de jeugd van tegenwoordig

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

de jeugd van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 09:50

Wil absoluut niet alle jeugd over 1 kam scheren, maar gewoon jeugd is even een makkelijke verzamelnaam.

Is de jeugd nu zo verschrikkelijk verandert de laatste tijd? Of licht dat aan mij?

-Laatst was ik mijn 2 hondjes aan het uitlaten, komen er 2 ventjes van een jaar of 10 voorbij, ik zal de letterlijke woorden besparen, maar het kwam er op neer dat ik 2 stinkhondjes had (met de nodige enge ziektes eraanvast geknoopt)

-Ik woon aan een onderdijk, als de vuilcontainers opgehaald worden, zetten we ze dus boven aan de dijk (aangezien de vuilwagen hier niet kan komen) Regelmatig liggen de containers echter beneden, omdat "onze lieve jeugd" het zo leuk vind om die containers een rotschop te geven.

- Laatst toen het zo'n mooi weer was, lag ik lekker in de tuin in mijn bikini een blaadje te lezen (en ondertussen lekker bruin bakken) was ik ineens een prutsmuts wederom met de nodige enge ziektes.

Ze roken als ze 11 zijn, blowen als ze 12 zijn, zijn ontmaagd als ze 13 zijn, en zwanger als ze 14 zijn.

Toen ik 13/14 was, was dit totaal niet aan de orde.
Wat is dat toch?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:57

Vergeet niet dat 'de jeugd' het ook moeilijker heeft dan wanneer wij jong waren. Er zijn veel meer verleidingen en de invloed van 'de groep' is heel groot.
Maar je hebt wel gelijk, al is dat idd slechts een gedeelte van de jeugd.
Maar soms heb je ze erbij zitten... Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:00

Vergeet ook niet dat de ouders van tegenwoordig (wil niet iedereen over 1 kam scheren...) ook veranderen....
Misschien is dat nog wel het grootste probleem.

Tegenwoordig wordt er geen "kattekwaad" meer uitgehaald (waar je eigenlijk wel om kan lachen) maar is het (bijna) criminaliteit (waar je om kan janken)....

:evaw:

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:01

Wij Nederlanders zijn IMO te tollerant geworden en vinden maar dat alles mag en moet kunnen. We gedogen veel te veel... dat is er volgens mij mis. Ik denk dat de waarden en normen maar weer eens terug moet worden gebracht in dit land en dat men respect moet hebben voor elkaar.

Die brutale kids kunnen van mij ook net zo hard een grote bek terug verwachten als ze tegen mij staan te vuilbekken. Ik begin het ook zo langzamerhand goed zat te worden Boos!

Pfff... laatst reed ik op met mijn auto ergens waar totaal geen fietsers mogen komen. Twee jochies van een jaar of 15 fietsten op de verkeerde rijbaan mij tegemoet. Ik moest vol in de ankers anders had ik ze aangereden. Ik toeteren als een gek en boos kijken natuurlijk. Staken ze gvd hun middelvinger op en lagen compleet in een deuk en fietsten door. Ik was echt pislink, heb midden op de weg mijn auto omgekeerd en ben keihard achter ze aangereden. Heb ze vervolgens ingehaald en heb de auto langs de kant van de weg gezet. Eentje was er 'ontsnapt' via een weggetje... die heb ik wel zo verrot gescholden Boos! . Toen zei hij niets meer, aan zijn gezicht kon ik zien dat hij toch wel behoorlijk onder de indruk was. Dat andere jochie kon nergens naar toe en stond stil op de weg. Ik ben naar hem toegereden en heb hem ook even goed de huid volgescholden. Hij kwam wel netjes naar de auto toe om de scheldkanonade in ontvangst te nemen Haha! Vervolgens heeft hij heel timide zijn excuses aangeboden... Pfff... vrij rustig kon ik mij weg weer vervolgen met in mijn achterhoofd de gedachte "ha... ik heb als 'oudere' toch nog enige inbreng in dit land" Haha!

pffff... zo... dit moest IK ff kwijt!! *LOL*

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:04

Moet eerlijk zeggen dat ik denk dat dit meer een probleem is van ouders die niet consequent optreden, en altijd druk zijn, dan van de kinderen. Het zijn produkten van hun opvoeding, bij mij thuis was nee altijd nee, dat hoefde je niet nog een keer te proberen, in de manege maakte ik vaak mee dat kinderen wat vroegen, de eerste keer was het nee, vervolgens dan maar ja om van het gezeik af te zijn.

