Met de poes naar de dierenarts

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 20:54

Stond niet in de planning vandaag, maar moest wel gebeuren.
Teig (voluit Teigetje) is mijn 17 jarige poezendame en regelmatig vreselijk eigenwijs.
Zo ook vanmiddag, toen ik d'r verbood op de eettafel te springen en mevrouw zich daar (hoe verbazend, not) niks van aantrok.
Oftewel; Teig springt op de tafel en ik trek haar eraf en 'gooi' haar op de grond.
Met 'gooi' bedoel ik:
Hop, een klein zetje met de bedoeling dat ze zelf springt, zoals altijd.
Teig draait zich echter om om naar me uit te halen }> en landt daardoor verkeerd.
Ze stond gelijk op 3 pootjes en spurtte weg. %)
Afijn, ik achter haar aan, aangezien ik al zag dat ze op 3 pootjes liep.
Teig rustig opgepakt, ff naar het pootje gekeken: lengteverschil. :oo
Nja, op naar de dierenarts dus.
Eenmaal daar foto's laten maken en de diagnose is:
spiraalbreuk, opsluiten in een zo klein mogelijke ruimte en maandagochtend tussen 8.00u en 8.30u terugbrengen voor een operatie. ;(
Het valt helaas niet te spalken omdat het geen rechte breuk is én omdat de bothelften verschoven zijn.
Kosten: 400,- á 500,-.
Nu zit ze dus in de onderste helft van m'n voliere met een hoek kattengrit, een dekentje en haar voer en water. :(:)

Ik had trouwens de keuze tussen amputatie (wat zeer werd afgeraden), operatie of inslapen.
Wat zouden jullie hebben gedaan?

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


Anoniem

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:59

Jeetje meid wat zal je geschrokken zijn ongelukje zit in een klein hoekje. Groet gevolgen.
Ik heb twee hele oude katten dus kan me de situatie wel voorstellen.Ik zou dr organen wel laten checken voordat je aan zoiets begint, met nier en hartfalen kan dit nog wel eens cruciaal zijn.
En naar een DA gaan die ik zou vertrouwen, niet een die alleen even zijn zakken wil vullen maar realistisch in het leven staat.

Esther_r20

Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:01

als je het geld hebt (wat ik wel hoop) en de prognose is goed, zou ik voor de operatie gaan.

Sterkte in ieder geval :(:)

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:03

Wat een rot ongelukje! Ik zou zelf voor de operatie kiezen. Lijkt me wel heel erg vervelend voor de kat, maar inslapen zou voor mij geen optie zijn als ze verder nog gezond is (ondanks haar leeftijd) en als ze amputatie afraden zou ik dat ook niet doen. Bah, het zal je maar gebeuren, alleen omdat je je kat even duidelijk wil maken dat hij niet op tafel mag (gebeurt hier ook wel eens dat ze dan een vriendelijke por krijgen om de tafel te verlaten).

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:10

Tjee! Wat moet jij zijn geschrokken zeg :oo Het enigste wat ik vreemd vindt is dat ze niet eerder opereren. Beest moet toch enorme pijn hebben en om hem dan tot maandag te laten zitten, dat zijn nog 2 dagen! Ik zou zeker de operatie laten doen mits het wel goede kansen heeft om dan te helen.

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:12

agossie wat een pech als je het kan en ze raden het aan laten opereren is ze verder in goede conditie? hoop dat het goed komt. houd ons op de hoogte

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:13

He wat rottig zeg! Ik zou willen weten wat de kwaliteit van leven zou zijn voor de poes na de operatie. Als ze er pijn aan over zou houden, zou ik haar in laten slapen.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:14

Ik vind het heel l.u.l.l.i.g maar zou toch overwegen om haar in te laten slapen.
De kans dat de operatie teveel wordt is groot dus ik denk niet dat ik het risico zou nemen.
Maar dat zeg ik nu,misschien als het zo ver is dat ik dan anders zou doen.
Maar ben wel een vrij harde,het dier merkt er namelijk niets van als je haar in laat slapen en het scheelt haar een hele hoop stress wat misschien toch verkeerd af loopt!
Sterkte er mee,moeilijke beslissing.

