Maagpijn en diarree

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 07:51

Hallo,

ik heb nu 2 dagen last van erge waterige diarree en heele erge pijn in mijn maag.
Boven in mijn buik en een beetje in het midden.
Het zijn echt aanvallen, en steken en het doet echt pijn.
Het is savonds het ergste en als ik wat heb gegeten dan komt het.
Als ik niks eet dan voel ik ook bijna niks.
Gisteren had ik ook ongeveer 39 graden koorts en hoofdpijn.
Ook ben ik ongesteld.

Zelf denk ik dat het probleem komt doordat ik eergisteren 3 augurken heb gegeten die al éven in de koelkast stonden.
2 á 3 weken? En op de pot stond na opening beperkt houdbaar.
Wat denken jullie?
Groetjes


Anoniem

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:56

Je zou het beste de dokter kunnen bellen, maar je symptomen doen mij in ieder geval denken aan een voedselvergiftiging, alleen kan ik de koorts daarbij niet plaatsen. Zowiezo ivm de koorts dus even de dokter beleln.

Verder veel water drinken, des te eerder is (mocht het een voedselvergiftiging zijn) de rotzooi je lichaam uit.

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 09:00

Jans schreef:
Je zou het beste de dokter kunnen bellen, maar je symptomen doen mij in ieder geval denken aan een voedselvergiftiging, alleen kan ik de koorts daarbij niet plaatsen. Zowiezo ivm de koorts dus even de dokter beleln.

Verder veel water drinken, des te eerder is (mocht het een voedselvergiftiging zijn) de rotzooi je lichaam uit.

Dankjewel, de dokter bellen word dan toch pas morgen want mijn moeder is nu werken.
En ik weet het nummer niet.
Ik heb gelezen dat koorts ook kan komen door ongesteldheid?
Ik zat inderdaad ook te denken aan een voedselvergiftiging.
Dankjewel!

Edit: Net geen last van buikpijn gehad, nu eet ik en heb ik het weer!

Anoniem

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:03

Je kan het nummer van je dokter ook even op internet zoeken? En dan even bellen om informatie te vragen, dan hoef je niet meteen een afspraak te maken :)

Tieme
Berichten: 4921
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:12

er heerst ook weer van alles he. dus zou het gewoon even aankijken. begin eens met coca cola. dit dood bakterien en helpt goed tegen maagpijn en diarree.

ik denk niet dat het van de augurken komt. augurken zijn na opening in de koelkast namelijk nog maanden houdbaar (mits ze onder het zuur staan en niet uitsteken) ;) als ze niet goed meer waren dan had je gezien dat er schimmel pluisjes op hadden gezeten en je had het ook echt wel geproefd.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:28

Kan een beginnende maagzweer zijn.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:18

Er heerst ook zoiets momenteel. Heb maandag de hele dag krom gelegen van de pijn in mijn buik (zelfde plek als jij beschrijft) en diarree en koorts en koud en rillingen en zweten. Begon zondagavond en dinsdagmorgen was het over. Ik was ook in het begin misselijk. Mijn moeder heeft het ook gekregen en die heeft ook echt moeten overgeven.

Ik dacht eerst ook dat ik óf iets verkeerds had gegeten, óf buikgriepje, óf beetje overwerkt (nogal druk momenteel). Maar ik vond vooral de heftige buikpijn wel verontrustend. Maar toen mijn moeder het ook kreeg kon ik twee mogelijkheden doorstrepen en bleef het buikgriepje over. ;)

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:19

Tsja, klinkt toch als een buikgriepje. Voedselvergiftiging komt vaak plotseling opzetten en is binnen 2 dagen wel redelijk over.

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 18:30

Ben naar de dokter geweest, nog steeds last.
Het was volgens de dokter een darm infectie en heb pillen gehad.
Net eerste pil op en heb nog steeds erge diarree,
dit keer ook met bloed (en best veel!)
en op de pillen staat dat je de pillen niet mag slikken als je bloed?

Tieme
Berichten: 4921
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:36

Dan zou ik voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:38

Was het rood bloed? Dan is het waarschijnlijk irritatie van je anus. Als het bloed vanuit je darmen komt is het niet meer zo rood namelijk

Trotse mama van Jelte <3


Anoniem

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:39

Hmm bloed in je ontlasting is niet goed. Dan wordt er altijd aangeraden meteen de huisartsenpost / dienstdoende arts te bellen.

Citaat:
Van bloed in de ontlasting kunt u erg schrikken. Maar het kan veel verschillende oorzaken hebben en die zijn lang niet allemaal ernstig. Ga wel altijd naar uw huisarts voor onderzoek.

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 09:20

__Marije__ schreef:
Was het rood bloed? Dan is het waarschijnlijk irritatie van je anus. Als het bloed vanuit je darmen komt is het niet meer zo rood namelijk

Ja het is rood bloed en dat hoeft niet persse & daar was het teveel voor.
De pillen die ik heb gehad mocht ik nu niet slikken, vanwege het bloed.

Ben vanmorgen naar de huisartsenpost gegaan en nu moet ik 3x per dag 2 paracetemollen slikken tegen de pijn.
De dokter dacht aan een voedselvergiftiging.
Maandag t/m Vrijdag heb ik schoolkamp, als het dan nog niet beter is dan mag ik niet mee.
Ook vanwege besmettelijkheid enz.
Dus ik hoop dat het over is dan!

