Ah nee he. pup gedumpt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Ah nee he. pup gedumpt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 12:47

Gaat om half 10 's avonds de deurbel. Kennissen van tante staan aan de deur met een pup. Omdat tante die zo graag wilde. Nou is ze helemaal niet in staat om een pup op te voeden, ze kan haar eigen hond niet eens voldoende aandacht en eten geven op het moment (chronisch ziek)...Mijn nekharen gingen gelijk rechtop staan...pupje aangenomen en aan Jason laten zien. En vertelde het verhaal.
Hij op hoge poten naar tante toe, want een pup kan echt niet. Helemaal niet van dit formaat. Want het pupje past in je hand, echt zo klein. En aangezien lompe Diesel hier ook rondloopt is dat echt wel gevaarlijk. En zindelijk maken kan ze hem helemaal niet vanwege haar ziekte dus.
Zij komen de slaapkamer binnen waar ik zat het het pupje, en ze zei dat ze alleen maar een grapje had gemaakt dat ze hem zo graag wilde hebben, maar dat ze dat niet meende.

En dan zit je daar met een pupje. Veels te klein met een mega wormen buik, een groot hoofd en een eng dun nekje. Chi-achtig met in verhouding grote hangoortjes. Black/tan en het is een reutje. Hij schijnt 9 weken oud te zijn.
Jason's eerste neiging was dat ze hem maar weer moesten komen ophalen. Maar aangezien dat echt 'trailer trash' is vond ik dat geen strak plan.
Houden was mijn eerste gedachte.
Maar ik vraag me af of ie gezond is.

Hij ligt op bed, ging gelijk slapen, zonder rond te kijken. Molly grommelde een beetje naar hem, misschien een teken dat er iets niet goed zit? Hij was ook heel erg angstig, probeert weg te kruipen, en nou ja. Nu ligt ie naast Jason op bed.

We gaan het een paar dagen aankijken, en als ie toch gezond blijkt te zijn gaan we van het weekend een heel goed huisje voor hem zoeken. Misschien zelf wel mijn schoonouders, maar die hebben er al zoveel.
Met Diesel is het gewoon gevaarlijk om zo'n klein ding te houden en financieel is het niet zo'n goed plan ook.
Nog een mond om te voeden, die DA kosten mee gaat brengen en Diesel is trouwens ook dezelfde leeftijd. En twee reuen dezelfde leeftijd lijkt me dan ook weer niet zo'n goed plan.
En de vraag is hoe groot hij wordt, als hij zo klein blijft als een Chi dan kan het echt niet samen.

Jeetje wat een gedoe op de late avond


DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Re: Ah nee he. pup gedumpt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:49

ahh jeetje zeg :(
Heb je een foto van t beessie? Hoop dat hij een goed huisje krijgt, die goed voor hem zorgt.

Uit het oog, maar nooit uit het hart
Jax, Apache x Jazz, L1+10 PR: 218
Aram, Arabische volbloed ZZ-Licht+10 PR: 240, ZZ-Zwaar gestart, geen winst.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:50

agossie

ik hoop dat er snel een oplossing komt voor het hondje

echt sneu...

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:50

Gelijk laten checken op Parvo, dat als eerste! Hoor daar zoveel horrorverhalen over... Voor je andere hond het ook heeft.

Ik zou toch echt even de dierenarts helemaal naar hem laten kijken, pupje kan er ook niks aan doen. Desnoods de kosten verhalen op je tante?

Heel veel succes in elk geval, tis niet niks, ineens zo'n hummeltje op de stoep.

Anoniem

Re: Ah nee he. pup gedumpt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:03

Oh wat sneu dat.......

(2 reuen kan wel trouwens hoor, heb er hier 1 van 3 en van anderhalf, maar 2 puppen van de zelfde leeftijd..... := )

Zou hem idd eerst maar eens meenemen naar de DA.

Domme domme mensen heb je toch....... arm hondje ;(

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:39

Ja maar Diesel is een Duitse Dog kruising en dit kleintje is letterlijk doormidden als hij iets enthousiast doet met zijn poot oid. Dus dan zou ik altijd op moeten letten, maar heb geen tijd om politie agentje te spelen...
Mijn schoonvader wilde hem niet...

Heb een foto gemaakt, zal ff uploaden.

Edit: wat betreft Parvo, hij eet goed, heeft geen koorts en is niet meer zo lusteloos. Eerder heel erg bang.


_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Ah nee he. pup gedumpt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:42

ben benieuwd naar de foto...
arm diertje... hopen dat hij een leuk persoon vindt die hem wil verzorgen...
een deense dog in combinatie met zo'n ukkie kan inderdaad wel voor problemen zorgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:44

Sancha schreef:
Ja maar Diesel is een Duitse Dog kruising en dit kleintje is letterlijk doormidden als hij iets enthousiast doet met zijn poot oid. Dus dan zou ik altijd op moeten letten, maar heb geen tijd om politie agentje te spelen...
Mijn schoonvader wilde hem niet...

Heb een foto gemaakt, zal ff uploaden.

