Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:25

Heej Bokkers,

Wij hebben sinds 9 weken een Dogo Canario teefje van 2.
Hier voor woonde ze op een boerderij maar ze moest een nieuw huisje, nu woont ze bij ons in een woonwijk met een grote tuin (500m2).
Layka loopt erg veel buiten, in huis ligt ze alleen in de mand.
En ze heeft der eigen bij keuken met der spullen en der bench.

Maar mevrouw verveeld zich buiten, ze speeld soms met een balletje of met der touw.
Af en toe krijgt ze van ons een bot of een kluif maar ook die begraafd ze.
Uit verveling trekt ze nu ons net aangelegde grasveld open. Ik snap dat het uit verveling is.
Layka maakt elke dag 3 lange wandelingen waar ze lekker kan rennen en crossen want we wonen aan de rand van het drop,
met enorme uitlaat velden (echt hectaren groot!). Ze krijgt dus echt der beweging.
Ik ben de hele dag thuis maar door omstandig heden heb ik de energie niet om naast het huishouden ook Layka hele dag te vermaken.
Smiddags hebben we altijd een speel uurtje waar ze heerlijk achter der bal de tuin door crost.
Mijn man speeld na het avond eten nog even met der en dat is vaak lekker trekken aan een touw en rafotten.

Nu heb ik vanalles gelezen op internet:
- Geef je hond zijn eigen graaf stuk. (dat kan misschien er ligt een braak stuk grond naast ons grasveld alleen de afscheiding loopt maar tot het gras dus daar kan ze nog niet komen)
- Sluit hem op in een ren of een stuk waar alleen tegels zijn. (vind ik zielig... Dan verveeld ze zich nog)
- Laat haar lekker graven. (neee ik wil graag gras houden!)
- Leer haar het commando 'nee' en zeg dat als ze graaft. (als ik nee zegt stopt ze wel, alleen als ik der niet zie graaft ze stiekem toch :+ )

Hebben jullie misschien nog handige goede tips?
Of misschien tips hoe ik goedkoop en mileu en hond vriendelijk zelf speeltjes kan maken die ze lekker kan slopen zodat ze een uurtje vermaak heeft.

<3 <3 <3 <3


Anoniem

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:32

Ga met haar sporten.
Naar de hondensport, ze moet wat doen in haar koppie. Denkspelletjes, dan verveelt ze zich ook niet.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:33


lovemeintje
Berichten: 2342
Geregistreerd: 15-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:35

kartonnen dozen geven die ze kan kapot maken
kunnen daarna naar het oud papier
dit is geen oplossing maar mischien een ander tijdverdrijf.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:38

We willen misschien naar de hondenschool maar dat is voor mij Lichamelijk nu niet te doen en mijn man is alleen zaterdags vrij en maakt door de weeks te lange dagen om s avonds weer weg te gaan.

Doze is misschien een optie, dacht ook al aan wc rollen met iets der in (A) denk alleen dat dat veel te simpel voor der is.

Kong heb ik ookal aan gedacht, ben alleen bang dat mevrouw hem dwars door middel kauwt (A)

<3 <3 <3 <3

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:40

Ik verstop ook wel eens der pens staafjes alleen als ik er dan 1 op het gras gelegt heb en ze heeft hem op en ze loopt er later weer langs graaft ze dat stuk open opzoek naar MEER

<3 <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:40

Kong niet doen :n

Een vrouw bij ons op de club is er bijna haar hond aan verloren (mechelse) die had er een stuk afgekauwd en doorgeslikt......

Balletje balletje is ook leuk.
Leg een snoepje onder een pot (of een beker) en zorg dat je 3 dezelfde hebt. Je gaat ermee schuiven, en dan moet de hond raden onder welke het snoepje zit :)

Kitano

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:41

Samm schreef:
Misschien is een kong wat? Hier kun je lekkers instoppen en ze kunnen zich uren ermee vermaken!

http://www.dursydog.nl/product/324/332/ ... rt/251315/


hahaha uren, moet je mijn hond hebben die is met een kwartier klaar met dat waar ik een half uur over gedaan heb om het erin te krijgen :+

o.t. ik denk dat je je hond geestelijk bezig moet houden :j zo snel als ze geestelijk "moe"zijn zullen bevredigt zijn zeg maar.. :)

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:42

Zit net te denken ze heeft een kapotte voetbal daar zou ik ook wat in kunnen stoppen als ze die sloopt is niet erg daar speeld ze toch niet meer mee sinds die kapot is.

Yamcha, kong vertrouw ik dus ook niet. Layka heeft sterke kaken ze kauwt ook op beton :S Dat spelletje zou ik wel eens met der kunnen doen (zie der al als een onhandige dog te werk gaan)

<3 <3 <3 <3

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:42

Ik ga der oude voetbal eens volstoppen met at brokken vind ze vast leuk (ga ff kijken :D)

<3 <3 <3 <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:44

Ik ook :j snoepjes verstoppen is idd ook leuk, kan ze zoeken :j

Blokje: je bent een verstandige dame :D

Dat soort dingen komen er hier ook niet meer in :n Ben Dimo zijn operatie nog niet vergeten.......

Maak even foto's van de voetbal met voer?

lovemeintje
Berichten: 2342
Geregistreerd: 15-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:44

en de beste oplossing in mijn ogen is een 2e hobnd erbij.

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:45

Je hebt ook speelballen die je kan vullen met snoepjes. Er zitten schotjes binnenin dat een snoepje er niet zomaar uit kan vallen.

