Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 12:04

We hebben een huis gekocht met stuk grond.. Het is nu nog allemaal bos. Heel veel kleine boompjes en een aantal grote, met daar tussendoor een en al klimop := Het kruipt over het hele perceel.
Wie weet hoe ik hier het beste vanaf kan komen?

We hebben al onkruid-verwijderaar gehaald.. moesten we een flinke scheut daarvan mengen met water en alles besproeien, hopen dat het kapot gaat, maar klimop krijg je moeilijk kapot..
Maargoed.. de klimop is besproeid. Nu is het afwachten of ie dood gaat..
En dan?
Zo gauw het een beetje geel/bruin is uittrekken? Of eerst nog een keer spuiten?

Over een paar maanden worden alle bomen gerooid en komt een machine die alle boomstronken en planten hakselt en onder het land in mengt. Ik zou dus het liefst alle klimop weg hebben tegen die tijd. Maar hoe zorg je dat de wortels die wél nog in de grond zitten, niet opnieuw gaan uitspringen?

Iemand ervaring hiermee?

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:06

Klimop kan ook behoorlijke wortels en 'stammen' hebben, ik zou het gewoon mee laten rooien door een kraan/graafmachine.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:09

Mijn ervaring is dat je het het beste klein krijgt met de hand. Gewoon per plek trekken. Zeker als het ergens echt een mat is: een klein stukje oprollen, de wortels zoveel mogelijk eruit trekken en de rest knippen, weer een stukje rollen en ga zo maar door. De restjes worden dan wel kapot gemaakt met de graafmachine, maar dan komt er minder terug. En bijhouden naderhand, dat is eigenlijk nog wel het belangrijkste.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 12:14

Ja, het grootste deel van de klimop zal ik idd met de hand moeten verwijderen := Ruim 1000 m² :=
Maar het belangrijkste is dat de wortel weg/kapot is, en dat t klimop niet sneller terug groeit dan het gras dat we gaan inzaaien :Y)
Of zou zo'n wortel niet meer verder groeien nadat ie gehakselt is met die machine?

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:49

Rena van mij is dòl op klimop :D

Kun je niet uitzoeken of het kwaad kan in die hoeveelheden , en de paarden erop gooien :P

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 13:30

Het is sowieso giftig, hoe giftig precies weet ik niet, maar mn paard heeft nogal snel last van koliek dus dat risico neem ik liever niet ;)

Het perceel staat nu ook echt VOL klimop := Een heel matje, van zeker 20 tot 30 cm hoog, met er doorheen een aantal 'wandelpaadjes' :')

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:40

Okee , dat is jammer !

Woeiiii dat is wel VEEL klimop , Rena zou van de aanblik alleen al in extase blijven denk ik :D

Daar kun je ook niet lopen dan , wordt je steeds getackeld door zo'n streng klimop :P Zo hebben wij hier wat opdringerige pispotten , ook van die waardeloze dingen , die pakken ineens je been vast terwijl je aan het lopen bent :P

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe klimop weg krijgen uit wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 13:51

Ik zal vanavond eens een foto maken. Je kan er inderdaad echt niet doorheen, je zakt helemaal weg :=
Beetje zoals hier (foto van Google): http://www.tuinpulsatilla.nl/images/upl ... klimop.JPG _O-

Daarom wil ik dus echt zoveel mogelijk kapot spuiten ofzo, als ik t gewoon onder de grond in mix dan ben ik bang dat het hele matje binnen een jaar weer terug is :')