Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 17:48

www.knhs.nl


De dressuurpaarden van de Nederlandse ruiters die gaan deelnemen aan de WEG (World Equestrian Games) in Kentucky zijn veilig geland op het vliegveld van Cincinnati, nadat ze afgelopen nacht waren vertrokken afgelopen vanaf Luik, evenals drie reiningpaarden. Het vierde reiningpaard is Crome Shiner van Hubertus Heule, maar die woont in Texas en zijn paard zal rechtstreeks naar Kentucky reizen. Voor de paarden was op het vliegveld van Luik een tent met stallen gebouwd, waar ze in afwachting van de vlucht in konden verblijven.

Met de paarden vlogen teamveterinair Jan Greve en Vanessa, de groom van Moorlands Totilas mee, evenals alle noodzakelijke zaken als dekens, zadels en hoofdstellen. Het voer is door Havens geregeld en is ter plaatse als de paarden arriveren. De paarden worden eerst gedurende 42 uur ondergebracht in speciaal voor de WEG gebouwde quarantaine stallen op het vliegveld van Cincinnati (Ohio) en ze vervolgen na twee dagen hun reis per vrachtwagen naar het Horse Park in Lexington, Kentucky.

Imke Schellekens-Bartels, die net als Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Adelinde Cornelissen en reining amazone Fenna Elzinga zelf haar paard naar het vliegveld in Luik had gebracht, vertelde: "De paarden konden toen ze in Luik van de vrachtwagen kwamen meteen op stal. Ideaal geregeld. Van Vanessa begreep ik dat de paarden na een fijne vlucht veilig zijn geland".

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:23

ik blijf het ongelooflijk vinden paarden in een vliegtuig. hoe gaat dat met opstijgen, ik word dan altijd hard in me stoel gedrukt. en krijgen de paarden ook een verdoving ofietts?

Ibbel

Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:35

Ik heb wel eens in een gecombineerde vlucht gezeten, paarden in de achterste helft, mensen in de voorste helft. Was wel humor. De hele vlucht geen onvertogen woord gehoord. Eén hinnik, geloof ik :))
Paarden worden in principe niet verdoofd. Ze worden ook niet verdoofd voor transport in een trailer, dus waarom in een vliegtuig wel? Paarden hebben geen besef wat er gebeurt en zolang ze gewend zijn aan transport accepteren ze een vliegtuig ook wel. Er zijn ook altijd grooms bij om ze gerust te stellen.

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:37

Nee hoor, op normaal vervoer staan de paarden in een soort box met z'n 3en naast elkaar. Ze staan eigenlijk hetzelfde als of de trailer, met het hoofd naar voren. Ik denk dat de paarden niet door hebben dat ze zich in de lucht begeven, want meest van de tijd geven ze geen kick en staan ze erg rustig. Heb met KLM een keer van Amsterdam naar New York met jonge renpaarden mogen vliegen als horse steward en het van dichtbij mee mogen maken :) .

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:41

ook niet met het opstijgen dan word je toch naar achteren gedrukt? of komen de paarden dan gwoon met de kont tegen de achterkant en verder niks, geen onrust ofso/

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:53

Dan zij ze inderdaad druk bezig om zich staande te houden. Maar eenmaal in de lucht is vervoer per vliegtuig erg slaapverwekkend.
En bij de landing wordt er vaak gehinnikt.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:57

Ik vind het echt mega knap hoe dit gaat. Zoals Totilas die voor het eerst vloog en zich ook zo aanpaste, gewoon wonderwaardig.

Being happy doesn't mean everything is perfect. It means you've decided to look beyond the imperfections.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:58

DendroFleur schreef:
Dan zij ze inderdaad druk bezig om zich staande te houden. Maar eenmaal in de lucht is vervoer per vliegtuig erg slaapverwekkend.
En bij de landing wordt er vaak gehinnikt.


Eigenlijk net als wanneer ze in de trailer staan en een bocht maken... :+
Vraag me af wat vervelender is dan, een rit met de trailer of een vluchtje...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 19:04

Dat ligt er maar net aan hoeveel turbulentie je onderweg te verduren krijgt :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:05

Cayenne schreef:
Dat ligt er maar net aan hoeveel turbulentie je onderweg te verduren krijgt :+


Hehehe ja :P

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:26

fijn dat ze goed zijn aangekomen..

Mir_horses

Berichten: 1458
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:43

Goed om te lezen dat alles veilig vergaan is!!!

Hoe kan je die fluweel zachte neus en die prachtige sprekende ogen negeren?
I will love you 4ever.. -- || Monty || -- 12 mei 2005
Wij zijn nu: B +12 L1 +20 L2 +20 M1 + 2 :D

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:37

fijn dat alles goed is gegaan!

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 03:41

Fijn dat ze goed zijn aangekomen.

De paarden zijn echt heel relaxed in het vliegtuig. Ik ben met mijn paard naar USA gevlogen toen we hierheen gingen verhuizen. Er waren nog 15 paarden mee. Sommige waren wat onrustig maar niet anders dan in een trailer. Het enigtse wat echt opviel is dat ze precies doorhadden toen we gingen dalen. Een half uur voor de landing begonnen ze allemaal te hinniken :-)

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com


Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:07

Ik blijf het ook heel raar vinden, paarden op een vliegtuig :)
Mag er niet aan denken wat er zou gebeuren moest er wat fout gaan :n
Al bij al zou ik het toch een keertje van dichtbij willen meemaken, misschien verandert m'n mening dan wel!

