RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 14:59

Ik wil nu eindelijk weleens een rijbewijs dus ik ben wat aan het googlen naar rijscholen en wat dat zoals kost.
Nu is de gemiddelde prijs hier in de regio zo'n 40-45 euro per rijles.
Kom ik zonet de site tegen van RijbewijsConcurrent die rijlessen aanbied voor 29,- euro!
Nu vraag ik me af hoe dat zo'n groot verschil kan zijn en wat bedoelen ze met 'vanaf' 29 euro?
Wie heeft er ervaring?

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:18

Ik ken het bedrijf niet.. maar 'vanaf'-prijzen zijn vaak voor een compleet pakket. Als je bijvoorbeeld 40 lessen koopt, dan kost het 29 euro per les.
Weet natuurlijk niet of dat hier ook zo is, maar vaak gaat dat wel zo :)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:19

Ik heb hier altijd gelest! Losse lessen zijn 33 euro. Althans hier in Middelburg. Dat is dan zelfs voor 60 min! Terwijl anderen hier in de regio gerust 40 euro vragen voor 50 min. Ik ben geslaagd in 1x met 21 lessen dus ik kan het je echt aanbevelen!

Die 29 euro is inderdaad als je een pakket neemt. Neem géén pakket! Die hadden ze mij ook willen aansmeren met 30 lessen en ik ben gewoon geslaagd met 21 lessen ;). Scheelt een hoop dus! ( Zó'n goeie coureur ben ik ook heus weer niet!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:21

Welke regio zit je? Ik heb ook gekeken naar de Rijbewijsconcurrent maar ik las zoveel slechte verhalen dat ik het niet aandurfde... Overal hoor je wel positieve of negatieve verhalen natuurlijk ;)

Ik heb het dus niet uit eerste hand! En ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:25

Ik zit in Zeeland. Ik heb er niks geks of vreemds aan gemerkt. Ik heb het via een vriendin aanbevolen gekregen en zij was ook in 1x geslaagd. Het slagingspercentage lag ook niet lager dan andere rijscholen hier in de buurt. Daarom durfde ik het gewoon aan. Misschien dat het in grotere steden er anders aan toe gaat hoor.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 15:26

Ik zit in omgeving Meppel/Zwolle

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:30

Misschien is dit iets voor jou? http://www.stageverkeersschool.nl/
Ik rijd over 2 weken af en als ik dan in 1 x slaag heb ik voor 999 euro mijn rijbewijs. Volgens mij is het nu iets in prijs gestegen wat ik op de site zie, maar vooralsnog kosten de lessen dan 29 euro volgens mij. Ik ben in ieder geval erg tevreden!
Ik heb les van iemand die stage loopt voor de opleiding tot rij-instructeur en hij krijgt les van zijn mentor die achterin meegaat.

Volg de avonturen van mijn floofs -> https://www.instagram.com/me.andmyfloofs/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:41

Ik heb daar destijds mijn rijbewijs bij gehaald en was goedkoper uit als mijn zus (die heeft bij een plaatselijk bedrijf gelest).

Maar dat is alweer heel lang geleden, heb hem al weer vier jaar. En kan me geen leven zonder rijbewijs meer voorstellen trouwens! :))

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:56

Mijn persoonlijke mening? Niet doen ;)
Je had ooit zoiets als RSN, een zelfde soort constructie...
Dit heb ik geprobeerd toen ik ooit mijn rijbewijs wou halen.
Ik dacht toen ook wel even goedkoper uit te zijn maar niet dus, verre van zelfs.
Echter toen wist ik nog niet wat ik nu weet.
Ik heb het afgemaakt bij een "duurdere" rijschool met een "bekende" naam en een "normaal slagingspercentage"...had ik veel eerder moeten doen maarja.
Van schade en schande wordt met wijs haha :o
Ik vind het 3 belangrijke factoren waar je op moet letten bij een rijschool.

Als rijschool zelf zijn wij ook ooit eens in zee gegaan met een bedrijf al RSN, nou als we ergens spijt van hebben is het dat wel.
Bedrijf ging failliet, wij de sjaak en leerlingen de sjaak, geld kwijt voor beide partijen en wij als rijschool kregen de schuld :(
Dus zowel als toen ik zelf een leerling was, als toen ik rijschoolhouder was heb ik slechter ervaringen met deze constructies.
Maar ja het KAN (kennelijk) ook goed gaan ;)

Als ik jou was zou ik dus zelf een rijschool uitkiezen.
Vaak krijg je er een toegewezen bij constructies als de rijbewijsconcurent. Echt niet aan te raden.

