Vanavond komen ze!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 13:30

Vorige week wist ik nog helemaal van niks, en vanavond komen er plots een paard en een pony bij onze dierentuin :D Dan zijn we eindelijk compleet.

Toevallig een huis gekocht met weide van een halve hectare eraan en een stalletje. Ondertussen serieus aan het verbouwen maar af en toe vond ik toch de tijd om de stal uit te kuisen, wat onkruid weg te doen en paaltjes te zetten. Deze week toch nog maar even de zoekertjes doornomen en niet ver van bij ons verkocht een man een paard en een pony voor een zeer schappelijke prijs. Hmm misschien toch even gaan kijken. Uiteraard was er voor die prijs veel interesse maar de man maakte duidelijk dat hij ze niet verkocht voor het geld, maar hij een heel goede thuis zocht omdat hij zn paarden niet meer kan berijden.

Hij zocht dus iemand die zowel het paard als de pony kocht, ze constant buiten hield en ze recreatief gebruikte. En blijkbaar werd ik dan nog gekozen uit het lijstje van geschikte kandidaten!

Alles is zo snel gegaan, dit weekend nog een stuk afgespannen met lint, prikkeldraad rondom de wei weggedaan, distels weggedaan, houtkrullen in de stal, draadje gespannen,.... Dat allemaal in de gietende regen, maar het was natuurlijk voor een heel goed doel.

Na jaren wachten is mn droom dan toch uitgekomen. Het gaat om een 10 jarige Kentucky Mountain Saddle horse (ruin) en een kleine schimmelpony van 11 jaar, ook een ruintje. Ik vind dit een ideaal "eerste paard", werd ook voor hippotherapie gebruikt enzo.. Nog een gloednieuw western zadel erbij gekocht en een mini versie voor de pony. Rijden zal ik nog niet meteen doen. Het paard heeft een jaar stil gestaan en ik wil er eerst nog wat aan wennen. Maar ik kan al niet wachten om er grondwerk mee te doen :-) Het zijn heel aanhankelijke dieren maar zijn toch heel erg gesteld op hun eigenaar. Aan mij dus om ze te overtuigen dat ik even goed ben (of zelfs beter) :P

Zenuwen...
Kan niet meer wachten... Hopelijk verloopt de verhuis goed. Heb toch een beetje schrik dat ze zullen uitbreken of ziek worden of of... (toen we net onze hond hadden, had ik hetzelfde gevoel, maar nu is het nog erger)

Morgen kan ik waarschijnlijk wel meer vertellen en zal ik ook wat foto's plaatsten!!


rolicoli

Berichten: 49
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:32

Spannend hoor!

Bedoel je trouwens prikkeldraad of schrikdraad?

Ben benieuwd naar de foto's, geniet ervan!

Lynn_Nikita

Berichten: 25448
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:35

rolicoli schreef:
Spannend hoor!

Bedoel je trouwens prikkeldraad of schrikdraad?

Ben benieuwd naar de foto's, geniet ervan!


prikkeldraad weggehaald en stroomdraad gespannen volgens mij

veel plezier met je nieuwe aanwinsten

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 13:36

Er zat prikkeldraad rondom de wei (hoewel de vorige eigenaar ook pony's had). Prikkeldraad heb ik weggedaan en een schrikdraadje gehangen. Maar langs de zijkant staan veel bomen dus ik hoop dat ik niet te veel stroom verlies door de takken die er tegen komen... Ben ook benieuwd hoe onze hond gaat reageren. Gisteren liep heel de tijd in en uit de wei (zijn wei denkt hij). Benieuwd hoe tussen hem en de paarden zal gaan..

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:38

Wat super leuk en vooral het onverwachte is leuk...geniet ervan. Erg benieuwd naar de foto's

rolicoli

Berichten: 49
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:40

Aha, klinkt goed :)
Veel plezier!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:43

Spannend hoor!! Veel plezier in ieder geval!
Ik wil ook wel 'toevallig' een huis kopen met een wei en een stal :)

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:44

Wat gaaf :):) Ik snap dat je niet kunt wachten :D Congratz!

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:41

Wat leuk..spannende dag. We willen wel de foto's zien van je twee nieuwe aanwinsten.. :D

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Anoniem

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:43

Oeh wat leuk :D
Ik ben ook erg benieuwd naar foto's!