En door die opvoeding krijg je volgens mij ettertjes.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:04

Had ik het laatst ook over met een vriendin van mij. Wij vroegen ons ook al af of wij nou zulke brave meisjes waren, of dat de jeugd er gewoon vroeger bij is (met alles) en steeds brutaler is. Opvoeden is "uit" geloof ik. En zo'n fossiel ben ik echt niet: 21!
Uitgaan begon ik mee toen ik een jaar of 16 was, tegenwoordig moet je op je 13e geloof ik al minstens 3x per maand bezopen zijn. Roken? Nooit gedaan, maar bij mij op school begon dat zo'n beetje in de 3e, sommigen in de 2e. Tegenwoordig al op de basisschool.

Ik heb laatst 2 uurtjes voor de klas gestaan, in een brugklas en in een 4 HAVO klas, daar ook rondgelopen door die school en met een klas meegelopen, ik wist niet wat me overkwam joh! Zo lang geleden is het echt nog niet dat ik van de middelbare school afkwam (3 jaar) maar het was echt zo veranderd!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:14

Een reactie van de jeugd (17 jaar ben ik). Ik geloof je best Stef als dit bij jou gebeurd, maar ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in West-Zeeuws-Vlaanderen, dat is een uithoek van Nederland, en hier is het beschaafd, Ik ben het met jou eens Pipo, maar ik zal je vertellen zoals het bij mij is, ik ben niet echt opgevoed, mijn ouders hebben me vrij gelaten en alleen gezegd dat ik respect voor anderen moet hebben en dat ik een ander moet behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden. (Dit is even grof gezegd, het is in het echt wel iets genuanceerder). Maar uitschelden zonder dat er een duidelijke aanleiding is, nee dat echt niet. Maar hier is het wel erg beschermd, vooral in West-Zeeuws-Vlaanderen is het heel rustig, zwervers, junkies, diefstallen, vandalisme komt hier nauwelijks voor, echt nauwelijks, zwervers en junkies heb je alleen in het oostelijk deel. Echt de geintjes hier in het dorp bestaan uit belletje trekken.
Ik wil hiermee eigenlijk zeggen dat het wel kan kloppen waar jullie leven, maar het is niet in heel Nederland zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:18

In de wat kleinere plaatsen is vaak meer sociale controle, waardoor het minder voorkomt.

Maar het is de laatste tijd "in" geweest om kinderen een vrije opvoeding te geven, heb het idee dat het daar "fout" is gegaan.

Toch heb ik makkelijk praten, ben 26 en heb geen kinderen ( gelukkig) en ben opgegroeid in een beschaafd klein dorpje in het oosten des lands, en woon nu pas sinds een jaartje of 4 in de randstad.
Maya schreef:
Een reactie van de jeugd (17 jaar ben ik). Ik geloof je best Stef als dit bij jou gebeurd, maar ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in West-Zeeuws-Vlaanderen, dat is een uithoek van Nederland, en hier is het beschaafd, Ik ben het met jou eens Pipo, maar ik zal je vertellen zoals het bij mij is, ik ben niet echt opgevoed, mijn ouders hebben me vrij gelaten en alleen gezegd dat ik respect voor anderen moet hebben en dat ik een ander moet behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden. (Dit is even grof gezegd, het is in het echt wel iets genuanceerder). Maar uitschelden zonder dat er een duidelijke aanleiding is, nee dat echt niet. Maar hier is het wel erg beschermd, vooral in West-Zeeuws-Vlaanderen is het heel rustig, zwervers, junkies, diefstallen, vandalisme komt hier nauwelijks voor, echt nauwelijks, zwervers en junkies heb je alleen in het oostelijk deel. Echt de geintjes hier in het dorp bestaan uit belletje trekken.
Ik wil hiermee eigenlijk zeggen dat het wel kan kloppen waar jullie leven, maar het is niet in heel Nederland zo.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:32

Ik heb een hekel aan mensen die zeggen de jeugd van tegwoordig.
Want ik hoor daar ook bij, ik ben het met je eens dat die jochies van 10/12 jaar steeds brutaler worden.

