Exen...zucht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Exen...zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 14:01

Ik word momenteel een beetje gestoord van mijn ex. Zo'n 2,5 maand geleden heb ik het uit gemaakt. We hadden toen 6 maanden iets. Ik ben echt keurig geweest. Heb hem verteld dat ik niks meer voor hem voelde. Hij was helemaal kapot. Hij heeft hier eerst nog de hele avond en nacht liggen snotteren en is 's ochtends toch met tegenzin vertrokken.
In die week erna kreeg ik 2 kaartjes met 'ik mis je'. Daarna ben ik nog zijn spullen gaan brengen en heb hem wederom op zeer zachtaardige wijze verteld dat het ook echt niet meer goed zou komen. Toen was ie daarna boos dat ik zo afstandelijk deed :?
Na dit alles heeft hij me een maand met rust gelaten. Toen begonnen de telefoontjes. Ik nam elke keer niet op, had er geen zin in en had bovendien ernstige gezondheidsproblemen. Daarna belde hij me wel 10x per dag. Stuurde een smsje en mailtje dat hij hier echt niet van gecharmeerd was en wilde dat ik nú terug zou bellen, omdat het anders wel eens nare gevolgen kon hebben. Ik teruggebeld. Bleek dat hij mijn sleutels nog had en die terug wilde geven. Dus ik zei: 'stuur ze anders maar op'. Dat wilde hij niet...want stel dat het kwijt zou raken met de post, dan stond er wel mijn adres op. Nou goed, daar zit ook wel wat in.
Dus de donderdag daarop is hij langsgekomen in zijn mooiste kleren, zware parfum op :+ . Hij heeft tegen mij zitten kletsen, ik heb af en toe 'goh' en 'ja' gezegd en me verder met de tv beziggehouden. Dacht dat dit wel duidelijk genoeg was. Daarna 2 weken niks gehoord.
Stuurt ie mij vorige week via Hyves een bericht hoe het is. Ik heb niks geantwoord. Kreeg ik net weer een mail dat ie echt zwaar teleurgesteld in me is. En dat hij gewoon oprecht geïnteresseerd is en hij een verklaring eist.

Wat moet ik hier nu mee? Gewoon bot zijn en zeggen dat ik geen contact meer wil? Ben bang dat ie dan echt rare dingen gaat doen. Wie weet heeft hij wel een kopie van mijn sleutel laten maken oid. Iemand een idee?

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:07

Als je bang bent voor eventuele dubbele sleutels, zou ik de sloten laten veranderen. Als jij hem duidelijk hebt aangegeven waarom het klaar is tussen jullie (want ik vind wel dat iemand het recht heeft om te weten waarom het uit is) en hij valt je daarna nog tig keer lastig, dan idd bot zijn en het contact afkappen. Ik ben daar vrij hard in.
Maar soms hebben mensen ook wat behoefte om wat meer over een breuk te praten. Maar na een relatie van een half jaar, tja.....

Aan de andere kant, hij heeft wel verdriet, he..... Liefdesverdriet is afschuwelijk. Het slijt uiteindelijk wel weer, maar het blijft naar als hij wel gevoelens voor jou had/heeft....... Ik denk dat je zelf moet inschatten of hij oprecht verdriet heeft en wat meer aanmoediging nodig heeft om echt verder met zijn leven of dat hij irritant doet. Ik kan dat niet inschatten. Sterkte ermee!

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:08

Duidelijk je grenzen aangeven en benoemen wat je van hem verwacht en wat hij van jou kan verwachten. Klinkt makkelijker dan het is maar het maakt vaak wel een hoop duidelijk!

Sterkte! Altijd vervelend zulke situaties!

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:10

echt bot doen vrees ik, subtiel zijn werkt niet... ik zit al 2,5 maand in dezelfde situatie...
als je bang bent voor sleutels, gewoon laten veranderen, dan ben je gerust...

als hij je echt lastig blijft vallen, is je gsm-nr veranderen een optie...