Alles wat ik eet komt er weer uit en krijg ik ontzettende buikpijn,
nu eet ik crackers en beschuitjes en drink ik veel water.
Ik heb papa gevraagd wat fruit en fruitdrink te halen,
heeft iemand nog wat advies wat ik kan eten/drinken?
Groetjes

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:24

mm enige tijd geleden heeft mijn man blinde darm ontsteking gehad ook met veel buikpijn koorts en diarree en bloed
als het helder rood bloed is is het goed dan is het waarschijnlijk een ader in je anus of darm die geknapt is door de druk enz.
maar hou het zeker in de gaten!

*\o/*Een druppeltje Dreft tussen piemel en pruim, garandeert vlottere liefde en een bed vol schuim! *\o/*
Oh hee! Kijk eens hier, een cadeautje!! -> http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:39

Vreselijk! ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb 20 augustus een voedselvergiftiging opgelopen in Turkije. Ik werd 's nachts om 1 uur wakker door onwijze steken, die constant bleven. Heb daar ook in het ziekenhuis gelegen, allemaal medicijnen gehad. Ik kreeg 2 soorten antibiotica pillen mee en paracetamol..

Na al die medicijnen was het nog niet helemaal over en kwam terug..
Ik moet eerlijk zeggen.. ik heb er nu nog last van(steken in mijn buik).. wel heb ik weer nieuwe medicijnen..

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 09:41

Eas_Mon schreef:
Vreselijk! ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb 20 augustus een voedselvergiftiging opgelopen in Turkije. Ik werd 's nachts om 1 uur wakker door onwijze steken, die constant bleven. Heb daar ook in het ziekenhuis gelegen, allemaal medicijnen gehad. Ik kreeg 2 soorten antibiotica pillen mee en paracetamol..

Na al die medicijnen was het nog niet helemaal over en kwam terug..
Ik moet eerlijk zeggen.. ik heb er nu nog last van(steken in mijn buik).. wel heb ik weer nieuwe medicijnen..

Ja echt heel vervelend! En vooral als je in het buitenland zit, ik moet er niet aan denken..
Ik word ook soms savond's wakker en dan heb ik zo'n ontzettende steken, dat ik gewoon niet stil kan liggen.
Ik hoop echt dat ik op kamp kan, maar als ik me zo voel heeft het ook weinig nut. ;(

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:57

xSOULSISTER schreef:
__Marije__ schreef:
Was het rood bloed? Dan is het waarschijnlijk irritatie van je anus. Als het bloed vanuit je darmen komt is het niet meer zo rood namelijk

Ja het is rood bloed en dat hoeft niet persse & daar was het teveel voor.
De pillen die ik heb gehad mocht ik nu niet slikken, vanwege het bloed.

Ben vanmorgen naar de huisartsenpost gegaan en nu moet ik 3x per dag 2 paracetemollen slikken tegen de pijn.
De dokter dacht aan een voedselvergiftiging.
Maandag t/m Vrijdag heb ik schoolkamp, als het dan nog niet beter is dan mag ik niet mee.
Ook vanwege besmettelijkheid enz.
Dus ik hoop dat het over is dan!

Alles wat ik eet komt er weer uit en krijg ik ontzettende buikpijn,
nu eet ik crackers en beschuitjes en drink ik veel water.
Ik heb papa gevraagd wat fruit en fruitdrink te halen,
heeft iemand nog wat advies wat ik kan eten/drinken?
Groetjes



Goed dan is het niet zo ;) Bloed uit je darmen is toch echt anders gekleurd.

Trotse mama van Jelte <3

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 10:00

__Marije__ schreef:
Goed dan is het niet zo ;) Bloed uit je darmen is toch echt anders gekleurd.

Het zou ook kunnen, want dat heb ik wel eens gehad.
Maar de dokter zei dat het niet zo was en lees even dit:
Toch bedankt voor je informatie hoor.

Citaat:
Vindt u helderrood bloed op het toiletpapier of aan de buitenkant van de ontlasting? Dit heeft meestal een onschuldige oorzaak, zoals een klein kloofje in de anus of aambeien. Er is niet veel bloed. Soms lijkt het veel, maar dat komt doordat het bloed in het toilet mengt met water.
Hebt u strepen of klonten bloed, vermengd met de ontlasting? Dit bloed komt uit het maagdarmkanaal. Daar zit dan bijvoorbeeld een ontsteking. Meestal hebt u ook koorts en diarree. Ontstekingen van de darmen komen ook voor bij ziekten als colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn. Ook darmkanker geeft bloed in de ontlasting.

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: Maagpijn en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:09

Maar dat is toch precies wat ik zeg ;) Helderrood bloed komt vaak vanuit de anus, en de strepen of klontenbloed die echt zijn vermengd (en daardoor dus niet meer helderrood zijn) dat komt vanuit de darm/maag.

Maargoed het maakt niet uit, want jij hebt last en dat is het ergste ;)

Maar ik zou geen fruitdrink doen, valt vaak erg zwaar. Appelsap kan vaak wel. En verder bijvoorbeeld een sultana!

Trotse mama van Jelte <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Barchetta, BeFunny, BritHittepit, ComscoreBot, Kanto, Lau07, maessie, noordje, ontherun en 89 bezoekers