Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 21:01

Hoi!

Ik ben Michelle en ik rijd Nomar dagelijks, Nomar is een super leuke pony die (volgens mij) wel een aardig spring vermogen heeft. :)

Alleen ik kan er nog niet veel uit krijgen ik ben er sinds kort achter gekomen dat ik Nomar heb leren springen en in het begin dat ik Nomar reed hebben we op een stal gestaan waar ik het niet erg naar mijn zin had, ik mocht (eigenlijk) niet springen ik moest op de manier van Antoinne de Both rijden, wat ik overgens geen slechte manier vind maar op een gegeven moment vond ik (&Nomar tevens ook) het saai worden, het was erg eentonig en ik was toen nog wat jonger en snapte het nut ervan ook niet helemaal.

Dus in het begin heb ik nooit zo super veel met nomar gedaan ik begon voor de lol wet wat kleine sprongentjes ik sprong eens in de 2 weken op Mandy's Hoeve dus hoog was dat ook niet dus spring ervaring had ik ook niet, en ik ben er sinds kort achter gekomen dat Nomar dat dus ook niet had, en ben ik dus eigenlijk best wel trots dat ik Nomar als 12/13 jarig meisje Nomar heb ''leren'' springen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet ben begonnen met weken balkjes, misschien heb ik de eerste keer alleen balkjes gedaan maar ik ben ook vrij snel met kleine sprongetjes begonnen omdat ik dacht dat hij wel kon springen.

Ook liet ik hem regelmatig vrijspringen wat hij héél goed kan en wat hij ook leuk vond, dus ik dacht dat hij wel wat ervaring had, zoals op de volgende foto's zie je hoe ik was begonnen met Nomar met springen.
Er was ook geen echt springmateriaal dus ik had pilonnen (met lepels) maar wel gewonen balken.


Wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wás en bén ik nog steeds super trots op!


Afbeelding

Afbeelding


Dus ben ik persoonlijk al heel blij want wij hebben al hele grote stappen gezet zowel in het dressuur in het poetsen opzadelen ed als zowel in het springen.

Dus hier zijn de foto's filmpjes;

Eigen commentaar;
Meer meegeven,
Toch op de goede galop letten (heb er een beetje scheit aan)
Niet voor hem uit springen.

En hoe vinden jullie zijn techniek?
Ik ga sowieso springles met hem nemen want ik denk dat we dat allebei nodig hebben!

(het staat wel allemaal door elkaar en zo maar we hebben altijd op en af gebouwd. ;) )

Afbeelding
Hier ben ik opzich wel blij mee kwa meegeven, maar hij kwam niet lekker uit. 70 cm volgens mij.

Afbeelding
Netjes toch?

Afbeelding
Vind ik ook mooi. :j

Afbeelding
Ook mooi, (overdreven meekijken met sprong. :P)

Afbeelding
Landing 2e sprong van de dubbel 80cm.

Afbeelding
Meer op kont zitten,
onder weg naar 2e van de dubbel.

Afbeelding
Landing oxertje, 60cm.

Afbeelding
Tja, niet echt commentaar..

Afbeelding
Allebei met plezier naar de hindernis. :) (fijn beeld)

Afbeelding
Blij! :)

Afbeelding
Pony blij (wel een beetje strakke hand volgens mij)

Afbeelding
Richting 2.

Afbeelding
Vind ik ook wel een leuk beeld geven. :)

Afbeelding
Kwam niet helemaal lekker uit.

Afbeelding
Afzet.

Afbeelding
Lekker wijdbeens. :P

Dat waren de foto's volgens mij wel. ;)

Filumpies.








Het is dus ook een keer mis gegaan.. :o :+










Veel meer terug zitten na sprong!




Bij een sprong (op film) moet ik voor de hindernis activer(sneller?) aankomen rijden, en na de hindernis wat meer terug zitten.

Dit was het dus! :)
Mijn lange verhaal dit is ons eerste topic.
En Nomar heeft altijd M dressuur gelopen. ;)

Reactie & Tips zouden leuk zijn, maar zoals je hebt gelezen hebben we
al een hele boel bereikt, en ben ik super trots op hem en mezelf.
Want ik heb best een aantal keer misstappen gehad omdat zelf niet zo super ervaren ben,
en eigenlijk niet om hulp kon vragen.

Bedankt voor het kijken! :)

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:05

Inderdaad meer op je kont gaan zitten na de sprong, vooral in die laatste filmpjes zit je wel heel erg voorover. En verder mag je echt wel wat meer tempo houden, mede doordat hij zo langzaam gaat komt hij niet goed uit steeds.
Springles nemen lijkt me een goed idee!
Leuk paardje heb je hoor!

(Volgens mij moet je een paar foto's in een link zetten, het zijn er te veel ;))

Oh ja, bij de foto's van het vrijspringen springt hij de sprong 2 keer van de verkeerde kant. Was hij wat over-enthousiast =p?

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:27

Ik zou gaan werken aan jouw balans. Jij zit hem eigenlijk een beetje in de weg. Naar de hindernis toen moet je terug blijven zitten (dus achter zijn schoft blijven met je bovenlijf) Dit zal al beter gaan als jullie ritme beter is. Je werkt nu teveel, hij moet het dicht willen lopen. Niet rennen, maar gewoon lekker naar je hand toe blijven gaan. Ik zou de hindernissen lager maken en dan zorgen dat je balans houdt. Lekker galopperen en dat dan in de verlichte zit! Verder zijn jullie heel erg vooruit gegaan!