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 14:12

Ik heb hem wel verteld waarom ik het uitmaakte. Ik was in het begin verliefd, daarna niet meer en het ging ook niet over in houden van. Misschien is dit ook wel een beetje te vaag geweest voor hem.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:14

Volhouden! Écht bot hoeft het nog geen eens te gaan! Zoals je nu tegen hem doet is prima en duidelijk genoeg. Gewoon volhouden en duidelijk blijven maken dat het niet meer goed zal komen en dat bellen en emailen allemaal geen zin heeft omdat je voortaan niet meer zult reageren! Op een gegeven moment houdt het dan wel op. Zolang je maar totaal géén reactie geeft ;)

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:17

Ja het is lastig zo'n ex die blijft doorzagen....resoluut alle vormen van contact afbreken is de enige optie. Mocht je hem tegenkomen en hij vraagt weer waarom, vertel dan steevast hetzelfde en kap daarna het gesprek af. Ik denk dat dat het enige is wat werkt. Ik heb ook wel eens met dit bijltje gehakt, maar voor mij is uit ook echt uit en ik heb geleerd dat je dan het beste maar keihard kunt zijn(niet gemeen maar wel duidelijk) want een nog steeds verliefde ex zal alles aangrijpen om hoop uit te putten...sterkte in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:18

Bot hoeft niet, wel duidelijk.
Mannen zijn niet hintgevoelig.
Zo te lezen heeft 'ie gewoon nog een beetje hoop.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:20

wat d8 je van gewoon hem van msn verwijderen en hyves en ze nummer laten blokkeren.... dan ben je toch klaar??

je zegt zelf geen stuf meer met hem te willen maar je heb em nog wel op hyves msn etc... verwijder hem daar dan ook...
dan weetje zeker dat hij geen contact meer zoekt met je

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:20

Gewoon duidelijk zijn :j
Mocht het dan toch doorgaan(en je bent bang dat er meer gebeurt of whatever) als hij je meer dan 3x per dag ongewenst belt kan je aangifte doen van stalking.

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 14:22

Ik dacht: ook gemeen om hem meteen uit mn hyves te gooien. Op msn heb ik hem niet, maar hij heeft wel mijn e-mailadres waar hij op blijft mailen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:23

Achozzie.. Wat ben jij gemeen tegen die arme jongen! :+ :P

Ik heb er zoeen gehad die na 2x uitgaan zo wanhopig deed.. Heb er 2,5 JAAR last van gehouden, die was echt a la stalker.. Ziek gewoon..

1x recht voor zijn raap zeggen dat je er geen zin in hebt, blijft hij je lastig vallen, dan zou je kunnen overwegen een melding van stalking te doen..

fraznic

Berichten: 158
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:25

Sonja schreef:
Bot hoeft niet, wel duidelijk.
Mannen zijn niet hintgevoelig.
Zo te lezen heeft 'ie gewoon nog een beetje hoop.



Inderdaad, mannen begrijpen subtiele uitleg van dingen niet. Je kan het nog zo aardig willen brengen, maar dat maakt het voor hen alleen maar onduidelijk. Dus zeg precies wat je denkt/voelt en probeer het niet mooi te verpakken. Bot zijn hoeft niet, maar zeg wel echt wat je denkt, zonder daarachter iets 'verzachtends' te zeggen.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:26

hoi, bekend probleem... Ik heb een ander telefoonnummer genomen , en een ander mail adres. Die van mij had ook een aardige plaat voor zijn k*p. En nu nog... Erg vervelend! succes...Sommige mannen kunnen erg vasthoudend zijn

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:27

Ja maar het zijn allemaal stille hints. Of nouja, vrij stille hints. Wees duidelijk. Je laat hem komen voor je sleutels en hij blijft vervolgens wel met je praten. Wees duidelijk, stel grenzen en geef wederzijdse verwachtingen aan. Dat het voor jou over is, betekend niet dat het voor hem ook meteen over is. Mogelijk speelde dit al langer bij jou en moet hij nog aan dit idee wennen.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:29

Tjaldur schreef:
Ik dacht: ook gemeen om hem meteen uit mn hyves te gooien. Op msn heb ik hem niet, maar hij heeft wel mijn e-mailadres waar hij op blijft mailen.