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:32

PP --> VVDD

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

unner

Berichten: 742
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:17

Spannend zeg! Intussen zullen ze er al zijn, dus ik ben erg benieuwd naar de foto's en hoe het allemaal gegaan is!!! :D

Trotse baas van Onyx en Vaninée
Trotse mama van Ties, Sep en Miel


Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

Sabmid

Berichten: 200
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Essen

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:18

Oehh spannend leuk zeg!
ben benieuwd naar de foto's!

Veel plezier!!

(L) Midnight

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:23

Succes!

emmyfloris

Berichten: 381
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: vught

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:29

foto's ????

profiel is vernieuwd :D
puck & xanti jullie zijn mijn schatten !!!!!

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:30

Leuk zeg! :D
Ben ook erg benieuwd naar foto's!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:33

en zijn er al foto's??:D

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Tinka

Berichten: 3742
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:38

Leuk hoor, ik heb ook een kentucky mountain horse, ze hebben een erg cool karakter en heerlijke gangen.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:41

hoe is het ?
foto's?

tomsamsim
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:19

wooooow.
vet coool :D !!!
Heel veel plezier ermee.
en hoe heet die eigenlijk?
doeeei, x

Anouk is:


- 13Jaar. (1juni1997)
- Gek op paarden (vooral tommy sammy simon ) <3
- Woont in Zuid-holland.
- Houd van bokt, zit er elke dag wel op!
- als je meer wil wetn, stuur pb ;)

xx!<3

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 11:14

Hoi iedereen,

Jammergenoeg nog geen foto's kunnen maken maar ze komen er zo snel mogelijk aan!
Maandagavond hebben we nog een extra draadje gehangen en nog wat takken gesnoeid en de stal nog eens mooi geborsteld, stro ingelegd,.... En ondertussen was ik zo zenuwachtig want de man van wie we ze kochten ging ze vanaf 18u brengen en ondertussen was het al 19u en nog niks gehoord en ik begon al het slechtste te denken...

Maar goed, probleem was dat de man geen tweepaardstrailer kon krijgen dus kwam hij eerst met Spyke (de Kentucky) maar hij had nogal problemen om hem op de trailer te krijgen aangezien z'n beste vriend Sylvester (de pony) er niet bij kon. Dus eerst Spyke komen brengen en derna Sylvester. Ondertussen al donker, maar ja... Wat eten gegeven en de man zag dat het goed was ;)

's nachts weinig geslapen want er stond quasi geen electriciteit op de draad wegens een niet al te sterke transfo die we nog hadden liggen en die eigenlijk bedoeld was voor het afspannen van een honderen ofzo }> Maar goed, de volgende ochtend stonden ze er nog! OEF! En van zodra ze dichter als een meter bij de draad kwamen, liepen ze al de andere riching uit. Dus het visuele aspect is blijkbaar voldoende. (Voor alle zekerheid toch maar een nieuwe transfo kopen).

Gisterennamiddag was ik thuis. Een beetje 'gespeeld met de paarden'. Ik wilde eigenlijk Spyke longeren met het zadel. Zadelen geen probleem, maar het hoofdstel moest wat bijgepast worden en toen zag hij natuurlijk de kans om te ontsnappen |( (eigen schuld natuurlijk). Daar stond hij dan op de wei met zn zadel aan. En ik kreeg hem niet meer te pakken,..pff. Uiteindelijk kwam mn vriend er aan. "Spyke, kom es hier". En Spyke ging mooi naar vriendlief die hem zn hoofdstel omdeed 8-) Daar stond ik mooi ( "zo moeilijk is dat toch niet?)

Longeren van Spyke verliep nog niet zo goed. Khad wel veel zin om er op te kruipen maar ik wil eerst nog een paar daagjes grondwerk doen. Sylvester daarintegen liep heel mooi aan de lijn!
Fantastisch toch, die paarden. Het is ook zo mooi om te zien hoe ze aan elkaar gehecht zijn... En ze hebben echt een karakterje, daar hou ik wel van. Maar ze zijn zo lief <3

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:18

Wat leuk, fijn dat het vervoer zo goed verlopen is. ;) .Zo te lezen ga je nog heel veel plezier beleven aan die twee.. De foto's houden we tegoed hoor.. Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt :o .

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 11:37

De foto's staan ITP! (Ze zijn er!)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Vanavond komen ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:09

klinkt goed! linkje?


Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:18

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers