liever op platteland of in stad wonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
merel90

Berichten: 1732
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: rosmalen

liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 11:56

Afgelopen week had ik een discussie met iemand over of we nu liever op het platteland, of in de stad wilden wonen, en waarom. Sommige mensen vinden het heerlijk om in een grote stad te wonen en moeten niet denken aan de stilte op het platteland, en andere mensen (zoals ik) zouden absoluut niet middenin de stad willen wonen. Beide opties hebben natuurlijk hun voor- en nadelen, en ik denk dat het ook wel meespeelt of je in de stad bent opgegroeid.

Wat vinden jullie bokkers? Waar wonen jullie het liefste, en waarom? En wat mis je wél op die plek waar je woont?
Brand los, ik ben benieuwd :Y)

The past is history, the future is a mistery and today is a gift, that's why they call it the present

Santara Classic M1 +12, M2 startgerechtigd! :D :+:


Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:57

Ik woon nu op het platteland maar ik ben vermoed ik meer een stadsmens. Ben geboren in de stad en woon nu sinds 8 jaar in Friesland waarvan 3 jaar buitenaf en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het hier niet naar mijn zin heb. Doe mij maar de stad :j

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:58

Absoluut platteland. :) Ben opgegroeid in een dorp, vind een stad leuk voor een dag, maar moet zo snel mogelijk terug naar mijn eigen plekje. :)

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:59

Ik woon het liefst in een buitenwijk/dorp ;) In de binnenstad heb ik gewoond, vond ik prima, maar hoeft voor mij niet nog een keer. Je hebt gewoon nooit frisse lucht, altijd auto's voor de deur, je kan niet fatsoenlijk parkeren... Daarentegen zijn er wel altijd winkels in de buurt en kom je altijd wel iemand tegen op straat.
Op het platteland wonen (en dan echt op het platteland, met in de omtrek niemand in de buurt) lijkt me ook wel fijn. Geen last van andere mensen, lekker doen waar je zin in hebt. Al moet je dan natuurlijk wel vaak ver rijden voor een supermarkt en shoppen in de stad is meteen een uitje.

Nee, geef mij maar de buitenwijk :D Ik zit in een kwartiertje in de binnenstad, en als ik 5 minuten loop zit ik in de heuvels hier. Alles wat ik nodig heb is binnen handbereik en zit toch in de natuur.

tootje71

Berichten: 5094
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:00

nooit naar een stad ..wij zijn echte buiten mensen en genieten van de rust en de geluiden uit de natuur..

Als ik eens in de stad moet zijn ben ik blij dat ik er weer weg ben loop er totaal niet op mijn gemak..

Nee hoor lekker het platteland !

Brainless

Berichten: 29713
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:00

Platteland!!
Wij zijn zelfs net van een dorpje(woonwijk) naar buitenaf verhuisd.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Tieneke

Berichten: 21668
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:01

Ik woon nu op zo'n grensgebied: echt niet in de stad, maar om het nu platteland te noemen... Het is aan een drukke verbindingsweg tussen 2 steden (op een km of 6), maar achter mijn huis liggen vele hectaren weiden en bossen. Eigenlijk zou ik niet echt anders willen. Dan nog liever het echte platteland dan de echte stad. Ik heb ruimte nodig om te ademen, natuur om me heen, m'n paard bij me... Als ik in de stad kom, stinkt het daar, ik hou niet zo van de drukte om me heen en zo. En als ik nu uit wil gaan, heb ik de stad toch vlakbij, dus voor mij is het ideaal.

Nee, in een echte stad zou ik bijna doodgaan van verdriet denk ik, word er echt ongelukkig van.

