Ervaring met MSM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voorkeur?

Elektrolyten
Geen stemmen
MSM
5 (100%)
Pavo Vit15
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 5


CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Ervaring met MSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:07

Ik vroeg me af of er nog een medebokker MSM geeft aan zijn/haar paard..

Ik ben me aan het orienteren in Suplementen die ik na de muscle build wil geven..

Van de ene hoor ik Elektrolyten, de andere raar me MSM aan en ik krijg ook nog Vit15 aanbevolen..

Ik zou graag jullie ervaringen hierin willen weten, of eventueel andere ervaringen..

Mijn (3jarig) paardje krijgt nu muscle build omdat hij een iets zwakkere achterhand heeft.. Ik hem wil gebruiken voor de hogere dressuur en springsport. Na overleg met stalhouder en DA bepaald dat hij 1 x een kuur van 5 weken krijgt..
Daarna wil ik hem bijvoeren met een supplement voor een extra toevoeging; iets voor het herstellen van spieren en pezen na een zware training; iets voor overall wat hij nodig zou hebben..
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 08-09-10 18:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Jazzebel
Berichten: 106
Geregistreerd: 16-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:16

Waar wil je het voor geven?

Er staan nu namelijk 3 totaal verschillende 'supplementen' die allemaal ergens anders goed voor zijn.
Msm is ontstekingsremmend en werkt heel goed op pezen, banden maar bv ook op de luchtwegen.
Electrolyten, zouten eventueel gemengd met een 'suiker' wordt voornamelijk gebruikt voor paarden die hard moeten werken en veel zweten en dan nog met name met warm weer.
En de vit25 is neem ik aan een voedingsupplement met meerdere vitaminen en mineralen?
Dus misschien even vermelden waarvoor je paard muscle build krijgt en waarom je nu eventueel een nieuw supplement wilt bij geven dan krijg je denk ik een duidelijker antwoord waar je ook iets mee kan ;)

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Ervaring met MSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:33

heb extra info erbij gezet

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:27

ik gebruik msm nu denk ik 4 weken.. echt lekker vind ze het niet en of het effect heeft weet ik ook nog niet.. ze heeft een peesblessure aan t checkligament, als t goed is word ie over een week weer gescant dus dan ga ik zien of t in combinatie met stappen geholpen heeft.. zowieso schijnt het in t geheel goed spul te zijn voor je paard! mijn paard gaat kwa spieren vrij snel achteruit en is gewoon iets zwakker op de benen.. dus voor haar zal t vast goed zijn.
zal wel ff melden of t kwa genezen sneller is dan de voorspelling of niet, zo ja dan zal t denk geholpen hebben :D

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Ervaring met MSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 12:54

Ben benieuwd naar het effect dan

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Re: Ervaring met MSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:36

MSM is een veelzijdig product waarbij ik bijzonder goede resultaten gezien heb. Bevorderend voor oa het algehele welzijn, peesproblemen, stijfheid ( wel uitsluiten dat er geen problemen zoals arthrose zijn).
Ik heb het gebruik bij meerdere paarden gevolgd en kan alleen maar zeggen dat ik dit product graag aanbeveel.
Electrolytes gebruikten we met name in amerika veel en hier in de zomer als de paarden zwaar in de sport liepen.

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Ervaring met MSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:08

nou ik denk dat de MSM toch best wel heeft geholpen bij de peesblessure van m'n paard!
ik heb vandaag dus de 2e scan gehad en de blessure is al bijna over, zit nog een heel klein miniscuul plekje. ondanks dat ik me dus niet aan m'n stapschema heb gehouden, moest 2x op een dag 20 min, maar heb maar 1x op een dag 20 min gedaan plus soms een dag zelfs niet, is t dus zeer goed genezen en mag ik er weer op gaan zitten..
ben erg blij! en blijf msm gewoon lekker geven door t voer, kan nooit geen kwaad en schijnt in t algemeen gewoon erg goed te zijn!

ayas
Berichten: 363
Geregistreerd: 16-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:59

MSM, in verband met slijtageklachten door ouderdom. 1) Ouwe merrie loopt er zichtbaar beter en meer ontspannen op. 2) Sportpaard ter preventie van peesproblemen.