Willen jullie meedenken aan een goede oplossing?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Willen jullie meedenken aan een goede oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 07:21

Ik zit namelijk met een lastige situatie:
In 2009 heb ik mijn merrie verkocht, ik had last van blessures en moest stage lopen. Helaas kwam mijn verzorgster de afspraken niet na en heb ik met pijn in mijn hart mijn meisje moeten verkopen. Nadat ik klaar was met stage ben ik opzoek gegaan naar een leasepaard, maar het was het allemaal net niet. Het laatste paard was echt geweldig en de eigenaresse ook, helaas was het 40 min op de scooter heen en ook weer terug en had ik problemen met de staleigenarrese(lang verhaal) omdat mijn blessure weer opspeelde heb ik besloten te stoppen.
Ik deed de opleiding IBS, en heb die vreselijk verkloot. Het albeda college waar ik de opleiding volgde deed daar ook aan mee, er viel vreselijk veel uit, dingen werden 3! maanden na inlevering nagekeken teruggegeven ect. Het enige +punt was mijn stage die ik met een 8 heb afgerond en waar ik het vreselijk naar mijn zin had.
Ik had het laatste jaar niet gehaald en heb de niveau 4 opleiding met een niveau 3 diploma afgerond. Omdat alle opleidingen al vol zaten en ik pas volgend jaar bij mijn sneltraject terecht kan heb ik besloten een jaar te gaan werken.
Omdat het vreselijk kriebeld met de paarden wil ik graag weer een eigen pony, mijn ouders vonden dit geen slecht idee en willen een bijdrage leveren. Alleen, mijn vader is bezorgd over volgend jaar. Ik ga 400 euro per maand appart leggen om te sparen, zodat ik volgend jaar niet hoef te werken tijdens mijn opleiding en alleen de pony en school heb.
Ze komt op een manege te staan waar ze evnt in de gevorderde lessen kan meelopen tegen korting op de stal, en ik heb al contact met een leuke leaser voor 3 dagen in de week.
Het gaat dan om de overige 4 dagen, mijn vader is bang dat ik niks aan school doe en toch mijn ' beloning' namelijk een pony heb.
Nu hebben we daarnet een gesprek gehad en hij zou graag willen weten wat er gebeurd als het niet goed gaat op school, dus een soort straf. Ik zat zelf te denken aan zolang niet naar mijn pony gaan tot ik mijn cijfers opgekrikt heb, mijn moeder neemt dan graag mijn dagen over :+
Weten jullie misschien nog iets?

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!


ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Willen jullie meedenken aan een goede oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:32

Vind het een goed plan! Lukt het voor jouw elke maand 400 euro weg te leggen? Zo ja, super! Zou gelijk opzoek gaan :)

Chessje

Berichten: 210
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:37

Om heel eerlijk te zijn heb ik 'n beetje hetzelfde idee als je vader... Eerst je opleiding afronden en dan pas een paard/pony.

Ik kan ook verder geen straf bedenken, lastig... Succes!

Tijd heb je niet, tijd moet je maken!!!

ariegorn
Berichten: 298
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:56

hmmm lastig,
ten eerste ik gun jou je eigen pony natuurlijk van harte, maar hoe groot is de drang?
wat wil je? ga je springen wil je dressuur? heb je ambitie hoger te komen?
of wil je puur recreatief gaan rijden?
Waarom vraag ik dit: ik zie het vaker bij mij op stal, meiden willen dolgraag een paard en dit gaat 2 mnd goed maar zodra school begint en het "harde leren" eraan komt, komt pony toch op 2e plaats.
Kijk als jij recreatief gaat en je hebt je vaste bijrijder, denk ik dat het prima gaat, maar ik zou de verantwoording bij haar leggen niet bij je moeder. echter deze bijrijder staat gepland voor dit jaar en jij gaat dit jaar werken, dus dit zal alleemaal prima gaan, maar hou er rekening mee zij/hij gaat het eigenlijk ook aan voor 2 jaar. en of die persoon het volhoud?
Dan mee laten lopen is les is een optie,
Echter ga jij wedstrijden rijden enzo, wil je hem/haar dan ook mee laten lopen in de les.

Dit zijn dingen waar je ook over na moet denken hoor, mijn paard staat ook op een stalling waar hij mee loopt in de les, maar ik rij geen wedstrijden alleen wat oefenjumpings.
de mensen wat op hem rijden springen ook, maar ik merk heel goed wie op hem heeft gereden
ik ben dan eerst 10min bezig om hem naar mijn "'hand'' te rijden.
het heeft voor en na delen suc6 met je keuze


babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 08:02

ik weet van de manege dat ze echt diegene kiezen uit de gevorderde die het beste rijden en dat ze echt een oogje in het zeil houden. ik heb geen wedstrijdambities, ik vind het wel een uitdaging om het paard dressuurmatig echt goed voor elkaar te hebben, daarnaast lekker naar buiten en af en toe springen.
ik ben niet een miep die door een beetje regen niet gaat rijden, toen het zo sneeuwde liep ik elke dag naar stal om te gaan rijden en weer naar huis lopen.
Mijn moeder heeft vroeger ook een paard gehad en vind het heerlijk om te gaan rijden, maar van haar kan ik ook geen hoogstandjes verwachten qua rijden, die gaat veel liever naar buiten.
ik ben ook niet gestopt met deze opleiding omdat het te moeilijk was oid, voor engels en it stond ik ruim een 9, spaans was ook voldoende en had een goede beoorldeling. Kwam gewoon nooit. Van de 28 kinderen uit mijn klas zijn er 7 door naar het laatste jaar, ik was niet de enige die er zo over dacht :+
ariegorn schreef:
hmmm lastig,
ten eerste ik gun jou je eigen pony natuurlijk van harte, maar hoe groot is de drang?
wat wil je? ga je springen wil je dressuur? heb je ambitie hoger te komen?
of wil je puur recreatief gaan rijden?
Waarom vraag ik dit: ik zie het vaker bij mij op stal, meiden willen dolgraag een paard en dit gaat 2 mnd goed maar zodra school begint en het "harde leren" eraan komt, komt pony toch op 2e plaats.
Kijk als jij recreatief gaat en je hebt je vaste bijrijder, denk ik dat het prima gaat, maar ik zou de verantwoording bij haar leggen niet bij je moeder. echter deze bijrijder staat gepland voor dit jaar en jij gaat dit jaar werken, dus dit zal alleemaal prima gaan, maar hou er rekening mee zij/hij gaat het eigenlijk ook aan voor 2 jaar. en of die persoon het volhoud?
Dan mee laten lopen is les is een optie,
Echter ga jij wedstrijden rijden enzo, wil je hem/haar dan ook mee laten lopen in de les.

Dit zijn dingen waar je ook over na moet denken hoor, mijn paard staat ook op een stalling waar hij mee loopt in de les, maar ik rij geen wedstrijden alleen wat oefenjumpings.
de mensen wat op hem rijden springen ook, maar ik merk heel goed wie op hem heeft gereden
ik ben dan eerst 10min bezig om hem naar mijn "'hand'' te rijden.
het heeft voor en na delen suc6 met je keuze

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 08:04

Chessje schreef:
Om heel eerlijk te zijn heb ik 'n beetje hetzelfde idee als je vader... Eerst je opleiding afronden en dan pas een paard/pony.

Ik kan ook verder geen straf bedenken, lastig... Succes!

Het plan is zo: volgend jaar 1 jarig sprinttraject, dan een hbo opleiding in de it. Ik doe de opleiding ook echt voor mezelf, mn vader zet me tot niets alleen hij wil geen jaar collegegeld weggooien. Dan heeft hij zoiets van blijf maar werken en neem een paard.
qua ziektenkosten betaald mn moeder een uitgebreid pakket, dat krijg ik dus van haar en ook evnt DA kosten wil zij op haar rekening nemen.

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

ariegorn
Berichten: 298
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:07

kijk dan is het prima,
maar denk even in gedachten dan, stel jij komt op de manege en jij ziet jou pony in de les
en het gaat niet zo als jij dat zou doen, of hij is nog hartstikke vies enzo
dan moet je echt op je tanden bijten hoor.
als je dat allemaal los kan laten zou ik zeggen doen

ik ben ook nog steeds blij met mijn keuze en hij vind het ook prima zo

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 08:11

ariegorn schreef:
kijk dan is het prima,
maar denk even in gedachten dan, stel jij komt op de manege en jij ziet jou pony in de les
en het gaat niet zo als jij dat zou doen, of hij is nog hartstikke vies enzo
dan moet je echt op je tanden bijten hoor.
als je dat allemaal los kan laten zou ik zeggen doen

ik ben ook nog steeds blij met mijn keuze en hij vind het ook prima zo

voor mij zou dat idd een vreselijke gedachte zijn, maar geen paard is gen paard tot cijfers omhoog gaan. Verkopen is geen optie, mn vader heeft niet zoveel met paarden maar hij weet dat ik me er heel erg aan hecht en dat je een band met zo'n dier krijgt

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Willen jullie meedenken aan een goede oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:26

moeilijk hoor zeker als je erna een HBO gaat doen. dat is echt heel zwaar en dan houd je weinig tijd over. ik weet niet hoe oud je bent maar je krijgt ook een sociaal leven op school en dan is er een kans dat je met jezelf in de knoop komt. ik weet ook niet of je dan op kamers wil of dat je in de buurt kan studeren. maar wat ik van hbo weet is dat er heel veel werk bij komt kijken. heel lastig het klinkt wel alsof je alles goed geregeld hebt en goed doordacht hebt daar heb ik veel respect voor. denk goed na ook voor later. maar doe wat je hart je ingeeft is het enige wat ik kan zeggen als je maar altijd zorgt dat je paardje verzorgt wordt dat is het belangrijkste. heel veel succes.