Nou, ik heb mijn laatste lover direct van mijn hyves afgegooid, hoor, maar goed, dat had ook een reden. :D
Hij valt me telefonisch en qua smsjes e.d. niet lastig, spreekt me nog wel regelmatig aan in het dagelijks leven, maar we zitten ook in een situatie dat we elkaar toch nog veel moeten zien, dus daar ontkom ik helaas niet aan. Hij zit overigens nog wel op mijn hyves te gluren, maar dat moet hij weten. Blokkeren doe ik niet, vind ik niet nodig. Hij mag best weten dat het heel goed met me gaat! :D

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Exen...zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:47

Ik heb ook zo'n walgelijke ex.
Bleef maar smsen dat ie me miste dat ie van me hield...
Terwijl ik toch echt duidelijk was geweest dat het echt over was tussen ons en dat het niet meer goed kwam.
Hij heeft me nog een jaar lang op hyves na zitten zoeken, wat ik iedereen te melden had, en hoe ik mijn weken invulde.
Toen ben ik het zo zat geworden dat ik hem opgebeld heb, hem eens goed verteld heb hoe ik erover dacht en nee toen was ik zo vriendelijk niet meer.
Hem compleet genegeerd, maar hij ging gewoon door. *zucht*
Toen hij hoorde dat ik weer een nieuwe vriend had ging hij compleet door het lint, want hij had altijd stiekem nog wel hoop gehad dat het goed zou komen (meneer wanhopig)
Blegh ik word echt misselijk als ik aan die vent terug denk....
Nu is het al maanden stil en hoop dat het zo blijft.
Verder blijven negeren want dat worden ze vanzelf zat, en dan maar hopen dat 't kwartje valt...

Fury08

Berichten: 1711
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:01

Mijn exvriend en deze jongen is inmiddels 6 a 7 jaar mijn ex stuurt me nog geregeld via Hyves berichtjes... En tot 3 a 4 jaar geleden belde die me wel eens midden in de nacht en liet dan "ons" liedje horen.. Pleurde zo de hoorn erop!

Ik reageer er nooit op, en als ik hem wel eens zie dan loop ik hem straal voorbij! Ik kom hem ook wel eens tegen bij het voetballen en feesten daarvan... En mocht ik hem daar zien, draai ik me kop om en ga verder met waar ik mee bezig was... Hij is van mij geen blik meer waardig!

En dat die een verklaring eist! Hij heeft niks te eissen!! Pffff verschikkelijk zulke jongens..

Je kunt hem ook nog een keer een mailtje sturen met dat het over is en je geen behoefte hebt aan contact of wat je gevoel zegt!

Het is inderdaad heel vervelend....... Maar gewoon niet negeren en dan wordt die het vanzelf wel zat!

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 16:03

Fury08 schreef:
Mijn exvriend en deze jongen is inmiddels 6 a 7 jaar mijn ex stuurt me nog geregeld via Hyves berichtjes... En tot 3 a 4 jaar geleden belde die me wel eens midden in de nacht en liet dan "ons" liedje horen.. Pleurde zo de hoorn erop!

Ik reageer er nooit op, en als ik hem wel eens zie dan loop ik hem straal voorbij! Ik kom hem ook wel eens tegen bij het voetballen en feesten daarvan... En mocht ik hem daar zien, draai ik me kop om en ga verder met waar ik mee bezig was... Hij is van mij geen blik meer waardig!

En dat die een verklaring eist! Hij heeft niks te eissen!! Pffff verschikkelijk zulke jongens..

Je kunt hem ook nog een keer een mailtje sturen met dat het over is en je geen behoefte hebt aan contact of wat je gevoel zegt!

Het is inderdaad heel vervelend....... Maar gewoon niet negeren en dan wordt die het vanzelf wel zat!


Dat is wel heeeel erg!

Heb inmiddels hetzelfde berichtje wat ik net per mail kreeg ook op hyves gekregen.

Fury08

Berichten: 1711
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:26

Ja het is inderdaad heel erg... Dat iemand zo hopeloos kan zijn! Toen die wist waar ik werkte (toen ik nog in de winkel werkte) stond die regelmatig ineens voor me en had die weer een cadeautje... Hij ging de winkel niet uit of ik moest het aanpakken... Dus dan pakte ik het aan, het was een geurtje die gebruiken we dan als wcspray!

Hij nodigt me nog regelmatig uit om vrienden te worden op hyves, en zijn zusje ook! Ik geef niet toe, en probeer mezelf maar voor te houden dat het vanzelf wel een keer ophoud :P

Gewoon op het prullenbakje drukken op hyves, ik weet niet of je toevallig nog foto's op je hyves hebt staan waar zijn hoofd ook nog op staat.. Ik zou die ook verwijderen....

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Exen...zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:43

Vreselijk zeg, dat soort kerels.. Ik herken het wel.. Ik ben maandenlang gestalkt door een jongen die mij leuk vond en ondertussen gewoon een vriendin heeft. Het rare is nog wel: hij heeft bij mij op school gezeten, ik kwam hem tegen tijdens een avond stappen, heb even met hem gepraat omdat hij mij wel herkende en ik hem dus niet. En that's it.. :\ Meer is er niet gebeurt. Niet gedanst, niet gezoend, alleen 5 minuten gepraat.

Hij heeft mijn telefoonnummer ergens vandaan getovert, niet van mij gekregen in ieder geval! en vervolgens heeft ie me maandenlang gebeld, gesmst, gemaild, gekrabbeld, op de vreemdste tijdstippen..

Ik heb hem eerst vriendelijk geprobeerd duidelijk te maken dat ik daar niet echt behoefte aan had. Hielp niet. Vervolgens ben ik hem gaan negeren. Hielp ook niet. Op een gegeven moment ben ik ontploft en heb ik hem woest en zeer onvriendelijk verteld dat ik nooit geen last weer van hem wil hebben. Hielp redelijk :\ Ik kwam hem zaterdag op stap nog tegen en hij heeft me wel hele avond in de gaten gehouden, en hij was steeds bij me in de buurt, maar hij heeft geen woord gezegt.. Toch ben ik alweer een beetje angstig als mijn telefoon gaat, straks begint hij weer..

Ik twijfel in jou geval.. Nu hij gaat eisen heb ik wel de neiging om te advieseren: word eens goed kwaad op die jongen, dit gaat veel en veel te ver! Maar van de andere kant.. Misschien is blijven negeren toch beter.. Wel irritant hoor, ik voel gewoon irritatie opborrelen als ik je beginpost lees..

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:10

Marieke, wat zou je doen als het een paard was?

Serieus, nee is nee hoor. Welke lettergreep daarvan snapt hij dan niet? Zo'n huilebalk (ja sorry :o ) zou ik dus linea recta van m'n hyves, facebook enz. verwijderen (overleeft hij vast wel) en aangeven wat je van hem verwacht. En iemand die via email of sms een verklaring zou eisen... hoebedoelu eisen????? Prima dat hij verdrietig is maar types die dat op zo'n manier uiten... :n :r

En als hij gekalmeerd is, en je wil wel vrienden blijven, mag hij zich weer melden wanneer hij weer rustig is ;)

Marjo_Wystan

Berichten: 1819
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:32

Hmm, ik zou m inderdaad blokkeren en negeren, hard zijn helpt denk ik wel... Ook voor hem.

Is er verder een reden dat hij denkt dat het nog goed komt of iets dergelijks? Heb je het opeens uit gemaakt, zonder enige voortekenen? Op zich kan ik wel begrijpen dat hij het er dan moeilijk mee heeft, als het echt zo plotseling was, dat jullie het verder ontzettend leuk hadden oid. Betekent niet dat hij zo moet doen, behoorlijk triest eigenlijk ook, en ik denk dat het ook een man betreft die toch iets ouder is? Nou ja, in ieder geval geen tiener meer... dan zou je toch beter moeten weten.

