Malteser Cake

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 20:46

net gelezen op de Hyves van een oud-collegaatje, en wat lijkt dit me lekker :9 :
(Heb de hele tekst letterlijk gekopieerd van haar Hyves;) )

Malteser Cake

Ingrediënten:

- 200 gram Maltesers
- 200 gram melkchocolade (bij voorkeur Cadbury, om in de Engelse sfeer te blijven)
- 100 gram boter
- 3 eetlepels Golden Syrup (een soort suikerstroop die ze hebben bij de Jumbo, maar ik vermoed dat je ook wel schenkstroop kunt gebruiken)
- 200 gram biscuitjes, bijvoorbeeld Digestives van Verkade

Werkwijze

Verkruimel de biscuitjes. Smelt de boter, de melkchocolade en de siroop in een kom in de magnetron (kijk uit voor aanbranden). Au bain marie smelten op het (gas)fornuis kan natuurlijk ook. Voeg de biscuitkruimels toe, en roer goed door. Voeg dan de Maltesers toe, maar zorg er voor dat ze niet allemaal smelten.

Kieper dan de hele massa in een ingevette (cake)schaal, en zet het in de koelkast. Laat het niet te hard worden, want dan wordt snijden een beetje lastig. Snijd er (kleine) plakjes van, want dit is een calorie-overdose!

En smullen maar. Ik beloof je de perfecte oplossing voor een regenachtige, koude dag, in combinatie met een grote mok warme chocolademelk. Of een plakje troost als je je niet zo lekker voelt. (Of gewoon, omdat je het verdiend hebt!)

Eet smakelijk.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sans6 op 16-09-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

You're immortal until proven otherwise




F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:32

zal vast wel lekker smaken,m maar sierlijk issie niet :D

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:20

Getsie, vind ik toch wel iets te veel chocola. Zou er andere recepten zijn met iets minder chocola?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:20

MoonChloe schreef:
Getsie, vind ik toch wel iets te veel chocola. Zou er andere recepten zijn met iets minder chocola?

Jawel, in arretjescake bijvoorbeeld zit wel cacao maar geen gesmolten chocola (ook geen Maltesers trouwens, maar die kun je er eventueel wel door doen). Mij kan er niet genoeg chocola in zitten, dus ik ga het binnenkort eens maken denk ik. :9

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 06:59

Hee San, zitten wel veel van die beessies uit je onderschrift in hoor :j

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Appeltje00

Berichten: 5004
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:45

:o klinkt lekker

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:43

Deze ga ik binnekort maken :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:17

Ik heb 'm gisteravond gemaakt, maar ik vind de verhoudingen niet juist. Teveel maltesers, en na het mengen van de koekkruimels nog de maltesers erdoorheen mengen gaat erg lastig. Zodra de kruimels erdoor gaan wordt het bij mij een klomp en niet meer vloeibaar. Denk vanwege te weinig vloeibare chocola in verhouding tot de kruimels.

Golden Syrup had ik niet, maar wel gewone schenkstroop en moet zeggen, dat is écht heel lekker. Gewoon de chocola met koekkruimels en stroop is zwaar jum.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:39

Maya schreef:
Ik heb 'm gisteravond gemaakt, maar ik vind de verhoudingen niet juist. Teveel maltesers, en na het mengen van de koekkruimels nog de maltesers erdoorheen mengen gaat erg lastig. Zodra de kruimels erdoor gaan wordt het bij mij een klomp en niet meer vloeibaar. Denk vanwege te weinig vloeibare chocola in verhouding tot de kruimels.

Ik heb hem ook gisteravond gemaakt en precies hetzelfde 'probleem', namelijk te weinig chocola in verhouding tot de kruimels. Misschien had ik de kruimels ook nog wat fijner moeten maken. Nu valt de boel tijdens het snijden al uit elkaar, maar het smaakt evengoed hoor. :9

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:04

Ik schop 'm toch even omhoog.
Deze taart staat voor mij voor 't weekend gepland. Ben uitgegaan van 200 gram chocola, maar ik zie nu de opmerking van Maya en de reactie daaronder.
Hoeveel raden jullie aan? Dan haal ik morgen gewoon nog wat chocola bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:50

Ik zou je iig tippen om niet zo lui te wezen ala ik, dus om de kruimels wel allemaal echt tot kruimels te maken ipv met ook nog redelijk grote brokstukken koekjes :+

Qua chocola... Probeer het eens met 300 gram?

Mijn probleem was dat ik wat te weinig vloeibare massa had voor de maltesers doorheen te mengen, een oplossing zou ook zijn om de maltesers te verminderen qua hoeveelheid.

Ik kon er overigens geen plakken van snijden. Ventlief en ik pakten gewoon af en toe de schaal en gingen met een sterke lepel tekeer O:) :D

Brittol

Berichten: 5499
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:52

Klinkt lekker! :9 Alleen die foto doet het niet?

Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen


_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:06

En als je dan minder koekkruimels gebruikt?
Denk dat ik deze morgen ga maken...

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:25

Ok, dan pak ik wat meer chocola en ik zal echte kruimels maken. :')
(Of in ieder geval kleine stukjes)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:36

Misschien kun je i.p.v cakeschaal ijsblokjesvorm o.i.d gebruiken, dan hoef je geen moeite te doen om het in stukjes te krijgen.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:48

Dit lijkt me echt goddelijk lekker, maar zo niet goed voor de lijn. Dit is er weer zo een om te maken en dan weg te geven. Anders eet je er veel te veel van.

Misschien van de week een keer maken.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Appeltje00

Berichten: 5004
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:11

ik wil hem ook een keer maken

(dribbel, grappig dat je dezelfde ava hebt. keek even raar op, want had zoiets van: ik heb hier toch nog niet gepost? )

Xhiske
Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:17

oehh stipjee, die ga ik dit weekeinde maken, niemand die hier verder chocolade lust, dus heb ik mooi een hele cake voor me alleeen. (a) niet goed voor de lijn

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:01

Hoe is het gegaan met meer chocolade?

Caprice :+:

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Malteser Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:02

Goed! :)
Heb 300 gram gebruikt en is aan te raden.

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:16

Mooi! Dan ga ik morgen maar eens boodschappen doen O:)

Caprice :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chery, CupCakes_ en 5 bezoekers