, aangezien je vandaaruit alles op moet bouwen. Op het moment dat ze wel helemaal los is, dan gaat ze echt enorm van de grond bewegen. Maar dit is me alleen nog maar thuis af en toe gelukt :D

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:38

Wow wat heerlijk zeg zo'n rentree! Fijn om jullie zo bezig te zien!!!

margriet94

Berichten: 177
Geregistreerd: 28-02-09

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:41

Woow echt super mooie foto's!!
Super scherp en groot super!
Echt fijn dat je rentree goed ging !!

Kellywyf
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:51

Prachtige foto's en nog heel veel succes.! :D

KellyG

Berichten: 1956
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:52

+:)+

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:48

Ziet er goed uit hoor!
Foto technisch zou ze de horizon nog af en toe wat bij kunnen stellen om het optisch nog meer bergop te kunnen laten gaan.
Je eerste foto bv staat de horizon naar rechts lager,wanneer je dit iets bij stelt is de foto veel mooier!
Ook bij de 1 na laatste foto had je de schaduw op je kin even weg moeten shoppen.
Ook met jet licht kan ze nog iets spelen,maar dat komt gaandeweg wel!
Aan jou en het peerd ligt het niet,jullie staan garant voor mooie foto's!

Zitosh

Berichten: 1936
Geregistreerd: 28-06-09
Woonplaats: België

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:38

Wat, knap paard zeg!
Ziet er ook zeer netjes uit :j

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:43

Woow ziet er goed uit zeg na een zware periode, en de laaste 2 fotos zijn echt mooi.
misschien leuk om uit te vergroten ?

oensan
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-06-06

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:32

Mies: super hoor! Na jullie bijgewoonde training van een paar weekjes terug had ik eigenlijk niets anders verwacht dat jullie WP! Super meis en zeker de aanloop hiernaartoe is niet makkelijk, maar vooral verdrietig geweest. Geniet ervan jullie hebben het verdiend!

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:47

Wat een gave foto's zeg!
Van harte gefeliciteerd met je fantastische debuut! Je hebt het verdiend!

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:15

ik heb je zien rijden, was erg onder de indruk en het zag er super uit!

Ltjba
Berichten: 339
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:44

Wat geweldig dat je na zo'n nare tijd zo'n debuut neer hebt kunnen zetten! Heel erg knap, gefeliciteerd!
Voor het Z zijn der nog wel wat verbeter puntjes, maar jullie zijn op de goede weg!
heel veel succes samen :)

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Tovèrla, na 1jr (blessure)leed,rentree&debuut Z1@ Mr Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:09

Wat een stoer paard zeg! Jammer van de blessure maar ze heeft het zo te zien dubbel en dwars goed gemaakt. Gefelicteerd met je punten.