Ik heb toen ik 14 ofzo was met een jongen gezoend, die bleef ook maar bellen, bellen, bellen. Ik wilde niet afspreken, maar ik zei het altijd subtiel, ik was 14, durfde toen nog niet heel bot iemand af te wijzen en had het ook nooit zo meegemaakt. Had een week herfstvakantie en toen dacht hij dat ik eindelijk kon afspreken, had hij zijn voetbalkamp voor mij opgezegd. :+ Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik gewoon iedere dag lekker naar de paarden toe ging, en weer niet afgesproken. Toen belde hij tijdens de 1 minuut stilte bij dodenherdenking, ik was toen gelukkig iets minder subtiel... Maar kreeg een week later een brief, een a4-tje vol met "ik hou van je, ik hou van je, ik hou van je", vervolgens niets laten horen en toen stond hij opeens aan mijn deur met mijn verjaardag, met een heule grote bos rode rozen! <3

Arme jongen moest 2 uur fietsen naar mijn huis met die bos. Ik heb het uit zijn handen gerukt, deur dicht gesmeten en (toevallig was het ook moederdag) het kaartje eraf gerukt, naar mijn mama gelopen en gezegd "kijk eens, wat er voor jou is bezorgd!"

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 22:27

Marjo_Wystan schreef:
Hmm, ik zou m inderdaad blokkeren en negeren, hard zijn helpt denk ik wel... Ook voor hem.

Is er verder een reden dat hij denkt dat het nog goed komt of iets dergelijks? Heb je het opeens uit gemaakt, zonder enige voortekenen? Op zich kan ik wel begrijpen dat hij het er dan moeilijk mee heeft, als het echt zo plotseling was, dat jullie het verder ontzettend leuk hadden oid. Betekent niet dat hij zo moet doen, behoorlijk triest eigenlijk ook, en ik denk dat het ook een man betreft die toch iets ouder is? Nou ja, in ieder geval geen tiener meer... dan zou je toch beter moeten weten.

Ik heb toen ik 14 ofzo was met een jongen gezoend, die bleef ook maar bellen, bellen, bellen. Ik wilde niet afspreken, maar ik zei het altijd subtiel, ik was 14, durfde toen nog niet heel bot iemand af te wijzen en had het ook nooit zo meegemaakt. Had een week herfstvakantie en toen dacht hij dat ik eindelijk kon afspreken, had hij zijn voetbalkamp voor mij opgezegd. :+ Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik gewoon iedere dag lekker naar de paarden toe ging, en weer niet afgesproken. Toen belde hij tijdens de 1 minuut stilte bij dodenherdenking, ik was toen gelukkig iets minder subtiel... Maar kreeg een week later een brief, een a4-tje vol met "ik hou van je, ik hou van je, ik hou van je", vervolgens niets laten horen en toen stond hij opeens aan mijn deur met mijn verjaardag, met een heule grote bos rode rozen! <3

Arme jongen moest 2 uur fietsen naar mijn huis met die bos. Ik heb het uit zijn handen gerukt, deur dicht gesmeten en (toevallig was het ook moederdag) het kaartje eraf gerukt, naar mijn mama gelopen en gezegd "kijk eens, wat er voor jou is bezorgd!"


_O-

Hij is 27, maar gedraagt zich wel als veel en veel jonger. Heb ook aangegeven dat ik daar moeite mee had. Daarbij denk ik ook dat hij autistisch is. Ik denk eigenlijk niet zozeer dat hij er nog hoop op heeft dat het goed komt. Denk dat hij nu op vriendschappelijke basis verder wil. Toen hij bij mij was zei hij ook dat hij een vriendengroep ging zoeken, omdat ie eigenlijk helemaal geen vrienden heeft. Maarja, heb hem toen in zn gezicht uitgelachen. Niet echt aardig, maar hij snapt het nu dus nóg niet. En ik krijg sowieso de kriebels van mensen die boos worden als je een smsje niet beantwoord.

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:34

Citaat:
Arme jongen moest 2 uur fietsen naar mijn huis met die bos. Ik heb het uit zijn handen gerukt, deur dicht gesmeten en (toevallig was het ook moederdag) het kaartje eraf gerukt, naar mijn mama gelopen en gezegd "kijk eens, wat er voor jou is bezorgd!"


:') Agag
Ik kan je geen tips geven sorry, hij is wel lief! Je zal wel denken wat zegt zei nou!
Ik ken alleen maar *** exen, die heel gemeen zijn