Hackney's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
flamon
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-06

Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:30

Hey Hey

IS er ook een topic waar er gezellig wordt geklets over Hackney's.

Want aanstaanda zaterdag komt onze nieuwe aanwinst deze kant op een Hackney hengst van 15 jaar en ik zou het wel leuk vinden om met mensen te praten die of zelf een Hackney hebben of er mee werken.

Liefs Flamon

:¨·.·¨:
`·. Maura. Het Friese paarden ras is mijn passie.


levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:34

Ik weet niet of er al zo'n topic bestaat, maar als die er is wil ik me daar graag melden :) Ik heb zelf geen hackney, maar ik ben wel een paar keer mee geweest op wedstrijd om te helpen. Ik ga misschien over een tijdje young riders starten. Ga jij dat ook doen?

Edit: Krijgen jullie een grote of kleine maat?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:29

Er is nog geen kletstopic over hackney's, er zijn weinig hackneyliefhebbers hier op bokt.

Ik ben ook benieuwd naar wat voor een hengst je op stal krijgt.
Levine, op wedstrijd mee geweest? Gezien je woonplaats, toevallig met de fam. Seebregts, met Hillstreet Joey en Hillstreet Cover Girl?

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

sarona27

Berichten: 228
Geregistreerd: 13-06-10

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:42

nou heb toen ik nog pubertje was een hackney welch verzorgt echt super beest volg dit ook even

16 september 2010 ben ik de super trotse mama geworden van angelo luciano !!!

Eind zwangerschap 83,5 kilo en nu 73,5 gaat langzaam de goeie kant op

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:39

Neonlight schreef:
Er is nog geen kletstopic over hackney's, er zijn weinig hackneyliefhebbers hier op bokt.

Ik ben ook benieuwd naar wat voor een hengst je op stal krijgt.
Levine, op wedstrijd mee geweest? Gezien je woonplaats, toevallig met de fam. Seebregts, met Hillstreet Joey en Hillstreet Cover Girl?


Wat leuk! Ja dat klopt als een bus ;) Dit weekend gaan ze naar horse event, ik kan alleen helaas niet mee.

Het is heel dubbel wat de interesse voor de hackney's betreft als je het mij vraagt. Aan de ene kant is het logisch dat er weinig hackney liefhebbers zijn omdat het toch wel een sport apart is, het is vrij duur (dit zijn eigenlijk alle takken van de paardensport wel, maar toch). Daarbij is het heel moeilijk om in deze sport te rollen als je leek bent op dit gebied.
Anderzijds is het hartstikke zonde, de hackney's zijn zo prachtig mooi om te zien en de wedstrijden zijn tig keer leuker dan menig dressuur wedstrijd!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:46

Jan helpt ons regelmatig met ons tweespan. :)
De wedstrijden zijn inderdaad supergezellig en sportief. Iedereen helpt elkaar, leent spullen aan elkaar, er worden zelfs hackney's aan elkaar geleend. :j
Het is inderdaad haast niet te bekostigen, ik heb het geluk dat ik er ook maar ingerold ben. Maar het materiaal en alles is bijzonder kostbaar. Ik ben zelf nu 25 jaar actief in de hackneysport, waarvan 20 jaar ook als rijder. Eerste paar jaar alleen als groom, want je moest minimaal 16 zijn om te mogen rijden.

Ik weet dat ze op Horse Event zijn, de eigenaar van de hackney's waar ik mee rijdt heeft veel contact met hun over shows, Beesd hebben ze ook samen geregeld. Zelf ben ik morgen op Horse Event vanwege de boktlounge, en ik ga ze zeker opzoeken.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

sarona27

Berichten: 228
Geregistreerd: 13-06-10

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:48

HUn been bewegingen ben ik helemaal weg van.

16 september 2010 ben ik de super trotse mama geworden van angelo luciano !!!

Eind zwangerschap 83,5 kilo en nu 73,5 gaat langzaam de goeie kant op

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:51

Leuk om te horen! Ik ben benieuwd hoe het ze morgen afgaat :j

Het is inderdaad ook mijn geluk dat ik Ilse en Jan ken, anders zou er geen beginnen aan zijn.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:57

Ik heb ook een nu 6 jarige Hackney - welsh merrie beleerd voor iemand. Man, dat paard leerde onwijs snel.
Ze had wel pit, maar oh wat een leuk dier was dat.
Vorig jaar is ze verkocht aan een 15jarig meisje in de buurt, die hebben haar verder beleerd ohz en het gaat fantastisch.

Haar hoefbevangen moeder had ik ook nog een tijdje gedaan (tot ze ingeslapen moest worden wegens pijn waardoor ze niet meer bekapt kon worden). Zij had ook bewegingen, geweldige pony's.
Ik heb geen ervaring met Hackney paard trouwens.
Zou die 6 jarige graag terug willen kopen en inspannen, als ze een beetje opgericht wordt heeft ze mooie knie actie.

Leuk topic!

flamon
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 14:52

MM dan is bij deze dit het eerste hackney topic :D:D

Hij is gisteren aan gekomen. en hij is zoooo leuk. zal snel foto's maken en hier plaatsen.
Vind hackney''s steeds leuker. Het hengstje wat nu bij ons op stal staat is echt super !!
Hij moet nog wel echt even wennen en heeft nog nooit met andere paarden gestaan. Je ziet echt duidelijk dat hij nog moet wennen

:¨·.·¨:
`·. Maura. Het Friese paarden ras is mijn passie.