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 06:43

De hbo school ligt vlakbij mijn huis(20 min). Op de terugweg van school ligt de stal,zowel voor de hbo als de mbo opleiding. Vanaf mijn huis is het naar stal 10 min, dus ik kan voor/na school makkelijk langs stal gaan. Ik heb beschikking over een auto en een scooter en in de zomer komt de pony zowat vlak voor mijn deur te staan.
Er zijn ook verhuisplannen naar rotterdam, dan zou zowel de school als de stal 10 minuten weg zijn met de scooter.
Ik weet dat een hbo opleiding pittig is, gelukkig hebben veel vriendinnen ook paarden in de buurt staan dus dan kan ik samen rijden en bijkletsen, mijn vriend vind paarden ook heel erg leuk dus die zal regelmatig meegaan. Ik zal nu het grootste deel van de stalling bijbetalen maar zodra ik weer naar school ga zal dit een heel klein deel per maand worden, dan steunen mn ouders me meer financieel.
Mocht ik in de knel raken met school kan ik mijn leaser vragen meer bij te springen, of kan ik haar een maandje op de wei zetten.
niemand nog enige ideen wat ik bij mijn vader als ' straf' kan voorleggen?

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Willen jullie meedenken aan een goede oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:00

Waarom zoek je niet eerst een lease paard voor een halve week? Als je op het hbo zit, is het hartstikke leuk om allerlei studentendingen mee te doen. Een paard in je studententijd betekent: heel veel keuzes maken.

Ik heb daar wel voor gekozen destijds. :D Ik heb toen mijn verzorgpony gekocht waar ik een heel goede band mee had (van geboorte tot 9 jaar verzorgd).

Een nieuw paard, nee, daar was ik bewust niet aan begonnen. Ik heb me in mijn studententijd zo vaak afgevraagd of ik hem zou verkopen (vw financiƫn). Pfff, het was best zwaar.

Dus als je graag een paard wilt, waarom niet een (van een ander!) delen? Dat je nu een verzorger/leaser hebt gevonden wil niet zeggen dat zij degene wordt die jou ook daadwerkelijk gaat ondersteunen. Iedereen zit altijd vol met goede voornemens, maar de praktijk is heel anders.


Heb je eenmaal een paard, dan is het helemaal niet gemakkelijk een geschikt persoon te vinden, zie de hoeveelheid topics hierover op bokt.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 08:07

Ik moet zeggen dat ik zelf totaal niet van de studentendingen ben om het maar zo te zeggen, ik heb 3 jaar uitgaan achter me gehad en daar heb ik ook geen zin meer in. al die activiteiten buiten school om vind ik al helemaal niks, ga liever wat anders doen :+ ;) Om geld hoef ik me niet druk te maken, heb volgend jaar een buffer van 4.000 euro achter de hand, mijn moeder betaald de dierenartskosten en de verzekering en dan zal ik een kleine 40 euro per maand aan kosten moeten betalen.
Leasepaard heb ik al een aantal keer gehad, meeste zijn helemaal niet zo braaf als allemaal word beschreven, niet goed verzekerd dus zit ik met de aansprakelijkheid, geen goed passend tuig, te ver ect.
Daarbij zijn er heel weinig stallen die aan mijn eisen voldoen, binnen de reisafstand liggen en ook nog een paardje wat er staat die me aanspreekt. :o
Fysio,kraker,goedpassend kwaliteitstuig, lessen, trainingsweken, tandarts ect zie ik als een nodige, maar wel waardevolle investering voor je eigen paard. Heb ik al eens laten doen bij een leasepaard die onder m'n kont zonder overleg verkocht werd, eigenaresse blij want ik had het paard toch mooi ff netjes gereden en zij ving er nog een ruime 150 euro per maand voor ook.
Door dat soort dingen ben ik toch een beetje huiverig geworden voor leasepaarden..

babydolll @ [BB] Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...
Ik mis je zo erg lief poesje..ik hoop dat je het beter hebt nu.. voor altijd de mijne.
helemaal in de wolken van mijn nieuwe pony!

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Willen jullie meedenken aan een goede oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:14

Je ouders staan achter je, jij hebt er ontzettend veel zin in, financieel is het geen enkel punt, ik zeg; DOEN!!

Je zorgt er wel voor dat je cijfers goed blijven hoor, je wil toch een goede baan later omdat je je paardje dan zelf het beste van het beste wil bieden..Ik neem aan dat je ouders namelijk niet voor altijd die kosten op zich nemen.

Je vader moet geen straf bedenken, jij moet kijken wat je moet doen om in de toekomst zelfstandig te kunnen wonen en je paardje te kunnen blijven bekostigen.

Daarvoor heb je echt wel een goede baan nodig, en dus een goede opleiding..

Je moet jezelf motiveren, straffen werkt niet!

Trotste mama van 2 prachtige zoontjes, geboren 2009 (china) en 2012(uit mijn buik), herenigd met mijn allereerste super fjord <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Elegance_, GoogleAdsense, Jennifer_S, Lukasje, Sababber, XladyX, Zinzi_jewel en 114 bezoekers