Kies het liefst nog een rijschool die aangesloten is bij de bovag, dat geeft jou als klant ook meer rechten.
Een rijschool die niet aangesloten is bij de Bovag houd zich niet altijd aan dat soort regels die voor jou als klant wel belangrijk kunnen zijn.
Ik zeg niet "alle" want ik heb zelf ook mijn motorrijbewijs gehaald bij een niet Bovag rijschool en dat beviel prima, maar het scheelt dat ik toen wat meer kennis had van hoe het werkt in de rijscholen wereld ;)
En dus weet bij wie ik wel en niet moet lessen in mijn omgeving.

Ik zeg niet per definitie dat de rijbewijsconcurent slecht is, maar de ervaring leert dat mensen er uiteindelijk eerder niet dan wel tevreden over zijn. Ga rondvragen, kijk op internet etc.

Afijn welke keuze je ook maakt het is persoonlijk maar om een lang verhaal kort te maken wil ik je alleen maar 1 tip meegeven;
In de rijscholen wereld is het vaak:
Goedkoop = duurkoop ;)

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:01

Rijbewijsconcurrent is een franchiseformule, de instructeurs worden door het bedrijf opgeleid en bepalen daarna zelf hoeveel les ze geven enzo. Een vriend van mij is binnenkort één van die franchisenemers :)

Omdat de instructeurs zelfstandig werken kunnen er wat kleine verschilletjes onderling zijn. Echter zit er wel een overkoepelende instantie achter, die mensen opleidt en bijschoolt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:31

Ik heb daar vele slechte verhalen over gehoord. 1 ding wat ik weet is dat je er niet moet gaan werken haha. Maar voor de lessen weet ik niet, ik zou het niet doen na de verhalen die ik gehoord heb. Overigens kan goedkoop duurkoop zijn en kan je beter naar rijscholen kijken die een hoog slagingspercentage hebben dan de hoeveelheid geld dat ze ervoor vragen.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:42


Wear a smile- One size fits all

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 23:43

En wat is dan een normaal slagingspercentage?
Als de instructeur tijdens de proefles een vergelijkbaar percentage aangeeft, is het dan een goede rijschool of speelt er meer mee?

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:45

Als het goed is weten ze bij het CBR waar je moet afrijden wel wat die percentages zijn van de rijscholen in de omgeving.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 23:58

daffene schreef:
Misschien is dit iets voor jou? http://www.stageverkeersschool.nl/
Ik rijd over 2 weken af en als ik dan in 1 x slaag heb ik voor 999 euro mijn rijbewijs. Volgens mij is het nu iets in prijs gestegen wat ik op de site zie, maar vooralsnog kosten de lessen dan 29 euro volgens mij. Ik ben in ieder geval erg tevreden!
Ik heb les van iemand die stage loopt voor de opleiding tot rij-instructeur en hij krijgt les van zijn mentor die achterin meegaat.

Ik snap die site niet zo goed eigenlijk, vind het idee op zich prima maar ik begrijp dat je minimaal 30 lessen moet afnemen omdat die stagerijinstructeur ook zoveel uren les moet geven?
Aangezien ik al enige autorijervaring heb en verwacht een makkelijke leerling te zijn denk ik dat 30 lessen veel te veel is, zat meer te denken aan 15 of misschien nog minder :o

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:05

niet doen, echt niet doen.

Helaas zijn er ook maar weinig mensen van op de hoogte dat er uberhaupt slagingspercentage's zijn, verbaasde me al dat het hier wel werd genoemd.
Deze gegevens zijn heel gemakkelijk en voor iedereen toegankelijk:
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2

En dan plaats en/of examenplaats invullen.

Zou je áltijd moeten checken vóordat je ergens gaat lessen.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:31

anneliesdj schreef:
En wat is dan een normaal slagingspercentage?
Als de instructeur tijdens de proefles een vergelijkbaar percentage aangeeft, is het dan een goede rijschool of speelt er meer mee?


Een slagingspercentage is niet doorslaggevend maar zeker wel belangrijk bij het maken van een keuze.
(Ik geloof dat het landelijk gemiddelde op 43% ligt voor het 1e examen maar pin me er niet op vast).