Bij ons op school toen ik op school kwam durfde een 1e klasser niks tegen een 4e of 5e klasser te zeggen (oke 4 jaar geleden, maar toch een verschil) nu, de 1e klassers schelden de 4e en 5e klassers voor van alles en nogwat uit. Ze zijn echt brutaal geworden.

Ik moet zeggen dat veel jongeren als er in een bus ofzo geen plaatsen meer vrij zijn en er komt iemand aan die slecht ter been is ze echt niet op staan(oke er zijn uitzonderingen. Ik sta altijd op, maar daar gaat het even niet om) Ik weet niet hoe dat vroeger was, maar ik denk dat er toen in ieder geval veel meer respect was. Maar toen was alles anders. Nu is kattekwaad niet meer belletje trek ofzo, nee dat zijn dingen vernielen of dingen omgooien (zoals jij zegt met die prullebakken)

Dus gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar vergeet neit dat er genoeg jongeren goed opgevoed zijn.

Om even een voorbeeld te geven: Ik was 13 dat ik (af en toe 1 keer in de maand ofzo) uit ging en af en toe wat dronk, ik rook niet, ben nog nooit dronken geweest. Ik ga nauwelijks uit en ik ben nog maagd (wat ik voorlopig zo wil houden, ben pas 15) En dit alles omdat ik er simpelweg geen behoefte aan heb, oke een passoa-jus op zijn tijd is lekker, maar van mij hoefd het niet meer als 2 glazen ofzo.

Hiermee probeer ik dus duidelijk te maken dat lang niet alle jongeren hetzelfde zijn. (net als je zegt, je kan ze niet allemaal over een kam scheren) Ik wil hier niet mee laten zien 'kijk wat ben ik goed' want dat ben ik niet, maar ik wil wel duidelijk maken dat er ook jongeren zijn die niet slecht zijn, of hoe je het wil noemen...

(dit is geen aanval op jou bericht, maar gewoon een aanvulling ofzo, voel je niet aangevallen)

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:35

Pipo schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik denk dat dit meer een probleem is van ouders die niet consequent optreden, en altijd druk zijn, dan van de kinderen. Het zijn produkten van hun opvoeding, bij mij thuis was nee altijd nee, dat hoefde je niet nog een keer te proberen, in de manege maakte ik vaak mee dat kinderen wat vroegen, de eerste keer was het nee, vervolgens dan maar ja om van het gezeik af te zijn.

En door die opvoeding krijg je volgens mij ettertjes.

klopt ja, ouders zijn te toegeeflijk, gewoon omdat hen dat minder energie kost. En respect hebben en LUISTEREN naar anderen , brengen ze hun kids ook niet meer bij. Let maar eens op, kinderen vallen te pas en te onpas in de rede en laten niemand uitspreken. Ook mogen kinderen inderdaad veel om gezeur te voorkomen. Het is pure laksheid van de ouders. Tja, ze hebben ook meer te doen als vroeger maar het zou eens tijd worden dat mensen prioriteiten stelden en daarvoor offers brachten. Je kunt eigenlijk niet kinderen grootbrengen op een fatsoenlijke manier zonder daar de nodige tijd in te steken. MAar dat doen heel veel ouders wel. En dan noemen ze mensen die GEEN kinderen willen egoistisch....

maar wat Stef meemaakt, maak ik ook mee hoor. als er jonge jongens op straat zijn en er zijn weinig andere mensen in de buurt, gaan ze je zomaar uitschelden, terwijl ze je niet eens kennen. ik mag dan ouderwets klinken, maar vroeger gebeurde dat gewoon niet.