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:58

Mijn eerste pony was een hackneymerrietje. Gewéldig vond ik haar (vind, want ze leeft nog steeds ;) ). Ze was officieel in eigendom van mijn opa die op zeer kleine schaal fokte met hackney's. Echt heel leuke paardjes zijn het! Zeer pittig en klein maar fijn :D.

flamon
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 18:54

Heb vandaag foto,s gemaakt ga ze er snel op zetten dan kunnen jullie de nieuwe trots zien

:¨·.·¨:
`·. Maura. Het Friese paarden ras is mijn passie.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:25

Ik ben benieuwd Flamon. :j
Het leuke aan hackney's vind ik dat ze juist helemaal niet zo zijn als veel mensen denken. Veel zijn er ontzettend lief op stal en gewoon knuffels, en heel lief voor kinderen.
Alleen als ze aan het werk moeten gaan ze er ook voor 300% voor, ze hebben gewoon veel inzet en looplust, daardoor lijken ze erg wild en vurig, maar eigenlijk is het gewoon werklust.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

flamon
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 15:34

Neonlight ben het helemaal met je eens

ze geven mensen soms een verkeerde indruk terwijl ze echt heel lief kunnen zijn.
Nu moet ik wel toe geven dat ik er eerst ook anders over dacht maar dit hengstje ( Little Prince) heeft wel mijn hartje gestolen hij is echt heel leuk !!

:¨·.·¨:
`·. Maura. Het Friese paarden ras is mijn passie.

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:40

Heb je al foto's? :)

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:46

ik heb 6 maanden geleden een hackney hengst gehad voor de verkoop.
Hij had meer kwaliteiten voor ingereden te worden en kon een leuke proef lopen. Baal er ook echt van dat ik hem heb weggedaan maar had geen keus. Bij dat paard kon ik zeggen dit is me maatje heb ik nog nooit gehad.
Ook heb ik vorig jaar een hackney pony gekocht, die gaat straks concours lopen achter de kar (zie Camo profiel)
Vind het een geweldig ras.

Dus wie ow wie heeft sinds een maand(hij is weer doorverkocht) een bruine ruin gekocht? zie Dobey in me profiel. Stiekem hoop ik hem nog te zien en dat hij er weer net zo uit ziet als jaartje geleden.

---

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:51

Gefokt door Looije zie ik aan de naam.
Wat was de stamboeknaam van Dobey? Kan mijn ogen en oren open houden, alleen zal dat pas volgend voorjaar worden, wedstrijden zijn weer voorbij en ik zie de hackneyliefhebbers nu eigenlijk niet.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:23

Dobey zijn stamboeknaam iets met sparta.

Dobey wordt niet uitgebracht in de hackneysport ben ik bang, gewoon recreatie. Bedankt! Wil hem zo graag weer zien

---

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:56

En hoe oud?

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:55

Neonlight schreef:
En hoe oud?



uit mijn hoofd 8.

Heb je de foto gezien in me profiel?

---


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:59

Mag ik me dan melden als mee lezer?

Heb geen hackney's, maar vind ze (kleine maat trouwens) ge-wel-dig!
Niet speciaal om t gangwerk, maar het karakter, zo goud en goud eerlijk!
Ben ooit als 14 jarige ofzo besmet door Dhr de Jong(e?) (leeft die nog?) uit Bleskensgraaf. Hij reed destijds met Exaltina (v. Exalted) en Royals Ricknick, zowel in de enkelspan al 2span rubrieken.
Verder had mijn trainer, toen hij hier op stal kwam ook een hackney staan, die mij *sort of* over mn menangst geholpen heeft (een zoon van Convictions Boy).

Kan dus niet heel veel mee kleppen, maar lees graag :j (dan weten jullie dat er een meelezer is ;) )

SunNDLM
Berichten: 713
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: "Quaedamme"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:10

Oeh hackneys!
Geweldige pony's!
Ze rij ik nu niet meer met hackneys maar heb er 2 getraind.
1 genaamd Little Denzy Boy en heeft op het hoogste niveau gelopen.
1 genaamd Flaming star of the corner en heeft ook een aantal wedstrijden gelopen maar was 'niet te rijden'.
Ze zijn daarna op stal gekomen bij Jacco van 't Westende en ik trainde ze. Jacco heeft altijd in de aangespannen sport gereden maar is nu aan het mennen, en met succes! Hij reedt lang 2-spannen maar is nu gestart met een 4-span hackney klasse 2 samengesteld en gaat over 2 weken naar de Nederlandse kampioenschappen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:15

Ik begreep trouwens op een concours 2 weken geleden dat ze de opzet af willen schaffen? (er reden al een aantal combinaties zonder)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:47

Dat is al langer aan de orde, maar of het er doorheen komt, geen flauw idee.
Exaltina, ik ken die merrie. :j Reedhill's Play Boy (in mijn profiel te zien in de foto van het tweespan, de linkerpony van het span) was ook een Exalted-nakomeling, dit waren eigenlijk de enige 2 op wedstrijd die er liepen. Exalted zelf was een draak van een pony, en de nakomelingen waren ook niet al te makkelijk.

Little Denzy Boy, volgens mij heette die net wat anders. En die heeft Jacco tot de ereklasse gereden, maar niet op het hoogste nivo, want Jacco startte niet nationaal maar regionaal. Maar die loopt nog steeds op wedstrijden, en is voornamelijk succesvol bij de tweespannen. Ook nationaal.
Afbeelding
De pony op de voorgrond is het. Hij heet nu Leyrun Dancing. Jacco ken ik trouwens ook goed. :j Jammergenoeg zien we ze niet meer vaak nu ze de mensport ingegaan zijn.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hackney's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:54

Exaltina was in de omgang een verschrikkelijke bitch, maar voor de wagen geweldig.

Heb jij enig idee of meneer de jonge (als het je uberhaubt wat zegt) nog leeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers