Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 19:36

Nadat we onze stoere oude rode kater Mimir (17) op 1 september hebben moeten laten inslapen merkten we op dat onze andere oude kater (15) een katgenootje in huis toch wel erg miste. Afgelopen vrijdag zijn we dan ook naar het asiel gegaan om een oudjes-tour te krijgen en daar 1 of 2 katten uit te kiezen. Eigenlijk was de keuze al vrij snel gemaakt, ondanks dat er zoveel leuke katten zaten. We hadden natuurlijk wel al een kat thuis, dus een hoop katten vielen af. Ook katten met een ander dieet dan blaadgruis/geen dieet vielen af en toen bleven er gelukkig al een heel stuk minder over.

De eerste die we hebben gekozen is Muninn, bij het asiel bekend als Mieps. Hij liep mijn vriend meteen achterna en bleef hem volgen als een hondje. Die kan je dan toch niet daar laten zitten? Hij zat al sinds mei 2009 in het asiel en is 13 jaar. Hij is wit met zwart en komt van een oude mevrouw af die naar het verzorgingstehuis moest.

De tweede die we hebben gekozen is Nimueh, bij het asiel Toetsie. Zij zat in de ziekenboeg en heeft een te snel werkende schildklier, hier krijgt ze net als onze andere kater Tiamat pilletjes voor. Toetsie was in het asiel erg schuw en liet zich niet gemakkelijk aaien. Ze is 13 jaar en is een schildpadpoes met wit en komt ook van een oude mevrouw af.

Vandaag heb ik ze opgehaald en is een vrijwilligster van het asiel zo lief geweest om me een lift naar huis te geven en even te kijken hoe het met de katten ging. Thuis aangekomen ging Nimueh het huis meteen verkennen en plofte neer op een mandje van Tiamat. Tiamat lag ondertussen te ronken op het bed en heeft niet gemerkt dat er nieuwe oude katten aanwezig waren in zijn huis. Nimueh heeft al snel wat gegeten en haar pilletje braaf ingenomen. Muninn daarintegen vind het echt dood en doodeng. Nadat hij angstig rond had gekeken, is hij heel voorzichtig de trap op geslopen en is bovenaan de trap daar voor de deur gaan zitten. Hij woonde nog net niet in de muur. Net waren we hem kwijt. Bleek hij zich onder en achter mijn gitaar met standaard te hebben gewurmd. Geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, maar daar zit hij dus.

Ondertussen heben Tiamat en Nimueh wel kennis gemaakt. Er is een hoop gestaard, gesnuffeld en 1x geblazen, maar dat is het. Ondertussen ligt mevrouw ook luid spinnend op het mandje.

Voor foto's: http://www.dierenasiel.net/ALMERE/A-ONZE%20DIEREN-katten.html En dan zijn het dus Mieps en Toetsie.

Kiki

Berichten: 1230
Geregistreerd: 24-11-08
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:39

Wat fijn dat jullie kat nu twee nieuwe huisgenootjes heeft!
Super dat jullie dan twee oudere katten uit het asiel halen. +:)+
Veel plezier met ze!

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:45

Wat super dat je deze 2 oudjes een huisje hebt geboden, veel plezier met ze, en het komt vast goed. Ik heb 2 jaar geleden een kat uit het asiel gehaald, die verstopte zich de eerste dagen ook, maar is ook helemaal goed gekomen

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:42

1 woord: Respect!!! _/-\o_

xxJacqyxx

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:43

Helemaal super dat je die lieve oudjes een tweede kans wil geven! +:)+

Komt helemaal goed met ze, en voor je het weet liggen ze alle drie heerlijk bij elkaar te slapen!

Veel plezier met ze toegewenst! <3

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:01

Er steekt nu een rood/wit pootje vanonder het gordijn vandaan. Tiamat zit er steeds heel nieuwsgierig aan te snuffelen. We hebben gordijnen tot aan de grond en mevrouw vind de 30 cm tussen het raam en de gordijnen een hele fijne slaapplek.

Muninn hebben we naar de logeerkamer verhuisd. We vonden het nog niet zo'n goed idee voor hem om ook kennis te moeten maken met Tiamat (en eigenlijk kent hij Nimueh ook niet). Daar heeft hij ook gewoon alles, alleen effe kleiner en een bed om onder te liggen. Even rust voor hem en als ik morgen mijn rondje TNT heb gedaan, zet ik de deur voor hem open en dan kan hij zelf kiezen wat hij doet.

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:54

Ik vind zo leuk wat je doet. Die oudere katten ook een kans geven nog hun laatste jaren een leuke thuis te geven.. :)

Veel succes met ze :)

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 09:08

Dank jullie wel! :))

Muninn heeft vannacht en vanochtend gelukkig wel gegeten, maar hij vind het nog steeds errug eng. Nou ja, zolang hij eet, drinkt, poept en plast, mag hij van mij zo lang als hij wil onder het logeerbed wonen.