***Major Dundee***Isa***Legend***

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:47

Nou dan lijkt het me iig geen goed idee om die pensstaafjes op het gras te leggen, want dan lijkt het me voor jouw hond enkel te verwarrend. Ze denkt dat er eten in het gras te vinden is, maar de ene keer mag dat wel en de andere keer krijgt ze ervoor op haar kop. Dus daar zou ik meteen al mee stoppen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:48

Ik heb er hier 2. Moet ze alsnog geestelijk bezighouden, al is het wel minder dan met 1 idd.

2 is wel veel meer werk hoor, ik laat ze apart uit (hebben ze quality time met mij) je hebt er meer zooi van, 2 keer zoveel lopen en knuffen, 2 honden naar training, en 2 honden apart trainen......
_janet_ schreef:
Je hebt ook speelballen die je kan vullen met snoepjes. Er zitten schotjes binnenin dat een snoepje er niet zomaar uit kan vallen.
Werkte goed. Totdat ze doorhadden hoe het deksel eraf moest :')

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:51

Die ik bedoel zit geen deksel op ;) Het is een glad rubberen bal.

***Major Dundee***Isa***Legend***

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:53

Nou Yamcha, ik heb dus 2 van die 'ballen' van hetzelfde materiaal als een Kong. De een is een rubberen met een klein gaatje erin waar de voertjes uitvallen, de andere is een soort rubberen eekhoorn met een gat onderin met weerhaakjes. Vooral die laatste moet ze echt in de lucht gooien om te sturen voordat er iets uitkomt.

Gegarandeerd dat ze er uren zoet mee is.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:54

Oh, dan is die wel leuk.

Dat genie van mij pakt hem tussen de voorpoten, en draait er met zijn bek zo het deksel af, wist niet wat ik zag...... slimme hond wel :') Maar jij hebt een heel andere dan, dat is wel leuk :D

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:54

Ik denk dat haar eigen graafstukje toch de beste manier is, is niet zo moeilijk om ze te leren dat ze alleen op een bepaalde plek mogen graven.

Als je toch al een braakliggend stuk tuin hebt kun je toch vrij makkelijk achterin in een hoek een paar vierkante meter vrijlaten waar zij haar gang mag gaan.
Als het enigzins mogelijk is zou ik proberen dat te doen op een plek waar ze toch al graag graaft, dan heb je nauwelijks werk met leren dat het alleen daar mag.
En als ze dan d'r energie kwijt moet kun je haar favoriete speelgoedje begraven en kan ze zich lekker uitleven om die weer tevoorschijn te halen.

Tot je zover bent kun je proberen haar op andere manier bezig te houden, ik weet niet of het al genoemd is maar een Kong is een heel handig ding daarvoor.
http://www.petsplaceleek.nl/images/konggevuld.JPG
Je heb ze in diverse uitvoeringen en kunt ze vullen met werkelijk alles, afhankelijk van wat je erin stopt hebben ze ook meer of minder tijd nodig het eruit te krijgen, je kunt stapels recepten op internet vinden.
Gegarandeerd is je hond daar wel even zoet mee.

Edit; ik zie dat je bang bent dat ze hem sloopt; ik heb hier een Duitse Dog die het liefst alles wat op eten lijkt in één keer naar binnen schrokt, ik was dus ook bang dat hij de Kong zou slopen maar gelukkig is dat goed gegaan, hij weet precies hoe het werkt en als ik hem gevuld heb is hij helemaal door het dolle zo blij.

Pensstaafjes op het gras leggen zou ik maar niet meer doen, gooi die liever neer waar ze wel mag graven of waar het niet kan, het is vrij logisch dat ze op zoek gaat naar meer dus daarmee moedig je het juist aan.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 17-09-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:56

whaha brokjes in de bal waren niet verlijdelijk genoeg nu zit er worst in. Eerst wist ze niet wat ze er mee moest. Nu draagte me hem trots door de tuin. Ga zo ff kijken want als ik er bij blij steunt ze te veel op mij.

Een tweede hond is voor ons geen optie, ten eerste is Layka een waakhond en kan moeilijk met andere honden.

Ik ga ff kijken kom zo weer (A) denk dat de bal het niet overleeft (A)

<3 <3 <3 <3

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:57

Nou ik kom in de tuin en mevrouw komt mij erbij halen. Ze likt de bal nu alleen nog af en zet af en toe der tanden er in. Zal proberen foto's door glas te maken want als ik buiten kom stopt ze met spelen :S

<3 <3 <3 <3

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 14:58

We leggen al een aantal dagen geen pens meer op het gras zo slim was ik nog net.

<3 <3 <3 <3

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:58

Het lijkt me niet slim om ballen ed te gebruiken, als ze daar stukken vanaf bijt en doorslikt is dat niet gezond.

Dan kun je beter een Kong proberen, overleeft hij het niet dan weet je dat iig.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Anoniem

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:02

Het probleem is dat je het risico loopt dat je hond het ook niet overleeft......

Echt geen Kong doen, hoor.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 15:02

Nou wat ik verwachte is gebeurd. Mevrouw ligt nu naast de bal en doet er niets mee....

*snuffeld internet af om nog meer dingen zelf te kunnen maken...*

<3 <3 <3 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Bambelien, MariaMaaike, MarjanB, Ro0sje, Sascha_Z, Selina, YandexBot en 111 bezoekers