Fijn dat de paarden (& Co.) goed zijn aangekomen, hopelijk verlopen de WEG even vlotjes ;)

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:32

Ik heb ook diverse keren meegevlogen en kan beamen dat zo'n vlucht reuze meevalt voor de paarden. Ze voelen de luchtdruk met opstijgen en landen maar geruststellende woorden en het aanbieden van water (slikken) doet veel. De containers zijn zeer krap met als voordeel dat de paarden steun hebben aan de zij- en achterwanden.

@ Marion
wij zijn volgende maand in Kentucky, wellicht komen we nog een nachtje bij jullie doorbrengen. Ziet er geweldig uit daar!

Sandra
Gangenpaardencentrum Pleasure Gaits
Tennessee Walking Horse ~ Natuurlijk Paarden Houden ~ Voeding

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:24

Ik vraag me af of dat hinniken bij de landing komt van de veranderende luchtdruk. Ik voel het zelf ook altijd feilloos, zodra we dalen merk ik het aan mijn oren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:27

Fijn dat ze goed zijn aangekomen. :)
Vraag mij af hoeveel het zou kosten om een paard te laten vliegen, lijkt mij een duur grapje. :')

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:30

Quarantaine en vlucht incl. onderzoeken en papierwerk kost vanuit USA naar Amsterdam $ 4500

Sandra
Gangenpaardencentrum Pleasure Gaits
Tennessee Walking Horse ~ Natuurlijk Paarden Houden ~ Voeding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:31

Juist, dat bedoel ik. Wel fijn dat ik het nu weet, thanks! :)

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:27

Lielle schreef:
Ik vraag me af of dat hinniken bij de landing komt van de veranderende luchtdruk. Ik voel het zelf ook altijd feilloos, zodra we dalen merk ik het aan mijn oren.


Hoop niet dat paarden hetzelfde kunnen hebben als ik, ik verga van de pijn zonder oordoppen... :=

Pleasuregaits schreef:
Quarantaine en vlucht incl. onderzoeken en papierwerk kost vanuit USA naar Amsterdam $ 4500


Valt mij echt heel erg mee.

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re: Nederlandse WEG dressuur- en reiningpaarden veilig geland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:09

Weet er iemand hoe die 42u in quarantaine gaan ? Moeten ze echt de hele tijd in de box blijven ? Of mogen ze er wel uit of zo ? Is er een piste om te rijden ? Want 42u stil staan lijkt mij niet echt ideaal als voorbereiding :D

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:20

Janine1990 schreef:
Lielle schreef:
Ik vraag me af of dat hinniken bij de landing komt van de veranderende luchtdruk. Ik voel het zelf ook altijd feilloos, zodra we dalen merk ik het aan mijn oren.


Hoop niet dat paarden hetzelfde kunnen hebben als ik, ik verga van de pijn zonder oordoppen... :=

Pleasuregaits schreef:
Quarantaine en vlucht incl. onderzoeken en papierwerk kost vanuit USA naar Amsterdam $ 4500


Valt mij echt heel erg mee.



paarden hebbe niet die druk in hun oren omdat hun oren anders zijn dan bij mensen.

Van NL naar USA is veel duurder om een paard mee te nemen. De vlucht incl quarataine is 4500 EUR en dan komt al je entingen en bloedonderzoeken er nog bij (zo'n 300 EURO)

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:22

Pleasuregaits schreef:
Ik heb ook diverse keren meegevlogen en kan beamen dat zo'n vlucht reuze meevalt voor de paarden. Ze voelen de luchtdruk met opstijgen en landen maar geruststellende woorden en het aanbieden van water (slikken) doet veel. De containers zijn zeer krap met als voordeel dat de paarden steun hebben aan de zij- en achterwanden.

@ Marion
wij zijn volgende maand in Kentucky, wellicht komen we nog een nachtje bij jullie doorbrengen. Ziet er geweldig uit daar!



Lijkt me geweldig. Kan je mijn TWH bekijken want ik heb nog steeds niet door of hij nou gaited is of niet :-) ik heb er totaal geen ervaring mee.
En mijn gaited Curly colt :-) :-)

Je kan hier zowieso je hart ophalen, ze geven de TWH bijna weg , echt vreselijk :-(

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:22

HCRanch schreef:
paarden hebbe niet die druk in hun oren omdat hun oren anders zijn dan bij mensen.

Van NL naar USA is veel duurder om een paard mee te nemen. De vlucht incl quarataine is 4500 EUR en dan komt al je entingen en bloedonderzoeken er nog bij (zo'n 300 EURO)


Goh, dat wist ik helemaal niet. Maar klinkt aannemelijk!

Waarom is het van NL naar de USA duurder dan andersom? Als enkel de entingen en bloedonderzoeken er nog bij komen, moet ik nog steeds zeggen, vind ik het helemaal niet heel erg veel.
Niet dat ik het zo even op tafel leg, maar relatief gezien. Een rechtstreekse vlucht naar Amerika voor personen kost al gauw een euro of 800... Als ik dan bekijk wat hier nog bij komt kijken, vind ik het niet veel...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, Jeanetdb, riannhuh en 81 bezoekers