De hond is de betere mens

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re: de jeugd van tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:38

stef schreef:
Is de jeugd nu zo verschrikkelijk verandert de laatste tijd? Of licht dat aan mij?


Het is schandalig! Ze kunnen niet eens meer spellen tegenwoordig Schijnheilig Maar je hebt wel gelijk hoor, ik denk dat het komt omdat er veel gezinnen zijn waarvan de vader en moeder werken (te vaak en lang) zodat ze hun kinderen bijna niet zien, en die krijgen te weinig aandacht. Dan gaan ze maar aandacht zoeken ergens anders en zo ontstaan er groepjes waarbij je natuurlijk wel 'stoer' moet zijn..


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:47

Vrije opvoeding is nog steeds opvoeding maar sommige ouders misbruiken de term om maar helemaal niet meer op te voeden.

Zo is het leren van respect voor je omgeving wel degelijk opvoeden. Maar bij veel ouders zie je ook steeds meer de "ik"-mentaliteit. Als "ik" het maar goed heb kan het mij niet schelen hoe het met de anderen gaat.

Mijn dochter, toen vier, werd een keer door een stel zusjes van plm. zes jaar ondersteboven gegooid. De moeder en ik waren in een kledingwinkel. Ik zag het gebeuren en rende naar buiten waar ik haar kinderen bestraffend toesprak. Eerst vond de andere moeder het niet de moeite om te komen maar toen ze zag dat ik haar kinderen aansprak vloog ze wel naar buiten om te vertellen dat haar kinderen zoiets nooit zouden doen. Om dat soort dingen kan ik zo boos worden. Zo leer je kinderen asociaal gedrag aan. Haar kinderen vonden het natuurlijk geweldig, leuk rottigheid uithalen en dan komt je moeder je ook nog verdedigen.

Maar wat dat zeuren betreft: helaas Scheve mond
Ik ben altijd consequent geweest, nee is nee en blijft nee maar ze zeuren toch. Ik hoor van andere ouders (waarvan ik zeker weet dat ze ook consequent zijn) hetzelfde dus het zal wel gewoon bij kinderen horen, dat zeuren.
Ook ik heb wel eens in de supermarkt gestaan met een op de grond liggende krijsende peuter en dat vond ik het heel jammer voor de omgeving maar ik liep gewoon verder. Want voor de andere winkelende mensen is het bijzonder prettig als je het kind dan de zin geeft maar als moeder zit je het volgende winkelbezoek weer met de gebakken peren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:47

Respect..........................dat is het hele probleem, en ik ben het volledig met desiree eens, als je kinderen wil, moet je er ook de tijd voor nemen!!!!!!!
Ik als geemancipeerde ligt feministisch type, vind dat je kinderen absoluut niet 3 a 4 dagen per week in de creche moet dumpen puur omdat je allebei wil werken, en 4 keer per jaar op vakantie wil, dan maar wat minder maar probeer de eerste jaren in ieder geval wat meer thuis te zijn, als ze naar school gaan kan het wel weer.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:54

Ik heb me er ook over verbaasd. Ik kom nu dagelijks 2 jongetjes tegen die nog nat achter hun oren zijn, en schelden en k*topmerkingen maken. Ik negeer het maar, want wat moet je anders?

Of toen ik met Joop door het bos stapte. Voetballende jongetjes, zegt er één: ik zal nu maar even niet spelen he, straks valt ze eraf. Dus ik zeg: nou, ik val er niet af, ik zou als ik jou was maar uitkijken, want hij weegt 500 kg en walst je gewoon plat als hij last van je heeft. Ah, poedersuiker, maar toch.

Meisje van 13 die wekelijks (met toestemming) naar de brothers gaat...

Waar gaat dat heen? Ben ik ff blij dat ik 'normale' ouders heb en *dus* een normaal zusje! Haha!

Zelf ben ik ook absoluut niet heilig, nooit geweest ook, maar zomaar schelden, pootje halen (gebuerde mij op school regelmatig) etc... dat kwam niet eens in me op, laat staan dat ik dat ooit zou doen....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:09

Het is allemaal waar wat jullie zeggen maar als je dan thuis blijft voor de kinderen moet je je ook verdedigen. Of je misschien in de ziektewet zit, of ouderschapsverlof hebt, werkeloos misschien? Ik val in op de school van mijn kinderen in de onderbouw maar ben in de eerste plaats MOEDER. Als een van mijn kinderen ziek is kan ik niet, mijn jongste zoon (3) neem ik mee en na school geen andere activiteiten. Het is als nood geboren ik heb mijn papieren en mijn kids werden door tekort aan lkr naar huis gestuurd. Nou heb ik het wel heel erg getroffen hoor en in het basisonderwijs is het goed te combineren, ik heb zelfs geen oppas nodig. De kinderen vinden het erg leuk "mijn moeder is vandaag juf" roepen ze vol trots en ik ben voor, tussen de middag en na school gewoon thuis. En ondanks dat ik ook nog twee oppaskinderen onder mijn hoed heb vragen ze toch nog vaak of ik niet werk GRMMMMMMMMMMMM. Overigens werk ik gemiddeld maar een paar dag in de maand, uitzonderingen daargelaten.
Nou ik ga dan nu maar eens even met mijn luie huisvrouwenkont in de zon zitten.
Groetjes en een hoefje van Gamble

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:14

hihihi Gamble, het schijnt dat mensen ook altijd iets te zeiken moeten hebben.
Het is mij allemaal prima wat mensen doen, zolang mijn spullen maar niet kapot worden gemaakt en ik niet uitgescholden word.

De hond is de betere mens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 11:27

berdientje, daarom is mijn 1e zin ook dat ik niet alle jeugd over 1 kam wil scheren.
Ook zoiets, op de manege komt regelmatig een meisje, denk dat als ze 12 is dat je het hebt gehad, 3 meter plamuur op d'r bakkes..... Tja.

En, ik woon niet in de stad, ik woon in het op 1 na christelijkste dorp van nederland (werkendam dus) en dan ook nog in buitengebied.
Helaas moeten de scholieren over de dijk waaraan ik woon naar school, da's leuk, als ze dan uit school komen. Ze rijden met 8 breed, en ook echt niet opzij gaan.
Als je dan van nijd gewoon je scooter erlangs propt, en er valt er 1, is het uiteraard jou fout.. Frusty

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:31

Ja weet ik.. Daarom zei ik dat ook nog een keer..(sorry als het verkeerd overkwam)

Zo heb ik nog een voorbeeld, een meisje die ik ken is precies even oud als mij (zelfde dag geboren) en is dus ook 15, maar het verschil is: zij gaat uit en gaat 'achter de jongens aan' wat ze er verder mee doet weet ik niet, dat gaat mij ook helemaal niks aan, zij heeft echt 3 meter dik plamuur op haar smoel.. Dan ishet eigenlijk zo grappig om te zien hoe verschillend je kan zijn op dezelfde leeftijd...

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:49

Ik ging ook uit toen ik 14 was, op mijn 15e was ik ook geen maagd meer, maar ik ging wel al een half jaar met die jongen en daar ga ik nu nog steeds mee (volgende maand ben ik 18) Ben niet zwanger geweest, ben ik te verstandig voor.

Ik heb altijd voorgelopen, ben snel volwassen geworden door omstandigheden. Die kinderachtige dingen die jullie noemen heb ik nooit uitgehaald, ik zeg niet dat ik een heilig boontje was/ben maar zomaar iemand uitschelden of opmerkingen maken naar iemand die ik niet ken heb ik nog nooit gedaan. Containers omgooien al helemaal niet, ik deed altijd dingen waar ik wat mee opschoot, zoals een snoepje uit de bakken bij de vomar jatten Haha!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:55

Als je in deze tijd niet allebei werkt is het vrijwel niet meer op te brengen financieel als het inkomen modaal is.

Vijf dagen werken vind ik ook veel te veel maar er is absoluut niet bewezen dat kinderen die een paar dagen per week naar de creche gaan gedragsproblemen krijgen. Daar is al heel veel onderzoek naar gedaan. Dan moeten de ouders buiten werktijd natuurlijk wel voldoende aandacht geven.

Voor alle duidelijkheid: ik werk of niet, of thuis onder schooltijd. Mijn kinderen hebben nog nooit een creche van binnen gezien. Dat is mijn eigen zeer bewuste keuze geweest omdat ik zelf voor mijn kinderen wil zorgen. Maar ik verkeer dan ook wel in de luxe positie dat mijn partner goed verdient. Ik ken ook gezinnen die deze keus gewoon niet kunnen maken, puur door het financiële plaatje en dan heb ik niet niet over buitenlandvakantie's en tweede auto's.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:58

Dat het misdragen van 'de jeugd' te wijten is aan de opvoeding ben ik het niet (helemaal) mee eens.

Mijn tante en oom hebben 2 kids, een knul en een meid. (Nu 20 en 16.) Beide kids zijn op dezelfde manier opgevoed, echter hij is een behoorlijke tijd aardig ontspoord geweest, tasjesroof, inbraken, drugsgegruik, etc etc.
Zij daarintegen heeft niet meer dan de normale puberende kwaaltjes. Ligt het feit dat hij wel ontspoort dan volledig aan de opvoeding? Lijkt me niet.

De groep 'vrienden' waar je mee om gaat doet ook een heleboel. (bijna) Geen enkele stoere knul van 14-15 durft te zeggen dat ie het niet in zijn hoofd zal halen om een oude vrouw verrot te schelden. Als je het nl niet doet, lig je uit de groep......

En ook tijden veranderen, mijn kattenkwaad van vroeger bestond idd uit belletje trek en willekeurig mensen opbellen met een slap verhaal. Tegenwoordig is kattenkwaad enkel vandalisme geworden.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 12:04

Die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk een gedrags- of persoonlijkheidsstoornis. Heel rot voor de ouders want zij worden er op aangekeken terwijl ze er inderdaad niets aan kunnen doen.

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:00

Het ligt idd voor een groot deel ook aan de ouders van tegenwoordig.
Van veel pubers werken beide ouders hele dagen , zo'n puber komt uit school en hangt dan liever op straat rond dan alleen thuis te zijn.
En tja een paar vervelende pubers en het vandalisme breekt los.

Ik ben dan nog maar 16 maar zelfs ik merk dat de "jeugd" verandert.
Had het er van de week nog over... toen ik als brugpiepertje van 12 op mijn huidige school kwam liep ik het liefst met een grote boog om de 4e klassers heen , niets zeggen en het klassenboek uit een klas halen met 4e klassers durfde ik al helemaal niet...

nu moet je die brugpiepers eens zien , ze stappen zo de klas binnen bij ons en als iemand comentaar heeft op de beugel van zo'n smurf dan kun je toch een scheld-regen verwachten , en dat waar de docent bij staat.


Tuurlijk ik ben ook een puber en zeker geen lieverdje maar vandalisme gaat me te ver en ik heb ook zeker respect voor oudere mensen.
( sta altijd op in de bus/trein als een oud iemand geen zitplaats heeft bijvb.)


Ik wil trouwens niet zeggen dat ouders maar hele dagen thuis moeten blijven voor hun kinderen hoor , mijn ouders werken ook.
mijn vader hele dagen ( vaak tot een uur of 9 savonds ) en mijn moeder alleen sochtends , dus smiddags als we uit school komen is er altijd wel iemand thuis bij wie we even heerlijk ons verhaal kwijt kunnen
Laatst bijgewerkt door Eluu op 28-05-02 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

T korte Eigetje!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:02

Lekker laten zeiken!!!!
gamble schreef:
Het is allemaal waar wat jullie zeggen maar als je dan thuis blijft voor de kinderen moet je je ook verdedigen. Of je misschien in de ziektewet zit, of ouderschapsverlof hebt, werkeloos misschien? Ik val in op de school van mijn kinderen in de onderbouw maar ben in de eerste plaats MOEDER. Als een van mijn kinderen ziek is kan ik niet, mijn jongste zoon (3) neem ik mee en na school geen andere activiteiten. Het is als nood geboren ik heb mijn papieren en mijn kids werden door tekort aan lkr naar huis gestuurd. Nou heb ik het wel heel erg getroffen hoor en in het basisonderwijs is het goed te combineren, ik heb zelfs geen oppas nodig. De kinderen vinden het erg leuk "mijn moeder is vandaag juf" roepen ze vol trots en ik ben voor, tussen de middag en na school gewoon thuis. En ondanks dat ik ook nog twee oppaskinderen onder mijn hoed heb vragen ze toch nog vaak of ik niet werk GRMMMMMMMMMMMM. Overigens werk ik gemiddeld maar een paar dag in de maand, uitzonderingen daargelaten.
Nou ik ga dan nu maar eens even met mijn luie huisvrouwenkont in de zon zitten.
Groetjes en een hoefje van Gamble

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:40

Pipo schreef:
Respect..........................dat is het hele probleem, en ik ben het volledig met desiree eens, als je kinderen wil, moet je er ook de tijd voor nemen!!!!!!!
Ik als geemancipeerde ligt feministisch type, vind dat je kinderen absoluut niet 3 a 4 dagen per week in de creche moet dumpen puur omdat je allebei wil werken, en 4 keer per jaar op vakantie wil, dan maar wat minder maar probeer de eerste jaren in ieder geval wat meer thuis te zijn, als ze naar school gaan kan het wel weer.


Juist als ze naar school gaan is het zo belangrijk om te blijven opvoeden. De 1e 4 jaar is het vrij eenvoudig om te blijven werken, maar als kinderen eenmaal naar school gaan beginnen ze een eigen sociale leven op te bouwen.
Dat is bij vriendjes willen spelen, lid worden van een sportclubje, meestal begint dan ook 2 keer per week de zwemles.

Ik ben bewust blijven werken tot mijn kinderen op school zaten. Nu ze bijan 5 en 7 zijn hebben ze me veel harder nodig dan toen ze 1 en 3 waren.
Evengoed gaan ze nog steeds 2 middagen in de week naar de naschoolse opvang en in schoolvakanties zelfs 3 dagen.
Waarom?? Omdat ze het in de 1e plaats heel erg leuk vinden. Daarnaast vind ik het heerlijk om 2 dagen per week voor mezelf vrij te hebben.
1 dag besteed ik echt volledig aan de paarden en de andere dag wisselt nog wel eens, bedoeling is om op die dag te studeren maar dat schiet er nog wel eens bij in Bloos
Ten derde wordt er op de naschoolse opvang ook "opgevoed" .Kinderen leren te functioneren in een groep, maar op een geheel andere wijze dan op school.

Op deze manier hebben we binnen ons gezin de rust om onze kinderen op te voeden tot sociaal denkende mensen die zelfstandig kunnen functioneren in deze maatschappij.

Helaas laten kinderen ook niet altijd zien dat ze thuis wel degelijk een redelijke opvoeding hebben genoten. Met die van mij heb ik ook wel eens gestaan met het idee, deze is niet van mij hoor, dit is niet mijn kind die dit zegt.

Maar er wordt tegenwoordig zo makkelijk gezegd dat alleen de opvoeding verantwoordelijk is voor het gedrag van kinderen en daar ben ik het niet mee eens.
Kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd te maken met invloeden van buitenaf.
Ik kan me niet herinneren dat toenik in de 1e klas van de lagere school zat, het wereldnieuws besproken werd. Tegenwoordig gebeurt dat wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, Anomien, C_estmoi, carineken, Eefje_Sammy, Eretria, Fiesta14, GoogleAdsense, IASCrawler, Jet, JoT, Larissajulia, LiDi, Merel___, Misslev, rayoow, Selina, Siebel, SUSANNEx, Traiectum en 66 bezoekers