♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:08

:wave:

Nadat ik Streepje weer naar haar baasjes had gebracht, wist ik het zeker; hier komt ook een poes in huis. :j

Vorige week dinsdag ben ik met een vriendin naar het asiel in Zuidwolde gereden.
Veel eisen had ik niet, zolang de poes maar niet naar buiten hoefde, want dat kan hier niet.
En ik wilde graag een poes die het fijn vond om geaaid te worden en op schoot te liggen.
De meeste katten daar waren bang, boos of afstandelijk, maar eentje deed mijn hart sneller kloppen; Mary!
Mary was een hele dikke witte poes met een lapjesstaart die altijd geaaid werd met een afwasborstel.
Zij zat al vanaf Februari in het asiel en mocht niet uit het hok, omdat ze andere katten niet met rust liet.
Jildau en ik hebben haar geaaid en ze stak haar pootje door de tralies en mauwde naar ons.
Ja, dan smelt je hart gewoon..
Eén keer heeft ze heel zachtjes in mijn duim gebeten, maar niet gemeen bedoeld.
We hebben nog even bij de andere poezen gekeken, maar niks geschikts kunnen vinden.
Dusja.. even terug gegaan naar Mary en besloten dat ik haar mee naar huis zou nemen.
Beide verzorgsters die daar rondliepen waren helemaal enthousiast!
Eindelijk kreeg Mary een fijn thuis..
We werden meegenomen naar de balie om het papierwerk te regelen en daar aangekomen werden we door de baliemedewerkster een beetje onder vuur genomen.
Of wij wel wisten dat die poes krabt, bijt, niet opgetild kan worden, etc. }:0
Nou, daar keken we natuurlijk wel raar van op, want dat is ons ten eerste niet verteld door haar verzorgsters en ten tweede hadden we daar niks van gemerkt!
Dus toch nog even terug gegaan en door die verhalen was ik zelf onzeker geworden en dat merkte de poes.
Jammer..

Vandaag zijn we naar het asiel in Winschoten geweest en wat een verschil met het asiel in Zuidwolde!!
Hier kwamen de poezen op je af of ze mauwden naar je, ze waren vrolijk, het stonk daar niet etc.
We werden voorgesteld aan Skippy, een katje met maar 3 pootjes.. echt een lieverd.
Daarna kwamen we bij Samba, die heerlijk in zijn mandje lag te spinnen en van alle aandacht genoot.
Wat een lekker beest.. <3
Om een lang verhaal kort te maken; het werd Samba, want die hoefde niet naar buiten en had alleen maar liefde nodig, na veel nare gebeurtenissen in zijn leventje.

Nou, perfect toch?!
Papieren geregeld, poes in het koffertje en op naar huis. :evaw:
Thuis heeft hij lekker door het appartementje gelopen, snuffelen, alles bekijken en daarna heeft hij aan één stuk door voor de deur naar buiten zitten kijken.. en ook deed hij alle moeite om bij het raam te komen. :(:)
Ik heb hem maar met rust gelaten en heb op internet nog even zijn pagina op de asiel-site opgezocht en ik was zeer verbaasd om het volgende te lezen;
Citaat:
Fijn voor Samba, want opgesloten zitten is niets voor hem. Hij heeft een beetje vrijheid nodig. Lekker buiten achter de muizen en vogeltjes aanjagen en dan weer naar huis voor een lekker hapje en een knuffel van de baasjes.
en
Citaat:
Gezocht; een liefhebbende kattenmens die Samba in huis wil nemen, met de
mogelijkheid om naar buiten te kunnen en hem de rest van zijn leven wel wil
vertroetelen.

Naar buiten? Vrijheid? Achter muizen en vogeltjes aan? Maar dat kan hier helemaal niet en dat heb ik heel duidelijk gemaakt!!
Ik heb weer naar het asiel gebeld en ze geconfronteerd met deze informatie.
De vrouw aan de telefoon vertelde dat de info op de site niet persé hoefde te kloppen en als het wel klopte, kon ik hem terug brengen en wisten ze ook weer dat dat wel klopte. :?
En dat hij altijd gewend was om buiten te zijn.
Ik moest haar maandag maar terug bellen en als hij dan nog aangaf dat hij zo graag naar buiten wil, kan ik hem terug brengen en kijken ze of er een andere kat voor mij is.
Lekker dan.. :n

Het liefst zou ik hem morgen al terug brengen, dan is hij nog niet gewend en ik nog niet gehecht.. maar aan de andere kant is het een harstikke lieve kat!!
Hij heeft al bij me op schoot gelegen en is al wat op zijn gemak..
Als er op de gang een deur open of dicht gaat loopt hij óf naar de deur óf hij rent bang weg..
Maar ik ben helemaal verliefd op hem.. hij is zo lief, geeft het liefst een uur lang kopjes en heeft gewoon een superkarakter.
Alleen.. kan ik hem wel datgene bieden wat hij nodig heeft? Gaat hij zijn vrijheid niet missen? Martel ik hem niet door hem wel de mogelijkheid te geven om naar buiten te kijken en hem dat niet te kunnen geven?
Als hij niet slaapt, staat hij bij de deur omhoog en krabbelt aan het glas.. ik zit dus behoorlijk in dubio. ;(

Oké, dan wat meer info over Samba;
- Katertje
- 4 jaar
- Kruising met een raskat, maar ik weet niet welke.. (Bengaal?)
- In Maart in het asiel gekomen, weg gegaan en weer gedumpt, sinds Augustus in het asiel en nu bij mij.

Hier komt Samba a.k.a Kitty Galore a.k.a PZN..

"Food!!"
Afbeelding

Afbeelding

"Waar zou ik zijn.."
Afbeelding

Afbeelding

"Vanavond staat er 'Guinea Pig' op het menu!" :9
Afbeelding

"Toch maar even uitrusten.."
Afbeelding

"Dit is nog helemaal niet zo verkeerd.."
Afbeelding

"Uitvinding van de eeuw, zo'n shabrak.." :z
Afbeelding

Heerlijk koppie.. :+:
Afbeelding

Bigfoot.. :j
Afbeelding

Aahw.. <3 Me is in love..
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt


vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:13

Voor de mijne vond ik ook geen naam, dacht dat het een kattin was en dan werd het Myrna en is een kater. Hij noemt nu Poesjkin. 8-)
Lief hoor de foto's. Veel succes ermee!

Paarden zijn mijn kracht om het leven vol te houden, mijn bron van liefde.

Nickeltje

Berichten: 28218
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:14


Heeft jouw huis nog ruimte voor twee huisdieren? Gun deze katjes een plek...
https://www.bokt.nl/markt/ad/522883/jon ... eken-thuis

Britt_Sisi

Berichten: 8941
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:16

Hee Tineke!
ik heb stage gelopen in het asiel vorig jaar, en hier waren ook katten die echt buiten moesten, maar ook katten die buiten kunnen.
moeten en kunnen is iets heel verschillends. dat moet je onthouden.

als hij echt de hele tijd bij het raam aan het krabben is van ik wil naar buiten, dan is het misschien de beste optie om hem om te ruilen voor een echte binnenkat, maar bij het asiel waar ik stage loop zouden ze een kat die volgens hun naar buiten moet nooit meegeven als die niet echt naar buiten kan.
bij de meeste asiels zijn ze hier echt heel duidelijk in.

en over namen? ben ik niet zo goed in, gewoon als er iets in je opkomt en je denkt DAT IS HET. die doen :P

groetjes

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:20

Aaaahhh, lief! :))

Maar inderdaad wel apart dat er niet echt gehoor is gegeven aan je 'eis', ik hoop dat Samba/hoehijookgaatheten het na een tijdje gewend is dat hij niet naar buiten kan bij je.

Heb je mijn onderschrift overigens al bekeken? Ik heb woensdag ook twee katten opgehaald! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:23

Vancky2005: Poesjkin.. _O- Geweldig!

Nickeltje: Wat fijn!! Ik wist niet dat die bestond..

Britt_Sisi: Nou, het rare is dat die vrouw aan de telefoon een ander verhaal vertelde dan het meisje dat ons heeft geholpen.
Ik hoop dat hij er een beetje in berust.. ik zie hem nu wel liggen en dan lijkt het wel of hij geniet van de warmte en de rust.
Maar net opende iemand een deur en dan denkt hij dat dat die van mij is en rent hij daar keihard heen..
Beetje dubbel voelt dat voor mij.
(Je onderschrift :'))

Emytje: Nou, er is op zich wel gehoor aan gegeven, maar dat klopte niet..
Ik zal eens op de link klikken!! :))

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:24

Ik vind het eigenlijk een beetje slordig dat je bij beide asiels zo verkeerd bent geinformeerd over de kat. Maar misschien settelt hij wel, ik vind het iig een schatje om te zien.

