programma voor lay-out tijdschrift?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

programma voor lay-out tijdschrift?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 20:53

Ha Bokkers,

ik ben studente Sociaal-Pedagogische Hulpverlening. Voor een opdracht moet ik in een groepje een vakblad maken over mensen met een lichte verstandelijke beperking. Omdat we natuurlijk graag willen dat het vakblad er zo professioneel mogelijk uitziet, zijn we op zoek naar een programma waarmee je mooie lay-out kunt maken voor een tijdschrift. Voorwaarde is wel dat het gratis te downloaden moet zijn. Wie weet of er zo'n programma bestaat en waar het te downloaden is? Alvast super bedankt!!
:wave:

- als de liefde maar blijft winnen -


Anarya
Berichten: 176
Geregistreerd: 26-09-09

Re: programma voor lay-out tijdschrift?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:56

Adobe InDesign is hiervoor heel geschikt. Als het goed is kan je een 30 dagen trail versie downloaden.

Anoniem

Re: programma voor lay-out tijdschrift?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:29

Indesign is hier inderdaad ideaal voor.
En op youtube zijn ook uitleg filmpjes ervoor :)
Vroeger gebruikte ik ook wel QuarkExpress, maar ik weet niet of dat nog in gebruik is.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: programma voor lay-out tijdschrift?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:55

Probeer Scribus eens :)
Dat is een gratis (open source) programma dat heel veel lijkt op Indesign, heeft zelfs al veel prijzen gewonnen :D
http://www.scribus.net/

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 15:12

hardstikke bedankt allemaal! Zodra ik er volgende week tijd voor heb ga ik ze even uitproberen. Ik ben sowieso al blij dat er zulke programma's bestaan ;)

- als de liefde maar blijft winnen -


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleionomae, GoogleAdsense, ManonGrr, really_me, Rijsa en 7 bezoekers