Wat vragen voor deze stalling ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:20

Ik heb nog een ruime box vrij die ik wil gaan verhuren. Zomers is er mogelijkheid tot 24/7 weidegang, 's winters overdag het land op en 's avonds op stal. Verzorging kan ik compleet op me nemen. Er is geen bak maar wel genoeg uitrijmogelijkheden in de omgeving. Verder zijn er natuurlijk ook andere paarden aanwezig.
Prijs is dus inclusief stro, weidegang en verzorging.Exclusief hooi.

Wat is een reele prijs voor deze stalling ?

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:21

Gekeken naar wat ik betaal zou ik zeggen zo'n €100-€125

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:22

Ligt aan de regio, zou rond de 175 rieel vinden als er ook hooi en voer bij zit. Anders zou het ophouden bij 125 vind ik.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:26

De regio is Friesland.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:57

Tja er is geen bak vind ik wel een minpunt dus zou zeggen maximaal 100 euro zonder het hooi.
175 is wel veel hoor voor een stalling zonder bak.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:03

Max. 100, ookal vind ik dat nog aan de hoge kant aangezien er geen voer en bak bij zit.
Ik sta zelf ( ook in Friesland) op een stalling met 2 bakken + paddock en incl hooi voor €125

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:00

Zonder bak 75 euro denk ik. Dat is wel echt fors nadeel namelijk.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:17

Friesland is lastige omgeving om te verdienen op pensionstalling omdat er zoveel goedkope stalling aan wordt geboden...
Prijzen voor volpension met buitenbak liggen al tussen de 100 en 160 euro. Als je geen buitenbak hebt, dan is het voor veel mensen minder aantrekkelijk, dus hebben ze er minder aan over, maar de kosten voor strooisel en voer blijven wel even veel, dus dan heb je minder marge over voor het onderhoud van je terrein en evt. nog een zakcentje voor jezelf...

Dan kun je het misschien beter kaal aanbieden voor een paar tientjes huur en aanbieden dat je eventueel wel een keer kan voeren of buiten/binnen zetten indien nodig, maar dat diegene verder alles zelf regelt. dan houdt je er waarschijnlijk in verhouding het meest aan over...

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:21

troi schreef:
Zonder bak 75 euro denk ik. Dat is wel echt fors nadeel namelijk.


Zo weinig? Ik krijg het zelfde op de stal waar ik nu sta, alleen hebben wij wel een buitenbak. En ik betaal zo veel meer. Ik zelf zou zeggen tussen de 150 en 175 euro.

Edit; Wij krijgen er dan ook nog hooi bij.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:24

Wat noem jij een ruime box?Hoe zit het als het paard 24/7 buitenstaat...
Geen bak en hooi kan een minpunt zijn,je regio is ook niet exclusief.

Denk dat je rond de E60,-/E75,- zit maar dat is wel afhankelijk van de grote van de box.

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:26

Ik betaal hier in de randstad 150,- (particulier)
Hier zit bij inbegrepen: Hooi (mag ook gewoon pakken tussendoor), twee balen vlas, water en licht, weidegang en afspuit gelegenheid.
De mijne loopt in de zomermaanden 24/7 buiten in de winter snacht's op stal.
Voeren doen ze 4x per dag, uitmesten doen ze, binnen en buiten zetten, ect ect...

Wij hebben ook geen rijbak. Biks en musli is voor eigen rekening.
Kom ik uit op een maand bedrag van 175,- all in. (Opzich nog vrij prijzig vind ik)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:59

als je weet dat de inkoopprijs van hooi en stro voor een particulier al snel ligt op 3 euro per klein baaltje, en pakken vlas of hennep of gehakseld stro op 6 euro per pak, dan kun je snel uitrekenen dat in de wintermaanden zij al zo;n 45 euro aan hooikosten kwijt zijn en die 2 balenvlas komt minimaal op 12 euro, dus 57 euro. Dan moeten ze van die 90 euro de overige onderhoudskosten nog afhalen en de rest is zakgeld voor de verzorging. Ga uit dat ze 60 euro verdienen, dan is dat 2 euro per dag om jouw stal uit te mesten, je paard 4x te voeren en buiten en binnen te zetten en jou over de vloer krijgen... Houdt niet over in mijn ogen...

In de zomermaanden zullen ze meer verdienen indien de prijs dan gelijk blijft...

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:25

Rienn schreef:
troi schreef:
Zonder bak 75 euro denk ik. Dat is wel echt fors nadeel namelijk.


Zo weinig? Ik krijg het zelfde op de stal waar ik nu sta, alleen hebben wij wel een buitenbak. En ik betaal zo veel meer. Ik zelf zou zeggen tussen de 150 en 175 euro.

Edit; Wij krijgen er dan ook nog hooi bij.