Op de website van het cbr kun je dat per rijschool checken dus ook bij jou in de buurt.
http://www.rijschoolgegevens.nl/

En klik hier als je wilt weten waar je op kunt letten bij de keuze van een rijschool.
http://www.cbr.nl/1042.pp

Scheelt mij typen ;)

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:39

anneliesdj schreef:
daffene schreef:
Misschien is dit iets voor jou? http://www.stageverkeersschool.nl/
Ik rijd over 2 weken af en als ik dan in 1 x slaag heb ik voor 999 euro mijn rijbewijs. Volgens mij is het nu iets in prijs gestegen wat ik op de site zie, maar vooralsnog kosten de lessen dan 29 euro volgens mij. Ik ben in ieder geval erg tevreden!
Ik heb les van iemand die stage loopt voor de opleiding tot rij-instructeur en hij krijgt les van zijn mentor die achterin meegaat.

Ik snap die site niet zo goed eigenlijk, vind het idee op zich prima maar ik begrijp dat je minimaal 30 lessen moet afnemen omdat die stagerijinstructeur ook zoveel uren les moet geven?
Aangezien ik al enige autorijervaring heb en verwacht een makkelijke leerling te zijn denk ik dat 30 lessen veel te veel is, zat meer te denken aan 15 of misschien nog minder :o


Even los van het verhaal wat er op die website staat vermeld en je eventuele rijervaring.
35 tot 45 rijlessen is een gemiddelde ;)
Dit kan dus nog meer worden maar ook minder.
Leerlingen die maar 15 lessen nodig hebben, zie je zelden.
Het gebeurd wel hoor, die rijden vaak al rond zonder rijbewijs of het zijn echte natuurtalentjes.
Ik zeg niet dat jij het niet kan want ik ken je rijervaringen niet.
Maar het zelf inschatten kan zorgen voor teleurstellingen en een goede rijschool kan jou daarin adviseren inplaats van je als melkkoe te gebruiken ;)
Rijscholen weten immers "precies" wat er van je verwacht wordt op het examen.


anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 01:18

Dat er slagingspecentage's zijn wist ik al wel en had ik ook al gecheckt maar van rijbewijsconcurrent is dat dus niet te vinden.

Dat ik minder rijlessen nodig heb baseer ik op mijn eigen omgeving; de meeste mensen om mij heen zijn geslaagd met 22-30 lessen en daarvan hadden de meesten geen rijervaring.
Nu heb ik al enige rijervaring, ik heb al heel wat kilometers gemaakt, zelfs met een trailer en zonder gekheid; mijn moeder vroeg mij altijd de trailer te parkeren aangezien haar dat een half uur kostte en ik hem er zo indraai, notabene met een Hyundaibusje := (en dat lag niet perse aan mijn moeder, ik parkeer hem ook beter dan mijn man die ook al 5 jaar zijn rijbewijs heeft)
Is niet opschepperig bedoeld ofzo maar ik heb toch al wel wat meer ervaring dan de gemiddelde lesklant en ik denk dat ik een makkelijke leerling ben dus is mijn conclusie dat het toch wel met minder dan 20 lessen moet kunnen :P

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 01:38

anneliesdj schreef:
Dat er slagingspecentage's zijn wist ik al wel en had ik ook al gecheckt maar van rijbewijsconcurrent is dat dus niet te vinden.

Dat ik minder rijlessen nodig heb baseer ik op mijn eigen omgeving; de meeste mensen om mij heen zijn geslaagd met 22-30 lessen en daarvan hadden de meesten geen rijervaring.
Nu heb ik al enige rijervaring, ik heb al heel wat kilometers gemaakt, zelfs met een trailer en zonder gekheid; mijn moeder vroeg mij altijd de trailer te parkeren aangezien haar dat een half uur kostte en ik hem er zo indraai, notabene met een Hyundaibusje := (en dat lag niet perse aan mijn moeder, ik parkeer hem ook beter dan mijn man die ook al 5 jaar zijn rijbewijs heeft)
Is niet opschepperig bedoeld ofzo maar ik heb toch al wel wat meer ervaring dan de gemiddelde lesklant en ik denk dat ik een makkelijke leerling ben dus is mijn conclusie dat het toch wel met minder dan 20 lessen moet kunnen :P


Ik zei ook niet dat het onmogelijk was ;) de meeste die in aanmerking komen voor zo'n 15 lessen hebben al zelf rondgereden voor een langere tijd zoals jij zelf dus :D
Scheelt je een hoop lessen, da's wel lekker.
Daarom zou ik rondkijken naar een goede rijschool met de tips van hierboven want dan weet je zeker dat je niet als melkkoe wordt gebruikt (althans 100% garantie kan ik je niet geven).
Het is toch vreemd dat je verplicht 30 lessen af moet nemen...daarin moet je als klant de keuze hebben vind ik.
En als jij al ervaring hebt dan zal een goede instructeur ook echt wel uitkomen op aanzienlijk minder lessen dan gemiddelt.
Juist omdat je wellicht zo weinig lessen nodig hebt zou ik niet naar een iets als rijbewijsconcurent gaan.
Ik denk dat de slagingspercentages daarvan niet te zien zijn omdat ze...hoe moet ik het uitleggen, onafhankelijke instructeurs/rijscholen inhuren, beetje een franchisesysteem achtige constructie.
Maar goed je weet dus nooit wat je krijgt van te voren want dat vertellen ze niet... :+
Echt ik denk dat je een dief bent van je eigen portemonnee, laat je niet verlijden door de prijzen...
Oke er zijn mensen met goede ervaringen maar ik heb vooral hele slechte ervaringen met constructies als rijbewijsconcurent en uiteindelijk ben je meer kwijt...goedkoop is in dit geval dan duurkoop ;)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 17-09-10 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 01:39

Nee maar je kunt wel een gratis proefles nemen en daarbij dus oa naar slagingspercentage's vragen ;)
Nouja, ik moet ook nog maar zien of ik wel de eerste keer slaag, voor hetzelfde geld krijg ik ook de bibbers, net als de rest van de familie (ja 2x examen doen en toch binnen 30 lessen geslaagd, muv mijn broer :p)

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 01:46

De gratis rijles kan maar da's geen garantie natuurlijk.
Ach kijken kan nooit kwaad natuurlijk, voor hetzelfde geld heb je wel een goede.
Afijn ik wil mijn mening niet opdringen maar ik heb zo vaak verdrietige klanten gezien die spijt hadden van die keuze.
En zelf was ik er ook ooit zo een.
Zou het vervelend vinden als het je overkomt.
Anyway ik ga slapen haha.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 01:50

Ik ben ook al verder aan het kijken hoor, ik heb mijn gegevens daar achtergelaten dus ik verwacht dat ik wel gebeld zal worden vandaag of morgen. Dan kan ik hem weleens vragen wat een rijles nu echt gaat kosten en wat zijn slagingspercentages zijn, daarnaast moet ik ook nog zien waar die gast vandaan moet komen, stond niet op de site namelijk, voor hetzelfde geld moet ie 20 km rijden om bij mij te komen en dat berekent ie natuurlijk wel.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

liedje89
Berichten: 7154
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 02:04

Vreemd dat het CBR geen gegevens heeft die zouden ze wel moeten hebben, omdat het een franchise is staat het misschien onder een andere naam?

Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk er zat er hier in de buurt een met >95% slagen in de eerste keer maar die werd mij door meerdere afgeraden omdat die je als je niet uit kijkt ook zonder blikken of blozen een uur of 50-60 laten rijden ipv van de gemiddelde 35-45 uur. Dat staat er namelijk slim genoeg niet bij op de CBR site. Ik rij nu zelf gewoon bij een redelijke grote plaatselijke, die hadden een redelijk slagingspercentage en staan goed bekent.

Ironically common sense is not common...

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: RijbewijsConcurrent, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:13

Nou vind het echt vreemd dat er zóveel verschillende verhalen zijn. Ik ga nooit op verhalen af. Ik moet het zelf ervaren en dat heb ik gedaan en ik kom tot een compleet andere conclusie dan hier wordt verteld. Heel gek! Weet niet of degene die "negatief" hierover praten zelf gelest hebben of dat ze dit "gehoord" zouden hebben? Ik vind verhalen altijd zo.... Ik weet niet hoe ik dat moet verwoorden... Ik heb er goeie ervaringen mee en ik kan het (hier in zeeland!) andere zéker aanbevelen. Instructeurs zijn instructeurs...