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:15

Jeetje, schrikken zeg!
van die kleine dingetjes waardoor je je echt rot voelt!
Operatie; Als ze daarna nog een poes waardig leven heeft zonder pijn,

<3

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 21:19

Chiqa schreef:
Jeetje meid wat zal je geschrokken zijn ongelukje zit in een klein hoekje. Groet gevolgen.
Ik heb twee hele oude katten dus kan me de situatie wel voorstellen.Ik zou dr organen wel laten checken voordat je aan zoiets begint, met nier en hartfalen kan dit nog wel eens cruciaal zijn.
En naar een DA gaan die ik zou vertrouwen, niet een die alleen even zijn zakken wil vullen maar realistisch in het leven staat.

Ze is verder prima gezond, op wat kleine ouderdomskwaaltjes na, bij mijn weten.
Esther_r20 schreef:
als je het geld hebt (wat ik wel hoop) en de prognose is goed, zou ik voor de operatie gaan.

Sterkte in ieder geval :(:)

De prognose is goed en geld is geregeld.
Bergje schreef:
Wat een rot ongelukje! Ik zou zelf voor de operatie kiezen. Lijkt me wel heel erg vervelend voor de kat, maar inslapen zou voor mij geen optie zijn als ze verder nog gezond is (ondanks haar leeftijd) en als ze amputatie afraden zou ik dat ook niet doen. Bah, het zal je maar gebeuren, alleen omdat je je kat even duidelijk wil maken dat hij niet op tafel mag (gebeurt hier ook wel eens dat ze dan een vriendelijke por krijgen om de tafel te verlaten).

Ze is idd verder nog gezond en amputatie gebeurt alleen als het niet anders kan ivm de bijkomende problemen met de andere pootjes en rug.
Ik voel me ook ontzettend schuldig dat ik 'r niet gewoon heb neergezet ipv een zetje gegeven te hebben. ;(
chocobroodje schreef:
Tjee! Wat moet jij zijn geschrokken zeg :oo Het enigste wat ik vreemd vindt is dat ze niet eerder opereren. Beest moet toch enorme pijn hebben en om hem dan tot maandag te laten zitten, dat zijn nog 2 dagen! Ik zou zeker de operatie laten doen mits het wel goede kansen heeft om dan te helen.

Ze heeft een sterke pijnstiller gekregen die langere tijd werkt. ;)
En ik mocht 'r meenemen op voorwaarde dat ik 'r zo klein mogelijk zou huisvesten.
Nou had ik gelukkig de onderste helft van m'n voliere (85x85x90cm per helft) leeg, waardoor ik 'r dus mooi mee mocht nemen.
Operatie wordt hoe dan ook gedaan. :j

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 21:24

franka75 schreef:
agossie wat een pech als je het kan en ze raden het aan laten opereren is ze verder in goede conditie? hoop dat het goed komt. houd ons op de hoogte

Ze is, behalve verminderde bespiering in d'r achterhand en wat ouderdomskwaaltjes (gebitsprobleempjes, vlooienallergie, 1 grote dip per jaar en aderverkalking in d'r hersens) in topconditie voor zo'n oudje, aldus de dierenarts. :)
PattyOosten schreef:
He wat rottig zeg! Ik zou willen weten wat de kwaliteit van leven zou zijn voor de poes na de operatie. Als ze er pijn aan over zou houden, zou ik haar in laten slapen.

De prognose is goed. :j
ambre schreef:
Ik vind het heel l.u.l.l.i.g maar zou toch overwegen om haar in te laten slapen.
De kans dat de operatie teveel wordt is groot dus ik denk niet dat ik het risico zou nemen.
Maar dat zeg ik nu,misschien als het zo ver is dat ik dan anders zou doen.
Maar ben wel een vrij harde,het dier merkt er namelijk niets van als je haar in laat slapen en het scheelt haar een hele hoop stress wat misschien toch verkeerd af loopt!
Sterkte er mee,moeilijke beslissing.