Aan je woon plaats te zien zit jij niet in de zelfde regio als de TS.
Voor 175 kun je in Friesland op een stal met binnenbak en all-in ( voor/uitmesten etc) staan. :)
Niet zo gek dat Troi met €75 komt al bedrag :)

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:33

roxiie schreef:
Rienn schreef:

Zo weinig? Ik krijg het zelfde op de stal waar ik nu sta, alleen hebben wij wel een buitenbak. En ik betaal zo veel meer. Ik zelf zou zeggen tussen de 150 en 175 euro.

Edit; Wij krijgen er dan ook nog hooi bij.


Aan je woon plaats te zien zit jij niet in de zelfde regio als de TS.
Voor 175 kun je in Friesland op een stal met binnenbak en all-in ( voor/uitmesten etc) staan. :)
Niet zo gek dat Troi met €75 komt al bedrag :)


Dat zag ik later pas, maar buiten dat vind ik het nog steeds wel erg weinig.

Hier kun je helaas niet voor minder dan 200 euro op een stal staan. Tenminste, ik ben het nog niet tegen gekomen.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:52

Dat is de Randstad Rien ;) ,Friesland is vele malen goedkoper wat basis-stalling betreft,geloof dat alleen Limburg nog goedkoper is :P

Anoniem

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:54

friesland, is ook een goedkope regdio, volgens mij heb je dara voor 150 al een hele luxe pensionstal?
Maximaal 75 a 100 euro denk ik

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 19:15

Klopt dat Friesland stukken goedkoper is dan de randstand.
De boxen zijn 4 x 4.5 ongeveer. Dus echt ruim. Zomermaanden zijn goedkoper. Maar het gaat hier puur even om de wintermaanden.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:00

Dat is een mooie ruime box...E75,- moet dan zeker kunnen,wellicht iets meer maar dan zou ik het terrein moeten zien.
Hoe vaak wordt er gemest?Misschien dat je voor een meerprijs ook hooi kunt regelen.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:06

ik zou dan gewoon 110 euro doen incl alles dus hooi stro en ong 2 kilo biks per dag

Macholover19

Berichten: 142
Geregistreerd: 15-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:11

ik zou 100 euro doen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:11

Ik zou niet beneden die 75 euro exclusief hooi gaan zitten als stro er al bij in zit. Voor kale weidegang zonder stal betaal je ook al snel 50 (tot 75) euro per maand...

Kan het hooi via jou ingekocht worden/afgenomen worden?
Is het een optie om het hooiverbruik achteraf te verrekenen naar verbruik? Dat doe ik tot nu toe hier thuis. Dan zit je niet met dubbele opslagruimte en hoeft diegene die haar paard stalt niet een eigen hooiadresje te regelen.

Je hoeft ook niet de goedkoopste te zijn van je omgeving. Mensen kunnen ook om andere reden er voor kiezen hun paard bij je te stallen. Rust, prettige sfeer, ruime openingstijden, goede begeleiding, goede verzorging, grote lichte stallen, dichtbij huis en/of rijvereniging, paard gegarandeerd ook in de winter elke dag de hele dag buiten in weide (of bak, of paddock, maar net wat diegene biedt in de winter) Eigen keuze van ruwvoer/strooisel/krachtvoer. Zelf invloed hebben op hoe lang het paard buiten staat etc. De kosten zijn niet altijd de doorslaggevende factor. Wel een nadeel dat er geen bak is. Blijft je land het hele jaar netjes?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 20:18

De boxen worden elke dag gemest, heel enkel alleen opgestrooid door werk.
Hooi kan via mij ingekocht worden. Deel van het land is bestraat, dus paarden hoeven niet in modder te staan.

Hooi, stro en bix haal ik er echt niet uit voor 110 euro Wopkelover, dan verlies is er op en dan komt de verzorging er nog boven op.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:33

dan vraag ik me af waar jij je hooi en stro ect ect haalt

toen ik nog niet op een pension stalling stond was ik ong 90 euro voor 2 paarden kwijt
hooi stro en biks

dan zou ik eerlijk gezegt eerder voor
hooi en niks inbegrepen en stro of wat dan ook vor eigen rekening

das 1,5 pak hooi per maand
4 zakken brok
en 8 balen stro (stond wel van 8 uur tot donker buiten)

Magsie
Berichten: 68
Geregistreerd: 30-03-10

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:45

rond de 100 euro ongeveer

equilife

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-09-10
Woonplaats: Assebroek

Re: Wat vragen voor deze stalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:50

Ik dacht ook rond de €75-€100.

Mijn pensioenpaardje staat gestald op een boerderij waar hij op een weiland staat en buiten en binnen kan wanneer hij wil. Hij krijgt ook stro en hooi bij (gn krachtvoer). En er is een rijpiste aanwezig (niet super groot en ook geen supere bodem, maar wel berijdbaar) en ik betaal maandelijks €75.