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:01

Vind het platteland veel mooier maar wat ik wel mis is dan de winkels en grote steden dichtbij. Ik woonde eerst in 't midden van het land en nu in Brabant maar dat is wel een verschil. En binnenkort verhuis ik naar een klein dorpje, zal wel wennen worden.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:02

Stad. Platteland is wel leuk voor de stilte en ruimte, maar ik mis dan toch het leven in de brouwerij. Ik vind het heerlijk dat supermarkten tot 22 uur open zijn, terasjes en bioscopen op loopafstand.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:02

ik woon het liefste aan de rand van een dorp in de buurt van een stad.
Ik woon nu op die manier ;) Woon aan de rand van Haren, heel rustig, maar sta toch in een kwartier op het centraal station van Groningen. Ik vind de stad heerlij om overdag te zijn, lekker al die mensen om je heen, maar ben 's avonds zo blij als ik weer lekker rustig naar huis ga!

M'n vriend woont heel afgelegen op een boerenbedrijf, dat heeft ook zeer zeker z'n charme, maar persoonlijk is me dat wel nét te ver van alles af (geen bussen, 10 minuten tot station, 20 km tot fatsoenlijke supermarkt (in nl) (ah/c1000, op kwartiertje is een buurtsuper), hij zit direct aan de grens met duitsland dus combi/aldi zit op 15-20 minuten ongeveer).
Maar daarvoor heb je dan ook wel échte rust, denk dat ik dat later graag ervoor over heb om dan maar wat verder van dingen af te wonen, met de auto ben je ook zo overal dat scheelt!

maar platteland en platteland is ook nog weer een groot verschil natuurlijk! Maar doe mij maar de rust en de eenzaamheid... zeker later!

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Brimi_Disa

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:02

Muzefee schreef:
Absoluut platteland. :) Ben opgegroeid in een dorp, vind een stad leuk voor een dag, maar moet zo snel mogelijk terug naar mijn eigen plekje. :)


Hier sluit ik me helemaal bij aan :j

You can’t make everybody happy. You aren’t a jar of nutella Strooigoed winterbuitenrit

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:04

Platteland. Maar wel in of vlakbij een plaats met voorzieningen. Om nou 10 km te rijden naar de dichtsbijzijnde supermarkt gaat me ook wat te ver.

Ik ben in een middelgrote plaats in Overijssel opgegroeid. Dicht bij een station en uitvalswegen, vlak bij de A1. Heb nooit het gevoel gehad dat ik in een uithoek woonde, al werd me dat wel 'aangepraat' door mensen uit de Randstad die ik leerde kennen toen ik in Utrecht ging studeren.

Uiteindelijk 12 jaar in Utrecht gewoond, maar mijn 'geboortegrond' bleef trekken. Inmiddels woon ik alweer zo'n 7 jaar op mijn 'geboortegrond'. Dichtstbijzijnde stad is Deventer, daar ben ik zo en daar woont mijn vriend.

Ik kan hier heerlijk mijn paard houden zonder dat het me een kapitaal kost en ik me een ongeluk moet zoeken naar een plek waar hij lekker de hele dag naar buiten kan. Als ik naar een concert wil, dan kan dat prima: in Deventer, Hengelo en Enschede hebben we fijne poppodia en ik ga ook gerust 'even' naar Amsterdam heen en weer voor een optreden. Maar ik ben altijd weer blij dat ik niet meer in een stad woon en dat ik lekker terug kan naar mijn 'platteland'. ;)

Overigens zijn hier ook supermarkten die tot 22 uur open zijn. ;)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sodeletuut

Berichten: 21300
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:05

Plattenland! Ik woon zelf in een woonwijk in een rijtjeshuis, maar wat ik het liefste wil is lekker buitenaf een rustige boerderij met lekker veel land. Ik houd niet zo van die drukte en dat alles zo hutje mutje is. Dus later als ik groot ben (:P) , platteland! :D

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:06

ik woon in de stad maar zou graag op het platteland wonen :)

wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
-Loesje-

Steph86

Berichten: 2175
Geregistreerd: 27-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:06

Ik ben opgegroeid in de stad en woon nu op het platteland en ik zal nooit meer anders willen <3
We wonen mooi achteraf maar hebben op een 10 a 15 min fietsafstand een supermarkt,drogisterij en nog wat andere winkels en de bassischolen.
Een dagje stad vind ik leuk maar ik ben blij als ik weer thuis ben :o