Thnx...
Het was geen vraag om advies, meer nieuwsgierigheid naar wat een ander zou doen in deze situatie.
Teig wordt hoe dan ook geopereerd, mocht tijdens de operatie blijken dat het niet goed gaat, kan er altijd nog een besluit genomen worden. ;)
Normaal zou ik mss hetzelfde gezegt hebben als jij, maar ja, ik wil m'n meissie nog niet kwijt, heb al genoeg te verstouwen en kan het er niet bij hebben haar in te laten slapen, terwijl er ook nog een zeer grote kans is dat het goed afloopt.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 21:25

HeleneDas schreef:
Jeetje, schrikken zeg!
van die kleine dingetjes waardoor je je echt rot voelt!
Operatie; Als ze daarna nog een poes waardig leven heeft zonder pijn,

Dat is wel wat de dierenarts verwacht. :j
Mede daarom wil ik haar toch laten opereren.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:29

En voel je niet te schuldig omdat je je kat een "porretje" hebt verkocht om van tafel af te gaan. Die beestjes landen normaal altijd keurig op hun voetjes en dan is er niks aan de hand. Het had ook kunnen gebeuren terwijl ze zelf van tafel of iets anders afsprong. Ik hoop dat de operatie en de tijd daarna goed gaat verlopen!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:33

Het is ook vaak makkelijk om te zeggen 'ik zou het niet doen' wanneer je niet zelf in de situatie bent.
Hoop voor je dat het goed uit pakt en je nog jaren van je kittie kunt genieten!

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 22:40

Ik hoop het ook.
Roep nl altijd dat als ze zo doorgaat zoals nu qua gezondheid, ze de 25 met gemak haalt. :D

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:07

Och jee wat een schrik zeg :oo Zal voor jullie duimen maandagochtend :)Kijk, je moet wel reëel blijven, en als ze in slechtere conditie was geweest, dan had je er misschien nog 3 keer over na moeten denken, maar omdat ze in goeie conditie is had ik ook gekozen voor een operatie :j

Heel veel sterkte maandag, hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop :)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:12

jeetje wat een schrik voor je en wat zul je je idd rot voelen. Ik zou ook voor de operatie gaan

heb helaas zelf afgelopen woe mijn poes moeten laten inslapen op 5 jarige leeftijd, ze was te ziek om beter te worden, waarschijnlijk kanker in het bloed

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:36

@trustHim: :(:) , dat moet ook vreselijk zijn geweest. Vijf jaar is nog zo jong...
@lor1_1984: Voel je niet al te schuldig erbij, hé, het is zo al sneu genoeg :(:) en een ongelukje kan altijd gebeuren, voor hetzelfde geld was ze ineens geschrokken en uit zichzelf verkeerd van tafel gesprongen. Heel veel sterkte voor Teigetje en jezelf, dit weekend en maandag. Zal voor jullie duimen!

On topic, als de kat het aan kan, de prognose goed is en ze erna ook nog een leuk leventje kan hebben, zou ik hetzelfde doen, ook opereren. Moet er ook niet aan denken om mijn meissie kwijt te raken aan zoiets 'stoms' als een pootbreuk. Mmm...sowieso niet, eigenlijk. Zelfs als ze al wat meer op leeftijd zou zijn zou ik er ook nog voor kiezen, mits uiteraard de voorwaarden goed genoeg zijn. Poeslief hoeft niet onnodig te lijden onder mijn weerzin om weer een kat te verliezen. Ik probeer altijd wel realistisch te blijven en mijn gevoel wat uit te schakelen als er dergelijke beslissingen genomen moeten worden...maar mén wat is dat soms moeilijk...

* Love Always 1991 - 2018 *

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 10:18

Neej schreef:
Och jee wat een schrik zeg :oo Zal voor jullie duimen maandagochtend :)Kijk, je moet wel reëel blijven, en als ze in slechtere conditie was geweest, dan had je er misschien nog 3 keer over na moeten denken, maar omdat ze in goeie conditie is had ik ook gekozen voor een operatie :j

Heel veel sterkte maandag, hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop :)

Als ze in slechte conditie was geweest, had ik 'r in laten slapen.
trustHim schreef:
jeetje wat een schrik voor je en wat zul je je idd rot voelen. Ik zou ook voor de operatie gaan

heb helaas zelf afgelopen woe mijn poes moeten laten inslapen op 5 jarige leeftijd, ze was te ziek om beter te worden, waarschijnlijk kanker in het bloed

Sterkte nog meis... :(:)
Pluizebolpum schreef:
@trustHim: :(:) , dat moet ook vreselijk zijn geweest. Vijf jaar is nog zo jong...
@lor1_1984: Voel je niet al te schuldig erbij, hé, het is zo al sneu genoeg :(:) en een ongelukje kan altijd gebeuren, voor hetzelfde geld was ze ineens geschrokken en uit zichzelf verkeerd van tafel gesprongen. Heel veel sterkte voor Teigetje en jezelf, dit weekend en maandag. Zal voor jullie duimen!