Edit: wat betreft Parvo, hij eet goed, heeft geen koorts en is niet meer zo lusteloos. Eerder heel erg bang.

Daarom wil ik ook geen klein hondje, gaat niet goedkomen met die kerels van mij :n

Vind het wel geweldig sneu, zulke dingen, heb het ook met mijn vorige buren meegemaakt, elke keer weer een puppie, maar de een beet, en de ander was niet zindelijk, enz, enz..... 't lag nooit aan hun......

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:52

Ja groot gelijk. Ik hou ze nu apart. Ze mogen wel even snuffelen als ik buiten ben maar dan zit ik er letterlijk bovenop en Diesel mag niet te dichtbij komen. Snapt ie prima trouwens.
Maar het is gewoon niet verstandig als we hem houden.
Zou graag willen hoor! Als het aan mij lag was Molly zo'n klein hondje geweest. Maar Jason wil er echt niet aan. En begrijpelijk, hij is helemaal niet het type voor kleine hondjes. Hij zou er zo bovenop gaan staan oid, hij denkt daar niet bij na.

Kleintje ligt nu te slapen op bed.

Pijn in mijn hart maar ik zal echt een ander huisje voor hem moeten zoeken. Bah. Zei gister al tegen Jason...dumpen ze me eerst een pup in de schoot om hem vervolgens weer af te nemen _-:(

Fotootje:

Afbeelding
Afbeelding

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ah nee he. pup gedumpt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:56

Het is dat we al 3 honden hebben en mijn vriend me vermoord om nog een vierde bij te nemen. Maar anders was hij zeer welkom. Veel succes met het zoeken naar een leuk tehuis voor hem dat verdiend hij

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:57

ooo wat een scheetje!

Ik zou hem zo op halen als je niet zo ver weg woonde :(

Sommige mensen snap je niet!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:58

Ziet eruit als een erg kleine dwergpincher. Wat een droppie zeg! En wat een gedoe voor jullie!!!

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:59

Oh zie nu pas dat je niet in NL woont, wou je al pb-en dat ik wel wou ophalen...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:00

omg, wat een poepie. ik ben blij dat hij bij goede mensen terecht is gekomen! al is het voor jullie erg moeilijk om weer afstand te doen. ik zou bijna zeggen breng maar hier, maar is een beetje te ver van huis :D ik hoop dat het goed komt, hou je ons op de hoogte? heel veel succes

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:00

wat een schatje...! <3
lastig dat je via bokt niemand kunt vinden die hem kan opvangen...

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 14:01

Ja, als ik in NL gewoond had ik hem zeker weten weg gegeven maar dat gaat nu helaas niet :(
Enige hoop is dat mijn schoonmoeder hem wil en dan mijn schoonvader wil overhalen. Maar dat zie ik niet zo gebeuren.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:01

Nou....mocht iemand toevallig bij je in de buurt zijn en weer naar NL gaan...hou ik me alsnog aanbevolen.
Beetje onlogisch denk ik..

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:03

Hij is wel lief :+:
Ik kan me er ook ZO boos om maken wanneer mensen zomaar in het wilde weg hondjes en dan vooral puppiiiiies gaan kopen want ze zijn zo lief en schattig en achja .. En dan nog bij iemand anders gaan aanbellen .. Pff.
Wel knap dat je -al is het maar tijdelijk- voor opvang 'wil' zorgen.

Springruit06
Berichten: 2894
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:05

Ooh wat een super schatje <3
Laatst bijgewerkt door Springruit06 op 16-09-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:05

Woon je in Amerika? Zo niet, dan kan ik anders thuis altijd eens overleggen.. Ik ben nu al verliefd..............

Wear a smile- One size fits all

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 14:06

mazzeltje schreef:
Nou....mocht iemand toevallig bij je in de buurt zijn en weer naar NL gaan...hou ik me alsnog aanbevolen.
Beetje onlogisch denk ik..


Dat zou kunnen maar er zitten dan wel veel kosten aan verbonden denk ik. En entingen en wachtperiode's |(

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:06

Mayflower_ schreef:
Woon je in Amerika? Zo niet, dan kan ik anders thuis altijd eens overleggen.. Ik ben nu al verliefd..............

Hééé, ik was eerst hè! *D

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:07

Sancha schreef:
mazzeltje schreef:
Nou....mocht iemand toevallig bij je in de buurt zijn en weer naar NL gaan...hou ik me alsnog aanbevolen.
Beetje onlogisch denk ik..


Dat zou kunnen maar er zitten dan wel veel kosten aan verbonden denk ik. En entingen en wachtperiode's |(

Daar zou toch een mouw aan te passen zijn.

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:07

mazzeltje schreef:
Mayflower_ schreef:
Woon je in Amerika? Zo niet, dan kan ik anders thuis altijd eens overleggen.. Ik ben nu al verliefd..............

Hééé, ik was eerst hè! *D


Maar ik ga alleen overleggen.. O:)

Wear a smile- One size fits all

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:09

Aaaah, wat een poepie..! Je mag hem brengen hoor (is alleen wel een eindje reizen). :D

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 111 bezoekers