YamaDeva

Berichten: 561
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:30

Wat super van je, veel plezier met je nieuwe huisgenoten! Ik heb zelf een hele tijd als vrijwilliger bij Crailo (was toen "zusterasiel" van Almere) gewerkt en ik werd altijd helemaal blij van mensen zoals jij die de oude hummels een goede plek willen geven. Veel oudjes hebben erg veel moeite om opeens tussen al die andere katten geschoven te worden en worden ziek of willen niet meer eten en trekken zich terug. Heel vervelend om dat als verzorger te zien gebeuren en niets kunnen doen (want alles maar meenemen is ook geen optie helaas, daar was mijn huisje niet groot genoeg voor)... Fijn dat Muninn/Mieps en Nimueh/Toetsie aan een nieuw en vooral rustiger leven kunnen beginnen. Hopelijk blijven ze nog jaren bij je!

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:38

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoten.Ik ga helemaal met iedereen mee,wat ontzettend super dat je deze senioren een nieuw tehuis hebt gegeven.
Ik ga binnenkort verhuizen en houd zelf ook enorm van katten,als ik met mijn kindjes weer helemaal gesetteld ben,komen er bij ons ook weer poezels,wil ook graag twee(drie?)senioren een nieuw plekje bieden,als er iemand nog oude katten weet te zitten,die samen kunnen met (rustige) kindjes,houd ik me graag aanbevolen.Ik vind het ook absoluut geen probleem als de katten iets mankeren,blind,doof,1 pootje minder,dieet,maakt niet uit,ik zoek over een aantal weken gewoon heerlijke huisgenootjes die bij mijn gezin passen.Het zou natuurlijk leuk zijn als de katten nog van spelen houden,maar zijn het van die rustige bankhangers is dat ook geen probleem!!
TS,ontzettend veel plezier van je mooie poezenfamilie,

groetjes Linda

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:45

TS, ik vind het ook super van dat je deze oude katten nog een goed tehuis kunt geven. Wij hebben ook altijd katten gehad, zodra ik weer een huis met een tuin heb, wil ik ook weer (asiel)katten!

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 13:25

@ YamaDeva: de kater die we op 1 september hebben moeten laten inslapen, kwam ook uit het asiel. Vorig jaar rond dierendag samen met Tiamat opgehaald. Hij vond het echt vreselijk in het asiel. Reageerde nergens op, ad heel weinig en zat alleen in elkaar gedoken voor de deur op de vloer. Er werd ons ook nog gezegd dat het waarschijnlijk nooit een schootkat zou worden, maar wat bleek? Meneer zat al binnen 3 dagen bij mij op schoot en na twee maanden kwam hij iedere nacht bij ons op bed slapen. :)) Hij voelde zich gewoon niet thuis in het asiel tussen al die andere drukke katten. Maar ook met Nimueh nu. Als je haar verhaaltje bij de foto leest, lijkt ze ontzettend schuw en we dachten dan ook dat ze eeuwen de tijd nodig zou hebben om te wennen. Maar wat doet ze? Na overal gesnuffeld te hebben ploft ze gewoon ergens neer en gaat zich luid spinnen zitten wassen om vervolgens languit in slaap te vallen. ;) Ze laat zich hier ook heel gemakkelijk aaien.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:15

Emy geweldige actie weer. Die gaan het super krijgen bij jou!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:11

Wat fijn dat ook deze 2 schatjes een fijn plekje bij jullie hebben gekregen!

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:30

Dank jullie wel! :)) Nimueh vind het nog leuk om te spelen. Ze is aardig actief voor een oudere kat. Grappig om te zien. Muninn heeft zich vandaag iets meer laten zien. Toen ik achter de computer zat die in de logeerkamer staat, kwam hij stiekem af en toe van onder het bed vandaan, kijkend wat ik aan het doen was. Bij poging vier durfde hij het aan om naar de deurpost te lopen, een kijkje te nemen in de badkamer en toen langzaam de trap af. Hij heeft eventjes voor de trap beneden gestaan en is toen tot de conclusie gekomen dat dat toch net iets teveel was en is toen halverwege de trap gaan liggen. Toen ik terug kwam van werken lag hij weer onder het logeerbed. ;)

Anoniem

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:27

Ik ben verliefd op Mieps.. :+:
Wat een schatjes..

In het asiel waar ik ben geweest zaten ook een paar oudjes, zo sneu dat die daar dan zolang moeten blijven.

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuwe/oude katjes uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:36

er moesten meer mensen zijn zoals jullie! geweldig en ik hoop dat de katten nog heeeeel lang en gelukkig bij jullie mogen blijven