On topic, als de kat het aan kan, de prognose goed is en ze erna ook nog een leuk leventje kan hebben, zou ik hetzelfde doen, ook opereren. Moet er ook niet aan denken om mijn meissie kwijt te raken aan zoiets 'stoms' als een pootbreuk. Mmm...sowieso niet, eigenlijk. Zelfs als ze al wat meer op leeftijd zou zijn zou ik er ook nog voor kiezen, mits uiteraard de voorwaarden goed genoeg zijn. Poeslief hoeft niet onnodig te lijden onder mijn weerzin om weer een kat te verliezen. Ik probeer altijd wel realistisch te blijven en mijn gevoel wat uit te schakelen als er dergelijke beslissingen genomen moeten worden...maar mén wat is dat soms moeilijk...

Is idd erg moeilijk, maar als ik naar Teig kijk en het oordeel van de dierenarts in m'n achterhoofd hou, denk ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Oh ja, ook nog ff een foto van het pootje gemaakt:
Afbeelding

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:22

Ach wat sneu..
Ik had zelf ook voor een operatie gekozen.
Heel veel succes!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Daisyree

Berichten: 2872
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:33

Hoi TS,
Ik heb hier een soortgelijk probleem gehad, alleen bij mij is meneer van een huishoudtrap gedonderd zonder mijn hulp. Trap kwam hem alleen wel achterna. Ik kreeg ook die 3 keuzes en heb toen gevraagd wat de kansen voor mijn kat waren. Hij was indertijd 2 dus wel een aardig stuk jonger. Bij een operatie was bij de kans 50/50 dat het pootje het zou halen. Maar hij moest aardig lang revalideren. Tja dat zag ik meneer niet doen, dus heb ik voor amputatie gekozen. Na 24 uur huppelde hij alweer rond. Hij is nu bijna 7 en het gaat nog steeds goed.
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, maar vraag aan de dierenarts wat de beste opties zijn voor Teig. Als de dierenarts amputatie afwijst vraag dan ook waarom en kies voor de beste optie wat dus (wat ik lees) opereren zou zijn.

Heel veel sterkte en succes!

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:57

Kan gebeuren hoor! Mijn kat is twee weken terug ook ergens vanaf gevallen en liep zo kreupel als maar kon... Gelukkig constateerde de da dat hij niets had gebroken en konden we met een pijnstiller weer naar huis.
Inmiddels loopt hij weer redelijk normaal.
Katten komen in elk geval niet altijd op hun pootjes terecht.

Ik duim voor je dat het weer helemaal goed komt met Teig :D

Indy... Days I'll remember all my life /3

Anoniem

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:29

Dat het bot zo brak zegt wel weer iets over de kwaliteit van haar botten, als ik jou was zou ik dr toch goed laten onderzoeken voordat je dr besluit te opereren, nieren en hart zie je ook niet aan de buitenkant of is ze daar kortgeleden nog op geprikt?

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Met de poes naar de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 13:16

Weet ik eerlijk gezegt niet, of ze daar onlangs nog op is geprikt. :n
Ik heb haar pas sinds half juli en moet d'r paspoort nog krijgen (moeders heeft hem nog thuis liggen).
En wb het snelle breken van het bot:
oudere dieren hebben vaak wat kwetsbaardere botjes, Teig kwam ook echt rottig terecht gisteren en dat heeft ook niet bepaald meegewerkt in deze situatie.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:17

Ik zou als de kat een pijnvrij leven zou kunnen krijgen na de operatie de operatie gewoon doen. Maar als ze dat niet kunnen garanderen toch laten inslapen :(:) ze heeft een erg mooie leeftijd en zal dan gelukkig ingeslapen worden! Mijn katten hebben allebei (hoe vreemd het ook is) een gescheurd kruisbandje opgelopen. Hoe? geen idee. Maar de 1 heeft 2 keer haar kruisbandje gescheurd en bij de 2e operatie heeft ze een zenuwbeschadeging opgelopen :(:) Als zij niet normaal meer zou kunnen lopen (kan ze al niet, maar ze loopt wel pijnloos, is alleen minder stabiel dan een normale kat) dan zou ik haar ook in laten slapen. Hoe moeilijk het ook is (want geloof me, zij is mijn beste vriendje :(:) )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 42 bezoekers