Mama van 4 geweldige kinders! <3


Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:06

Platteland! Ik woon nu midden in de stad, heeft ook wel z'n voordelen, maar buiten voel ik me 's avonds gewoon niet echt prettig met al die mensen (die er vooral in het donker er erg eng uit zien :o )

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:06

Ik ben opgegroeid op een heel rustige plek, wel links en rechts buren, en schuin tegenover links en rechts ook. Maar hier komt bijna geen verkeer. Dicht bij kleuterschool, lagere school, universiteit. Op kwartiertje met de auto van 2 steden. De paardjes tegenover thuis. Redelijk ideaal.

Volgend jaar ga ik echt op het platteland wonen. Vrijwel geen buren, als verkeer voornamelijk tractors, redelijk veel wei. Lijkt me nog leuker, omdat er meer plaats is voor de paarden.
Enige nadeel is dat we iets verder van het centrum en dus de winkels zitten. Maar valt wel mee.

In ieder geval noooooit stad voor mij. Ik moet veel plaats hebben, en al mijn dieren dicht bij mij hebben.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:06

Muzefee scheef :
Absoluut platteland. Ben opgegroeid in een dorp, vind een stad leuk voor een dag, maar moet zo snel mogelijk terug naar mijn eigen plekje.


ben ik geheel mee eens

Geniet van elke dag

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:07

oorspronkelijk een stadse,maar al jaren wonend op het platteland/dorp.
als klein meisje zat ik al meer op het platteland bij de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:07

Mag het ook iets er tussenin zijn? Ik woon in een klein dorp, op 5 minuten rijden van de stad af. Maar ook op 5 minuten rijden van een heel groot bosgebied af. En op 20 meter van de weilanden af. :)

Heb jaren in de binnenstad gewoond, maar daar kan ik nu niet meer aarden. Hoewel ik het heerlijk vind om een dagje naar de stad te gaan, wil ik daarna graag weer naar mijn huis toe in mijn heerlijk rustige dorp.

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:07

doe mij maar een rustig stil plekje ergens op het platte land, woon in een rustige wonwijk altijd al gedaan maar vind het toch nog te druk.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:11

Zeker weten platteland. Een dagje naar de stad vind ik leuk maar daarna zou ik graag weer naar de rust gaan. En ik hou veel van dieren en wil later ook graag een aantal dieren en dat werkt in de stad nou eenmaal minder goed dan buitenaf. Plus dat ik echt kan genieten van frisse lucht en me minder veilig voel in een stad..

Koper

Berichten: 30226
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:12

In de stad! Ik kom uit Den Haag en wil heel graag terug, wordt alleen ietsjes lastig om paard dan naar mijn wensen te huisvesten.

Mijn studies heb ik in Amsterdam gevolgd, dat vind ik een heerlijke stad, ben er graag op bezoek maar zou er niet willen wonen. Het is niet MIJN stad. De stad waar ik nu woon ook niet. Het is een middelgrote stad, omgeven door polder, bos en duinen. Binnen een kwartier sta je in de natuur. Paard staat in plaatsje verderop en heeft het daar goed. Het heeft allebei z'n voordelen, en toch wil ik heel graag terug...

Echt in een boerendorp zou ik nooit willen wonen :n

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:19

Het plattenland.

1,5 jaar geleden zijn we verhuisd van een kleine stad naar het plattenland in de Eifel.
Het bevalt mij prima hier en wil ook niet meer terug.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:21

Ik woon nu op het platteland, wil graag een paar jaar in de stad gaan wonen, en daarna weer terug naar de rand van een (middelgroot/groot) dorp. Dat lijkt me het fijnst. Wel zo dat je niet in het dorp zit, maar wel veel voorzieningen dichtbij hebt :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AngeliqueB, IASCrawler, luxx, Marie111, Muggebeet, MyWishMax, rocky_1995, Roodvos, Talindos, Vaiqua, Zebrastreep en 128 bezoekers