Wat moet ik hier nu weer mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:49

zal het verhaal even uitleggen:
Ik heb een chihuahua reu genaamd Taco, super leuk beestje en heb er veel tijd in gestopt. Hij loopt nu keurig zonder te trekken aan de riem, luisterd perfect als hij losloopt, loopt de hele dag achter me aan, kan verschillende trucjes, en bedelde niet!
Nu vind m'n vader honden ook erg leuk, maar wat hij allemaal met mijn hondje uitvreet :( Zo heb ik aangegeven dat ik NIET wil dat hij taco een stuk kaas geeft als hij dat zelf ook aan het eten is of een stuk gehaktbal naar beneden gooit als hij aan het eten is. Dat beest gaat er vreselijk van bedelen, dan bedoel ik ook echt blaffen en tegen je aanspringen.
Ik stuur hem steeds weg maar dit heeft geen enkel effect als m'n vader gewoon door blijft gaan :(
Nog een leuk detail, als ik met mijn gescheurde enkelband op bed lig met een drukverband tegen de zwelling en dat beest gaat aan de poeperij snacht van al dat smerige eten mag ik het zelf allemaal opruimen op een been. No way dat hij zijn bed uit komt.. Als hij moet overgeven van al die troep sta ik het weer op te ruimen, geef ik aan dat het komt omdat mijn vader niet luisterd en hem eten geeft is dat allemaal onzin en is taco gewoon niet lekker. Toch raar dat hij dat nooit doet als hij alleen brokken krijgt.
Heb hem al zo vaak uitgelegd dat dit soort eten niet goed voor hem is, en dat ik ziek word van dat vreselijke gebedel. Krijg ik allemaal domme antwoorden van ja maar ik laat hem ook uit als het aan jou ligt zou hij de hele dag binnen zitten blabla.
Dat is vreselijke onzin, hij besluit er op zaterdag om 7 uur uit te gaan en vind het fijn te wandelen, dus neemt taco mee. Hij heeft geen enkele verplichting en Taco heeft nog nooit in huis geplast, ik laat hem netjes uit en neem hem mee als ik wegga.
Hoe dring ik door bij mijn vader? Hij vind zichzelf heel wat omndat hij vroeger onze dalmatier heeft opgevoed(vind hij zelf, mn moeder nam die hond mee naar cursussen ect) en ik heb het echt niet aan hem te danken dat mijn hondje zo goed opgevoed is..

Anoniem

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:52

Ach niet zo druk om maken,
Ik heb ook chi, was ook keurig opgevoed, en dankzij pa en ma nu ook een verwend nest haha..

Ik loop me er echt niet druk om te maken want het helpt je toch niet

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:54

volbloedfan schreef:
Ach niet zo druk om maken,
Ik heb ook chi, was ook keurig opgevoed, en dankzij pa en ma nu ook een verwend nest haha..

Ik loop me er echt niet druk om te maken want het helpt je toch niet

Heb ik al geprobeerd, maar als ik over een paar jaar het huis uit ga wil ik geen stontverwend beest of een worst op pootjes :o

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:02

Ah wat ontzettend vervelend! chihuahua's hebben al zo'n gevoelig lijfje, kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Heb ook een walgelijke hekel aan bedelende honden.. Heb je al geprobeerd om gewoon boos te worden met een tekst van 'het is mijn hond, ik voed m op, ik betaal voor hem en nu wil ik dit niet hebben'? Lastig hoor! Heb ook zo'n eigenwijze vader maar met beessies is het gelukkig geen probleem.. Hij weet hoe t hoort iig:)

succes iig en ik zal is gaan brainstormen voor je.. Iig werkt met zulke mensen de harde aanpak het beste. Smijt zo veel mogelijk met contorleerbare feiten, wil nog wel is helpen :)

TinkerTreas

Berichten: 3655
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:05

Mijn vader is ook zo. Maar mijn hond wist dondersgoed bij wie er wat te halen valt en bij wie niet. Bij mij heeft hij nooit gebedeld ook niet toen ik uit huis ging.
Mijn andere hond heb ik aangeschaft nadat ik op mezelf woonde, dus die heeft nooit bij mijn ouders gewoont. Maar die weet he ook al precies hoor :D . Als wij gaan eten ligt ze rustig te slapen. Maar als ik bij mijn ouders eet zit ze onder de tafel met haar kop bij mn vader op schoot.
Ach ik heb er geen last van, dus maak ik me er maar niet druk om. Die beesten zijn slim genoeg hoor ;)

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:07

amyz schreef:
Ah wat ontzettend vervelend! chihuahua's hebben al zo'n gevoelig lijfje, kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Heb ook een walgelijke hekel aan bedelende honden.. Heb je al geprobeerd om gewoon boos te worden met een tekst van 'het is mijn hond, ik voed m op, ik betaal voor hem en nu wil ik dit niet hebben'? Lastig hoor! Heb ook zo'n eigenwijze vader maar met beessies is het gelukkig geen probleem.. Hij weet hoe t hoort iig:)

succes iig en ik zal is gaan brainstormen voor je.. Iig werkt met zulke mensen de harde aanpak het beste. Smijt zo veel mogelijk met contorleerbare feiten, wil nog wel is helpen :)

Het zit wel zo dat mijn vader ervoor betaald, het was mijn verjaardagcadeautje vorig jaar en hij betaald ook de brokjes, prikjes en DA kosten. Heb al een aantal keer aangegeven dat ik dit zelf wil betalen maar nee ik verdien niet zoveel en hij kan het makkelijk missen.
Dat van feiten heb ik ook al geprobeerd, bijv: kijk pap, taco moet weer overgeven omdat je hem veel kaas hebt gegeven.( bijna 200 gram kaas voor een hondje van 3 kilo vind ik veel, naast zijn brokjes) en er zitten stukjes kaas in.
Schiet hij gelijk in de verdeding dat het niet zo is en dat hij gewoon zich niet lekker voelt

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:08

TinkerTreas schreef:
Mijn vader is ook zo. Maar mijn hond wist dondersgoed bij wie er wat te halen valt en bij wie niet. Bij mij heeft hij nooit gebedeld ook niet toen ik uit huis ging.
Mijn andere hond heb ik aangeschaft nadat ik op mezelf woonde, dus die heeft nooit bij mijn ouders gewoont. Maar die weet he ook al precies hoor :D . Als wij gaan eten ligt ze rustig te slapen. Maar als ik bij mijn ouders eet zit ze onder de tafel met haar kop bij mn vader op schoot.
Ach ik heb er geen last van, dus maak ik me er maar niet druk om. Die beesten zijn slim genoeg hoor ;)

ik kan dat gewoon niet hebben :o Het is mijn hond, ik heb de verantwoording ervoor. De dalmatier zat altijd kwijlend bij tafel, dat doet Taco dan nog net niet maar ik heb me daar altijd zo aan geirriteerd. :7

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:22

Oh die van mij ligt ook onder mn vader zn stoel hoor! Niet omdat ze wat krijgt, maar mn vader knoeit vaak en dat weet ze :P Maar goed, je hoeft dr maar aan te kijken of ze is weer weg.. Anyway, dat maakt het wel iets lastiger. Ken het soort mens .. Maar info van het internet? Of van de da? T ras is zo gevoelig voor voedsel, vriend van me heeft zn hondje op een duur dieet omdat t beessie zowat doodging door te veel suiker in normale brokken.. Maar goed, je vader betaalt miss maar t is jouw hondje. Dus probeer t daar op te gooien? Lang goed gesprek over opvoeding houden? Pfft moeilijk idd! Kan je t niet via je moeder spelen? Mannen luisteren dan nog wel is :P

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:34

amyz schreef:
Oh die van mij ligt ook onder mn vader zn stoel hoor! Niet omdat ze wat krijgt, maar mn vader knoeit vaak en dat weet ze :P Maar goed, je hoeft dr maar aan te kijken of ze is weer weg.. Anyway, dat maakt het wel iets lastiger. Ken het soort mens .. Maar info van het internet? Of van de da? T ras is zo gevoelig voor voedsel, vriend van me heeft zn hondje op een duur dieet omdat t beessie zowat doodging door te veel suiker in normale brokken.. Maar goed, je vader betaalt miss maar t is jouw hondje. Dus probeer t daar op te gooien? Lang goed gesprek over opvoeding houden? Pfft moeilijk idd! Kan je t niet via je moeder spelen? Mannen luisteren dan nog wel is :P

Mn ouders zijn gescheidedn dus dat helpt helaas niks, mn moeder doet ook achterlijk met het beest( ziet het als een vreselijke baby) maar die luistert wel naar me als ik zeg dat ze niks moet geven.
Mijn vader vind zichzelf ook heel wat omdat hij psychologie heeft gestudeerd, dat maakt het geheel nog moeilijker :(

kabwan
Berichten: 780
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:38

O dit is echt de juiste reden waarom ik nog geen hond wil aanschaffen. Mijn vader is precies het zelfde als jou vader TS. We hebben nu 2 katten die altijd het pap bakje mogen uitlikken (van hem, als ik er niet ben) En als ik dan alleen in de kamer op keuken ben gaan ze al bedelend naast me zitten met zo'n jengelende mauuuuuuuuuuuuw...
Dus ik wacht nog even met mijn eigen hond, omdat waarschijnlijk precies het zelfde gebeurt.
Ik heb geen tip voor jou, hier word ook niet geluisterd :(

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:46

Hmm.. Mensen zijn eigenlijk ook ontzettend moeilijk op te voeden.. Enige wat ik kan bedenken is hard optreden en elke keer dat je vader weer wat geeft corrigeren.. Je vader dan he :P

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:24

Als je vader betaalt voor de DA e.d. mag ik er dan ook vanuit gaan dat hij naar de DA toe gaat? Of betaalt hij echt alleen de rekeningen?
Anders zou ik hem onder valse voorwendselen meelokken naar de DA voor een keertje en de DA hem eens toe laten spreken. Je vader klinkt als het type dat het toch altijd beter weet, en dat soort typetjes kun je het beste toe laten spreken door iemand die er veel verstand van heeft, vaak nemen ze het daar wel van aan.

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:30

secricible schreef:
Als je vader betaalt voor de DA e.d. mag ik er dan ook vanuit gaan dat hij naar de DA toe gaat? Of betaalt hij echt alleen de rekeningen?
Anders zou ik hem onder valse voorwendselen meelokken naar de DA voor een keertje en de DA hem eens toe laten spreken. Je vader klinkt als het type dat het toch altijd beter weet, en dat soort typetjes kun je het beste toe laten spreken door iemand die er veel verstand van heeft, vaak nemen ze het daar wel van aan.

Ik ben bang dat hij dan zegt dat ik naar een andere da gaat. hij is wel mee geweest toen mn poesje aan het doodgaan was maar verder heb ik hem de laatste 10 jaar niet meer bij de da gezien. Ik ga altijd met mn moeder, of gewoon met het OV. Soms brengt mijn vriend me, alleen als er een echt noodgeval is zou hij meegaan. Ik betaal het altijd en dan krijg ik het terug van hem..

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:32

amyz schreef:
Hmm.. Mensen zijn eigenlijk ook ontzettend moeilijk op te voeden.. Enige wat ik kan bedenken is hard optreden en elke keer dat je vader weer wat geeft corrigeren.. Je vader dan he :P

Misschien moet ik cesar millan laten komen om mn vader af te richten :D

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:13

moet ik meteen weer aan die aflevering van south park denken, haha. Poeh, wat is je vader een moeilijk geval zeg..

Misschien kan je zeggen dat je je zorgen maakt omdat je hond zich zo vaak "niet lekker" voelt, en dat je het idee hebt dat dat niet normaal is voor een hond? Dan naar de DA en deze een briefje mee laten geven dat de hond geen menselijk eten meer mag eten, omdat hij daar ziek van wordt?
Ik weet het ook niet meer hoor :P

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:13

secricible schreef:
moet ik meteen weer aan die aflevering van south park denken, haha. Poeh, wat is je vader een moeilijk geval zeg..

Misschien kan je zeggen dat je je zorgen maakt omdat je hond zich zo vaak "niet lekker" voelt, en dat je het idee hebt dat dat niet normaal is voor een hond? Dan naar de DA en deze een briefje mee laten geven dat de hond geen menselijk eten meer mag eten, omdat hij daar ziek van wordt?
Ik weet het ook niet meer hoor :P

Het lastige is dat hij toch iets weet van honden, al is een dalmatier gewoon niet te vergelijken met een chi in mijn mening. Ik kan het wel proberen, al denk ik dat hij het toch blijft doen. misschien dat heel erg boos worden een keer helpt, of zal ik de kost net zo lang laten liggen tot hij er in gaat staan? :o

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:45

Je kunt een hond toch ook leren om eten te weigeren? Dan mogen ze het pas pakken als jij het commando geeft dat het goed is, dus niet iets wat je vader vaak zegt zoals: pak maar ofzo maar gewoon iets geks wat je vader nooit zegt.
Ik hoop dat je het een beetje snapt, het staat er een beetje slordig.

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:35

DjunDjun schreef:
Je kunt een hond toch ook leren om eten te weigeren? Dan mogen ze het pas pakken als jij het commando geeft dat het goed is, dus niet iets wat je vader vaak zegt zoals: pak maar ofzo maar gewoon iets geks wat je vader nooit zegt.
Ik hoop dat je het een beetje snapt, het staat er een beetje slordig.

Dat gaat heel lastig worden vrees ik, hondje is erg trillerig ivm dat die vorige eigenaren hem niet goed behandelde dus dat gaat hij niet snappen en als een rietje bevend in een hoekje zitten

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:03

Hmm het wordt wel erg moeilijk hoor.... Probeer iig wat informatie te verzamelen over de Chihuahua want die hebben gewoon totaal andere voedingsbehoeften dan een Dalmatier... Misschien dat je daar tenminste al íets mee bereikt. Wel rot zeg!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 06:26

amyz schreef:
Hmm het wordt wel erg moeilijk hoor.... Probeer iig wat informatie te verzamelen over de Chihuahua want die hebben gewoon totaal andere voedingsbehoeften dan een Dalmatier... Misschien dat je daar tenminste al íets mee bereikt. Wel rot zeg!

Dat ga ik zeker doen, bedankt! Het gaat al om het principe, het beestje heeft genoeg aan zijn royal canin brokjes, en ik wil hem graag in goeie conditie houden omdat ik ermee hardloop. Laatst heeft hij hem zelfs een stuk cake gegeven :(

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:11

volbloedfan schreef:
Ach niet zo druk om maken,
Ik heb ook chi, was ook keurig opgevoed, en dankzij pa en ma nu ook een verwend nest haha..

Ik loop me er echt niet druk om te maken want het helpt je toch niet



Zou toch een goed gesprek met je pa aangaan!
Mijn hond heeft nóóit gebedeld. Omdat ze niets anders kreeg dan haar brokken of hondenkoekje na de wandeling.
Iedereen die mij en mijn hond kent weet dat ze niets mag! Mijn oma daar en tegen luisterd daar niet naar en met mijn verjaardag terwijl ze hond al langs haar de bank op had gelokt, geeft ze haar ook nog eens een stukje taart...

Vervolg, hond staat nu continu bij mij of mijn vriend in de keuken of hangt met haar kop op tafel als er iets van eten staat of heeft gestaan.

Het is jou hond dus jou regels ;)