Je suis Charlie.

girlyggirl

Berichten: 3091
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:28

pf balen dat t nu weer zo loopt.. kan je niet echt advies geven maar kan me voorstellen dat je maandag al te gehecht bent om m terug te brengen. succes

Anoniem

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:35

Cassidy: Ik vind het ook vervelend.. en niet eens om mij, maar om het welzijn van de poes.
Als het aan mij ligt, hou ik hem gewoon, maar ik wil wel dat hij gelukkig is, hier binnen.

Girlygirl: Klopt helemaal.. ik ben zelfs nu al aan hem gehecht.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:58

wat een leuke, wat een apart koppie heeft ie!

ik vind het ook wel erg slordig :j maandag ben je er natuurlijk al dusdanig aan gehecht dat het moeilijk is om het terug te brengen...
Maar goed, voor hetzelfde geld gaat het natuurlijk gewoon goed!

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:02

Ik hoop voor je dat je dat ie lekker went, maar het is natuurlijk voor jou en poesel niet leuk!
Misschien extra dingen in huis dus veel nep muizen touwtjes, een krabpaal waar die lekker op kan klimmen?

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:42

Bedankt voor de reacties. :j

Hij ligt nu zo lekker te slapen en ik ben stiekem naar hem aan het kijken.
Ik besefte me dat hij ws anders nu in een klein hokje zat en pas morgenochtend weer naar buiten mocht.
En ik kreeg even een gevoel van 'ik hou van hem'..

Kijk nou naar dat koppie.. dat is toch geluk..

Afbeelding

Britt_Sisi

Berichten: 8941
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:43

ahh het is echt een schatje, zou hem zo inruilen voor de mijnes :P mijne is echt een krengetje!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:50

ik denk dat je hem gewoon lekker moet houden hij ligt heerlijk ontspannen te slapen bij je en hij kijkt schetig. gewoon ff aankijken, en dat schrikken , alles is nieuw voor hem.

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:17

Wat een mooierd zeg <3
Hij lijkt op en jongere versie van een van mn moeders katten Striep :D

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:35

Wat een scheet 10. Kom hem graag een x, als het mag , in levende lijve knuffelen.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:40

Ik heb hem dus al gemeet en hij is echt heel leuk! Alleen bij beide asielen werden er verschillende verhalen over dezelfde dieren verteld dus je weet niet goed waar je aan toe bent, erg vervelend..


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:47

een kat kan er ook aan wennen om binnen te blijven :j

ik heb de kat genomen van mijn overleden oma....ze komt alleen zomers buiten want ik woon op 7 hoog.....in de zomer neem ik haar mee met de lift en haal ik haar einde middag weer op

de gehele winter blijft ze binnen en heeft hier vrede mee
in het begin was ze nog wel zeurderig
maar nu kunnen zelfs de deuren open staan, ze taalt er niet naar om weg te gaan en ligt prinsheerlijk op haar paal, in de zon te slapen :D

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Anoniem

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:49

@ikdoemaarwat: Ik heb ook de kat van mijn overleden oma en die heeft bij mij ook een heel ander leven als dat hij bij mijn oma had en het gaat gewoon goed.

leuke kat TS. Heb even gezocht maar kan het niet vinden, hoe heb je uiteindelijk toch de eigenaar van streepje gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:01

Britt_Sisi: Haha.. ik wil hem nou niet meer kwijt hoor.. :D

Franka75: Ja, ik denk dat dat inderdaad wel goed komt.

Angrywolf: Dankje! :))

Meranda, je bent welkom hoor. :j

Jildau, je had wel gelijk hoor vanmiddag.. het is alleen wel erg lastig dit.