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:29

Inderdaad meer terug zitten, En lekker springles gaan nemen. Jou balans is nog niet goed namelijk. En je paard moet inderdaad bij de dubbel meer op het achterbeen actief door blijven galopperen, nu valt hij als het ware over de sprong, in plaats van dat hij afzet en echt springt. Lekker springles gaan nemen en dan komt het helemaal goed met jullie!

Irene18

Berichten: 724
Geregistreerd: 11-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:54

Wat mij het meeste stoort zijn je handen. Je mag wel iets meer meegeven. (Ik heb zelf precies hetzelfde probleem :P maar we werken eraan!) Verder, meer zitten zoals al gezegd is. En verder vind ik het er leuk uitzien :)

xjenniifer94
Berichten: 135
Geregistreerd: 26-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:25

Ziet er wel leuk uit, en tja, van foutjes kun je leren :+

Wel zie ik dat het paard vaak vanuit de verkeerde galop aankomt, wanneer spring jij aan in galop? Recht voor de hindernis of al voor je gaat afwenden? En ik vind dat je je paardje wel wat actiever kunt rijden, geeft al meteen een beter beeld ;)

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:05

Ja klopt ik moet inderdaad actiever aan rijden, maar ik ben dan de held voor het weigeren. :+

Maar ik sprong nu meestal gewoon op de zijde van de hindernis aan dus afwenden en dan ging ie altijd vanzelf, ik moet wel eerlijk zijn dat de linkergalop bij hem wel moeilijk is hij heeft daar heel veel moeite mee. Meestal heb ik er ook schijt aan. :+

Maar ik wil toch wel goed leren springen. :D

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:30

Uhm ik wil niet vervelend zijn, maar '' ik heb er schijt aan'' is niet de juiste instelling. En aangezien de pony M dressuur heeft gelopen? moet hij toch makkelijk in de goede galop aanspringen. Want als jij uit je wending verkeerde galop hebt dan kom je op begeven moment niet meer uit omdat de wending niet goed gaat, en dan heb je echt een probleem.. en dan leer je dus ook niet goed springen, maar dat leer je sowieso niet zonder les.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:34

Nee, daarom, ik wil nu echt gaan leren springen.
Ik heb er nooit echt veel aangedaan en ik heb veel fouten en daarom zit ik Nomar ook in de weg,
Toen ik Nomar in het begin waren we nog niet zo ervaren en hebben we er waarscheinlijk niet echt op gelet.

We gingen hem rechtrichten en er kan dus zijn dat dat misschien verkeerd heeft uitgepakt, iemand ervaring mee?

Maar hij kan het zeker weten.

Maar ik weet inderdaad dat het niet goed is, en ik ben nu bezig met parcoursjes (eigenlijk vaak het zelfde ben geen genie in parcoursen verzinnen) met aanrijden en door rijden naar hindernis en goede galop ed.

Iemand nog andere tips.

Maar @ lovefi, je hebt groot gelijk hoor!
Dat was een zeer slechte instelling.

prisje_dw
Berichten: 154
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: ergens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:48

leuk paardje heb je!!
inderdaad de dingen wie je al zegt; soms wat meer meegeven, en na de hindernis op je kont zitten! (;
(ik zeg niet dat ik niks fout doe hoor :Y) )
ik hoop dat het goed gaat komen als je les hebt! *D
mag ik trouwens vragen,,
op sommige foto's heb je een martingaal om,
en op sommige niet.. :+
gewoon nieuwschierig hoor! :o

succes & blijven oefenen!! :D

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 22:56

Oh, die martingaal gebruik ik alleen bij het buitenrijden eigenlijk, maar als die ander d'r op rijd, gaat 'ie er weer af of op, ligt er een beetje aan.. hij zit niet in de weg.. ;)

Shanice94

Berichten: 46
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:13

Vind het er heel goed uitzien! Maar idd, zoals je zelf al zegt; na de hindernis wat meer terug zitten..
Verder ziet het er goed uit!

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:35

Ehhm.

Zijn de filmpjes en foto's na elkaar gemaakt? Dan heb je wel heel veel gesprongen, of niet?

Verder zou ik eerst eens met een instructeur aan techniek gaan werken, ik vind je pony eigenlijk bijna nergens echt helemaal top uitkomen. Dus ga werken aan tempocontrole en houding.

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:51

Jouw pony mag meer voorwaarts en in de goede galop op de hindernis afgaan. De sprong waar het misging ligt de grondbalk als ik het goed zie, ook aan de verkeerde kant, waardoor jouw pony de sprong moeilijk kan inschatten.

Jouw houding tja neem les, ik heb het idee dat je nu jouw pony soms aardig in de weg zit.

Neemt niet weg dat jullie samen al op de goede weg zitten.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:52

En je instructeur kan ook de juiste lijnen bouwen!
Succes!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:35

Dankjullie wel allemaal. :)

Nee dat is absoluut niet allemaal achter elkaar op 1 dag. ;)

Je ziet ook kleding verschil enzo. ;)

Gelukkig zien jullie toch wel dat we de goede kant op gingen anders zou ik toch wel een beetje hopeloos worden hoor! :o:+

Vinden jullie eigenlijk de techniek van de pony zelf goed?

_Layco_
Berichten: 384
Geregistreerd: 26-08-10

Re: Michelle & Nomar springen, voor het eerst richting 80 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:51

Ik vind het er eigenlijk heel slordig uitzien..
ik zou les nemen, en idd wel meer op je kont gaan zitten,
maar ook weer niet PLOF! in het zadel landen..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:06

En hier gaat een slotje op vanwege veels te veel foto's en zichtbare afbeeldingen. Je mag maximaal 15 zichtbare afbeeldingen plaatsen en je hebt er hier maar liefst 33 geplaatst.