Ikdoemaarwat: Dat is waar, maar ik zit er heel sterk aan te denken om een kattenren in de tuin te maken..
Zoiets als "als Mohamed niet naar de berg komt, komt de berg wel naar Mohamed.." :D Maarja, gras zaaien in mijn appartementje lijkt me niet zo slim.
Ahh, wat lief.. ik zie het zo voor me.. poes in de lift. :+:
Ik hoop dat deze poes ook zo rustig wordt. :j

_Chanel_: Ik zal mezelf even quoten uit het vorige topic. :)
Citaat:
Nou, ik kreeg van iemand de tip dat er een paar flyers hingen van mensen die een poesje kwijt waren die ook doof was.
Dus ja.. toen wist ik het al wel.
Ik ben naar hun huis gegaan en even gepraat met de man die open deed.
Even later hebben ze haar opgehaald.. ze heet Kobus, is 21(!!!!!!!) jaar, heeft last van haar niertjes, waardoor ze zo mager is.
Toen ik zei dat ze bij mij 1,5 kilo aan is gekomen, zeiden ze niks..
Ze waren wel erg boos op de DA, aangezien ze bij hem ook een melding had gemaakt, en ik net voordat ik naar hun ging, daar nog gevraagd heb of er een melding bekend was en zij niks zeiden.

Mijn tranen zijn gelukkig weer gedroogd, ik had me toch behoorlijk gehecht, aangezien ik echt dacht dat het adres+nummer dat ik eerder had gekregen van de eigenaar was en die was onbereikbaar.
Maar ik wil heel graag weer een katje, dus daar ga ik binnenkort naar kijken..

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:02

Oh God een cyperse <3 Ik heb een zwak voor cyperse katten <3

Wat issie mooi en leuk!

Maar wat vreemd dat je zo verkeerd bent geïnformeerd, tot 2x toe. Dat is niet netjes.
Ik zal het idd aankijken, ik denk dat hij nu sowieso nog heel erg moet wennen, maar dat hij al zo op het gemak is, zegt al heel veel hoor :j

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:03

Wat een leukerd! Ik heb jaren geleden een kat uit het asiel uit stadskanaal gehaald. Kon hij mooi lekker buiten bij ons, woon in een doodlopende straat, geen grote weg in de buurt en landerijen achter het huis dus veilig om lekker op muizenjacht te gaan. Echter heeft het jaren geduurd voor hij naar buiten wilde. Net andersom dus, hahaha. Hij gaat nu in de zomer naar buiten, maar odra het kouder wordt is meneer met geen stok de deur uit te krijgen. En muizen vangen daar doet hij niet aan, hij pakt alleen muizen die door onze andere kat gevangen zijn. Zo'n kat is ideaal als binnenkat. Hij ligt ook het liefst de hele dag op schoot. Het is echt een schat.
Ik ben ook in Winschoten wezen kijken, daar ben ik meteen weer weggegaan. Slechte informatie en ze hadden me bijna een logeekat meegegeven.
Ik zou het wel in de gaten houden, als het echt een kat is die graag buiten is, wordt hij niet gelukkig. Maar misschien valt het mee en is het gewenning.
Hij heet nu Samba? Leuke naam toch?

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:41

ziet eruit als een lieverd tien :)
Wel slordig van de verkeerde info, zeker met het verhaal van Spetter erbij...

Tja, als het een echte buitenkat is denk ik niet dat hij gelukkig zal worden. Waren er nog andere katten die je aanspraken daar, voor een evt. ruil?
Is dit een makkelijk plaatsbare kat? Dat kun je ook nog mee laten wegen in je beslissing.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Chel_

Berichten: 304
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:55

Moeilijk verhaal KBK!

Ik heb hier een poes rondlopen die ook overal door wil sneaken. Voordeur, balkondeur etc. Haar probleem is niet zozeer dat ze naar buiten wil, maar dat ze geen besef heeft van ruimte. Dus in feite dat dit haar huisje is. En dat ondanks dat ze hier al 2 jaar zit. Zij was bij het asiel gebracht, waarschijnlijk omdat ze weggelopen was en haar weg niet terug kon vinden. Dus het verschil tussen naar buiten willen of haar eigen ruimte kennen, weet ze niet zo goed. Gelukkig gaat het wel heel erg goed hier.

Een tijd terug hebben wij een kater hier gehad die ook absoluut naar buiten moest. Nou..., meneer was met geen stok naar buiten te krijgen!
Ik denk dat je heel erg goed moet kijken naar de signalen van je kat. Wil hij naar buiten of onderzoekt hij meer?

Echt heel erg lastig. Je hecht je gewoon aan het dier. Ik kan het weten, daarom heb ik er al 5 lopen :D

Edit: typo :o
Laatst bijgewerkt door Chel_ op 18-09-10 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tassie73

Berichten: 744
Geregistreerd: 16-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:03

En anders koop je een kattenlijntje...kan hij toch met jou mee naar buiten :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers